Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Pragne troszke przedstawic historie w skrocie auta ktorego niestety musze sie pozbyc ze wzgledu na wchodzace nowe przepisy ,,ekologiczne,, w UK.Prawdopodobnie pojdzie na zlom a jest w bdb stanie.To juz moja druga E91 z M47N2 pierwsza osobiscie sprowadzilem z DE i jezdzilem nia 2 lata robiac okolo 100tys bez jakichkolwiek problemow.Bylem zmuszony sprzedac ze wzgledu ze w UK zaczeli polowac na samochody nie zarejestrowane u nich a moje auto mialem na naszych tablicach.Gdy sprzedawalem miala 350tys km.

Jesli chodzi o bohaterke tematu kupilem ja w polowie 2015 z przebiegiem 132tys mil(okolo 212tys km),byla w bardzo dobrym stanie wizualnym i technicznym z dobra historia serwisowa,turbo zostalo wymienione na nowe oryginalne tuz przed moim zakupem i do tej pory smiga na tej turbinie.

Nie prowadzilem dokladnie folderu z historia,datami itp.Ale chce napisac jakie rzeczy przez ten okres byly robione i co zostalo wymienione.Wszystko nie jest napisane w kolejnosci chronologicznej.90% czesci wymieninych to byly oryginalne czesci BMW.

Wiec tak zakup polowa 2015 przebieg 212tys km aktualnie 491tys km(w temacie jest 500,troszke zaokraglilem)

 

Podczas mojego uzytkowania zostalo wymienione lub naprawione:  

kolektor ssacy

2x kola pasowe,2xwszystkie rolki,napinacze,3xwszystkie paski

2xduzy termostat,3xtermostat egr

alternator

pompa dsc(jedyna uzywana czesc ktora wymienialem,nie pamietam czy byla regenerowana moja czy inna uzywana wstawiona)

3xsterownik swiec zarowych,4xkomplet swiec zarowych

komplet amortyzatorow(dwa delikatnie zaczely sie pocic wiec wymienilem wszystkie bo juz swoj przebieg mialy a byly od nowosci),komplet wszystkich gum,mocowania amortyzatorow itp ,komplet sprezyn(jedna sprezyna przednia pekla mi przy przebiegu okolo 350tys w Alpach,byla przygoda,troszke kosztowna chyba dwie sprezyny kosztowaly mnie 800euro

lozyska przednie,2xlozyska tylne

tuleje plywajace,2xwiekszosc wachaczy tylnych,lacznikow z tylu,(ciekawe ze przod prawdopodobnie jest od nowosci,brak jakichkolwiek luzow,dzwiekow,zuzycia itp wiec nie wymienialem nic)

wiazka w klapie

zalana komora akumulatora ze woda stala ,nie mam pojecia ile bo nigdy czlowiek tam nie zaglada,dopiero gdy auto nie odpalilo to sie dowiedzialem,przewody od aku pordzewialy,ta usterka byla spowodowana przez ,,majstrow,,  ktorzy w przeszlosci instalowali hak holowniczy,woda wdarla sie przez przelotke instalacji elektrycznej od haka)

2xmechanizm tylnej wycieraczki

5xgeometria

4xkomplet tarcz hamulcowych i klockow

2xkomplet drazkow kierowniczych ze wzgledu ze nie mozna bylo geometrii ustawic

dolozony sprzet audio,czarne nerki i lampy blackline

wymieniony przycisk otwierania tylnej klapy

wymienione amortyzatory podnoszenia przedniej maski i klapy

wymieniony zamek maski

akumulator bmw agm 80ah

Jesli chodzi o plyny,oleje,olej silnikowy co mniej wiecej 12tys km,plyn hamulcowy co 2lata,plyn chlodniczy co 2 lata

I to wszystko co robilem i wymienialem podczas mojego uzytkowania w ktorym zrobilem 280tys km.

Nie wspomnialem o wymianach wycieraczek bo to jak sie widzialo ze trzeba zmienic to sie zmienialo,nie pamietam dokladnie ile razy zmienialem

Czy polecam?Moim zdaniem to jeden z najbardziej udanych modeli marki oczywiscie z tym silnikiem,prowadzenie,jakosc wykonania na wysokim poziomie,ludzie wsiadajacy dziwia sie ze nic nie trzeszczy,brzeczy,stuka,puka,elementy wnetrza ladnie spasowane.

