Skocz do zawartości

F48 z Kanady - dostosowanie lamp do warunkow Europejskich


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czołem,

Pacjent BMW F48 18' z Kanady.

Czeka mnie dostosowanie oświetlenia do warunków europejskich i stwierdziłem, że dobrze by było poprosić o poradę osób które mają do czynienia z BMW na co dzień. 

Interesują mnie dwie kwestie :

1. Lampy przednie LED (nie adaptacyjne) - klosze mam europejskie, jednak moduły LED ori z Kanady. I tutaj pytanie - czy aby przystosować lampy do warunków europejskich, wystarczy kodowanie czy należy też wymienić moduły LED na europejskie?
2. Lampy tyle ( ze zwykłą żarówką w kierunkowskazie) - jeżeli chodzi o kierunkowskaz, słyszałem że wystarczy wymienić żarówkę na żółtą, aby otrzymać pomarańczową barwę światła. Jednak jak wygląda sytuacja ze światłem przeciwmgielnym? Wystarczy kodowanie i dołożenie przycisku w panelu włączania świateł, czy trzeba wymieniać całe lampy?

Lampa jest taka, jak na załączonym obrazku.

To moje pierwsze auto zza oceanu, więc proszę o wyrozumiałość, jeżeli moje pytania są banalne. Wdzięczny też będę za przedstawienia dodatkowych niuansów, jeżeli takie są.

Pozdrawiam,

Mateusz

x1lt.png

  • Moderatorzy
Opublikowano

Tylko kodowanie, wymiana żarówki kierunku z tyłu na LED żółty, dołożenie przycisku przeciwmgielnych z tyłu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiele modeli wyprodukowanych po 03/2018r nie ma instalacji i ledów do przeciwmgłowych tył. Warto sprawdzić, przed wysyłką lamp na przeróbkę

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W przypadku przednich reflektorow LED, gdy modul jest z US a lampa z EU, moze byc powazny problem z kodowaniem ich. Po prostu nie chca sie przekodowac. Lampa swieci tylko czesciowo. Dopiero przekopiowanie paramatrow z auta europejskiego rozwiazuje sprawe.

  • Moderatorzy
Opublikowano
W dniu 24.09.2023 o 11:55, mmw napisał(a):

W przypadku przednich reflektorow LED, gdy modul jest z US a lampa z EU, moze byc powazny problem z kodowaniem ich. Po prostu nie chca sie przekodowac. Lampa swieci tylko czesciowo. Dopiero przekopiowanie paramatrow z auta europejskiego rozwiazuje sprawe.

Kodują się bez problemu, mam lampy EU, a moduły oryginał US i działają po szybkim kodowaniu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No ja mialem taki przypadek u jednego klienta, ktoremu sciagnalem auto z USA, ze zalozylismy nowe lampy Hella, bo byly tansze niz uzywki, a moduly ocalaly, no i nie dalo sie zakodowac za chorobe. Niewazne czy kodowanie robilem na US czy na EU, swiecila tylko czesc lampy i to slabo. Programowanie tez nic nie dalo. Ja przejrzalem parametry kodowania na USA i EU i bylo roznic tak duzo, ze nie moglem dojsc co moze byc niehalo. W koncu sie wkurzylem i skopiowalem FDL od znajomego, co mial taka X1 prosto z salonu polskiego i wgralem do tego auta z USA. Ruszylo jak zloto.

Inny dziwny problem mialem w F10 poliftowej z USA, do ktorej tez poszly nowe lampy Hella, a moduly zostaly oryginalne. Kodowanie pod US powodowalo, ze nie bylo dlugich. Kodowanie na EU z kolei zabijalo dzienne (albo odwrotnie, juz nie pamietam). W koncu recznie to poprawilem, bo w inny sposob realizowane bylo otwarcie przeslony dla dlugich swiatla w lampie z USA a inaczej w EU. Jakies tam maslo maslane powstawalo po kodowaniu na kluczach kodowych z EU i USA.

  • Moderatorzy
Opublikowano

To dziwne, nie spotkałem się z takim problemem.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 25.09.2023 o 21:20, mmw napisał(a):

 

Inny dziwny problem mialem w F10 poliftowej z USA, do ktorej tez poszly nowe lampy Hella, a moduly zostaly oryginalne. Kodowanie pod US powodowalo, ze nie bylo dlugich. Kodowanie na EU z kolei zabijalo dzienne (albo odwrotnie, juz nie pamietam). W koncu recznie to poprawilem, bo w inny sposob realizowane bylo otwarcie przeslony dla dlugich swiatla w lampie z USA a inaczej w EU. Jakies tam maslo maslane powstawalo po kodowaniu na kluczach kodowych z EU i USA.

F10 LCI USA ma tradycyjną przesłonę z długich(jak w przedlift czy E60). ECE ma wałeczek o odpowiednim kształcie, żeby "wycinanie" wiązki działało. Wersję ECE da się też przestawić na UK w I-Drive.
Kilka auta z xenonem skrętnym miałem. Kodowanie TMS na ECE załatwiało sprawę, nie powodując problemów z dziennymi itp.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No nawet jakis taki opis w Esys byl o tym waleczku. Nie pamietam, bo to bylo ponad 5 lat temu. Jak zaczalem porownywac kodowanie na EU i USA to mi wyszla ta roznica i poprawilem to recznie. Z automatu kodowanie na ECE lub US niestety powodowalo naprzemienne problemy. Po poprawce recznej samych dlugich dzialalo, wiec juz dalej nie wnikalem. Co najciekawsze, to z rok temu, ten znajomy pojechal tym autem do innego znajomego, co ma serwis BMW i tamten mu zrobil caly soft w aucie ISTA, glownie dla HU, bo radio w trasie gubilo stacje, nie wylapywalo RDSem nowych nadajnikow. Jak mi o tym powiedzial, to sobie o tych lampach przypomnialem i sie przerazilem, ze rozjedzie sie to. O dziwio, bylo ok. Mysle, ze w TMSach byl najnowszy soft i ISTA tego nie tknela i stad dzialalo jak wczesniej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.