Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich. 

Pacjent BMW f11 530d n57 258km najechane 255 tys. Ze wzgledu ze na codzien mieszkam za granica, pare razy w roku wyjedzam do Polski. Po powrocie do Niemiec z dlugiej trasy okolo 2000km pokazuje na kompie ubytek oleju, wyliczylem 0.2l/1000km . Gdy jezdze pare miesiecy po miescie(lub sporadycznie krotkie dystanse po autostradzie) jest to okolo 4-6 tys km miedzy podrozami do Polski, nie znika nic. Chcialem tez dodac ze podczas takiej dluzszej trasy nie jezdze wolno.  Silnik jest suchy, jak cos jest do wymiany to od razu staram sie robic. Pare miesiecy temu wymienilem membrane odmy(nie pomoglo nic), sprawdzalem intercooler i weze (lekki osad oleju, nic cieklego) polasilem sie nawet o ceramizer ktory tez nic nie pomogl. Moje pytanie brzmi czy prawdopodobne jest zeby pierscienie lub uszczelniacze puszczaly tylko na dlugiej trasie pod wplywem temperatury lub cisnienia. Czy jednak moze byc to pomalu puszczajaca turbina ktora jest od nowosci( luzow wirnika nie sprawdzalem, mam zamiar nie dlugo to zrobic). Rura wydechowa czarna, po wyczyszczeniu 2,3 dni znowu okopcona, dpf sprawdzany, drozny, wypala sie, cisnienia w normie. Moze mial ktos takie ubytki wylacznie po dluzszych odcinkach i udalo mu sie je wyeliminowac lub ma dla mnie jakies porady co moge jeszcze sprawdzic w tym silniku, bede bardzo wdzieczny. Pozdrawiam 

Edytowane przez Bart530df11
Opublikowano
W dniu 2.08.2023 o 18:15, Użytkownik525xd napisał(a):

Objawy wskazują na turbo, te 0.2 na 1000km teraz osadza się na dpf, kacie i wydechu, więc najlepiej szybko zadziałać żeby nie dołożyć sobie roboty

 

 

Zdjalem dolot bylo troche oleju (na palec). Pytanie czy z tego wezyka z odmy do dolotu powinien leciec olej czy raczej powietrze po odpowietrzeniu poniewaz byl usmarowany swiezym olejem. Na dole filmik z luzami, na boki sie troszke buja, mysle ze w normie tylko zastanawia mnie ten luz wzdluzny. ktos oceni stan? Pozdrawiam 

 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zmien na Liqui Moly 4600. Ori to Shell a na Shellu, n57 wciaga olej, sprawdzone na wielu klientach. 255tys to za maly przebieg na historie typu pierscienie a uszczelniacze to juz w ogole odpadaja. 

Opublikowano

Mógłbyś powiedzieć gdzie zdjąć ten dolot dokładnie i gdzie on jest? Mi się wydaje, że też troszkę wciąga mi oleju i tak samo mam wszędzie sucho. Podejrzewam turbinkę. Byłbyś mi w stanie wskazać jaką rurkę zdjąć żeby sprawdzić "dolot"?

 

Pzdr.

Opublikowano
12 godzin temu, kkx5 napisał(a):

Zmien na Liqui Moly 4600. Ori to Shell a na Shellu, n57 wciaga olej, sprawdzone na wielu klientach. 255tys to za maly przebieg na historie typu pierscienie a uszczelniacze to juz w ogole odpadaja. 

Dałem turbo do regeneracji bo miało lekkie luzy wzdłużne( po ruszaniu wirnikiem na wyjętej turbinie leciały resztki oleju od zimnej strony, jeżeli to nie pomoże zrobię tak jak mówisz, dzięki!

2 godziny temu, Cichowczyc napisał(a):

Mógłbyś powiedzieć gdzie zdjąć ten dolot dokładnie i gdzie on jest? Mi się wydaje, że też troszkę wciąga mi oleju i tak samo mam wszędzie sucho. Podejrzewam turbinkę. Byłbyś mi w stanie wskazać jaką rurkę zdjąć żeby sprawdzić "dolot"?

 

Pzdr.

Screenshot_20230808_092701_Chrome.thumb.jpg.53a0bc198fb7ecf578df37ab015e36da.jpg

tu gdzie jest nr 1 masz dolot, odepnij rurę i zobacz czy jest tam dużo oleju( coś zawsze będzie, ale nie powinno się wylewac) , nr 2 to laczenie między intercoolerem a turbo tam tak samo, zawsze jeszcze może puszczać od strony gorącej czyli tylnej, najlepiej sprawdzic luzy wirnika bo jak są ponad dopuszczalne to duże prawdopodobieństwo że uszczelnienia puszczaja olej, u mnie działo się to na kilkugodzinnych transach po autostradach ze względu na wysoką temp oleju co za tym idzie olej konsystnecji wody, plus cisnienie.. i przepuszczalo, wole zrobic jak sie zaczyna niz pozniej jak juz bedzie dpf zawalony olejem albo silnik resztkami wirnika 😅po miescie nie brala nic pozdrawiam 

Opublikowano (edytowane)

Kurczaki to od dołu trzeba podejść czy da radę od góry?? Wczoraj byłem na kanale sobie pooglądać auto, wydaje mi się, że widziałem ten numer 2. W kolorze czerwony/pomarańcz rurka.

Ja mam 535d więc turbiny są dwie. z ciekawości ile teraz regeneracja turbo?

Edytowane przez Cichowczyc
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
W dniu 7.08.2023 o 20:21, kkx5 napisał(a):

Zmien na Liqui Moly 4600. Ori to Shell a na Shellu, n57 wciaga olej, sprawdzone na wielu klientach. 255tys to za maly przebieg na historie typu pierscienie a uszczelniacze to juz w ogole odpadaja. 

Olej zmieniłem na ten co napisałeś ponieważ po wymianie turbo ten shell i tak ubywał..  chciałem jeszcze cie zapytać co byś powiedział na ten olej który wlewałem bo znalazłem butelkę i wydało mi się podejrzane ze na butelce jest M twinpower(tylko z tylu opakowania)  gdzie przecież oleje M nie występują w 5w30, może to być podróbka? 

20230914_202316.jpg

20230914_202254.jpg

20230914_202356.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To tylko napis informujacy ze mozna go stosowac w autach z dopiskiem M, M140i, M550i, M550d itp. 

  • Dziękuję 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.