Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak wyżej w tytule robił ktoś coś takiego już bo ogólnie mam bardzo ładną kastę z 2005 w coupe niestety slaby silnik  jest i w dodatku uszczelkę trafiło. Chce wsadzić ten właśnie silnik M62B35 z tego co się orientuje są nawet łapy do kupienia gotowe na necie dla tego silnika do E46, ale pytanie brzmi czy na automatycznej skrzyni biegów 5HP24 (taka chyba jest oryginalnie) da rade ją włożyć do tej budy czy skrzynia nie okaże się być za dużą. Jeśli ktoś miał by informacje albo robił coś podobnego prosił bym o odpowiedz 🙂

Druga opcja jest zmiana na 2.8L(2.8 ma 5L40E lub 5hp18) albo 3.0L (3.0 ma 5hp19)również z automatyczna skrzynia i tu mam jedno pytanie czy da rade podpiąć tu skrzynie automatyczna 6 biegowa jeśli tak to jakie oznaczenie ma ten automat bo za bardzo nie mogę nigdzie info poszukać na ten temat.

Z góry przepraszam jeśli powielam temat i/albo zadaje głupie pytania ale lepiej zadać głupie pytanie niż żyć w niewiedzy 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bez sensu jest taki swap. Wyjdzie z tego ulep z V8 do driftu po włożeniu turbo za kilkanaście tysięcy złotych, bo ten silnik ma tylko 240 KM. Dźwięk będzie fajny, ale przez złe wyważenie pogorszy się prowadzenie. M54 będzie znacznie łatwiej wrzucić i podłączyć elektrykę. Do tego seryjny 5-cio biegowy automat. To już nie te czasy dziadowania. Aut jest w opór. Można kupić coś oryginalnego z V8 i 6-cio biegowym automatem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Swapy są generalnie dobre dla osób, które handlują autami BMW, prowadzą szroty, mają dużo części i warsztat w którym to zrobią. Musisz wiedzieć, że wartość auta nie wzrośnie. Nadal to będzie 318Ci z VINu. M62B35 to kloc o mocy zbliżonej do M54B30. M62B44 byłby lepszy, ale jest drogi i też za ciężki do E46. Wsadzenie skrzyni i ogarnięcie wału napędowego to będzie duża rzeźba 😀 Silnika M52B28 nie da się już kupić dobrego. Automat 6-biegowy i kombinowanie jak to połączyć to kolejna strata czasu, nerwów i kasy.

Jedyne sensowne swapy to M54B30 albo M54B25 plus seryjna skrzynia. Porównałbym koszt takiego swapa na gotowo, wliczając zawieszenie, dyfer i hamulce do kosztu remontu/wymiany N46 i wtedy decydował.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.