Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dotyczy hamulca ręcznego w X1 E84. Piszę tutaj, gdyż konstrukcyjnie bardzo podobne do E90, a do działu X rzadko ktoś zagląda. Wymieniłem tarczobębny oraz cały wewnętrzny osprzęt hamulca ręcznego wraz z tarczami kotwicznymi. Po wymianie regulacja wg instrukcji, wraz z wciśnięciem sprężyny wstępnego napięcia linki przy dźwigni. Efekt taki, że na pochyłym podjeździe ręczny unieruchamia samochód dopiero na 10-11 ząbku. Myślałem, że potrzeba czasu na ułożenie się mechanizmu. Po 2 miesiącach ponowna regulacja. Rzeczywiście trzeba było o parę ząbków podkręcić. Jednak nie ma żadnej poprawy. Dokładnie tak samo: dopiero 10-11 ząbek. Samo zaciąganie hamulca daje wrażenie "gumowości", jakby linka się rozciągała jak guma. Czy ten typ tak ma? Czy można jeszcze coś zrobić?

Opublikowano

Pancerze linek nie są uszkodzone? Czy nowe w komplecie wymienione?

Generalnie ręczny w bmw jest raczej słaby. Bynajmniej auta którymi jeździłem miały słaby ręczny ale to może przez skrzynie automat i brak potrzeby użycia ręcznego.

Opublikowano

To co opisujesz bardziej pasuje do mojego hamulca z e46 - ledwo hamuje, pomimo docierania itd.

W moich E90 na tarczach 336(chyba takie tarcze masz u siebie) nieraz pierwsze zaciągnięcie wymaga więcej ząbków, ale drugie zaciągnięcie to żyleta w obydwu samochodach już na 4-5 ząbku, nigdy nie zaglądałem w nich do ręcznego.

Jak jest efekt gumowatości to raczej coś źle zmontowane, albo szczeki jakieś lewe.

Opublikowano

Jeśli ustawiasz luz między bębnem a szczękami według instrukcji BMW to nic dziwnego, że ręczny nie istnieje. Ustaw regulator w taki sposób aby tarcza była delikatnie zablokowana. Od tego miejsca cofnij regulator o 5 ząbków.

Opublikowano

Jeśli to nowe szczęki/tarczo bębny to jest ryzyko przypalenia - ja tak zrobiłem kiedyś bo na siłę chciałem uzyskać hamowanie po montażu. 

Jeśli ustawimy ciasno to lepiej sprawdzić co kilka kilometrów czy się nie grzeje.

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedzi. Zwłaszcza smiehoo. Rzeczywiście drugie zaciągnięcie działa już na 7 ząbku, a to całkiem OK. Nie znałem tego sposobu. Pozdrawiam.

Opublikowano

No właśnie sam tego nie rozumiem - kilka razy miałem okazję rozbierać tylne hamulce w innych BMW, min: E46, E87, F16 i to działanie w E90 mnie zastanawia - w tamtych nie było żadnego elementu który mógłby powodować takie działanie, że coś się pociaśnia za drugim razem.

 

Niebawem biorę się za tył w 330xd to zajrzę do tych tarczobębnów 336mm, może przy odpowiedniej regulacji da się to ustawić tak aby łapało od razu dobrze.

Opublikowano

Ustawiłem w podobny sposób jw. u siebie i kiedy wymieniałem koledze hamulce w 320d. Żadnych problemów a ręczny działa już przy 4 kliknięciu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.