Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam 

Postanowiłem wymienić nagłośnienie base na harman kardon . 
Na tą porę wymieniłem wiązki w drzwiach oraz tylne boczki , zamontowałem amplituner wraz z wentylatorem w bagażniku, dołożyłem wiązkę pod wentylator do skrzynki bezpiecznikowe ( brakuje mi tylko złącza do skrzynki bezpiecznikowej by wpiąć pin od wentylatora ale już zamówione ). Teraz przyszła pora na dołożenie wiązki z amplitunera do głośników oraz światłowodu do nbt i tutaj mam pytanie bo zielone przewody światłowodowe idą z amplitunera do przodu i tam mam dwie wtyczki z tymi przewodami , jedna z nich idzie do jednostki nbt jak myśle a druga? pod zegary? Jeśli ktoś wie proszę o info .

Dodatkowo nie do końca wiem jak powinny lecieć przewody wewnątrz kabiny, chodzi o prawą stronę do głośników w kabinie, jeśli ktoś może rozrysować którędy poprowadzić przewody do prawych głośników byłbym wdzięczny .  
 

Na koniec zostanie kodowanie 

IMG_4224.jpeg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Światłowód bez znaczenia gdzie wepniesz, byle w szereg. Fabrycznie to zależy od wyposażenia jakie masz, ale domyślam się że w Twoim przypadku NBT->KOMBI->AMPT->NBT

Opublikowano

Nie do końca wiem gdzie znajdę i co to jest KOMBI?

Opublikowano
25 minut temu, reeno napisał(a):

Nie do końca wiem gdzie znajdę i co to jest KOMBI?

KOMBI to zegary. Jakie masz zegary? podstawowe, 6WA czy 6WB. Bo nie pamiętam czy światłowód idzie też jak są podstawowe zegary.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano

Mam częściowo cyfrowe 6wa 

Opublikowano

to do 6wa na 100% idzie światłowód

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano (edytowane)

Mam kolejne pytanie bo nie pasuje mi kostka zasilająca .

do amplitunera idzie kostka zasilająca z dwoma przewodami brązowy który idzie do masy zaraz obok wzmacniacza i czerwono niebieski który nie do końca wiem gdzie powinien iść , wydaje mi się że do Z2*4B ale ja mam inną kostkę , 

IMG_4229.jpeg

IMG_4230.jpeg

Edytowane przez reeno
Opublikowano

Czerwono niebieski powinien iść do X19*1B i dopiero potem do Z2*4B

1VnYmeu1u3

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano

Myślę że tak jest w przypadku samochodu w wersji kombi bo jak widać w załączonym pliczku nie ma wzmianki w przypadku F10 o X19*1B ale mogę się mylić 😕 

 

schemat.JPG.0c0dca13e3d046e7e4dab0975de0c13d.JPG

Opublikowano

wersja dla sedana;)
EO0000005028

i schemat:

image.png.d2af17915c07a21ef2e0d6f7b5e62706.png

Nie znalazłem takiego schematu jak Ty podesłałeś. Wszędzie jest ta wtyczka (w F30 nie ma, ale jest też inny bezpiecznik). Wygląda, że po prostu musisz dorobić kawałek kabla do skrzynki z bezpiecznikami.

Gniazdko do tej wtyczki o którą pytasz wygląda tak:
G_9141059

Ew. Jak chcesz to mogę iść do auta zrobić zdjęcie.

Swoją drogą i na Twoim i moim schemacie jest ten cienki kabelek o który pytałeś się w innym temacie.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano

Ja się podłączyłem bezpośrednio do skrzynki bezpiecznikowej pomijając wtyczkę bo kabla mi starczyło , wiec podpinając we wtyczkę lub bezpośrednio do skrzynki powinno działać . Zgadza się ?

Opublikowano

tak

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano (edytowane)

Panowie mam kolejny problem, przewody z amplitunera do głośników w prawych drzwiach pasażera powinny iść bezpośrednio do kostki X199*1B, X5*1B (złącze w wiązce drzwiowej , czy powinny iść do X188*1B (kostka znajduje się za schowkiem) ?

Pacjent to F10 polift

Prawe drzwi.JPG

Edytowane przez reeno
Opublikowano

Bardzo proszę o pomoc w zakodowaniu opcji 688 harman kardon , audio jaki było na wyposażeniu to wersja Base , pacjent to f10 polift 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dodajesz do FA kod 688 i kodujesz HU, oprócz tego AMPT robisz detect cafd for swe, wybierasz ostatni na dole i Code.

Jak chcesz poprawić jakość dźwięku to możesz w AMPT zmienić EQ na F02.

Z tym że jeśli masz przed 07/2013 produkcje, to sugeruje dodać 677 - Top HiFi.

 

Jeśli chcesz ręcznie to w HU musisz zmienić:

Audio_System na hk_surroundsystem (werte_04) lub tophifi (werte_02)

Amplifier_variant na most (werte_02) 

Multichanel na aktiv

Opublikowano
W dniu 5.08.2023 o 13:08, reeno napisał(a):

X199*1B

To jest kostka przy zawiasach drzwi, ale od kamery w lusterku. Więc to nie ta.

 

W dniu 5.08.2023 o 13:08, reeno napisał(a):

X5*1B (złącze w wiązce drzwiowej , czy powinny iść do X188*1B (kostka znajduje się za schowkiem) ?

To już od Ciebie zależy, pytanie czy masz gotowe wiązki czy sam robisz. Z punktu widzenia działania systemu nie ma znaczenia.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano
3 godziny temu, luk_byd napisał(a):

Z tym że jeśli masz przed 07/2013 produkcje, to sugeruje dodać 677 - Top HiFi.

 

Produkcja samochodu to 09/2013 , natomiast produkcja amplitunera to 06/2014 więc powinno być ok z opcją 688.

Opublikowano
12 godzin temu, luk_byd napisał(a):

Dodajesz do FA kod 688 i kodujesz HU, oprócz tego AMPT robisz detect cafd for swe, wybierasz ostatni na dole i Code.

 

A czy KOMBI też powinienem kodować ? Pytam bo światłowody lecą z AMPT do KOMBI i HU ??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Data produkcji AMPT nie ma znaczenia, choć te po 2012 grają najlepiej 🙂

Jeśli auto 09/2013 - to może być 688.

 

KOMBI nie trzeba kodować.

Opublikowano

Panowie mam problem z brakiem CAFD w AMP_TOPHB co mogę zrobić w takim przypadku ?

Opublikowano

Mam coś takiego dla AMP_TOPHB

IMG_4285.jpeg

IMG_4284.jpeg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.