Skocz do zawartości

BMW E60 520i - czujnik zaparowania szyby


Bartek-1992

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

mam problem dotyczący czujnika zaparowania szyb. Miałem wymieniana szybe jakiś czas temu i widzę że mam błąd kod: 009C55 dotyczacy czujnika zaparowania szyb. Sprawdzałem wizualnie nie jest on uszkodzony. Nie wiem czy przed wymiana szyby miałem ten blad czy nie, bo nie robiłem wcześniej diagnostyki.

Jak sprawdzić ten czujnik? W jaki sposób steruje on nadmuchem na szybę? Wyłącza nadmuch na inne strefy a pozostawia tylko na szybę czy redukuje intensywność innych stref a zwiększa intensywność nadmuchu na szybę czy podnosi temperature powietrza na szybe czy jeszcze jakoś inaczej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jednym z anglojezycznych for gość pisał ze wszędzie wialo zimnym a tylko na szybę gorącym. Rozwiazał problem poprzez wymianę tego czujnika.

Po szybkim przeglądnięciu "wójka G"

Problem często występuje po wymianie szyby, zły montaż, uszkodzenie, nie podpiety czujnik. Czasem pomaga przeczyszczenie tego czujnika.

Edytowane przez Krzyś111685053072
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podpięty jest napewno, bo kostka wpięta, wizualnych uszkodzeń nie ma nie widać pęknięć więc pozostaje zły montaż i tutaj pytanie jak on powinien być zamontowany? Jeśli chodzi o przeczyszczenie to należy go odkleić i czymś odtłuścić czy przedmuchać na czym polega przeczyszczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK już wiem, przeczyścić należy powierzchnię która przylega do szyby i przykleić ten czujnik na cienkiej taśmie 2 stronnej bądź jakimś dobrym silikonie do szyb. Na płytce tego czujnika w jego dolnej części po środku jest własciwy czujnik i on raczej ma być odsłonięty.nowy czujnik jest ze specjalnym szablonem żeby przykleić go w odpowiednim miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam przyklejony na takiej grubszej taśmie, że przy poruszaniu tym czujnikiem nie odrywa się, bo klej tak trzyma, a można go przesunąć chwilowo w każdą stronę (możliwe że to jakaś taśma 3M. Jest to możliwe ze przez tą grubszą taśmę za daleko odchodzi od szyby i wskazuje błędy? Czy w sytuacji gdy jest za duża odległość od szyby poprostu by nie załączał nadmuchu na szybę w chwili zaparowania ale nie wskazywałby błędów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczyść ten czujnik jakimś kontakt sprejem i spróbuj go wkleic na cienkiej tasmie.

Przeglądałem trochę fotek na necie i wygląda że ta taśma do przyklejenia czujnika jest dość cienka i czujnik jest nią odseparowany od dostępu powietrza od zewnątrz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Bartek-1992 napisał(a):

Co to znaczy że jest odseparowany od dostępy powietrza od zewnątrz?  Czyli skąd? 

To znaczy że naokoło elektrod czujnika czy jak to się poprawnie nazywa jest tasma 2 stronna przyklejona do szyby co oznacza że jedyne powietrze z jakim czujnik zaparowania ma kontakt to minimalna ilość powietrza uwięziona pomiedzy szybą a czujnikiem w wyciętej dziurce na czujnik w tasmie 2 stronnej. Tak na szybkiego narysowałem jak to wygląda 

Screenshot_20230803-225417_SamsungNotes.thumb.jpg.4e3ede572b92bc8f182e0de81d96652b.jpg

Edytowane przez Krzyś111685053072
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.