Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie co sądzicie o pojeździe z tego ogłoszenia? Samochód sprzedawany przez Inchape Poznań z programu premium selection. 

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/bmw-seria-3-touring-pdc-kamera-hifi-led-ID6FEiyY.html#gallery-grid

 

Patrząc na dane z cepiku auto miało jednego właściciela firmę/organizację. 

Roczne przebiegi 60 tysięcy kilometrów, czy to wskazuje na to, że to było auto flotowe i miało "wielu właścicieli"?

Czy xdrive mocno "muli" te auta? Szukam tył napędu ale ciężko znaleźć sensowne ogłoszenia a nie uważam żeby budżet do 90 000 na auto 2015 był za mały, jeśli tak jest to sprowadźcie mnie na ziemię.

Z góry dziękuję że wszystkie porady i sugestie.

 

 

 

P.S

Szukałem 330d, potem 325d ale rozsądek i to co się naczytałem na temat N57 oraz B47 z dwiema turbinami sprawiło że szukam teraz już B47 z jednym turbo lub B58.

Opublikowano

Moim zdaniem wielki błąd 

zawsze to będę pisał 3.0d to 3.0d 

najlepszy silnik diesla na świecie 

poczytaj sobie kolego więcej może na temat 2.0d

koledzy posiadają bądź posiadali i nie mieli super zdania o tym silniku 

ja zawsze mam 3.0d i teraz nawet z dwiema turbinami 

przelot prawie 300 i chodzi jak dzidzia,jedynie co muszę t teraz jechać na akcje serwisowa chłodniki EGR

 

  • Lubię to 1
  • Haha 3
Opublikowano (edytowane)
49 minut temu, Bartibol napisał(a):

Moim zdaniem wielki błąd 

zawsze to będę pisał 3.0d to 3.0d 

najlepszy silnik diesla na świecie 

poczytaj sobie kolego więcej może na temat 2.0d

koledzy posiadają bądź posiadali i nie mieli super zdania o tym silniku 

ja zawsze mam 3.0d i teraz nawet z dwiema turbinami 

przelot prawie 300 i chodzi jak dzidzia,jedynie co muszę t teraz jechać na akcje serwisowa chłodniki EGR

 

Który rok masz i w jakim aucie? Piszesz o N57 czy M57? To skąd ta nagonka na pękające wały i obracające się panewki....

Edytowane przez vitruve
  • Moderatorzy
Opublikowano
1 godzinę temu, Bartibol napisał(a):

poczytaj sobie kolego więcej może na temat 2.0d

 

Może Ty też poczytaj więcej na temat wału korbowego w N57.

Opublikowano

a to standard, że są LEDy, ale nie ma automatycznego poziomowania świateł?

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano
2 godziny temu, Bartibol napisał(a):

najlepszy silnik diesla na świecie 

Na pewno nie w tym aucie kolego.

  • Lubię to 1
Opublikowano
26 minut temu, adam111 napisał(a):

a to standard, że są LEDy, ale nie ma automatycznego poziomowania świateł?

Tak, automatyczne poziomowanie zostało usunięte z normalnych ledów w 2018. Od tamtej pory było tylko w ledach adaptacyjnych.

  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Diesel B47, 190 KM nie jest złym sinikiem. Jest żwawy i na pewni nie jest zawalidrogą. Po programie tym bardziej. Wiadomo, mocniejszy sinik daje większą przyjemność z jazdy.

Xdrive absolutnie nie zamula auta, a przydaje się w naszym klimacie, szczególnie u nas, na południu Polski, na Podbeskidziu.

Przy większej mocy, na mokrym asfalcie, tylko na plus, a jak każde xdrive, zachowuje się trochę jak auto tylnonapędowe,

Benzyna zamiast krwi...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

po przejeździe dwoma f11 z i bez xdrive przyjemniej się jeździło mi RWD, na dobrej zimówce i tak da radę, auto lżejsze i mniej skomplikowane, czucie z kierownicy mega na plus w RWD. 
Moje f15 b47 biturbo dobija do 200tyś, nie mogę powiedzieć złego słowa. Jak auto było serwisowane to te 180tyś nie powinno być w ogóle straszne.

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano
12 godzin temu, nomad66 napisał(a):

auto lżejsze

Już dajcie spokój z tą wagą. 70kg w aucie, które waży ponad 1600kg nie robi żadnej różnicy. Posiadam auto z RWD i AWD i gdybym nie wiedział, to nie byłbym w stanie powiedzieć które ma jaki napęd.

Opublikowano
W dniu 17.08.2023 o 13:37, Randall napisał(a):

Może Ty też poczytaj więcej na temat wału korbowego w N57.

