Skocz do zawartości

E39 M62B44nv (przedlift, bez vanosow) - wypadanie zaplonu/ nierowna praca na postoju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc, chcialbym Was prosic o pomoc w podzieleniu sie pomyslami na diagnostyke, lub moze jest ktos z Was z Warszawy/okolic kto czuje sie na silach by sprobowac mi pomoc z naprawa za jakies racjonalne pieniadze? 🙂

Pacjent: M62B44 przedlift bez vanosow


Problemy:
- wypadanie zaplonu
- nierowna praca silnika (odczuwalne tylko na postoju), na fotelu kierowcy czuc wibracje, po dodaniu troche gazu (np. 1.5k rpm w gore) jest w sumie idealnie, nie czuc zadnych drgan
- w inpie w zakladce "smoothness" czesto wywala 3 cylinder poza skale, tak sie waha w przedziale 700-1200, po uruchomieniu leci troche wiecej a potem z czasem spada


Stan silnika:
- Moc: 298KM, 433.5Nm
- Kompresja: okolo 12.5 bar czyli ok, akurat ten 3 cylinder co wywala mial okolo 11 bar, ale to dalej jest w miare "ok"
- po podlaczeniu INPY nie mam w sumie zadnych powaznych errorow, w zasadzie to prawie zadne sie nie pojawiaja, ostatnio byl problem lambdy ale juz naprawilem.
- dym z wydechu jest ok, nie jest niebieski czy jakis "brzydki", jedyne co czuc jak sie przylozy reke ze jak wypada zaplon to czuc ze nie jest idealnie rowno


No dobra, to opisze co zrobilem w walce z tym problemem (mozliwe ze o czyms zapomnialem badz pominalem kolejnosc, ale sprobuje w miare jak potrafie):

- nowe poduszki pod silnikiem i skrzynia
- nowe czujniki spalania stukowego boscha
- nowe swiece
- nowe sondy boscha - dzialaja, na INPIe pracuja wzorowo, adaptacje tez pracuja poprawnie
- nowy rezonator powietrza (poprzedni wlasciciel wywalil z jakiegos powodu)
- wgranie oryginalnego softu do sterownika silnika (DME) - taki "czysty" wklad by usunac wszystkie ewentualnie modyfikacje poprzedniego wlasciciela
- nowe wtryski benzynowe boscha - mala podroz w przeszlosc: na inpie wywalalo chyba osmy cylinder -> podmienilem wtrysk na inny (uzywany) -> tamten cylinder sie poprawil, zaczelo wywalac trzeci i tak zostalo to dzis, wtedy od razu zamowilem nowe wtryski i troszke sie poprawilo, ale raczej nieznacznie
- sprawdzenie cewek, wszystkie wygladaja ok, zamienialem ich kolejnosc wielokrotnie - na INPIE w zasadzie bez zmian, kupilem 1 nowa cewke bremi (reszta tez bremi) i podmienialem po kolei - znowu bez zmian, wiec raczej nie ma sensu by komplet na nowy wymieniac
- nowa odma wraz z kompletem uszczelek: nowa uszczelka odmy, przepustnicy, kolektora ssacego - tutaj byla masa lewego powietrza, po zrobieniu tych uszczelek byla poprawa o 1000%, jednak dalej brakuje do idealu 😞
- znowu nowe swiece, w zasadzie nigdy nie byly w zlym stanie, nigdy nie mialy oleju itd
- umarl przeplywomierz, podlaczalem uzywke boscha - poprawilo sie, potem kupilem nowke bremi i jest w sumie tez ok, w zasadzie dokladnie tak samo jak na uzywanym boschu
- podmienialem silniczek krokowy - bez zmian
- nowa pompa paliwa pierburg

dodatkowe pierdoly:
- dolozenie zegaru temperatury oleju (trzyma temperature idealnie, po miescie jezdzac 95C praktycznie caly czas, podczas latania bokiem potrafi dojsc do 98-99C), na trasie - tu mocno zalezy temperatura powietrza to olej trzyma tak 70C - 80C do 140km/h, przy 160km/h i wyzej trzyma ~95C, przy 180km/h+ potrafi dojsc do 105C, w zasadzie podczas driftu nawet tyle nie podchodzi. Fakt faktem mam dyfer LSD z przelozeniami e39 M5 (iirc krotsze biegi okolo 7% wzgledem starego dyfra) oraz skrzynie 5B wiec na trasie te obroty sa dosc wysoko, na oryginalnym dyfrze temperatury oleju na trasie mialem nizsze
- sprawdzalem kamerka inspekcyjna tloki, bardzo duzo nie widac ale nie wygladalo to zle
- ogolne sprawdzenie szczelnosci, mam generator dymu do takich zabaw i dziala rewelacyjnie, mozna tez psikac np. brake cleanerem, aktualnie nie ma zadnego miejsca gdzie wiedzialbym ze jest problem

