Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jakiś czas temu aktywowałem CarPlaya metodą na USB. Skopiowałem pliki, auto pomieliło chwilę i e voila, CarPlay działa.

Teraz chcę go wywalić i zainstalować oficjalne rozwiązanie, bo to on mógł być powodem problemów, jakie miałem z oprogramowaniem w samochodzie. Dodatkowo mam akcję na przeprogramowanie sterowników DDE i obawiam się, że działania ASO sprawią, że walnie mi nawigacja albo całe HU.

Pytałem kilku koderów i dostaję sprzeczne informacje: jedni mówią, że powinno się przywrócić wszystko do ori stanu, inni twierdzą, że aktualizacja po prostu wywali zmodyfikowane kody FSC i przywróci oryginalne.

 

Czy ktoś ma tu doświadczenie z aktualizacjami sterowników? Czy faktycznie aktualizacja sterownika HU przywróci oryginalne FSC i będzie po problemie czy lepiej samemu zrobić flash HU przed wizytą w ASO? Ew jak pozbyć się nieoficjalnych FSC z auta?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Po aktualizacji wysypie się navi i z ASO zadzwonią że jest problem i będą programować od nowa całe auto albo wymieniać jednostkę 😆 u mnie tak było. Zabrałem auto z nieaktywnym navi i człowiek od CarPlay ogarnął wszystko zdalnie w 10 minut.

Pamiętaj że „fabryczny” CarPlay w g30 nie jest fullscreen i wyglada słabo.

Opublikowano

Auto jest bez gwarancji, trochę nie chce mi się bawić w oszukiwanie aso z nadzieją, że sami naprawią. 
 

Ja sobie tego fullscreena odblokuję potem z BimmerCode, po prostu chcę teraz pozbyć się pirackiego rozwiązania. 

Opublikowano

Tym bardziej, że jedno aso już odmówiło mi akcji serwisowej, bo nie mogli się połączyć z sterownikami, co być może miało związek z tym CarPlayem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To nie jest oszukiwanie. Tam też pracują ludzie. Czasem lepiej udać skruchę, może zapłacić za programowanie niż dalej brnąć w samodzielne kodowanie albo płacić koderom z których każdy ma inne zdanie.

  • Moderatorzy
Opublikowano

CarPlay nieoficjalny powoduje często problemy przy programowaniu auta. W razie problemów trzeba "udawać głupka" 😉

Opublikowano

I właśnie dlatego, chcę to wszystko wywalić.

Wywiedziałem się sam, że powinienem zrobić:

- flash HU - to usunie patcha, który zapodaje fałszywe FSC
- usunąć FSC z HU poprzez virginizację
- wrzucić OEM FSC 

Do flashowania z tego co wiem muszę mieć stałe źródło prądu, którego aktualnie nie posiadam. Nie zanosi się też, żebym je zdobył w najbliższym czasie. Więc sam nie jestem w stanie nic zrobić.


Czy jest na forum jakiś koder z okolicy Wrocławia lub Tarnowa/Krakowa, który mógłby mi pomóc (za opłatą, oczywiście)?

Opublikowano

Jeśli masz jeszcze ten plik na usb, którym aktywowałeś CarPlay, możesz uniknąć flashowania.

Normalnie w danych na usb jest też plik UPD00000.bin. Jeśli go masz, to możesz wymazać zawartość, którą wgrałeś podczas aktywacji.

Musisz przedtem powrócić do poprzedniej wersji map nawigacji, jeśli aktualizowałeś po wgraniu kodów fsc, bo jeśli aktualizowałeś, to oczywiście po wymazaniu fsc nawigacja z nową mapą nie będzie działać.

pozdrowienia

 

Opublikowano

Nie mam, patrzę na zawartość *.zip, którego dostałem od kogo kupiłem aktywację CarPlaya i nie posiadam pliku UPD00000.bin, jedyny UPD* jaki posiadam, ma numerki po sobie inne niż 0.

Mapy nawigacji wciąż są te same, jakie były gdy kupiłem samochód. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak nie masz zasilacza do programowania to podlacz drugie pracujące  auto na kablach efekt bedzie ten sam.Jak zrobisz flash musisz jeszcze wrzucic kody naprawcze dla twojego vinu.Czas około 40min.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Przy programowaniu nic się nie stanie miałem taką sytuację , fałszywe FSC zostanie zablokowane, nawigacja zostanie wyszarzona  nie będzie aktywna , w samochodzie nic się nie stanie, ista aktywację robi na koniec po programowaniu i kodowaniu , jak po programowaniu i kodowaniu nawigacja się sama zablokuje ponieważ wykryje fałszywe FSC tylko dla map , jeśli to było tylko carpley to nawet nie zauważysz że będzie usunięte ,

BMW z mapami  bez problemów naprawi nawigację (oczywiście nie za darmo) potrzeba tylko oryginalnych kodów FSC ,

i nowego kodu do mapy , oczywiście ja nie używam aktywatora carpley  poprzez usb , tylko przez enet później można powrócić do oryginału kiedy się chce , chociaż jak się zaimportuje nowe mapy to i tak lipa chyba że się orginalny kod mapy kupi w bmw, nie ma co udawać że się nie wiedziało , nie ma to znaczenia oni i tak stwierdzą manipulację i klient zapłaci z naprawę FSC, chociaż nie ma co panikować, po powrocie z bmw robi się poprawkę  i wszystko się naprawia .

Niestety do oryginalnych kodów FSC nawigacja sama nie powróci, przecież będzie nowa mapa która wymaga nowego FSC więc jak może powrócić, nie radzę również jechać do ASO na programowanie jak ma się przerobioną nawigacje US na EU 

Edytowane przez Din76
Opublikowano

@gk tds czy muszę zrobić flash tą samą wersją pszdata? 
Odnośnie kodów naprawczych, czy nie muszę jeszcze usunąć tych pirackich z HU? Gdzieś mi się obiło, że flash usunie patcha, ale nie usunie FSC.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możesz użyc tej samej lub nowszej nie ma to większego znaczenia.Flash usuwa patch i fsc wiec wystarczy po tym załadować oem fsc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.