Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć

Zwracam się do was z prośbą o pomoc. Mój problem polega na tym, że gdy przykładowo rano wsiadam do samochodu jeszcze przed odpaleniem pojawia się błąd poduszek albo ABS. Po odpaleniu dzieją się już cuda. Włączają się wycieraczki, nie działa wspomaganie (AS), monitor centralny włącza się i wyłącza, błąd dynamic drive, skrzyni, wskazówki zegarów latają i jeszcze inne. Nie mam zielonego pojęcia czym to jest spowodowane, we wnęce sucho, bezpieczniki sprawne, sterownik silnika i jego komora suchutka. Po podpięciu pod ISTE chyba wszystkie możliwe błędy z K-Can. Dodam, że mam wymontowane Webasto ponieważ chce je wysłać do regeneracji jednak jeżdzę już tak jakiś czas i wcześniej nie miałem z tym problemu. Przed tym całym cyrkiem nie działał mi elektryczny hak i był problem LIN z lusterkiem kierowcy, tyle.  

Do tej pory sprawdzone:

- Akumulator - 99% sprawności,

- alternator - sprawny również,

- prąd przy rozruchu - podobno prawidłowy - 10,8 V

- rok temu wymieniany regulator napięcia - Valeo 

- napięcie podczas jazdy w ukrytym menu 14,5-14,8v, na postoju spada do 13,8-14v. 

 

Początkowo myślałem, że to cos z alternatorem ale błędy wyskakują już przy zapłonie więc chyba on odpada. 

Pierwszym razem stało mi się to podczas spokojnej jazdy. Dziwne jest to, że gdy parę razy zgaszę i odpalę samochód to przechodzi i jest spokój, można jechać i jechać. Jednak problem się ostatnio nasila. 

Auto to e61 535d LCI. 

 

Pozdrawiam i liczę na pomoc. 

Edytowane przez Qruczy
Opublikowano

Czyli sugerujesz żeby zacząć od naprawy alternatora? 

Ale nie wydaje się dziwne, że to zaczyna się na samym zapłonie, zanim odpalę auto? 

Opublikowano

CAN do sprawdzenia jako pierwszy i tu jest duży problem bo do sprawdzenia masz wszystkie sterowniki, kable i wtyczki w obrębie sterowników sypiących błędami. 

Alternator to raczej sprawa podrzędna na pewno nie ma wpływu na wysyp błędów przed odpaleniem no ale też powinien dawać stałe napięcie w okolicy 14,4~14,9 w zaleznosci od stanu akumulatora. No i to nieszczęsne Valeo znacznie częściej nawala od strony elektrycznej niż Bosch.

Opublikowano

o ja pierdziele no to czeka mnie zabawa... 🙂 

jeszcze zapomniałem dodać, że nie mam grzania tylnej szyby, na 99% kable w klapie się poprzecierały bo jedną stronę (prawą stojąc za autem) już łatałem. Czy to może mieć coś z tym wspólnego, nie wiem, zaśniedziało cos bardziej i nie łączy. 

i może orientuje się ktoś ile za taka naprawę elektryki wziął by jakiś elektryk spec od BMW.  Bo szczerzę mówiąc ogarniętej osobie zajmie to pewnie 10x mniej czasu niż mi. 🙂 

Opublikowano
12 godzin temu, Krzyś111685053072 napisał(a):

Na postoju ładowanie zdecydowanie za niskie minimum to 14,4 przy sprawnym alternatorze. No i te błędy CAN brak komunikacji = problemy.

Bzdurę trochę piszesz, biorąc pod uwagę że teraz lato to napięcie na jałowym jest  prawidłowe i w normie. 

Opublikowano
3 godziny temu, Jarewa napisał(a):

Bzdurę trochę piszesz, biorąc pod uwagę że teraz lato to napięcie na jałowym jest  prawidłowe i w normie. 

