Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie, czy ktoś z forumowiczów Warszawa/Łódź lub okolice tych miast -  ma G31 z zawieszeniem sportowym MSPORT lub Tym najwyższym ADAPTIVE DRIVE i mógłby mnie przewieźć w WEEKEND albo nawet dzisiaj, dosłownie 5 km, ponieważ chciałem porównać komfort z EDC, mam zamówione drugie auto i mam ewentualną mozliwosc podmiany konfigu. I muszę sprawdzić czy którekolwiek z tych dwóch rodzajów zawieszenia mi pasuje. Z góry Dzięki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To najwyższe z tego co wiem nie występowało w G31. Tylko w G30 i tylko w wersji M550i. Wyposażenie ma kod S2VW i jest genialne. Ja wziąłem je trochę w ciemno (dopłata ponad 20k), bo dealer nie mał samochodu z takim układem i nie mogłem przetestować, ale po kilku miesiącach użytkowania stwierdzam, że jest warte każdych pieniędzy. Jeszcze komfortowe, a już sportowe. Sporo lepsze od zwykłego EDC, bo oprócz zmiennej siły tłumienia amortyzatorów oferuje również aktywny układ kierowniczy, skrętną tylną oś i system kompensujący przechyły boczne (znany m.in. z Porsche). Także jest i komfort i sztywność. Całość robi mega robotę i mogę śmiało polecić.

Opublikowano
W dniu 25.08.2023 o 16:43, s0nar napisał(a):

To najwyższe z tego co wiem nie występowało w G31. Tylko w G30 i tylko w wersji M550i. Wyposażenie ma kod S2VW i jest genialne. Ja wziąłem je trochę w ciemno (dopłata ponad 20k), bo dealer nie mał samochodu z takim układem i nie mogłem przetestować, ale po kilku miesiącach użytkowania stwierdzam, że jest warte każdych pieniędzy. Jeszcze komfortowe, a już sportowe. Sporo lepsze od zwykłego EDC, bo oprócz zmiennej siły tłumienia amortyzatorów oferuje również aktywny układ kierowniczy, skrętną tylną oś i system kompensujący przechyły boczne (znany m.in. z Porsche). Także jest i komfort i sztywność. Całość robi mega robotę i mogę śmiało polecić.

Mam u siebie Adaptive Drive w G31 540D LCI, można było domówić do każdej wersji, ale opcja ta wyklucza aktywny układ kierowniczy i skrętną tylną oś, przynajmniej tak było w konfiguratorze jak zamawiałem, poza zmienną siłą tłumienia ma aktywne stabilizatory, na 20" ROF w trybie comfort jest w miarę komfortowo, ale w trybie sport jest twardo, natomiast auto bardzo dobrze się trzyma drogi w zakrętach, obecnie przejechałem 100 tys. km w prawie 3 lata i co najważniejsze bez żadnej awarii.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

O tym właśnie pisałem, że maxa można mieć tylko w M550i. W 540i miałem EDC + aktywny układ kierowniczy ze skrętną ośką, bo AD wykluczał jedno z tych dwóch. Teraz w końcu mam komplet tych systemów i to jest to! Comfortu praktycznie nie używam. Śmigam na Sport, który jest wyraźnie twardszy niż w zwykłym EDC.

Edytowane przez s0nar
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 27.08.2023 o 12:50, s0nar napisał(a):

O tym właśnie pisałem, że maxa można mieć tylko w M550i. W 540i miałem EDC + aktywny układ kierowniczy ze skrętną ośką, bo AD wykluczał jedno z tych dwóch. Teraz w końcu mam komplet tych systemów i to jest to! Comfortu praktycznie nie używam. Śmigam na Sport, który jest wyraźnie twardszy niż w zwykłym EDC.

@s0narto są różne opcje, w g30 m550i i g31 m550d (przed liftem) można było zamówić zawias m adaptive professional (czy jakos tak, jest bardziej sportowe), a do zwykłej piątki adaptive drive (bardziej komfortowe).

 

@kapibara22 też miałem tą rozkminkę. EDC mam i bardzo polecam, Adaptive Drive jeszcze lepsze, ale drogie i troche sztuczne i potencjalnie drogie w naprawach (ale komfort jest naprawdę mega).

Adaptive Drive to EDC + kamera i aktywne stabilizatory, amory są te same.

 

Zobacz tutaj -> 

 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zapomniałem, że był taki dziwny twór jak M550d w karawanie 🤣 Ale zasadniczo tę najwyższą opcję zawieszenia można było mieć w najwyższym modelu i tyle. Już w 540i chciałem mieć M Professional (poskładany z 3 opcji), ale dopiero w poliftowej M550i się udało otrzymać taki zawias, o jaki mi od początku chodziło. Choć pewnie gdybym 5 lat temu zdecydował się na M550i to też by się udało. Efekt tego zawieszenia jest taki, że jeździ mi się tym jak Ferrari (tzn. w Ferrari 458 Italia miałem takie odczucia, że auto się nie kołysze na boki i teraz mam podobnie). Więc polecam jak ktoś lubi sportowe doznania. A jak ktoś stawia na komfort i bujanie jak na pontonie to niech nie bierze M Professional'a 😄

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Hej,

 

w G31 przedlift ktoś może podpowiedzieć odnośnie zawiasu co jest wg kodów:

223
Adaptive Suspension

2VH
Integral Active Steering

-> to jest "tylko" EDC? z tyłu są miechy, z przodu amor z "kablem", magiel aktywny

 

 

i pytanie 2

481
Sport Seats F Driver/front Passenger

-> czy da radę zrobić pamięć foteli, na dziś jest tylko pamięć lusterek po zmianie profilu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

223 Adaptive Suspension oznacza elektronicznie regulowane amortyzatory jak w każdym G31, poszerzone o funkcję dostosowania ich do sytuacji drogowej i stylu jazdy. Przełącznik trybów ma obok trybów Sport, Comfort i Eco Pro dodatkowo tryb Adaptive. Jak na filmie:

2VH to skrętne tylne koła dla poprawy prowadzenia w zakrętach i ułatwienia manewrowania. Przekładnia kierownicza ma zmienne przełożenie i Servotronic.

Bez 2VH przekładnia kierownicza ma tylko Servotronic.

Niezależnie od 2VH każde G31 miało w standardzie: EDC z amortyzatorami przednimi z kablem (regulowane elektronicznie), miechy z tyłu (amortyzatory pneumatyczne) ponieważ każde G31 ma także samopoziomowanie.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.