Skocz do zawartości

mild-hybrid - żywotność silnika - dowody


Sp0k0jny

Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, Borsuczek napisał(a):

W sumie mogli coś zmienić 🤔Układ chłodzenia turbosprężarki opierał się na dodatkowej elektrycznej pompie płynu chłodzącego. Wątpię, że dołożyli dodatkowo jeszcze elektryczną pompę oleju. Przecież turbosprężarka nie musi być wieczna. Mało kto jeździ jednym samochodem całe życie 🙂

Układ chłodzenia-turbosprężarka BMW 3' G20 M340i Limousine ECE - Lista części (bmwstore.pl)

Widzisz, a może po prostu ktoś się rozpędził z tą pompką oleju i chodziło mu o chłodzenie. Doprecyzuję następnym razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak zmieniałem silnik na nowy w G20 to ten nowy przyszedł z chłodniczką oleju, która miała dodatkowy krócieć wody - po sprawdzeniu katalogu okazało się że takie wyposażenie wychodzi w wersji mild-hybrid. U mnie zamówiłem inny numer chłodniczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.08.2023 o 14:16, wehyr napisał(a):

dlatego lepiej brać gwarancję na 5 lat 🙂 i zmieniać olej częściej żeby te nasz bmw pojeździły chociaż te 100 tysięcy 😉

@wehyr Przede wszystkim trzeba zaczac jezdzic, a nie pod kocem trzymac 😄 gwarancja i olej pelna zgoda. Tylko tez bez przesady co 2-3 kkm ten olej zmieniac... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2 godziny temu, karlos91 napisał(a):

@wehyr Przede wszystkim trzeba zaczac jezdzic, a nie pod kocem trzymac 😄 gwarancja i olej pelna zgoda. Tylko tez bez przesady co 2-3 kkm ten olej zmieniac... 

W m3 zmienilem po 1 potem po 3 tysiacach a potem raz do roku przed sezonem bo pewnie wiecej jak 3-5 tyskecy km nie zrobie, w innych wymieniam co 8-10, nikt nikogo nie zmusza, ja tam wole potem sprzedac zadbane auto z czystym sumieniem, ale znam przypadki aut w leasingu np m340i  kupil do dobijania, nalatal w pol roku 25tusiecy, oleju ani razu nie zmienil i potem robi cesje, ktos pojezdzi kolejne poltora roku skonczy sie gwarancja i motor pierdyknie... 😔 

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
14 godzin temu, wehyr napisał(a):

W m3 zmienilem po 1 potem po 3 tysiacach a potem raz do roku przed sezonem bo pewnie wiecej jak 3-5 tyskecy km nie zrobie, w innych wymieniam co 8-10, nikt nikogo nie zmusza, ja tam wole potem sprzedac zadbane auto z czystym sumieniem, ale znam przypadki aut w leasingu np m340i  kupil do dobijania, nalatal w pol roku 25tusiecy, oleju ani razu nie zmienil i potem robi cesje, ktos pojezdzi kolejne poltora roku skonczy sie gwarancja i motor pierdyknie... 😔 

Już nie rób sobie dobrego PR pod sprzedaż auta 🙂

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
37 minut temu, luk_byd napisał(a):

Już nie rób sobie dobrego PR pod sprzedaż auta 🙂

A czy ja ktores sprzedaje hehe znowu brednie?? 🤣 Nie widze nigdzie ogloszenia i jak pisalem wszystkie zostaja na dlugo bo banksterom placic nie musze.... 

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
3 godziny temu, wehyr napisał(a):

A czy ja ktores sprzedaje hehe znowu brednie?? 🤣 Nie widze nigdzie ogloszenia i jak pisalem wszystkie zostaja na dlugo bo banksterom placic nie musze.... 

Trzeba za wczasu przygotowywać podłoże 😄

 

A tak na poważnie to przecież żartuje, trochę dystansu 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czemu żartujesz? Prawdę napisałeś. Kolega Wehyr ewidentnie sugeruje, że ma jedyny słuszny sposób na eksploatację takiego samochodu i tworzy mylne przekonanie że nowe BMW jest takie strasznie delikatniutkie 🙂 Jeśli jest takie delikatne to po co je kupować? Przy zakupie sprawdza się stan techniczny. Jakbym usłyszał takie teksty od sprzedającego jak on to dbał ponad miarę o auto to bym odpowiedział: "to sobie trzymaj". Takim autem jeździ się na track day. Na światłach, jeśli ruch drogowy pozwala, zapodaje się launch control i wyrywa do przodu jak wściekła kuna 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Borsuczek jak kupujesz auto to prosisz o rozłożenie silnika i sprawdzasz w jakim stanie są poszczególne jego elementy? Są silniki w BMW w których szczególnie ważna jest odpowiednia eksploatacja a przestrzeganie wytycznych BMW może być nieszczęsne w skutkach. 

