Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przy okazji robienia doposażenia w kamerę cofania wymieniam jednostkę małej nawigacji champ2 na CIC.

Wymieniłem, podłączyłem, dodałem SA609 zamiast SA606 do FA i zakodowałem HU_CIC.

Niestety nie mogę zmienić języka menu idrive z angielskiego na polski. Nie można też na inne np. niemiecki czy włoski. Zmienia są tylko język na tablicy zegarów, w menu ciągle angielski i format czasu AM/PM. Czy trzeba coś jeszcze zmienić i zakodować?

Nawigacja oczywiście na szaro, jak się uporam z językiem to biorę się za nawigację.

Radio i USB działa OK, dysku jeszcze nie sprawdzałem.

Poza tym chciałem uaktualnić oprogramowanie, przed uruchomieniem nawigacji, bo tak jest w instrukcji. Tylko jak poszukam oprogramowania na stronie BMW po VIN to będzie do mojego champ. Jak wpisuje jakiś VIN od aut z tego rocznika z  nawigacją CIC to nie znajduje auta i jest error. Niektóre VINy mają info, że jest aktualne i nie można ściągnąć pliku.

Wersja oprogramowania jak na zdjęciu

Multimedia: MX-003.005.004

Telephone: TX-003.005.008

IMG-20230810-060958.jpg

Nawigacja ma numer części BMW 9257008

Czy można jakoś ręcznie ściągnąć plik uaktualnienia, czy można wersja jest OK, i można patchować nawigację? To już chyba dość wysoka wersja oprogramowania.

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nawigacja jest na szaro, bo brakuje kodów FSC. Możesz założyć albo emulator, albo iść prawilną drogą i ogarnać to jak trzeba. Możesz spróbować uzyć HU TOOL, który krąży po sieci i wygenerować tam sobie patcha i kody.

 

Jeśli chodzi o polski język - jeśli masz taki do wyboru, a nie przełącza się - może być to kwestia oprogramowania - trzeba zaktualizować. Jak nie ma polskiego na liście - do zakodowania.

 

Ten soft od multimediów który chcesz zaktualizować - nie wiele, albo nic nie wniesie. Natomiast jak Ci zależy, znajdz VIN w module (chyba że już go pousuwałeś) - będzie Ci potrzebny do kilku rzeczy później (być może - zależy którą drogę wybierzesz) i po tym numerze VIN (czyli auta dawcy) ściągniesz sobie aktualizacje.

Opublikowano (edytowane)

Poszukam HU Tool, widziałem na razie CIC Patcher V2. To chyba starsze narzędzie.

Język polski jest na liście, ale nie przełącza się. Podobnie na inne włoski czy niemiecki. Zmienia się wtedy tylko język na tablicy zegarów, w idrive zostaje angielski. Jak to uaktualnić, przez stronę BMW?

Jak to ogarnąć.

Nie usuwałem nic, zakodowałem tylko HU, więc VIN odnajdę chyba, tylko sprawdzę jak to się robiło, bo z głowy nie pamiętam.

Edytowane przez grzesiek811
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ta aktualizacja nic Ci nie da jest bezużyteczna.Zmień język w fa na 8A1 i zakoduj HU i KOMBI.To w zegarach(kombi)jest język.Co do navi żadnym hu_tool co są w sieci tego nie ogarniesz.Najpierw flash cic potem patcher v2.

Opublikowano (edytowane)

OK, spróbuje wieczorem dodać ten język w ten sposób. Tylko jak w zegarach jest język to dlaczego  na małej navi champ2 był polski bez niczego.

Przez Flash CIC rozumiesz programowanie? Jest to konieczne przed użyciem patchera?

Bo to już grubsza bajka nie mam odpowiedniego zasilacza / prostownika do podtrzymania, bo to chyba godzinę robi.

Do patchera v2 instrukcję krok po kroku w esys mam.

Edytowane przez grzesiek811
Opublikowano

Do patcha potrzeba chyba CIC z oprogramowaniem firmware w wersji C1A. Jak sprawdzić jaką wersję firmware ma mój CIC?

W sieci są tylko informację jak to zrobić przez NCS Expert w serii E, nie może znaleźć informacji jak to zrobić w ESYS.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Skalkuluj tal w esys i bedziesz widział czy chce programowac cic czy nie.

Jesli nie masz najnowszy soft.

Jesli nie masz zasilacza,drugie auto na kablach,pracujące wystarczy.

Edytowane przez gk tds
Opublikowano

Próbowałem dodać 8A1 do FA a usunąłem 6S4 i przekodowałem HU i Kombi, ale nic to nie dało. Language master w HU też ustawiony na polski.

To nie wiem co z tym dalej.

