Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czytałem temat o tych klapach z grudnia 2022r. jednak mam pytanie o wymianę i ewentualną kalibrację tych klap, czy ktoś wie jak i czym zrobić tą kalibrację ?

Druga rzecz , czy ktoś wymieniał te "silniczki" które sterują pracą tych rolet ? wiem, że są górne klapy i dolna pozioma. U mnie zblokowane są (zamknięte) te górne.  Mam check engine z powodu właśnie tych nieszczęsnych klap, rolet, żaluzji czy nie wiem jak to inaczej nazwać. Z tego co wstępnie na forach US obejrzałem to zwykły silniczek krokowy - który wiadomo kosztuje odpowiednio ..... z ang. actuator. 

Pytanie czy ma ktoś doświadczenie z tego typu problemami, może to błąd elektryki i nie ma potrzeby wymiany, jest jakiś inny sposób na załatwienie problemu tj. kalibracja, jeśli tak to jak to zrobić i czym ?

Błędy jakie mam przy okazji to P05AF, 13820A, 13820B i CDAF04

Opublikowano (edytowane)

Ja u siebie wymieniałem silnik od górnej żaluzji. Widziałem, że się przycinał, bo nieraz widziałem, że klapy są otwarte w sytuacji gdy powinny być zamknięte. W pamięci komputera pojawiał się błąd, ale na desce nie zapalał się żaden komunikat, ale zaniepokoiło mnie właśnie to ciągłe otwarcie klap. Górny silniczek idzie wymienić jako oddzielną część. 

Kosztuje u nas obecnie ok. 300 zł więc nie ma biedy (jeden z internetowych sprzedawców części oryginalnych). Wymiana jest względnie prosta, nie wymaga zdjęcia zderzaka, chociaż trzeba się nagimnastykować i malutkie rączki się przydadzą. 

Kalibracja nie jest wymagana (chociaż serwis tym straszył) a silnik przyjmuje tylko dwie pozycje i nie idzie go włożyć inaczej niż przewidziano. 

U mnie po wymianie i skasowaniu błędów (ISTA), usterka już nie wróciła, a słyszę, że klapy chodzą. 

Oczywiście sprawdź najpierw połączenie elektryczne, wiązkę,  wtyczkę i oczywiście czy same klapy się nie zacięły. 

 

A jak auto używane, to może ktoś wypruł silnik ???

 

Edytowane przez bankowiec
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
7 godzin temu, Mariojr napisał(a):

...Druga rzecz , czy ktoś wymieniał te "silniczki" które sterują pracą tych rolet ? wiem, że są górne klapy i dolna pozioma. U mnie zblokowane są (zamknięte) te górne...

...Błędy jakie mam przy okazji to P05AF, 13820A, 13820B i CDAF04

Wymienione błędy dotyczą dolnych żaluzji i mówią o zacięciu mechanicznym związanym z zabrudzeniem. Oczywiście trzeba też sprawdzić wtyczkę i przewody.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Bardzo dziękuje Bankowiec i Borsuczek za te podpowiedzi 🙂 faktycznie chodzi o dolne klapy, po prostu ja sie naoglądałem w nocy instrukcji wymiany tego silniczka w górnych i tak mi utknęło w głowie że to górne. Błędy dotyczą dolnej, którą już wiem jak wymienić, trzeba zdejmować zderzak, tam silniczek nie występuje osobno i niestety trzeba kupić cały grill za około 900zł. 

Aczkolwiek nadzieją napawa mnie to co napisałeś że błędy mówią o "zacięciu mechanicznym związanym z zabrudzeniem" - w związku z tym spróbuje to karcherem jakoś delikatnie podejść, może będzie dobrze, jak myślisz ?

Druga sprawa to teraz tak: rozebrać zderzak, przeczyścisz i za tydzień znowu błędy ...... 

 

Opublikowano

Chyba ostudzę Twoje nadzieje,  bo zazwyczaj zacięcie mechaniczne zdarza się zimą, a teraz to raczej jest usterka silnika... to tak z mojego doświadczenia .... ale kto wie, trzeba rozebrać i przyjrzeć się temu dokładnie. Może czymś dostałeś, może gdzieś zaczepiłeś, a może jakaś inna historia. 