Najdziwniejsze dla mnie jest to ze czasem silnik chodzi idealnie i nie ma tu reguly ale bywa idealnie w losowych momentach, powiedzmy w zakresie 40-95C oleju. Zimny zawsze chodzi troszke gorzej ale tu tez bywa lepiej i gorzej...

Bardzo prosze o pomoc 🙂 Dzieki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przepływomierz bremi na pewno nie pomaga w pracy silnika, tylko bosch.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
14 godzin temu, hooltural napisał(a):

Stawiam na cewkę-ma przebicie.

Sprawdzane - to nie to niestety.

 

5 godzin temu, maniek21112 napisał(a):

Przepływomierz bremi na pewno nie pomaga w pracy silnika, tylko bosch.

Sprawdzane tez na boschu - zadnej roznicy (pisalem wyzej), z drugiej strony nie za bardzo rozumiem ta fascynacje boschem, tam tez jest wiele historii ktore udowadniaja ze aktualny bosch nie jest tak dobry jak kiedys. Technologia poszla do przodu, powiedzialbym ze na tym bremi silnik pracuje lepiej niz na boschu, przykladowo jazda na pierwszym biegu jest "ladniejsza", zwyczajnie latwiej kontrolowac auto, ale w sumie nie o tym temat, boscha nowego nie kupilem bo nie wiedzialem w czym jest problem a jak sprawdzalem to kosztowal jakies 1500zl, wiec raczej malo kto bedzie wydawac takie pieniadze kompletnie w ciemno, jesli Ty tak mozesz to zazdroszcze, ale raczej maly % uzytkownikow tego forum ma taki komfort. Mimo wszystko zostawmy temat przeplywki, niech kazdy kupuje co uwaza za stosowne, teraz dla mnie wazniejsze jest to co opisalem nizej 🙂


Ostatecznie wyszlo ze posypal sie rozrzad, po sciagnieciu miski olejowej znalazlem w misce: 
spacer.png

co wedlug mnie po sprawdzeniu rozmiaru: sruba szerokosc: 6mm, dlugosc (do lba) ~35mm, wiec chyba pasuje to M6X35, wiec wedlug mnie to ta sruba (zdjecie nizej):
spacer.png


Dlatego przymierzam sie do zrobienia rozrzadu - poki co jestem na etapie kompletowania czesci, jest ktos w stanie zweryfikowac czy czegos tu brakuje? Gotowe zestawy sa "dziwne" i nie maja podzialu na przedlift/polift co wedlug mnie skresla sens ich zakupu 😕 

#1 - tu na pewno bym kupil numery: 1, 7, 14, 17, raczej 20 i 21 ale nie jestem pewny co do 2 i 4
 
spacer.png

#2 tutaj na pewno bym kupil numery: 1, 5 (to imho ma 6 i 7 w komplecie), nad nr 2 sie zastanawiam, sprobuje pierw sciagnac pokrywy zaworow i ocenic ich stan
spacer.png

#3 tu raczej wszystko co zaznaczylem
spacer.png

#4 miske bedzie trzeba opuszczac wiec nowa uszczelka powinna byc
spacer.png

#5 nowe uszczelki na pokrywy tez jak wyzej
spacer.png

#6 Separator w sumie warto wymienic bo i tak bedzie na wierzchu 
spacer.png

#7 tutaj co do pompy oleju nie jestem pewny - lancuch po sciagnieciu miski wydawal sie troche za luzny, ale nie probowalem go napinac bo wiedzialem ze i tak to pojdzie do rozebrania jak najszybciej, w tej kategorii #7 nie jestem pewny jakie czesci warto wymienic

spacer.png

No i w sumie to chyba poki co tyle, troche chyba duzo szczescia mimo wszystko ze ten silnik dalej pracuje, ale juz nie planuje go odpalac az do czasu zrobienia tego rozrzadu. Pare miesiecy szukalem przyczyny tego mimo wszystko malego telepania na wolnych obrotach - czasem bylo, czasem nie. Rozni mechanicy rozkladali rece 😛 Ale chociaz teraz wydaje mi sie to miec sens, jesli np. lancuch na walku rozrzoadu zaworow ssacych sie rozciagnal to tam moglo to wlasnie powodowac takie objawy. Po rozlozeniu tego silnika sie okaze czy ta srubka nie zrobila jakichs wiekszych uszkodzen ale wydaje mi sie ze powinno tam byc ok raczej... bo silnik przed samym spuszczeniem oleju pracowal w zasadzie idealnie, nawet telepania nie bylo. No nic, chyba wylapalem problem w czas, chociaz tyle.
Teraz zostaje zbierac informacje o czesciach, przygotowac materialy jak zrobic ten rozrzad i go po prostu zrobic 😄 

