Skocz do zawartości

BMW E87, E90 doposażanie w tempomat i multifunkcję, zmiana kierownic (seria,sport,M) retrofit seria 1 i 3


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemka.

Tym razem post bardziej informacyjny, może komuś pomoże... Ile można pisać o awariach 🙂
Post był na grupie BMW serii 1, ale nie każdy jest to wstawię również tu.

Tematem będzie zmiana kierownic, doposażanie w multifunkcję oraz tempomat.

AIRBAG - Najważniejsze, poduszka od kierownic Sport (przedlift, polift obojętnie) pasuje do M Pakietowej i odwrotnie.

BLENDA - Na grupie widziałem że ktoś pisał o zmianie samej blendy Sport na M... Da się, ale widać kawałek kierownicy spod blendy. ( zdj niżej ) Kiera sport, to ta z chromowanym dekorem i ta z szarym ze zdjęcia. Mają lekko inny kształt obręczy i dekora, bardziej zaokrąglony.

BRAK MULTIFUNKCJI - Jak ktoś ma kiere sport lub M bez multifunkcji to wystarczy kupić blendę z przyciskami. No i upewnić się czy zwijak ma dodatkowe piny jak na jednym ze zdjęć poniżej. Powinno działać nawet bez kodowania.

Jeśli jednak macie tą najbiedniejszą kierownicę bez multifunkcji to trzeba kupić poduszkę powietrzną oraz obręcz...

DOPOSAŻANIE W TEMPOMAT, ZMIANA PAJĄKA I ZWIJAKA -

A co jeśli nie macie odpowiednich pinów w zwijaku? Najprościej dokupić kompletny pająk od razu z tempomatem (wtedy trzeba kupić również dolną osłonę kierownicy) i zwijak z pinami multifunkcji. Warto dołożyć od razu jedno i drugie Wtyczki wszystkie będą pasować! Po zmianie pająka i zwijaka trzeba zakodować czujnik kąta skrętu (najprościej w tool32, opcja dsc e87) i zakodować tempomat (zazwyczaj działa nawet bez kodowania).

Przy szukaniu pająka warto kupić z e87/e81/e91 ponieważ mają tylną wycieraczkę i można od razu zakładać bez zbędnej zabawy, a np e90 sedan nie ma.

W ncs tempomat jest jako kod $540 natomiast multifunkcja jako $249.

Dodam jeszcze że wyświetlanie prędkości tempomatu działa tylko w polifcie po zakodowaniu odpowiedniej funkcji, w serii 3 ze zwykłymi zegarami analogicznie. W serii 3 w zegarach HIGH była ramka wokół prędkościomierza wskazująca zadaną prędkość ( jak w e60, f10 itp)

W serii 1 i serii 3 robi się to dokładnie tak samo, kierownice zwijaki oraz pająki można brać również od serii 3.

Poniżej przykładowe zdjęcia aut po zmianie kiery

Jak coś nie jasne to można pytać.

#doposażanie #retrofit #kierownice #multifunkcja #tempomat #cruise_control #multifunction

310297323_1831962473813408_4049266704939560449_n.jpg

310000200_1831958510480471_1166398528476604885_n.jpg

310334663_1831958253813830_4660255571624684279_n.jpg

310027209_1831958163813839_944974687761293699_n.jpg

310443236_1831958267147162_5522969125182619623_n.jpg

310064050_1831951537147835_2883187101578499340_n.jpg

310258986_1831946360481686_3636643547902987231_n.jpg

310582609_1831942177148771_4033345780934055599_n.jpg

310021657_1831942097148779_5063146027004631810_n.jpg

Opublikowano

Witaj, a orientujesz się gdzie zakoduje radio profesional bo kupiłem lecz nie wiedziałem że nie podejdzie bez kodowania , a posiadam radio biznes w BMW E87 2006r ??? Pozdrawiam 

Opublikowano
3 minuty temu, Przemek napisał(a):

Witaj, a orientujesz się gdzie zakoduje radio profesional bo kupiłem lecz nie wiedziałem że nie podejdzie bez kodowania , a posiadam radio biznes w BMW E87 2006r ??? Pozdrawiam 

Zadziałać musi bez kodowania. Jedynie może nie mieć funkcji np. PDC. Ja wszystko samemu robiłem, kodowane NCSem. Chyba wystarczy przekodować radio pustym plikiem MAN żeby było pasujące do naszego auta.

Opublikowano

No fajnie wszystko , tylko nie mam pojęcia o tym co piszesz i sprzętu by to ogarnąć 😔. Zależy mi na pomocy w tym temacie by ktoś z odpowiednią wiedzą mi to zrobił 😉

Opublikowano

Jak masz już te radio to po prostu podłącz i będzie działać. Jak nie masz w aucie czujników parkowania i takich rzeczy to kodowanie pewnie nawet nie będzie potrzebne. Wszystko będzie grało jak należy 🙂 A co do kodowania, jest dużo instrukcji na Youtube, nawet po Polsku. Koduje się programem NCS expert za pomocą kabla K-DCAN... Albo znaleźć kogoś w okolicy kto to zrobi za niedużą kasę

Opublikowano

Rozumiem , mam PDC tylko z tylu i tam jest osobny głośnik , i tylko jeszcze kierownica multi . I radio mam już także zobaczę po założeniu co będzie działać a co nie 😉

Opublikowano

Przy radiu Business zawsze są osobne głośniki do PDC. Radio Professional będzie wykorzystywać normalne głośniki od audio do dźwięków czujników. Jak dobrze trafiłeś i kupiłeś radio Professional z auta które miało PDC to wygrałeś i nie musisz w sumie nic robić 😄 A kierka multi musi działać tak czy inaczej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.