Skocz do zawartości

E60 530D 218 ELEKETRYKA / IBS / AKUMULATOR


michuj90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Taki temat:  auto jeździ normalnie, nie wyrzuca błędów na idrive. Podpinam INPE i znajduje błąd klemy IBS [ signal ]. Od kolejnego dnia auto pokazuje żółtą ikonę akumulatora + komunikat o wysokim zużyciu akumulatora.

W czerwcu  [ 6500 km temu ] robiłem serwis auta i z powiązanych spraw zmieniłem paski osprzętu + rolki oraz regeneracja alternatora + regulator valeo. Ufam tej firmie bo zawsze u nich robie i nigdy nie było problemów. Ładowanie od samego startu silnika to 14 - 14.5v. Napięcie aku po nocy 12.5, po wzbudzeniu ok 12.2-12.4. Aku ma 1.5 roku, kwasiak, 110ah i był kodowany po założeniu. Nigdy nie było żadnych problemów. SOC i SOH jak najbardziej prawidłowe. Problem z wyrzucanym alertem o akumulatorze pojawia sie najcześciej gdy po trasie zgaszę auto i na chwile zapale lampki podsufitki, otworze drzwi itp. Dziś np po 160 km trasy i na postoju po 1.5 min wyrzuca ten błąd [ w OBD pokazuje napięcie aku 12.5, pomimo błędu odpala od strzała]. Patrzyłem czy auto usypia i po ok 30-50 min gaśnie lampka blokady na drzwiach, zmieniarka przestaje wydawać dziwne dzwięki. Podładowałem aku [ przyjał 5 Ah ] i po 20 min znowu ten komunikat. Zaglądam do IBS wszystkie kable podpięte jak dawniej [ auto mam 3 lata / 100 tys km].  Odpiałęm IBS na ok 3h jazdy i mimo wszystko łądowanie nie zmienia się tj 14-14,5, dalej błąd rozładowanego aku pomimo bezproblemowego odpalenia silnika. Dodatkowo padł idrive [ próbuje się włączyć ale jakby nie morze - jedynie w prawym dolnym rogu są kreski zamiast wskazania godziny]. Elektryka auta działą tj tempomat, nawiew na max biegu itp. Kupiłem klemę używaną z polifta na podmianę ale muszę do niej przełożyć kostki ze starej klemy a nie chce jej rozcinać jesli okazałaby się nieuszkodzona [ no bo nie zmienia się napięcie i dalej wyrzuca błą aku mimo odpiętej lub zapiętej IBS}.Dodatkowo mam błędy świecy na 3 cylindrze i czujnik oleju ale tj od kiedy mam to auto. Po odpięciu klemy [ całą minusową odpinałem, czyściłem oglądałem itp] pojawiają się 3 błędy, które ostatni się pojawiły i wiąże z nimi problem i nie da się skasować.

1.powermanagement bordnetz

2.powermanagement batterie

3. IBS signal

Pytania:

1.po jakim czasie od odłączenia IBS powinnno przestać wyrzucąc błąd o rozładowanym akumulatorze?  gdzieś czytałem ,że IBS aktuaizuje się co 6godzin [ ja jeżdzę ok 3 h bez IBS + auto stało noc bez IBS]

2.czy zuzyty akumulator może generować błąd IBS w INPie ?

3.Czy ekran idrive [ mały ] możę przestać działać od zepsutej IBS ? poprzednio jak im padł aku to ekran świecił za to nie mogłem odpalić, często padał rozruch itp

Edytowane przez michuj90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiej firmu aku? Valeo osobiście po wielu latach stycznosci z tą firma uważam za beznadziejną (alternatory, rozruszniki) inne komponenty raczej ok nie było nigdy problemów. Po kupieniu mojego e60 mialem jakiś akumulator bliżej nie określonej firmy,  niby był dobry auto zapalało,jeździlo, teoretycznie ok, ale, tyle dziwnych kontrolek na liczniku przez około rok czasu to nie widziałem przez całą swoją karierę kierowcy (jakieś 25 lat) pewnego dnia rano silnik jakoś tak słabo odpalił po południu akumulator już padł całkiem. Prawdopodobnie przed padnięciem aku (nie pamiętam dokładnie bo było to jakieś 6 lat temu) wymieniłem klemę IBS. Po założeniu używanego ori akumulatora do auta wszystkie problemy nagle odeszły w niepamięć,  teraz żeby pokazała mi się kontrolka niskiego naładowania akumulatora to muszę mieć auto otwarte co najmniej 5~6 godzin i dopiero po próbie kodowania wywala mi kontrolkę akumulatora z info o niskim naladowaniu. 

Tak na marginesie, IBS aktualizuje dane duuużo czesciej niż raz na 6 godzin.

Edit;

Jakie procenty SOH i SOC?