Jak ktos jest w stanie poradzic z doborem czesci to bede wdzieczny ;) 

Opublikowano

#8 Przeczytalem ze trzeba sciagac pompe wody, w sumie termostat tez chcialbym wymienic, pompa wody akurat ma pare miesiecy tylko wiec moze zostac

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skoro wg Ciebie nie ma znaczenia czy przepływomierz jest bremi czy używany bosch, ponieważ nowy jest za drogi to jakiej firmy zamawiasz elementy rozrządu? Jeżeli zakładasz jak przy boschu to raczej odpadają firmy, które robią te elementy na pierwszy montaż? Pytam z czystej ciekawości i mam nadzieję, że wytrzymają.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
30 minut temu, maniek21112 napisał(a):

Skoro wg Ciebie nie ma znaczenia czy przepływomierz jest bremi czy używany bosch, ponieważ nowy jest za drogi to jakiej firmy zamawiasz elementy rozrządu? Jeżeli zakładasz jak przy boschu to raczej odpadają firmy, które robią te elementy na pierwszy montaż? Pytam z czystej ciekawości i mam nadzieję, że wytrzymają.

Nie wiem jeszcze, ale jest duza szansa ze wezme oryginalne czesci. Nie chce robic offtopu wiec wytlumacze Ci kolego dlaczego wzialem bremi i na tym zakonczmy.

Auto po odpaleniu od razu gaslo, szukalem przyczyny, wedlug roznych mechanikow byly rozne teorie. Zamowilem nowy przeplywomierz BREMI tylko dlatego ze nie bylem pewny czy w ogole jest problem z przeplywomierzem czy czyms innym. Jakby sie okazalo ze to jednak nie byl przeplywomierz to zostalbym z dwoma przeplywomierzami boscha a tego sie zwrocic nie da - czesci elektronicznych bardzo czesto w zwrocie nie uznaja, takie mamy prawo. Z racji z teraz WIEM ze to byl problem przeplywomierza na 100% to zastanawialem sie czy nie kupic boscha, tak. Po prostu nie widze sensu wydawania pieniedzy w ciemno. Wole kupic pierw nowke bremi za 300zl -> stwierdzic ze w tym byl problem i wtedy nawet jesli to kupic KOLEJNA przeplywke, tym razem boscha. Jednak nie chcialem sytuacji ze po wymianie przeplywki okaze sie ze to nic nie dalo a ja wydalem 1500zl na przeplywke ktora lezy w szafie. Prawdopodobnie po zrobieniu rozrzadu kupie boscha mimo wszystko, moze uda mi sie znalezc go w lepszej cenie w tym czasie. I na tym prosze zakonczmy ten offtop.

Z racji ze WIEM ze rozrzad musze zrobic i mam swiadomosc ze wymieniam ZLA czesc na DOBRA, tutaj moge kupic oryginaly, bo nie ma ryzyka wymiany dobrego na dobre... mysle ze wytlumaczylem to w sposob zrozumialy, a jesli nie to mimo wszystko i tak zakonczmy temat przeplywki. 🙂 

@maniek21112 a co sadzisz o liscie rzeczy ktore wymienilem w celu zrobienia rozrzadu? Cos bys dodal? Cos bys odjal? Kompletnie abstrahujac aktualnie od producenta owych czesci, albo przyjmijmy ze wszystko idzie w oryginale i tyle. Ostatecznie jak zdecyduje inaczej to zdecyduje inaczej, ale na 90% kupie wszystko BMW OE.

