Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. W końcu wziąłem się za doposażenie w kamerę cofania i niestety na razie poległem.

Koszmarem wydawało mi się przeciągnięcie wiązki przez całe auto do nawigacji, ale z tym sobie poradziłem w miarę sprawnie.

Dodałem opcję 3AG w ESYS i zakodowałem HU_CHAMP, PDC i TRSVC. TRSVC nie miał cafd i trzeba było dodać cafd, dopiero dało się zakodować. Zakodowałem też KOMBI i CAS, nie wiem czy potrzebnie.

Opcja kamery pojawiła się gdy wrzucam wsteczny, niestety nie ma obrazu i jest komunikat "kamera cofania niesprawna".

Sprawdziłem błędy Istą i wyszły dwa błędy kamery cofania:

CA8C04 - Lin Bus. Rear view camera not resonding
800BAA - TRSVC. CVBS output, open circuit or not connected.

spacer.png

Teraz co może być przyczyną, czy kodowanie, czy połączenia, a może niesprawny moduł albo kamera.

Kamera, moduł i wspornik modułu kupowane z allegro. Aukcja kamery była dziwna, bo sprzedawca mówił, że kamera niby nowa w co nie chciało mi się wierzyć, bo cena jak za używaną.

Wiązka nowa.

Wszystko robione wg poradnika, jedynie w poradniku wiązka miała przewody do nawigacji w kolorach biały, czerwony i srebrny (shield), a moja miała żółty zamiast czerwonego, i tak go podłączyłem, żółty do pinu 21 FBAS+. Aż jeszcze wieczorem wyciągnę radio i sprawdzę piny jeszcze raz czy jednak coś nie pokręciłem. Bezpiecznik w gnieździe 123 już był.

Obawiam się czy jednak moduł nie jest walnięty, bo z używanymi częściami to różnie bywa.

Ktoś jest w stanie na podstawie kodów błędów rozpoznać co może być przyczyną?

 

 

Opublikowano

Sprawdź połączenia pomiędzy modułem i kamerą. Odłącz samą kamerę i zobacz jakie są błędy (czy inne/nowe). Zobacz w ista czy da się odczytać jakieś parametry z modułu TRSVC (w drzewie modułów najedź na TRSVC i przycisk chyba drugi od lewej na dole).

  • Dziękuję 1
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano

Spróbuję jak znajdę chwilę odłączyć kamerę tak jak mówisz. Moduł z kamerą łączy się jednym przewodem, który w dodatku jest nowy, więc raczej jest sprawny. Chyba, że gdzieś na zawiasie się uszkodził.

Niektórzy piszą, że trzeba też wymienić nawigację małą CHAMP2 na dużą professional CIC. Inni piszą, że na małej nawigacji kamera też działa. Gdzieś na forum zagranicznym wyczytałem, że są różne wersje CHAMP2 z obsługą kamery i bez i teraz już zgłupiałem, może mam bez tej funkcji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dwa błędy które masz wskazują na brak połączenia modułu kamery z samą kamerą. 

Dalsze możliwości (mniej prawdopodobne):
- uszkodzony moduł

- nieprawidłowa/uszkodzona kamera.

Opublikowano

Kurcze, kabel nowy, dopiero co podłączony. Dałbym sobie palca obciąć. Ale sprawdzę jeszcze raz, bo różnie to bywa. Szczególnie koło zawiasów. Położony wg instrukcji, wydaje się, że ok.

Moduł i kamera z allegro, więc różnie może być z nimi, może być uszkodzone coś.

Przydałby się drugi komplet części do testów teraz.

Opublikowano

odepnij kamerę i zobacz czy są inne (nowe) błędy.

  • Dziękuję 1
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, grzesiek811 napisał(a):

Kurcze, kabel nowy, dopiero co podłączony. Dałbym sobie palca obciąć. Ale sprawdzę jeszcze raz, bo różnie to bywa. Szczególnie koło zawiasów. Położony wg instrukcji, wydaje się, że ok.

Moduł i kamera z allegro, więc różnie może być z nimi, może być uszkodzone coś.

Przydałby się drugi komplet części do testów teraz.