Najgorsze, że trzeba zdejmować zderzak przy dolnej więc i zabawy jest zdecydowanie więcej niż przy żaluzji górnej. 

Opublikowano

A właściwie kiedy te górne klapy się otwierają? Bo ja widzę, że tylko z rana, po kliknięciu na pilocie otwórz się - wtedy następuję coś jakby test - czyli otwierają się i zamykają. Ale tak na codzień to nie widuję żeby to się miało otwierać, a mamy lato..... Próbowałem włączyć klimę na maxa i też się nie otwierają. Czy znacie sposób na otwarcie tych klap lub ideę działania tego ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W czasie jazdy się otwierają (jak silnik się nagrzeje i potrzebuje dodatkowego chłodzenia), ale nie tylko. Np. jak wracam do garażu po zakończonej jeździe to górne klapy są otwarte jeszcze przez kilka minut po zgaszeniu silnika. Działają też wtedy wentylatory (niezła wichura). No, ale ja teraz piekarnik mam pod maską i on sporo ciepła generuje, dlatego te klapy dłużej są otwarte i można to zobaczyć nawet na postoju. W 540i widziałem je otwarte dosłownie kilka razy podczas 5 lat użytkowania.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W marcu w poprzednim aucie miałem raz błąd dolnej żaluzji. Akurat jak sprzedawałem auto to taki kwiatek się pojawił po podpięciu komputera jak weryfikowali czy wszystko ok. No więc oddałem auto do serwisu na wymianę tej żaluzji czy jakąś tam naprawę, żeby sprzedać w pełni sprawne auto. Po godzinie dostałem filmik od serwisanta, że...wszystko działa i pokazali mi jak kompem testują działanie tych żaluzji. Błąd sam się pojawił i sam zniknął, a żaluzja do dzisiaj (chyba) normalnie działa. Tłumaczono mi to tym, że najprawdopodobniej po myjni, gdy wracałem do domu, pewnie coś przymarzło i wyskoczył błąd żaluzji. Potem mimo, że w garażu wszystko się roztopiło to błąd przez chwilę pozostał. W ASO wykasowali błędy i problem już nie powrócił. Taka ciekawostka.

Opublikowano

U mnie w 530i jak klima działa i jest gorąco górna żaluzja jest otwarta na postoju na chodzącym rozgrzanym silniku, ale jak tylko gaszę silnik żaluzja od razu się zamyka (w tej samej sekundzie co wyłączenie silnika - potrzebowałem dodatkową osobę, żeby to zweryfikować :classic_wink:). Widać inaczej zachowują się klapy w zależności od silnika.

Opublikowano
24 minuty temu, s0nar napisał(a):

W marcu w poprzednim aucie miałem raz błąd dolnej żaluzji. Akurat jak sprzedawałem auto to taki kwiatek się pojawił po podpięciu komputera jak weryfikowali czy wszystko ok. No więc oddałem auto do serwisu na wymianę tej żaluzji czy jakąś tam naprawę, żeby sprzedać w pełni sprawne auto. Po godzinie dostałem filmik od serwisanta, że...wszystko działa i pokazali mi jak kompem testują działanie tych żaluzji. Błąd sam się pojawił i sam zniknął, a żaluzja do dzisiaj (chyba) normalnie działa. Tłumaczono mi to tym, że najprawdopodobniej po myjni, gdy wracałem do domu, pewnie coś przymarzło i wyskoczył błąd żaluzji. Potem mimo, że w garażu wszystko się roztopiło to błąd przez chwilę pozostał. W ASO wykasowali błędy i problem już nie powrócił. Taka ciekawostka.

 Spoko, właśnie przechodzę to samo, błąd się pojawił i rzekomo dolna roleta nie działa, świeci się check engine. Tak to jest już z elektroniką .... mam nadzieję, że i u mnie będzie podobnie, na razie umyje tylko, młotkiem postukam (żart) i może będzie chodziło 🙂

Opublikowano
47 minut temu, Mariojr napisał(a):

A właściwie kiedy te górne klapy się otwierają? Bo ja widzę, że tylko z rana, po kliknięciu na pilocie otwórz się - wtedy następuję coś jakby test - czyli otwierają się i zamykają. Ale tak na codzień to nie widuję żeby to się miało otwierać, a mamy lato..... Próbowałem włączyć klimę na maxa i też się nie otwierają. Czy znacie sposób na otwarcie tych klap lub ideę działania tego ?