PS
Aktualnie bede zamawiac uszczelki pokryw glowicy, z tego co kojarze to na kazdej glowicy mamy 2 zebatki, kazda z nich ma (chyba) 5 albo 6 srubek - studiujac realoem strona po stronie nie udalo mi sie znalezc by srubke ktora znalazlem w misce olejowej mogla pochodzic z innego miejsca niz te zebatki. Wiec mamy w teorii 5 srubek * 4 zebatki = 20 srubek, lub 6 srubek * 4 zebatki = 24 srubki. Po sciagnieciu pokryw zobacze:
- czy faktycznei brakuje tam jakiejs srubki, potwierdzi to moja teorie badz nie
- stan innych srubek, sprobuje reszte moze dokrecic... (musze poszukac w dokumentacji na ile Nm powinienem je dokrecic)
- obejrze stan lancucha i wszystkiego co uda mi sie zobaczyc


Mimo wszystko rozrzad i tak zrobie (po prostu pozniej), ale da mi to juz jakis punkt wyjsciowy. Poki co ogladam mase roznych filmow instruktarzowych, robie notatki, liste czesci itd. jesli jestes w stanie pomoc, byloby super, jesli nie to dajmy sie wypowiedziec komus kto ma wiedze w tym temacie 🙂 

Opublikowano

Sciagnalem pokrywy glowic i w sumie znalazlem zgube 😄
spacer.png

Ogolnie nie mam za bardzo pojecia jakim cudem to sie wykrecilo ale pozostale trzymaja sie dobrze. To co udalo mi sie poki co obejrzec dookola tego to wyglada okej. Bede jeszcze szczegolowo kamerka inspekcyjna patrzec ale dzis nie mialem tyle czasu. Wychodzi na to ze mialem calkiem duzo szczescia w nieszczesciu, ta srubka mogla zrobic jakies szkody..
Sam lancuch ma dosc odczuwalny luz, co pewnie bylo powodem dlaczego na wolnych obrotach troszke telepalo silnikiem. No zobaczymy co bedzie jak skoncze 🙂 Przy okazji tak sobie pomyslalem ze moze wymienie szklanki, trzeba tam rozpinac rozrzad a robota prosta wiec przy okazji czemu nie. 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Nie wiem czy jest sens aktualizowac temat, czy kogos to w ogole interesuje 😛
Aktualnie mam juz rozebrany silnik (sam robie wiec idzie powoli), blokady na walki pozakladane, mase czesci kupionych i temat trwa.. w sumie to najwieksza rzecz jaka dotychczas robilem wiec zobaczymy czy uda mi sie to wszystko potem poskladac ^^
ale kurde przy okazji moge pare dodatkowych rzeczy porobic: nowy kompresor klimy, nowe rury na plyn chlodniczy, termostat, elektrozawor, jakies tam rolki i pewnie jeszcze troche sie znajdzie 😄

Opublikowano (edytowane)

@520i na Twoja prosbe 😛

 

Mysle ze mialem duzo "szczescia w nieszczesciu" - sruba z cylindrow 5-8 wypadla bez jej wygiecia, absolutnie prosta, dodalem zdjecie gdzie ona lezala w pokrywie. Ta sruba ktora znalazlem w misce okazala sie byc z cylindrow 1-4, jedna byla wygieta ale jeszcze w zebatce zostala, druga wygieta wyladowala w misce - od niej zaczal sie temat robienia rozrzadu. Wiec znalazlem wszystkie "zagubione" srubki - to bylo najwazniejsze 😛 W zasadzie po rozebraniu nie widac zadnych uszkodzen, tylko kolko czujnika impulsow dostalo, ale je zamowilem nowe OE - zamiennikow zero, w sumie nie dziwne bo to sie raczej nigdy nie psuje.

W planach mialem zrobic wszystko na czesciach z ASO, ale w sumie potem stwierdzilem ze to troche overkill, stosunek cena:jakosc jest dosc slaby, a nie planuje by to auto jezdzilo przez kolejne 20 lat, tym bardziej ze w planach mam (jak tylko beda warunki) zrobic remont generalny calego srodka silnika, moze wtedy jak wloze w czesci 20k to wymienie reszte na OE bo czy to bedzie 20k czy 23k to juz bez wiekszego znaczenia ale czas pokaze.

Myslalem ze bede wymieniac zebatki, ale po ich sprawdzeniu wygladaja bardzo dobrze, wedlug opniii kolegi ktory zlozyl takich silnikow nascie/dziesiat to powiedzial ze nie trzeba ich dotykac, wiec nie dotykam 😛
Mysle jeszcze zanim to wszystko poskladam czy nie zdecyduje sie na wymiane lancuchow i napinaczy przy walkach ssacych i wydechowych. Mam jeszcze czas na decyzje. 