Jest wielu zadowolonych użytkowników n57,nawet z przebiegami 300kkm.Grunt to częste zmiany oleju i sensowne użytkowanie.

Ale muszę przyznać rację że panewka bardziej możliwa w n57 

Opublikowano

Co mają częste zmiany oleju do mikropęknięć na wale? Ten silnik to po prostu loteria albo będzie chodził albo się sypnie.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pęknięcia na wale są z powodu przegrzania wału do którego dochodzi wskutek zatkania kanalików olejowych przez brudny, nie zmieniany przez dziesiątki tysięcy kilometrów olej.

Opublikowano

Wydaje mi się, że to co piszesz jest nieprawdą i największe przebiegi z serii N robią  2.0 diesle, czego przykładami są:

-mój prywatny samochód,

-ogłoszenia na portalach,

-samochód kolegi z forum 

I jakoś nie słychać, żeby n47 miał podobne problemy co jego 3-litrowy odpowiednik.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Nie obraź się, ale N57 jest lepszy od N47 pod każdym względem poza kosztami zakupu i eksploatacji 🙂

N57 jeżdżą więcej od N47. Liczba obu typów z przebiegiem pow. 300 tys. km jest podobna:

BMW Gebrauchtwagen | eBay Kleinanzeigen ist jetzt Kleinanzeigen

Z kolei N57 z małym przebiegiem jest bardzo mało:

BMW Gebrauchtwagen | eBay Kleinanzeigen ist jetzt Kleinanzeigen

Edytowane przez Borsuczek
  • Lubię to 2
Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, Borsuczek napisał(a):

Pęknięcia na wale są z powodu przegrzania wału do którego dochodzi wskutek zatkania kanalików olejowych przez brudny, nie zmieniany przez dziesiątki tysięcy kilometrów olej.

Ciekawe bo mechanicy z którymi rozmawiałem i którzy remontują n57 nie podzielają tej teorii. Wał krzywi się z różnych powodów, brak regularnych wymian oleju nie pomaga ale mówili mi o wielu egzemplarzach z przebiegami 200-250k, w których olej był wymieniany co 10k i mimo to obróciło panewkę. Tak więc uważaj z tymi teoriami bo potem ktoś przeczyta, kupi i może mieć pretensje.

I też lubię BMW, ale poziom shitu jeśli chodzi o silniki po 2005 roku jest bardzo wysoki i to trzeba obiektywnie przyznać.

Edytowane przez bartez9088
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Dobra niech Wam będzie, nie kupujcie N57. Może stanieją i wtedy sam sobie taki kupię 🙂

Edytowane przez Borsuczek
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@Borsuczek. Nie denerwuj się.

Jest takie przysłowie - "psy szczekają, karawana idzie dalej".

 

BTW. Mam jakieś tam doświadczenie, w tym niemałe w BMW. Razem to już spore lata, i pod setkę sztuk...

W tej chwili mam między innymi salonowe F31 335dX LCi. Swoje auto serwisuję w ASO stosując krótkie interwały serwisowe, stosuję oryginalne oleje i filtry, przeprowadzone mam wszystkie akcje serwisowe (np. EGR mam czwarty, kolektor ssący drugi, itp., itd..). Do tego stosuję dodatkową opiekę serwisową w warsztacie nieautoryzowanym specjalizującym się w marce, gdzie robię dodatkowe przeglądy serwisowe i rozszerzoną diagnostykę.

Sam miałem też jedyneczkę z N47, mam też porównanie bezpośrednie - teraźniejsze, bo w tej chwili mój współpracownik ma F36 320dX z N47. Nadwozie w F36 GranCoupe jest naprawdę fajne, ale silnika N47 do N57 naprawdę nie da się porównać.

Dla mnie 335dX z N57 jest po prostu świetne.

Co do 3.0d to niestety... bo nie dość - że 3.0d było znacznie droższe w zakupie jako nowe, nie dość - że 3.0d w znaczącej większości ma znacznie wyższe rzeczywiste przebiegi, nie dość - że 3.0d często kupowali ludzie brutalnie obchodzący się z autem, nie dość - że 3.0d ma akcyzę 18,6% więc jako używane sprowadzane są auta ze smutną rzeczywistą historią lub bez historii, to na dodatek w tej chwili 3.0d często kupują (jako używane) ludzie, których szczerze powiedziawszy - na utrzymanie tego auta po prostu nie stać.

Wielokrotnie doświadczałem opowieści ludzi, którzy mówili, ze NIBY mają auto takie same jak moje..., "tylko że..." - i tu pada ciąg informacji o problemach i niejasnościach w historii ich pojazdu.

A potem lament i niedowierzanie. Wiem jedno - szkoda mi klawiatury na udawadnianie niedowiarkom, jak dobrze sprawuje się zdrowe i uczciwe N57 w 335dX.