Dobrze, podaj mi jakiekolwiek źródło które mówi o różnym napięciu ładowania w zależności od temperatury otoczenia bo ja przez 30 ostatnich lat nic takiego nie miałem okazji nigdzie przeczytać. A tak na marginesie, w komorze silnika zawsze panuje wysoka temperatura więc idąc tym tokiem myślenia w letnie upalne dni gdzie przy nagrzanym do temperatury roboczej silniku temperatura naokoło alternatora wynosi pewnie okolo 70°C to w tym momencie napięcie ładowanie nie powinno być wyższe niż  jakieś 13,2V Wracając do sprawy napięcia ładowania, przerabiałem temat wiele razy i wiem z własnego doświadczenia na swoim aucie że napięcie poniżej 14,4V na wolnych obrotach przy normalnym poborze prądu przez samochód (czyt. włączone jest tylko to co musi działać na postoju czyli niewiele) równa się kłopoty na dłuższą metę z zasilaniem elektryki w samochodzie. Dawno, dawno temu dopuszczalne były spadki ładowania do 13,8V przy włączonych na maksymalny pobór prądu przez wszystkie odbiorniki prądu (a było ich niewiele) w samochodzie. Swego czasu jeździłem Insignią i miałem podgląd na napięcie ładowania na środkowym wyświetlaczu na liczniku i napięcie jakie pokazane było na liczniku zawsze oscylowało pomiędzy 14,7~14,9 bez względu czy temperatura otoczenia wynosiła 10°C czy 25°C a także obroty silnika nie miały wpływu na napięcie ładowania akumulatora. W BMW sprawdzałem ładowanie kilka razy i po wymianie regulatora napięcia i klemy IBS mam podobne choć niższe napięcie ładowania (prawdopodobnie przez nowy akumulator) niż w Insigni. Jak wszyscy wiemy (a może nie wiemy) BMW lubi sobie łyknąć troche prądu więc i ładowanie musi być na odpowiednim poziomie. 

Tak na marginesie jakie jest minimalne napięcie przy aktualizacji sterowników w BMW żeby się nie wysra*y?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Poprawka temperaturowa jest brana pod uwagę a temperaturę mierzy klema IBS na akumulatorze , który jest daleko od silnika.

Napięcie poniżej 14v nie jest niczym dziwnym.

A do zatrzaśnięcia eepromów może dojść poniżej 11,5v bo trzeba mieć też na uwadze spadki napięcia na przewodach zasilających moduły . To może doprowadzić do tego , że napięcie zasilania jakiegoś modułu może spaść poniżej 10,5v a to już proszenie się o kłopoty.

Do autora. Zacznij od sprawdzenia połączeń masy. Wiem , że jest ich dużo ale są ważne. Możesz też odpinać kolejno moduły . któryś może siać błędami po CAN. Niestety tu chyba wszystko lata po CAN...

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Godzinę temu, dyzio255 napisał(a):

 

Do autora. Zacznij od sprawdzenia połączeń masy. Wiem , że jest ich dużo ale są ważne. Możesz też odpinać kolejno moduły . któryś może siać błędami po CAN. Niestety tu chyba wszystko lata po CAN...

Dzięki wielkie za sugestię, zacznę od punktów masy tak jak mówisz może pośniedziały i nie styka :) , a wiesz może gdzie dokładnie ich szukać albo czy w ista znajdę jakaś ściągawkę z ich lokacjami? 

Opublikowano (edytowane)
17 godzin temu, Krzyś111685053072 napisał(a):

Dobrze, podaj mi jakiekolwiek źródło które mówi o różnym napięciu ładowania w zależności od temperatury otoczenia bo ja przez 30 ostatnich lat nic takiego nie miałem okazji nigdzie przeczytać. A tak na marginesie, w komorze silnika zawsze panuje wysoka temperatura więc idąc tym tokiem myślenia w letnie upalne dni gdzie przy nagrzanym do temperatury roboczej silniku temperatura naokoło alternatora wynosi pewnie okolo 70°C to w tym momencie napięcie ładowanie nie powinno być wyższe niż  jakieś 13,2V

 

Nie prościej uderzyć do producentów, przecież dają charakterystyki. 

Screenshot_1.jpg

 

Tylko tutaj ciut inna sprawa, bo regulator(alternator) podaje takie napięcie jakie wymaga sterownik, a to jest uzależnione o wiele czynników dodatkowo. 

Edytowane przez Jarewa
Opublikowano

Panowie nowa poszlaka, dzisiaj przez prawie cały dzień był spokój ale pod wieczór się wysypało. Zauważyłem a właściwie to usłyszałem, że gdy dzieje się ten cały cyrk to coś cyka w schowku pasażera. Co tam takiego może się dziać? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.