Co do cen co ja placilem, byc moze o czyms waznym zapomnialem - pierwszy raz to robilem wiec z pewnoscia o czyms zapomnialem, ale trudno 😛 nie myli sie ten kto nic nie robi 🙂

Lista moze sie komus kiedys przyda:

- Lancuch x1 ( 11311741746 ) -> Febi(Simplex) nr 25167, cena: 248.81zl
- Szyna zwrotna tzw. "U" x1 ( 11311741777 ) -> Febi nr 44623, cena: 227.41zl
- Szyna napinajaca x1 ( 11311741236 ) -> Febi nr 47399, cena: 128.14zl
- Napinacz lancucha x1 ( 11317531813 ) -> Febi nr 01583, cena: 168.97zl
- Pierścień uszczelniający 48X65X10 ( 11141275466 ) -> Elring nr 586.676, cena: 20.25zl
- Zestaw uszczelek skrzyni łańc. rozrz. ( 11141436978 ) -> Elring nr 633.463, cena: 46.60zl
- Uszczelka ZYL.1-4 ( 11141741127 ) -> Elring nr 326.110, cena: 33.25zl
- Uszczelka ZYL.5-8 ( 11141741128 ) -> Elring nr 326.240, cena: 24zl
- Uszczelka ( 11131742109 ) -> Elring nr 803.780, cena: 68.99zl
- Uszczelka glowicy cyl 1-4 + druga mniejsza ( 11129069871 ) (zawiera: 11121747021 + 11121747023) -> Elring nr 303.020, cena: 66.83zl
- Uszczelka glowicy cyl 5-8 + druga mniejsza ( 11129069872 ) (zawiera: 11121747022 + 11121747023) -> Elring nr 303.060, cena: 64.96zl
- Guma uszczelniajaca x? ( 11121437395 ) -> Febi nr 24323 (2 zestawy, kazdy po 16szt) -> cena: 21.28 * 2 = 42.56zl
- Uszczelka ( 11511731372 ) -> Elring nr 634.300, cena: 10.14zl
= 248.81 + 224.41 + 128.14 + 168.97 + 20.25 + 46.60 + 33.25 + 24 + 68.99 + 66.83 + 64.96 + 42.56 + 10.14 = 1147.91zl

dodatkowe, niekonieczne potrzebne do rozrzadu:
- Przewód elastyczny układu chłodzenia ( 11531741409 ) -> Gates, cena: 31.55zl
- Separator oleju ( 11151747066 ) -> Gates nr EMH935, cena: 95.12zl
- Termostat ze sterowaniem charakterystyki ( 11531437526 ) -> Mahle TM 11 105, cena: 243.53zl
= 31.55 + 95.12 + 243.53 = 370.2zl


czesci z ASO:
- Kółko czujnika impulsów ( 11311742139 ) -> BMW OE, cena: ~224
- Śruba torx M6X35 ( 11311742140 ) -> BMW OE, cena: ~12zl * 12 = 144zl
- Pierścień uszczelniający 8,1X3,5X7,7 ( 11141736758 ) -> BMW OE, cena: ~16.5zl
- Szyna prowadzaca x1 ( 11311704945 ) -> BMW OE, cena: ~344zl
- O-Ring na wtyczke czujnika walka rozrzadu 17X3 ( 12141748398 ) -> BMW OE, cena: ~8zl
- Śruba z kołnierzem M18X1,5X65 tzw "jesus bolt :D" ( 11231736585 ) - BMW OE, cena: ~75zl
- O-Ring 15,0X5,0 ( 11431707164 ) -> BMW OE, cena: ~21zl
- O-Ring 17X2,65 x2 ( 07119906360 ) -> BMW OE, cena: ~7zl * 2 = ~14zl
- O-Ring 16X3,55 ( 11151747978 ) -> BMW OE, cena: ~34zl
- Pierścień mocujący ( 11611437456 ) -> BMW OE, cena: ~13zl
- Śruba spustowa chłodnicy M10 ( 17111719384 ) -> BMW OE, cena: ~31zl
= 224 + 144 + 16.5 + 344 + 8 + 75 + 21 + 14 + 34 + 13 + 31 = 924.5

Razem: 1147.91 + 370.2 + 924.5 = 2442.61zl (nie liczac dodatkowych rzeczy nizej)

Dodatkowe koszta:
- Kompresor klimy ( 64528377244 ) -> Denso (to samo co OE) na allegro okolo 1250zl
- Uzywka z olx elektrozaworu (stary zostawie i zregeneruje, jak uzywka nie zadziala to podmienie ten zregenerowany) -> okolo 100zl
- Rolki - tu jeszcze nie zamowilem bo kompletuje czesci wiec to w planach