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Silnika nie rozbierzesz, więc nie wiesz jakie ma wady ukryte. Częsta wymiana oleju nie gwarantuje, że silnik jest super. Mógł być np. przegrzany przed sprzedażą. Nigdy nie wiadomo jak poprzedni właściciel jeździł. Po co kupować 40i jeśli awarie mogą być nieszczęsne w skutkach? Przy wyborze mocnego modelu trzeba się liczyć z wyższymi kosztami. W tym ewentualnych napraw. Zresztą jaka jest pewność, że opowieści o wymianie oleju co 5 tys. km są prawdziwe? Po co zmieniać świeży olej? Przy takich przebiegach można pojeździć dwa lata na spokojnie. Lubię BMW dlatego, że są wytrzymalsze niż przysłowiowy Opel, nawet przy ostrej jeździe. Nie mówię tu o "katowaniu", choć i to znoszą dzielnie 😏 Nowe modele też są trwałe, wbrew obiegowym opiniom tworzonym przez osoby sprowadzające tanie egzemplarze z uszkodzonymi lub wyeksploatowanymi silnikami.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
3 godziny temu, Borsuczek napisał(a):

Silnika nie rozbierzesz, więc nie wiesz jakie ma wady ukryte. Częsta wymiana oleju nie gwarantuje, że silnik jest super. Mógł być np. przegrzany przed sprzedażą. Nigdy nie wiadomo jak poprzedni właściciel jeździł. Po co kupować 40i jeśli awarie mogą być nieszczęsne w skutkach? Przy wyborze mocnego modelu trzeba się liczyć z wyższymi kosztami. W tym ewentualnych napraw. Zresztą jaka jest pewność, że opowieści o wymianie oleju co 5 tys. km są prawdziwe? Po co zmieniać świeży olej? Przy takich przebiegach można pojeździć dwa lata na spokojnie. Lubię BMW dlatego, że są wytrzymalsze niż przysłowiowy Opel, nawet przy ostrej jeździe. Nie mówię tu o "katowaniu", choć i to znoszą dzielnie 😏 Nowe modele też są trwałe, wbrew obiegowym opiniom tworzonym przez osoby sprowadzające tanie egzemplarze z uszkodzonymi lub wyeksploatowanymi silnikami.

Ja pie..... Bez komentarza lataj na zimnym do dechy i 10x dziennie z kontroli startu, dlatego kupuje nowe zeby na mine po tobie nie trafic 😂 

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
6 godzin temu, luk_byd napisał(a):

Trzeba za wczasu przygotowywać podłoże 😄

 

A tak na poważnie to przecież żartuje, trochę dystansu 🙂

Tak po to mam te watki i nic tam nie ukrywam, sle znafcoooow o hejterow jak wszedzie nie brakuje.... 

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
37 minut temu, adiki napisał(a):

I hipokrytów 😉

IMG_2360.jpeg

Oj oj oj znowu gownoburza, ludzie zyjecie tym forum jakby to Bog wie co bylo.... Pisze co mysle i tyle.... I tak jest i bedzie... 

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 18.08.2023 o 14:54, Borsuczek napisał(a):

Silnika nie rozbierzesz, więc nie wiesz jakie ma wady ukryte. Częsta wymiana oleju nie gwarantuje, że silnik jest super. Mógł być np. przegrzany przed sprzedażą. Nigdy nie wiadomo jak poprzedni właściciel jeździł. Po co kupować 40i jeśli awarie mogą być nieszczęsne w skutkach? Przy wyborze mocnego modelu trzeba się liczyć z wyższymi kosztami. W tym ewentualnych napraw. Zresztą jaka jest pewność, że opowieści o wymianie oleju co 5 tys. km są prawdziwe? Po co zmieniać świeży olej? Przy takich przebiegach można pojeździć dwa lata na spokojnie. Lubię BMW dlatego, że są wytrzymalsze niż przysłowiowy Opel, nawet przy ostrej jeździe. Nie mówię tu o "katowaniu", choć i to znoszą dzielnie 😏 Nowe modele też są trwałe, wbrew obiegowym opiniom tworzonym przez osoby sprowadzające tanie egzemplarze z uszkodzonymi lub wyeksploatowanymi silnikami.

Czytając Twoje komentarze mam wrażenie że bardzo przestrzegasz wytycznych BMW co do interwału zmiany oleju w silniku. Więc najprawdopodobniej wymieniasz olej w silniku nie częściej niż co 30 000 km. Obecnie mam F31 w którym BMW nie zaleca wymiany oleju w skrzyni automatycznej HP. Też byś nie wymieniał oleju w skrzyni automatycznej skoro BMW nie zaleca? To muszę cię zmartwić. Producent tych skrzyń firma ZF rekomenduje wymianę co 80 000 km. I kogo byś posłuchał? BMW czy producenta skrzyń automatycznych ZF? Mam wrażenie że posłuchałbyś ślepo rekomendacji BMW.

Edytowane przez darosso
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.