W dieslu w okolicy wypalania DPF klapy na 100% są otwarte, jak się wyłączy jak procedura trwała (lub zbyt wcześnie po jej zakończeniu) to podobnie jak u @s0nar - klapy otwarte, wentylator dmucha. 

Latem jak widzę BMW na ulicach to większość ma otwarte klapy.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Z tymi klapami to sa cyrki, predzej czy pozniej kazdemu bledy z nimi wyskakuja. U mnie tez mam zarejestrowane te bledy. Klapy dzialaja narazie. Ogolnie tam nie ma co z nimi zrobic az sie nie popsuje to do konca i wtedy wymiana (albo wykodowanie).

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Mam tez problem z górna żaluzja, błąd elektryczny stały, żaluzja stale otwarta i teraz pytanie

1. jest osobny bezpiecznik od tego? Jeśli tak to gdzie ?

2 jak dobrać się od góry do tego silnika i go wymienić?

Edytowane przez Gebels86
Opublikowano (edytowane)

Do górnej żaluzji dojdziesz jak odkręcisz górną  część zderzaka przy lampach. Odchyl ją następnie do przodu i wówczas do niego dojdziesz. Wskazane małe rączki i dużo cierpliowści, ale jest to możliwe. 

Edytowane przez bankowiec
Opublikowano

Naprawione, miałem błąd elektryczny stały, sprawdziłem ten bezpiecznik f70 i był trochę zaśniedziały. Po czyszczeniu roleta zaczęła ładnie chodzić, ale chciałbym je porządnie umyć i nasmarować, teraz pytanie czy jest jakieś dojście żeby bez zdejmowania zderzaka popsikac wd40 lub silikonem w sprayu 

Opublikowano

Żeby nie było kolorowo, dwa dni ładnie chodzi żaluzje. Dziś znów stanęły i jest błąd ju nie elektryczny ale mechaniczny 

32CE00 dolna żaluzja, zakres regulacji za mały

nie mogę ani zrobić testu ani skasować błędu?

jakies rady od czego zacząć ?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

U mnie jest w sumie to samo, działa kiedy chce, także też jestem ciekaw co można zdziałać by to "chodziło" lepiej.

Opublikowano

Szukacie problemu w złym miejscu. Jak raz działa, a raz nie to najprawdopodobniej jest uszkodzony napęd. Spotkałem się kilka razy z tą przypadłością i po sprawdzeniu wszystkiego zawsze był to silnik. Testowanie nie zawsze się udaje i nie szło wykasować błędu. Po wymianie wszystko było ok. 

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam

mam też problem z żaluzjami w Bmw 3 G20 wyskakuje check engine i błąd napędu,

kody błędów 20F221, 21A127, 20A704, robiłem adaptacje podmieniłem silnik od górnej żaluzji i nic nie dało,

miał ktoś podobny problem i udało mu się go rozwiązać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Trzeba może silniczek zamontować w określonej pozycji rolet. Może.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

A co ci się dzieje z żaluzjami...... ???

 

 

 

 

Screenshot_20240212_195226_Chrome.jpg

Screenshot_20240212_195410_Chrome.jpg

 

Screenshot_20240212_195659_Chrome.jpg

 

 

Awaria komponentu

Napęd żaluzji chłodnicy pozostaje w pozycji, w której znajdował się w momencie wystąpienia usterki.

 

Funkcja odporna na awarie 

Chłodzenie silnika jest zapewnione w przypadku zaniku napięcia zasilania. Sterowanie klapami powietrza jest otwarte.

 

Screenshot_20240212_203241_Chrome.jpg

Screenshot_20240212_204424_Chrome.jpg

Screenshot_20240212_202248_Chrome.jpg

Edytowane przez Burza1234

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.