Ciekawym case byla sama blokada, wedlug instrukcji z NEWTIS powinna wejsc ta "dluzsza", ale mi tam brakowalo miejsca, wedlug instrukcji trzeba opuscic zawieszenie i wtedy by sie bez problemow zmiescila, wiec zostala skrocona flexem - w miejscu gdzie czerwona kreska no i weszla idealnie. Ta krotsza blokada to dla mnie dziwny case, na YT ogladalem ze ludzie jej normalnie uzywali - mi nie chciala sie zmiescic w kolo zamachowe, jakby byla za gruba koncowka.


Ogolnie ciekawa zabawa, szczegolnie biorac fakt ze robie to bez podnosnika, tylko na kobylkach. W dodatku to moja pierwsza "powazniejsza" naprawa. Fakt faktem mam wsparcie merytoryczne osob, ktore wiedza o co tam chodzi, co zdecydowanie sprawia ze jest lzej na glowie. 

spacer.png

spacer.png

spacer.png

Blokada jesus bolta (podziekowania dla kolegi za pozyczenie narzedzi - wielu narzedzi :D)
spacer.png

Tu widac jak mi blokada nie chciala sie zmiescic (jak pisalem wyzej - zostala ucieta flexem):
spacer.png

Wzdluz czerwonej linii ta blokada zostala skrocona flexem
spacer.png

Tu widac rozlozony silnik ale jeszcze na starych czesciach
spacer.png

Zdjecie z zakupami - wszystkiego niestety tam nie widac, ale wiekszosc:
spacer.png

Po sciagnieciu gratow:
spacer.png

Tu juz zalozony nowy lancuch, separator, slizgi itd
spacer.png

A tu przykladowo widac blokady na walki, nowe kolko impulsow, nowe sruby tam etc 😛
spacer.png

Nie wiem co moglbym jeszcze wrzucic, zdjec mam baaaardzo duzo. Podczas sciagania KAZDEJ srubki, KAZDEJ czesci robie zdjecie co sciagam wraz z opisem, przy okazji zaznaczalem sobie elementy np. poprzez oklejenie roznymi kolorowymi tasmami, badz zalozenie woreczka foliowego z karteczka w srodku i zamkniecie trytka. Trzeba sobie jakos radzic 😛
Sruby jak demontowalem to na zdjeciu opisywalem ich numery, typu: sruba lewej gornej pokrywy rozrzadu i na zdjeciu numery: 1, 2, 3 .. i kazda srubka do osobnego woreczka z opisem skad jest i jaki jest jej numer. Dla profesjonalistow to troche smieszna praktyka ale ja jestem laikiem, ktory chce sie czegos nauczyc wiec robie najlepiej jak umiem 😄

Edytowane przez Arclight
Opublikowano
6 godzin temu, Arclight napisał(a):

zdjec mam baaaardzo duzo

ja też robię dużo zdjęć... tego nigdy za dużo.....

Wiem z praktyki, że zdjęcia się przydają.

Duży plus dla twoich kolegów z wiedzą którzy Cię wspomagają - wróży to szczęśliwe uruchomienie auta.

 

Opublikowano

Wyregulowalem dzis napiecie lancucha na pompie oleju tak by bylo zgodne z dokumentacja: 10mm +- 2mm. Tam trzeba odkrecic srube i za nia jest dopiero klucz ampulowy do regulacji napiecia lancucha. Sama sruba powinna byc raczej dosc mocno dokrecona a niestety nie byla. Fakt faktem nie byla ani troche dokrecona ale mimo wszystko poprawie sruby pompy oleju na klej do gwintow - zamowilem do tego LOCTITE 243. 
Teraz zostaje mi oczyscic do konca pokrywy, zaczynajac od dolnej i powoli je montowac. 🙂 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Skonczylem, przejechalem ze 100km i wszystko wydaje sie byc git. Silnik pracuje rowno, w ogole nie czuc wibracji/wypadania zaplonu, w zasadzie wszystkie te negatywne rzeczy ustaly, chociaz teraz po fakcie kusi mnie jeszcze wymiana szklanek. Wczesniej o tym myslalem ale nie chcialem sobie dokladac pracy z obawy ze jakby cos nie dzialalo to bym nie wiedzial gdzie, skoro rozrzad jest ok to teraz moge probowac robic tez kolejne rzeczy, w zasadzie glownie by sie uczyc i rozwijac.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.