Skocz do zawartości

E39 530dA - Wyciek śmierdzącego przezroczystego oleju po lewej stronie silnika


triplebaka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Po usunięciu wszystkich wycieków i zrobieniu długiej trasy zauważyłem pod autem dużą kroplę przezroczystego, mocno oleistego i drażniącego w nos płynu. Wygląda jak woda. Lokalizacja jest po lewej stronie silnika, zaraz za paskami ale przed gruszką od turbo, zaraz przy gumowym przegubie maglownicy. 

Moja pierwsza myśl to był płyn od wspomagania bo ostatnio zmieniałem czerwony na przezroczysty i podobno maglownica mi się poci, ale on nadal jest lekko różowy i nie przypomina tego co cieknie. Skrzynia to też być nie może bo nie z tej strony a silnikowy jest u mnie już ciemny. 

Co to może być? 

Edytowane przez triplebaka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Porównaj zapach z płynem wspomagania. Zwykły ATF II jaki mam u siebie ma bardzo nieprzyjemny zapach. Przepracowany olej w dyfrze również strasznie śmierdzi, ale to nie w tym miejscu przecież. Tak w ogóle to chyba chodzi o prawą stronę silnika. Lewa jak się stoi przodem do auta. Jeszcze może być płyn chłodzący gdy cieknie z pompy wody, ale ten raczej ma neutralny zapach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istotnie jest to prawa strona silnika, posługiwałem się oznaczeniem jakby patrzeć na auto z przodu 😄

Zapach jest taki jak płyn ze wspomagania (wlałem przeźroczysty STP do układów wspomagania) ale jak porównam na kartce papieru to ten z korka wspomagania jest różowy bo zmieszałem przeźroczysty z resztkami starego ciemnoczerwonego co został w maglownicy, a tamten jest idealnie przejrzysty, jak woda. Nigdzie w układzie takiego czegoś już nie mam. W chłodnicy zielony płyn, w skrzyni nie wiem ale raczej czerwony, w silniku czarny, we wspomaganiu różowy. 
Możliwe że jakoś układ wypchał nadmiar oleju i się sączyło? Mam nalane na max do ostatniego wcięcia. Ktoś mi kiedyś opowiadał że układ kierowniczy w E39 ma zawór którym może wypchać płyn jak np. kręci się kierownicą na zgaszonym silniku 
Może to być też pompa klimatyzacji? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
50 minut temu, triplebaka napisał(a):

Może to być też pompa klimatyzacji? 

Fakt, o tym nie pomyślałem. Oleje do klimy są przezroczyste, lekko żółtawe, tyle, że jeśli cieknie olej to czynnika już w ogóle nie powinno być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nigdy nie dociekałem jaki jest tutaj kompresor. W E36 miałem najprostszy jaki jest czyli on-off załączany na sprzęgle, ale są takie, które obracają się cały czas, a sterowanie wydajnością odbywa się na zaworach. Jak zgubi cały czynnik to oleju też będzie za mało , kompresor się zaciera i jak stanie dęba to następuje zerwanie sprzęgła, żeby całość nie wybuchła.

Zawsze można zdjąć pasek. Skoro klima jeszcze działa to znaczy, że czynnika jeszcze trochę jest. Pojedź do chłodniarza, żeby zlokalizował dokładnie skąd to ciecze póki nie ma większych usterek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.08.2023 o 15:20, triplebaka napisał(a):

Można z tym jeździć czy całkowicie ubije kompresor nawet jak nie będę włączał klimy? 

Jeśli nie włączysz klimy, to nic się nie stanie. Sprzęgło klimy nie załączy sprężarki - chodzi jak wolne koło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.