Możesz wziąć miernik i przedzwonić kabel.

Kabel na pewno dobry?

 

  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Obstawiam złe podłączenie pinów przy hu

Opublikowano

Piny podłączone wg instrukcji. Sprawdzałem dwa razy, raz jakby się wysunęły, więc poprawiłem je. W instrukcji jest czerwony przewód, w mojej wiązce takiego nie ma, jest żółty, który podpiąłem w miejsce czerwonego. Przewód biały i shield tak samo.

spacer.png

Kabel do bezpieczników pod pin 2.

IMG-20230802-182252.jpg

Masa pod punkt obok modułu i dwa przewody pod panel klimy do takich samych.

IMG-20230802-180539.jpg

Odpiąłem kabel kamery z modułu, jutro znów sprawdzę błędy, dzisiaj już nie zdążyłem, bo miałem inne zajęcia.

Kabel nowy, ale akurat mi miernik padł to nie sprawdzę, muszę chyba się zaopatrzyć w nowy. Ale to by jedną kwestię rozwiązało.

A jak jest z tą nawigacją champ2 i kamerą, bo ludzie różnie piszą, jedni że obsługuje a inni, że nie.

Wymiana na CIC była też w późniejszym planie, najwyżej się połączą te operacje.

Opublikowano

Odnośnie podłączenia pomiędzy CHAMP2 i TRSVC to w ISTA możesz wymusić wyświetlenie obrazu testowego w TRSVC. Wtedy będziesz wiedział, czy połączanie pomiędzy modułem i CHAMP2 jest ok oraz czy sam CHAMP2 obsługuje kamerę.

  • Lubię to 1
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Trochę od złej strony się zabierasz.

Zacznij od tego żeby obraz z kamery szedł do modułu. Bo tutaj masz błąd LIN - i nie wiadomo czy tylko ten jeden pin nie łączy, czy obraz też nie idzie.

 

Druga rzecz:

Tuner TV, Nightvision rozumiem że nie masz?

Video switcha nie masz ?

Zmierniarki DVD nie masz?

 

WEJŚCIE VIDEO w champ to

21, 23, 24 lub 19 25 26 lub 18 27 28

 

Możesz wykorzystać które chcesz, tylko w kodowaniu CAFD musisz wybrać odpowiednie wejście (odpowiedni kod werte).

Teoretycznie, fabrycznie, jeśli nie masz video switcha, zmieniarki, tv, nightvision to 17 27 28 na domyslnym kodowaniu

  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)

@luk_byd

Nie mam tuunera, zmieniarki, ani nightvision. Videoswitcha też chyba nie, zresztą nie wiem gdzie on jest, gdzieś w bagażniku chyba powinien, jeżeli jest. Mam tylko DVD dla tylnych foteli SA6FG. Poza tym jak zobaczysz na zdjęciu mojego quadlocka od champ to pusto tam było.

Wypiąłem kabel kamery od modułu i zrobiłem test istą. Znów są dwa błędy, ale jeden się zmienił. Już nie jest "camera not responding" tylko camera not connected"

ista-test2.png

Wydaje mi się, że to jest problem z komunikacją pomiędzy modułem kamery a jednostką champ2. Piny połączyłem jak na zdjęciu, wg instrukcji retrofitu i uwag z internetu odnośnie podłączenia małej nawigacji, w jednostce pod 21, 23 i 24.

11 godzin temu, luk_byd napisał(a):

Możesz wykorzystać które chcesz, tylko w kodowaniu CAFD musisz wybrać odpowiednie wejście (odpowiedni kod werte).

Tu mówisz o kodowaniu HU, a nie TRSVC? Nie wiedziałem, że można wybrać. U mnie cała wtyczka piny 17-28 była wolna. To się robi w ESYS? Czyli pod champ2 powinno być 18, 27 i 28? Tak czasem nie jest pod CIC?

22 godziny temu, adam111 napisał(a):

Odnośnie podłączenia pomiędzy CHAMP2 i TRSVC to w ISTA możesz wymusić wyświetlenie obrazu testowego w TRSVC. Wtedy będziesz wiedział, czy połączanie pomiędzy modułem i CHAMP2 jest ok oraz czy sam CHAMP2 obsługuje kamerę.

