Skocz do zawartości

Silnik przerywa i szarpie w 320i


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

od jakiegos czasu mam problem ze swoim smigielkiem, a mianowicie pojawilo sie szarpanie przy przyspieszaniu. Silnik przerywa tak jakby chwilowo nie dostawal paliwa po czym zaskakuje i ciagnie normalnie. Najczesciej zdarza sie to przy ruszaniu lub przy przyspieszaniu z malej predkosci na wyzszym biegu. Czasami dzeje sie to podczas jazdy i zaskakuje dopiero jak zdejme noge z gazu i ponownie nacisne. Oprocz tego zaczely mi troszke wariowac wolne obroty i silnik zachowauje sie tak jak by sie przyduszal, po chwili zwieksza obroty i tak potrafi kilka razy :/ Zastanawiam sie czy nie jest to wina silniczka krokowego, co prawda jakies 3 tyg. temu wyciagalem go i czyscilem ale moze poprostu juz sie wysluzyl. Ostatnio problemy te sie nasilily dlatego chce w koncu cos z tym zrobic i mam nadzieje ze mi w tym pomozecie. Autko ma zamontowany gaz sekwencyjny ale przerywa zarowno na benzie jak i na gazie. Swiece zostaly niedawno wymienione na NGK takze nie powinno sie to stad brac. Silnik to M50 bez Vanosa.

 

Bede wdzieczny za pomoc i ew. wskazowki :)

Radość z jazdy :)


328i :)

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Czy jest szansa, oprocz wymiany na nowe, zeby sie jakos upewnic czy to napewno to? Jesli bede zmuszony kupic nowa(e) to jakich i gdzie najlepiej szukac??

Radość z jazdy :)


328i :)

Opublikowano
Obstawiam gumowe fajki na cewkach. Mialem identyczny efekt. Sciagnij fajki i zmierz ich opornosc... powinna ona wynosic w okolicach 2kilo. Najlepiej wymien na nowe bo kosztuja grosze, a pod obciazeniem moze ktoras z nich przebijac. Za komplet nowek placilem cos w okolicach 50zl
Opublikowano

choroba mnie zmogla i nie moglem sie tym zajac ale dziasiaj bylem w Rotocarze na Heyki i podpieli mi jezdzidelko pod kompa. Okazalo sie ze sonda lambada jest padnieta bo pokazuje blad i ma napiecie 0.3V szukam najtanszej opcji, moze polecicie cos sprawdzonego? Bo poki co mam do kupienia Boscha za 460zl, moze bedzie cos taniej ale ciezko :/

Zobaczymy moze to byla przyczyna, jesli nie to bede szukal dalej...aaa, cewki wszystkie ok...

Radość z jazdy :)


328i :)

Opublikowano
na allegro uniwersalna NTK/NGK kupisz za jakies 90zl. Montowalem je z powodzeniem i dzialaja do dzisiaj. Trzeba tylko przelozyc wtyczke ze starej.
Opublikowano

Jak jezdzisz na gazie to rozne dziwne bledy moga ci na kompie wyskoczyc, wiec nie ma co sie od razu tym sugerowac (tak twierdzą chlopaki z burakowskiej). Chyba musialbys zresetowac kompa i jezdzic tylko na benzynie i potem sprawdzic.

 

Tez mam ostatnio podobny problem, na razie naprawiali mi jakis czujnik powietrza i przeplywomierz ale poki co nie pomogło. W poniedzialek odstawiam znowu, niech walczą.

 

Pozdro

Zbir
Opublikowano
niby dlaczego jak jezdzi na gazie to maja mu jakies bledy wyskakiwac?..bzdura. najwyzej moze mu blad wtryskiwaczy wyskoczyc jak nie ma emulatora i nic wiecej.
Opublikowano
Jedynym bledem jaki wykazywal komp byla sonda lambda, ktora pokazywala napiecie 0,3v. Jezdze od kilku dni tylko na benzie bo obroty mniej wariuja ale szarpanie i tak sie pojawia dlatego watpie zeby gaz w tym przypadku mial jakies znaczenie.

Radość z jazdy :)


328i :)

Opublikowano

Dzisiaj sam wymieniłem sonde na Boscha o numerze 0 258 005 324 - 760, 4 przewody i wyglada na taka sama jaka byla zamontowana. Nie mialem jeszcze mozliwosci podpiecia sie pod kompa i wykasowania bledu sondy i zrobie to jutro rano ale poki co bez zmian, objawy te same :/

Mam nadzieje ze po podpieciu do kompa i wykasowaniu bledu bedzie ok, jak myslicie czy w tym tkwi teraz problem?

Radość z jazdy :)


328i :)

Opublikowano
gdyby to była sonda to zaraz po wlozeniu powinno byc oki, i wyraźna poprawa, a tak zapytam czy aby dobra sonde wlozyles bo te silniki a szczegholnie 2l maja dwa rodzaje sond siemensa i boscha, ktore całkowicie na innej zasadzie dzialaja, w roznica to kolory kabelkow no i z wygladu takze sie rozna, ta siemensa jest jakby mniejsza. tak czy siak blas sondy a w zasadzie slad po niej nie powinien miec wplywu na prace silnika ze sprawną sondą, błąd to tylko informacja dla mechanika jak sie podepnie pod kompa gdzie szukać. Sprawdź te fajki, jednak jedna kosztuje koło 40 zł, a jest ich 6, zdejmij je i jak sa popękane przy swiecy to moze świadczyć ze ma przebicia. Kup narazie 1 sztuke i podmieniaj moze znajdziesz tą wadliwą, albo zobaczysz jakieś róznice w pracy to cos pomoże.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
Sonda orginalnie byla Boscha a taka zalozylem, wuem ze jest odpowiednia do tego modelu. Troche to dziwne...sprobuje z tymi fajkami, moze to cos da...jeszcze zobacze co mi powiedza ta gdzie stwierdzili ze to wina sondy. A odnosnie kata tez bylo wczesniej takie podejrzenie ale kilka osob to sprawdzalo i jest niby ok, telepie sie na nim ta aluminiowa oslona ale spaliny sa w normie takze sam katalizator jest raczej ok.