I drugi raz w swojej historii leasing mam już dawno zakończony, a 335dX nadal jest u mnie. Seryjne 313KM/630Nm przy śmiesznym spalaniu dają ostro radę. I nie mam pomysłu na co mam się przesiąść !

Przy dobrych układach po wieczornym ruchu wypoczęty wsiadam na autostradę... i do rana jestem w stanie z uśmiechem na twarzy dojechać naprawdę daleko...

Bo mocny i oszczędny silnik połączony z fajnym automatem i uczciwą trakcją , dobre światła, wygodne fotele, aktywny tempomat, eMkowe hamulce i adaptacyjne zawieszenie, czy inne opcje wspomagające typu HUD czy utrzymanie pasa ruchu - to wszystko naprawdę pomaga w łatwym i swobodnym pokonywaniu kilometrów. I naprawdę trudno o bardziej wytrwałego wojownika na dłuuuugą podróż.

 

 

 

 

Edytowane przez miczek.mk
  • Lubię to 2

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

  • Moderatorzy
Opublikowano

No super, napisałeś że N57 jest lepszy, mocniejszy i przyjemniejszy niż N47, to wie każdy.

Natomiast temat  wady materiałowej wału który się krzywi możemy przemilczeć i udawać że go nie ma, będzie łatwiej 😂

 

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nigdy nie powiedziałem, że awarie samochodów, tych czy innych się nie zdarzają. Sam miałem kiedyś awarię silnika - w teoretycznie niezniszczalnym silniku VW 1.9TDI PD 115KM (AJM) pękł tłok. Awaria wtryskiwacza - i twardziel jakim jest akurat ten silnik (AJM) z przebiegiem 53 tys. km strzelił...

Już kiedyś pisałem też, że znam E90 manual x-drive z N57 z przelotem 650 tys.km, do dziś ma się w zdrowiu. A nikt się z nim nie patyczkuje, oj nie patyczkuje...

Co do awarii N57, to osobiście znam jedno zdefektowane F36 430d 258KM.

Auto z roku 2014, import Berlin, kupione od niemieckiego Turka za 9 tys. Euro, po strzale prawy tył i tył, kolor biały zwykły, RWD 8HP, przelot około 260 tys.km, historia serwisowa ASO ograniczona do dwóch pierwszych przeglądów, pierwszy na 26 tys.km przekroczony o 5 tys.km , drugi na 60 tys. przekroczony nie pamiętam o ile, reszta nieznana. Wyposażenie jak na takie auto słabe, akcyza oczywiście mała. W PL naprawa blacharska na budżetowej używce - wymieniona tylna lewa ćwiartka i pas tył zawieszenie tył, wał napędowy, felga tylna, pirotechnika poklejona, nadwozie pomalowane, poskładane. Po naprawie blacharsko - lakierniczej dwie opony tylne nowe, geometria zrobiona, wymiana oleju w silniku (Elf) + filtr oleju Mann...,  i wio... 

Przy silniku nic więcej przed awarią nie robiono oprócz remapu na 320KM (niby na hamowni drogowej - po zważaniu auta na wadze wozowej). Awaria silnika rok po zakupie, 8 miesięcy po rozpoczęciu eksploatacji po naprawie blacharsko-lakierniczej, przy wskazaniach drogomierza 280 tys.km. Olej Elf w silniku miał 20 tys. km. Auto po awarii zostało budżetowo naprawione na nowym wale (niby tureckim) i sprzedane za 78 tys. zł.

Także nawet pomimo awarii na aucie był zarobek...

Nie wiem, czy jest sens pisać dalej.

Ale chciałbym poznać choć jednego usera, który auto kupił / leasingował / wynajął auto jako nowe (nowe czyli NOWE, nie premium selection, nie demo), normalnie je serwisował, normalnie nim jeździł, i któremu owe N57 jednak strzeliło...

  • Lubię to 1

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Opublikowano
6 godzin temu, miczek.mk napisał(a):

 

Ale chciałbym poznać choć jednego usera, który auto kupił / leasingował / wynajął auto jako nowe (nowe czyli NOWE, nie premium selection, nie demo), normalnie je serwisował, normalnie nim jeździł, i któremu owe N57 jednak strzeliło...

Ale przecież takich przypadków jest mnóstwo więc o co Ci chodzi... Mechanik mówił mi o co najmniej 10, ten silnik to loteria, jeden pojeździ 650k a drugi się wysra po 250k mimo serwisowania. Wykaż trochę inicjatywy oprócz pisania peanów i trochę poszukaj, proszę pierwszy z brzegu z forum, użytkownik PrzekliniakBezZeba: 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.