Możesz podpowiedzieć jak to zrobić, bo Ista mało znam.

Edytowane przez grzesiek811
Opublikowano
1 godzinę temu, grzesiek811 napisał(a):

Możesz podpowiedzieć jak to zrobić, bo Ista mało znam.

jak się połączysz ISTA to: Vechicle information->Control unit tree (prześlij zdjęcie tego swoją drogą), potem zaznacz moduł TRSVC wciśnij na dole po lewej "call up ECU functions". Potem jak otworzy się okno, to zakładka "component triggering" wybierz "test images" i "reversing camera" i wciśnij trigger component. Próbowałem właśnie to uruchamiać u siebie, ale musiałem najpierw wcisnąć w samochodzie przycisk żeby mi się wyświetlił obraz z kamery i dopiero potem jak aktywowałem w ISTA obraz testowy to miałem paski. Jak najpierw aktywowałem w ISTA a potem w samochodzie to miałem czarny ekran.

  • Dziękuję 1
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano
1 godzinę temu, grzesiek811 napisał(a):

Videoswitcha też chyba nie, zresztą nie wiem gdzie on jest, gdzieś w bagażniku chyba powinien, jeżeli jest.

Podeślij drzewo modułów "Vechicle information->Control unit tree" zobaczymy co jest.

 

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano

Drzewo modułów

control-unit-tree.png

Niestety, nie udało się wywołać obrazu testowego z kamery, wywaliło bład.

error-ecu.png

Czyżby coś nie tak z modułem TRSVC?

Natomiast czasem wyskakiwały dodatkowe błędy kamery w ista

ista-test3.png

A co do sprawdzenia pinów w HU, to nie wiem jak sprawdzić jak to ma być. Internetu pisały, że do małej navi 21, 23 i 24, a 18, 27 i 28 do dużej CIC.

Instrukcja retrofitu odnosi się do NBT.

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

NBT ma inny pin-out niż CIC - 

 

WEJŚCIE VIDEO w champ to

21, 23, 24 lub 19 25 26 lub 18 27 28

 

Spróbuj inne piny, lub kombinuj parametrem werte.

 

Natomiast 1, 2 i 4 błąd sugeruje problem z kablem/kamerą (miedzy modułem a kamera).

Bład 3 - sugeruje błąd w połączeniu kabla sygnałowego między TRSVC a HU

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Poczytałem o tym werte. Chodzi o parametr RVC_CIC w sterowniku HU_CHAMP?

Było domyślnie u mnie tak:

werte_31

werte=1F

Mogę zmienić na werte_21. Werte_23 nie ma do wyboru.

Rozumiem, że werte_21 jest dla pinów 18, 27 i 28. Werte_23 dla 21, 23 i 24, ale tego nie mogę ustawić.

Czyli zmienić na werte_21 i piny przepiąć na 18, 27 i 28?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
8 godzin temu, grzesiek811 napisał(a):

Poczytałem o tym werte. Chodzi o parametr RVC_CIC w sterowniku HU_CHAMP?

Było domyślnie u mnie tak:

werte_31

werte=1F

Mogę zmienić na werte_21. Werte_23 nie ma do wyboru.

Rozumiem, że werte_21 jest dla pinów 18, 27 i 28. Werte_23 dla 21, 23 i 24, ale tego nie mogę ustawić.

Czyli zmienić na werte_21 i piny przepiąć na 18, 27 i 28?

Tak, nie pamiętam który werte odpowiada za które wejście. Ja kiedyś jak eksperymentowałem w CIC, to miałem tam chyba z 7 róźnych werte do wyboru. Na jakimś z nich załapało - zamiast przepinać kable.

 

Fizycznie powinny być dwa wejścia obrazu (albo trzy) - raczej, bo ja raczej obcowałem z CIC/NBT. I generalnie, bez znaczenia pod które się podepniesz, powienieś móc właśnie za pomocą zmiany tego parametru zmienić jakby źródło.