Radość z jazdy :)


328i :)

Opublikowano

sluchajcie.....mam dokladnie ten sam problem.samochod bmw 320 24v bez vanosa rok 92.wszyscy mechanicy rozkladaja rece..bylem na kompie.pokazalo przebicie sondy.wymienilem sonde-nic sie nie poprawilo.ale.......jak odepne przeplywomierz to silnik sie wkreca i ciagnie w miare normalnie.nie gasnie i nie strzela.przynajmniej mozna jezdzic..co wy o tym sadzicie.piszcie bo nie mam juz sily zeby walczyc z tym samochodem :)))

pozdrawiam michal

Opublikowano
Prosze cie...nie strasz mnie bo baaardzo polubilem to auto tylko to mi spokoju nie daje :/

Radość z jazdy :)


328i :)

Opublikowano
Przepływka czy sondy to nie taki znowu wielki wydatek - CIESZCIE SIĘ, ŻE NIE MACIE M-POWERA :jawdrop: Mojego coś też zamula na zimnym; sprawdziłem katy i są jak nowe(trzeba było rozciąć) więc wymieniam 2 sondy w ciemno - i tu zaczynają się koszty dopiero :jawdrop:

///M3T: 545KM 671Nm


Moje zabawki ;)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=26716

Opublikowano

To w takim razie wspolczuje ale i tak chcialbym M-ke....moze za jakis czas ;) w koncu cos za cos...Z drugiej strony zastanawia mnie jeden fakt...skoro bylaby to wina zapchanego kata to chyba zjawisko nie powinno wystepowac co jakis czas, tylko w okreslonych warunkach, np. pod wiekszym obciazeniem...tak mi sie wydaje :P a co do przeplywki to cos o tym slyszalem i wiem ze mozna chyba jakos ja oczyscic zy cos takiego, jeszcze sie tym nie interesowalem ale chyba sprobuje, chociaz ot tak profilaktycznie, tylko musze poszukac informacji jak sie do tego dobrac :)

 

p.s. Krismax o ile masz obnizonego swojego ISa i na jakim zawieszeniu??

Bardzo ladnie stoi i chyba pomysle o czyms podobnym na wiosne :)

Radość z jazdy :)


328i :)

Opublikowano
Kurcze szukam na forum gdzie i jak sie obejsc z ta przeplywka i znalezc nie moge :/ Czy mozecie mi powiedziec gdzie ona sie dokladnie znajduje w M50 i jak ja czyscic?

Radość z jazdy :)


328i :)

Opublikowano
Przeplywomierz masz na rurze za filtrem powietrza. Jezeli jest on na goracym drucie to nic sie tam nie czysci. Gdyby to byla wina przeplywomierza ( zly pomiar ) to na bank wyszedlby blad na komputerze.
Opublikowano
Sprawdź te fajki, jednak jedna kosztuje koło 40 zł, a jest ich 6, zdejmij je i jak sa popękane przy swiecy to moze świadczyć ze ma przebicia. Kup narazie 1 sztuke i podmieniaj moze znajdziesz tą wadliwą, albo zobaczysz jakieś róznice w pracy to cos pomoże.

 

Za 6 fajek Boscha w intercarsie zaplacilem jakies 75zl. W prawdzie sa made in spain ;) ale dzialaja jak nalezy. Stare wygladaly dobrze, ale jak sie silnik nagrzal to zmienialy opornosci..

Opublikowano
Ok juz wszystko rozumiem, nie wiedzialem ze przeplywka i przeplywomierz to to samo...wybaczcie ale nie jestem mechanikiem ;) wydaje mi sie ze dziala sprawnie bo po odlaczeniu silnik zachowuje sie jakby lapal oddech, to samo przy podlaczeniu....szczerze to na benzie juz jest w miare ok, dlugo nie zdazylo mi sie to co wczesniej, obroty sie w miare uspokoily, a nie bylem jeszcze na kompie zeby wsyzstko sprawdzic po wymianie sondy-dopiero poniedzialek :/ jednak na gazie silnik dalej wariuje, obroty skacza, po przelaczeniu na gaz czasami gasnie i przy dodaniu gazu zachowuje sie tak jakby nie palil na ktorys z garow, a wspomniana chwilowa utrata "ciagu" rowniez sie pojawia...ale domyslam sie ze to juz wina instalacji i niedlugo pojade na regulacje do gazownika, mam nadzieje ze to pomoze. Moze sie z tym spotkaliscie juz? pytam bo chialbym tam pojechac nieco oswiecony :)

Radość z jazdy :)


328i :)

Opublikowano
Kurcze dziwna sprawa sie dzieje, jeszcze nie bylem na kompie wykasowac bledu bo "nie maja czasu" ale bylem u znajomego mechanika i sprawdzal nowa sonde na testerze...pokazuje dokladnie to samo co stara 0,3v i ani drgnie niezaleznie od obrotow :/ tak jakby kompletnie nie miala polaczenia z kompem albo cos w tym stylu, wiem ze powinna zmieniac napiecie do 1v a ona stoi w miejscu...znacie moze taki przypadek?? Zobaczymy jeszcze jak bedzie po wykasowaniu bledu sondy bo z tego co sie oreientuje to w niektorych autach ma to znaczenie...

Radość z jazdy :)


328i :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.