Kalkulowałem TAL i wyszło coś takiego

IMG-20230810-185342.jpg

Jeżeli shipm i target jest takie samo to znaczy, że system jest aktualny?

Tylko co z tym językiem. Jeszcze widziałem jakieś narzędzie cic language, probować to?

Opublikowano

Po dodaniu 8A1 zmieniła się jedynie kolejność języków na liście, polski jest na samej górze teraz. Wieczorem coś jeszcze wyczytałem, żeby w Kombi zmienić i zakodować, to sprawdzę dzisiaj wieczorem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 10.08.2023 o 19:19, grzesiek811 napisał(a):

Próbowałem dodać 8A1 do FA a usunąłem 6S4 i przekodowałem HU i Kombi, ale nic to nie dało. Language master w HU też ustawiony na polski.

To nie wiem co z tym dalej.

Kalkulowałem TAL i wyszło coś takiego

IMG-20230810-185342.jpg

Jeżeli shipm i target jest takie samo to znaczy, że system jest aktualny?

Tylko co z tym językiem. Jeszcze widziałem jakieś narzędzie cic language, probować to?

Widzę że nie masz wiedzy odnośnie programowania itp.Moge ci to zdalnie ogarnać,bo sam raczej sobie nie  poradzisz.

Opublikowano

Dostanę chyba białej gorączki od tych używanych CICów.

Dzisiaj przyszedł CIC z Niemca i eureka. Język polski działa od strzału.

Po zakodowaniu kamera też ruszyła a nawigacja na szaro oczywiście.

Zadowolony więc z myślą, że pierwszego oddam a tego zostawię a tu zonk.

Sprawdzam inne funkcje i nie działa w nim czytnik płyt CD. W Angliku czytnik działał za to języka polskiego nie ma. Wiem, że czytnik to przeżytek ale jak daje te kilka stówek za używane radio to fajnie jakby wszystko działało tak jak trzeba.

Masakra, chyba trzeba oddać oba i szukać następnego.

Do trzech razy sztuka?

Opublikowano (edytowane)

Sprawdziłem jeszcze jednego CICa o numerze 9257008, jak ten pierwszy. Ten był jak się okazało później francuski.

Po podłączeniu pojawił się język polski, więc zadowolony zakodowałem i znów to samo. Język zmienił się na angielski i nie można zmienić na inny. Jakby coś z wypożyczenia mojego auta gryzło się z nim. Nawet zmieniłem opcje języka z polskiej na francuski i nic.

Nie mam już tego nowszego 9274569, ale tam po kodowaniu język chyba został.

Wie ktoś dlaczego po kodowaniu zablokowała się zmiana języka? Jakieś czary.

Sprawdzę chyba jeszcze raz jakiegoś nowszego.

 

Edytowane przez grzesiek811
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1000 razy wałkowane,a ty dalej swoje.Każdy cic nawet z japoni da się zakodować tak,aby był język polski.Wystarczy trochę wiedzy.

Opublikowano (edytowane)

Liczyłem właśnie, że się ktoś tą wiedzą na forum podzieli. Nikt się z nią nie rodzi. To chyba nic złego że chcę sam doprowadzić temat do końca i się nauczyć czegoś.

Powalczę jeszcze tydzień sam a potem poproszę o pomoc jak nie dam rady.

Mam obawy co do programowania zdalnego jednostki z drugim autem bez zasilacza jak to proponowałeś.

Tym bardziej że drugie auto ma akumulator dwa razy mniejszy niż mój, bo tylko 45 Ah.

Edytowane przez grzesiek811
Opublikowano
2 godziny temu, grzesiek811 napisał(a):

Mam obawy co do programowania zdalnego jednostki z drugim autem bez zasilacza jak to proponowałeś.

Z tego co ja zrozumiałem to pomysł zakłada, że drugie auto jest cały czas uruchomione.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano (edytowane)

To wiadomo. Ale czy np. małe auto jak fiesta 1.25 da radę bezpiecznie podtrzymać diesla F11? Bo mam obawy. Jakoś nie za bardzo to widzę, średnio mi się ten pomysł podoba.

A jak mam już płacić za usługę, to niech będzie to zrobione w klasyczny sposób.

Edytowane przez grzesiek811
Opublikowano

Ale to nie ma znaczenia z jakim silnikiem auto ma podtrzymać. Czy BMW z 3 cylindrowym silnikiem czy z V12 czy dużego diesla. Drugie auto nie służy do podania prądu podczas uruchamiania silnika tylko zasilenia elektroniki podczas programowania. No chyba, że alternator fiesty nie da kilkudziesięciu amper, ale domyślam się że powinien dać. Problem jest taki, że programowanie może trwać na tyle długo, że rozładuje akumulator w programowanym aucie. Jako, że drugie auto ma włączony silnik to generuje energię elektryczną na bieżąco.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano (edytowane)
W dniu 20.08.2023 o 19:56, gk tds napisał(a):

1000 razy wałkowane,a ty dalej swoje.Każdy cic nawet z japoni da się zakodować tak,aby był język polski.Wystarczy trochę wiedzy.