Z tym że wydaje mi się że nie chodzi RVC_CIC, tylko o TRSVC w module HU.

  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak chcesz, to mogę zdalnie popatrzeć co i jak. Bo może źle coś piszę bo nie mam dostępu do CIC/CHAMP tylko NBT.

Opublikowano
1 godzinę temu, luk_byd napisał(a):

Fizycznie powinny być dwa wejścia obrazu (albo trzy) - raczej, bo ja raczej obcowałem z CIC/NBT

Schematy pokazują, że CHAMP2 ma jedno wejście. Piny 21, 23, 24. I sugerują, że były wersje z i bez wejścia wideo...

  • Dziękuję 1
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano (edytowane)

Czyli to prawda, że były różne wersje champ2. Na bimmerfest ktoś pisał, że kamerę obsługuje champ2 z obsługą TV albo DAB i chciał swojego wymienić na taką wersję.

W takim razie zamawiam czytnik CIC, ekran już wcześniej kupiłem i będę grzebał dalej, zobaczymy czy zaskoczy, czy może powtórzą się te same błędy. I tak planowałem wymianę na CIC, bo koszt znacznie niższy niż NBT.

W CIC chyba nie ma takich jajec i wszystkie wersje obsługują kamery.

Sprzedający od kamery mówił, że ma jeszcze kamery i może wymienić jakby się okazało, że z nią coś nie tak.

2 godziny temu, luk_byd napisał(a):

Z tym że wydaje mi się że nie chodzi RVC_CIC, tylko o TRSVC w module HU.

Wzrowalem się na opisie z forum E90, koleś miał CIC, tylko kodował za pomocą NCS, ale wpisy miał takie same jak w moim champ2 na esys i było RVC_CIC. Nie pamiętam czy w module HU było TRSVC. W NBT chyba nie musi być tak samo.

Jak całkiem polegnę to odezwę się PW o zdalną pomoc, tylko ciężko z wolnym czasem.

Edytowane przez grzesiek811
Opublikowano

Jak odpiąłem wtyczkę od tylnej kamery to miałem błędy:

image.png.071c3f2c7a464fb0df162e68b3fdee06.png

Jak odpiąłem kabel sygnałowy obrazu pomiędzy TRSVC i NBT to miałem błędy:

800BAA TRSVC: CVBS output, open circuit or not connected

803282 Rear View unavailable

B7F841 HU-H: Colour Video Blanking Signal Input 1. No video or sync signal

  • Dziękuję 1
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
11 godzin temu, grzesiek811 napisał(a):

Wzrowalem się na opisie z forum E90, koleś miał CIC, tylko kodował za pomocą NCS, ale wpisy miał takie same jak w moim champ2 na esys i było RVC_CIC. Nie pamiętam czy w module HU było TRSVC. W NBT chyba nie musi być tak samo.

Tak, w NBT nie musi być tak samo.

Możliwe że parametr nazywa się RVC_CIC.

 

Rada od serca - nie idź w CIC, spróbuj NBT EVO 🙂

Opublikowano

Wiem, że NBT Evo na pewno fajne, ale koszt będzie kilka tys, a CIC poniżej 1000. I roboty więcej, tu mam wyszło P&P, NBT ma combox w sobie ja w bagażniku, trzeba wiązki zmieniać. Poza tym część modułów trzeba wymienić. Na taki koszt nie jestem teraz przygotowany.

Jak zapytałem jedną firmę o koszt doposażenia mojego auta w kamerę to podali wycenę ok. 6000 za NBT (nie Evo) i 5000 za kamerę. LOL

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A widzisz. Trzeba było iść kompletnie inną drogą i kupić sobie 10.25 cala ekran Android, do którego bezpośrednio idzie kamera, która nowa kosztuje z 10 USD. Jak się ma HU z małym ekranem, to najlepsza opcja. Dokładanie CICa, kamery z modułem itd. to niepotrzebna zabawa i wydatek, który suma sumarum na pewno przekroczy koszt ekranu z Androidem. O wyglądzie to już nie wspomnę, bo te duże 10.25 cala są montowane inaczej, bardziej tak jak w nowych modelach.

20230807_183346.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.