Zdaje sobie sprawe ze sporo egzemplarzy jest zakatowanych i w kiepskim stanie ,to wynik zlego serwisowania auta i brak robienia czegokolwiek przez wlascicieli w przeszlosci.Jezdzilbym dalej tym autem gdyby nie wchodzace przepisy(moglbym dalej jezdzic nia ale musialbym placic okolo 65zl dziennie)

Swietne auto

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez michalcs
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sa 3 silniki ktore omija sie szerokim lukiem. N43, N53, N20. Tematow zbyt wiele aby sie rozpisywac "dlaczego". Tam nie ma dobrych rozwiazan. Wszystko jest skopane. 

Opublikowano (edytowane)
44 minuty temu, kkx5 napisał(a):

Sa 3 silniki ktore omija sie szerokim lukiem. N43, N53, N20. Tematow zbyt wiele aby sie rozpisywac "dlaczego". Tam nie ma dobrych rozwiazan. Wszystko jest skopane. 

Ja znam doskonale te tematy chcialem poznac Twoja opinie.Znam doskonale ten silnik bo moj tata ma go w e61 lci (jezdzi juz 10 lat bez problemow).Zgadza sie ze sa pewne rzeczy, elementy ktore sa bardziej podatne i kosztuja krocie ale taka natura tego silnika.

W kazdym silniku BMW sa bolaczki,tylko w jednym wyeliminowanie kosztuje mniej w drugim wiecej.

Marudza i narzekaja tylko ci ktorzy kupuja te silniki a pozniej nie stac ich na wymiane jednego wtryskiwacza.

A to ze wszystko jest skopane,mozliwe ze masz racje,mozliwe ze nie.

Moze w przyszlosci napisze temat taki jak w przypadku poprzedniej M47N2,gdy kupowalem pierwsze M47N2 w 2012 roku to tez byly tematy ze turbo,wtryskiwacze,klapy i lipa silnik a ja przejezdzilem lacznie tym silnikiem okolo 400tys km i nic nie wymienialem z tych rzeczy

Edytowane przez michalcs
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No wiesz, w wiekszosci przypadkow jak mowie klientowi ze trzeba wpakowac 15tys aby to jako tako jezdzilo (same wtryski plus nox/noxem) to konczy sie sprzedaza auta. Jak chodzi to jest silnik genialny, problem w tym ze malo ktory chodzi. Przekombonowali z mapami ecu, pompa wody, pompa oleju, wtryskami, noxem, dolotem, trybami pracy silnika, aj lista dluga. Pb w bmw sie omija az do b48/b58. 

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 30.08.2023 o 20:22, kkx5 napisał(a):

No wiesz, w wiekszosci przypadkow jak mowie klientowi ze trzeba wpakowac 15tys aby to jako tako jezdzilo (same wtryski plus nox/noxem) to konczy sie sprzedaza auta. Jak chodzi to jest silnik genialny, problem w tym ze malo ktory chodzi. Przekombonowali z mapami ecu, pompa wody, pompa oleju, wtryskami, noxem, dolotem, trybami pracy silnika, aj lista dluga. Pb w bmw sie omija az do b48/b58. 

No nie wiem. N20 miał problem z rozrządem, wyeliminowany w 2014r., napędem pompy oleju - łatwy do zdiagnozowania. Poza tym to kompletnie bezproblemowy silnik. Czarna legende ciągnęła się wiele lat za 1,5dci od Renault, 2.0tdi VAG i innymi. Tyle, że zwykle producenci z biegiem lat poprawiali mankamenty. Żeby wydawać opinie trzeba się znać, a nie powielać jakieś stereotypy, na podstawie tego, że coś, kiedyś się komuś zepsuło. Mam kolegę, właściciela Octavii z legendarnym 1.9tdi 90KM. Ten silnik w jego przypadku to dramat. Mimo pewnego przebiegu ok. 240tys. I co, trafiło mu się, czy ten typ tak ma?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.