I tysiąc pierwszy raz spróbowałem i się udało. Wyśmiejecie mnie, a allegro da bana, ale sprowadziłem jeszcze jedną jednostkę, znów o numerze 9274569, tak jak ta z niedziałającym czytnikiem i działa. Język polski zaskoczył od razu i pozostał po kodowaniu. Jednostka pochodzi z niemieckiego auta, ale jeździło już w Polsce, bo była w nim polska muzyka na dysku. Wygląda, że z nią wszystko OK.

Wczoraj wziąłem się za jej czyszczenie i próbę uruchomienia nawigacji. Za pierwszym razem coś nie podeszły patchowane kody FSC, były błędy przy imporcie, ale za drugim razem poszło i kody FSC są zaakceptowane. Po resecie nawigacja zrobiła się na biało z szarej i po wejściu pyta o kody FSC. Tak więc chyba patchowanie się udało i trzeba tylko mapy uruchomić. Teraz już nie ma bata musi działać.

Mam jeszcze pytanie nowicjusza, na pewno ktoś z was zna odpowiedzi. Czy muszę najpierw wygenerować kod FSC do tej mapy co jest w jednostce, czy mogę wrzucić od razu nową mapę 2024-1 albo 2023-2? Nie sprawdziłem przed kodowaniem jaka tu jest wersja mapy a teraz nawet  nie wiem jak to zrobić.

Pliki mapy (folder pkgdb i plik config) skopiowałem do głównego katalogu USB, ale nic się nie dzieje po włożeniu pena do gniazda w schowku pasażera, aktualizacja nie uruchamia się.

Czy aktualizacja ma sama wystartować z usb czy trzeba ją wywołać? W champ2 tylko raz robiłem i nie pamiętam już jak tam było.

Spróbuję jeszcze inny USB, bo pamiętam, że przy aktualizacji map business też miałem problem z USB (i chyba właśnie z tym samym). Niestety ten co wtedy działał ma tylko 16 GB i do map premium jest za mały, muszę inny sprawdzić.

Mogę wygenerować sobie kody do nowej mapy i od razu aktualizować czy muszę najpierw starą mapę uruchomić?

Jak odczytać jaka wersja mapy jest teraz w jednostce?

Ktoś tu pisał, żeby odczytać VIN z jednostki przed zmianą, bo się jeszcze przyda. Chciałem spytać jeszcze do czego ten VIN dawcy się przyda w przyszłości?

Edytowane przez grzesiek811
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

CIC special service utility potrafi pokazać wersję mapy w jednostce.
Nowsze wersje ISTA w zakładce z danymi pojazdu też powinny.

Osobiście najpierw uruchomiłbym obecną mapę, aby mieć pewność, że wszystko działa, a później robiłbym aktualizację. 
Teoretycznie powinien zadziałać też kod z nowszej wersji mapy(np. 2018 do mapy 2014), ale różnie z tym bywa.
Kod wygeneruj analogicznie jakbyś aktualizował nawigację

Opublikowano (edytowane)

Tak, kod lifetime zadziałał.

Nawigacja ruszyła, mapy 2014-1.

Z drugiego pena aktualizacja odpaliła, ale jeszcze nie skończyła. Mapy 2024-1, nie wiem czy to już są w pełni działające, niby to nie jest ta beta, ale to zobaczę jak skończy. Jakby co to mam 2023-2 jeszcze.

Także udało się samemu wymęczyć tą nawigację, choć niektórzy wątpili, że bez ich pomocy się nie obejdzie.

Tylko coś mi dzisiaj zaszwankowała kamera dostała zakłóceń obrazu, obraz szarpie a czasem nawet skacze.

Chyba trzeba sprawdzić połączenia, może piny we wtyczce nawigacji coś mają zwarcie albo co.

Edytowane przez grzesiek811
Opublikowano

Wygląda, że jest pełen sukces. CIC, po polsku, nawigacja działa, bez programowania tylko zakodowane i patchowane. Mapa 2024-1.

IMG-20230824-144435-01.jpg

Powodem zakłóceń kamery były wysunięte piny we wtyczce nawigacji, po poprawieniu jest ok.

Pewnie kiedyś jeszcze dojdę do programowania jak jakiś zasilacz kupię.

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.