Edytowane przez Krzyś111685053072
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A

Dzięki za odzew. Aku amega efb 110ah/970A. Pilnuje aku tj doładowuje, elektrolit, stan klem itp. Nie bylo z nim problemów. Teraz jak pokazuje ten komunikat to i tak auto odpala błyskawicznie. Zrobilem z nim ok 60 tys km. Ostatnio nawet go doładowałem i po chwili znow ten komunikat wyskoczył. Soc ok 70-80% w kilku pomiarach, soh też pdoobne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tam podobny przypadek to znaczy pojawia mi się w idrive komunikat o niskim, jak otworzyłem drzwi albo jak włączyłem radio oczywiście na postoju ale auto bez problemów odpalało. Po 3 latach kupiłem akumulator bo już się zaczęły problemy z odpalaniem i na nowym akumulatorze również komunikaty o niskim napięciu. 

Mi dodatkowo pojawia się błąd poduszek, a w ISTA mam błędy:

00299B Inteligebtny czujnik akumulatora, komunikacja

009AFF Za duża rezystancja obwodu zapłony zacisku bezpieczeństwa akumulatora

 

U mnie to prawdopodobnie klema IBS ale jeszcze nie podmieniałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś podmienilem kleme z nowszych wersji+przelutowalem wtyczki i jak narazie nie wyrzuca bledu o rozladowanym aku. W inpie skasowałem blad i jak narazie te 3 bledy z tematy zniknely. Niestety idrive ani drgnie więc nie wiem co dalej.w Inpie w zakladkach ibs dalej jest info // ibs fehler prom diagnoze// i to nie znika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie masz radio MASK czy CCC? 

CCC padają wcześniej czy później i klema nie ma z tym (raczej) nic wspólnego czy MASK pada jak CCC nie wiem ale chyba nie. Radio gra czy jest cisza? Mógł sam ekran paść i może to tylko przypadek że w podobnym czasie jak IBS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie 3 bledy  tj. powermanagement bordnetz + p. batterie + ibs) udalo sie skasować po wymianie ibs i jak narazie nie wrociły. ładowanie mam 14.2-14.5 czyli prawie to samo co na starej klemie. Idrive ani drgnie a sensie ekran co kilkanascie sek próbuje się włączyć na ułamek sekundy ale przygasa, w prawym dolnym rogu jedynie są kreski od ustawienia zegarka. W momencie gdy ekran rozjaśnia sie udaje radio się włączyć ale po 2-3 sek wyłącza sie ekran i radio. Pokrętło idrive kreci sie jak dotychczas z lekkim oporem/ wyczuwalnym kliknieciem... Wrzuciłem zdjecie radia i ekranu - tj chyba mask prawda?

IMG_20230805_125602467.jpg

IMG_20230730_145729288_HDR~2.jpg

Edytowane przez michuj90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest MASK, jakieś błędy w obrębie mulf, zmieniarki moduł TV, DVD? Jeśli są zamontowane w aucie oczywiście.  Mi jak padł mulf to tak się działo na szybkiego można odpiąć swiatłowody od uszkodzonego modułu i spiąć je tak żeby końce tych światłowodów tworzyły obieg zamknięty (końce przewodów muszą się stykać). I wtedy wszystko powinno zadziałać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpialem ma probe te 3 wtyczki z tego modulu ale zadnych zmian i podpialem spowrotem narazie. Znalazlem za to jakiś luzny kabelek za boczkiem bagaznika po stronie tego modulu. Dodatkowo w inpa-ibs field 2 jest IBS FEHLER PROM DIAGNOSE i tu 255. Tak ma byc?

IMG_20230806_123032124.jpg

1691334923296383511640796742470.jpg

Edytowane przez michuj90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, michuj90 napisał(a):

Odpialem ma probe te 3 wtyczki z tego modulu ale zadnych zmian i podpialem spowrotem narazie. Znalazlem za to jakiś luzny kabelek za boczkiem bagaznika po stronie tego modulu. Dodatkowo w inpa-ibs field 2 jest IBS FEHLER PROM DIAGNOSE i tu 255. Tak ma byc?

IMG_20230806_123032124.jpg

1691334923296383511640796742470.jpg

Musisz zrobić takie coś jak kolo na filmiku samo odpięcie wtyczki nic nie daje. 

 

Sprawdzę później co u mnie pokazuje na razie nie mam kompa przy sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A robiłeś może reset klemy?  Coś mi sie gdzieś chyba obiło coś takiegoo o oko, nie pamiętam już bo dawno to było a w międzyczasie rejestrowałem nowy aku i mogło sie to zresetować, a po zmianie ibs-a nie szukałem dziury w całym i jak błedy nie wracały to odpuściłem temat. 

 

Wątpię że ze klema ma wpływ na reset radia.

Edytowane przez Krzyś111685053072
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ehh zaraz mnie krew zaleje. Okazuje sie,że moja radość była przedwczesna. Ekran i radio działają jednak po ok 20 min jazdy pojawia się dziwny odgłos z jednostki radia(stukanie/tyrkanie), które jest slyszalne nawet przy 140kmh... Wnerwia niesamowicie. Dźwięk jest słyszalny niezależnie od tego czy radio, nawiew, silnik pracują. Dziś nawet po zgaszeniu auta i zamknieciu z pilota był slyszlany kilka minut. Domyślam się,że to wina samego radia i zgłoszę ten temat do elektryka, który to robił 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.