Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

W trakcie jazdy nagle wylał mi się cały płyn chłodniczy. Teraz przy dolewaniu nowego widzę, że ciurkiem cieknie z miejsca jak na foto. Co to może być? Co do wymiany? 20230730_175835.thumb.jpg.5ae12987e160fceacf72d3b7507d1042.jpg

Opublikowano

To korek spustowy chłodnicy . Pewnie walnąłeś dołem chłodnicy tak jak ja . Wymień cały zespół korka , tylko uważaj bo są krótsze i dłuższe - niezamienne .

Opublikowano

Probowałem dokręcać ten korek... Nie wiem czy nie będzie coś z gwintem, za cholerę nie mogę go dokręcić. Obraca się cały czas... Jest szansa to jakoś naprawić czy raczej cała chłodnica do wymiany? 

Opublikowano

No to trzeba ustalić czy gwint jest zerwany a co najważniejsze, jeśli jest, to na korku czy na chłodnicy. Jak tylko na korku to nowy korek załatwi sprawę a jak na chłodnicy to zależy czy uda sie znaleźć grubszy korek (aczkolwiek to nie powinien być problem) i czy jest miejsce na plastiku chlodnicy na nagwintowanie wiekszego otworu na korek.

Opublikowano

O ile znam temat z autopsji to "zespół korka spustowego chłodnicy" o którym wspomniałem składa się z wkładki która ma oring w górnej części oraz takie skrzydełka rozprężne które blokują się w kanale chłodnicy . Tu nie ma gwintu ani w chłodnicy . Dopiero we wkładce jest korek odkręcany na gwincie . Kup i wymień całość tylko uważaj bo skrzydełka mogą się połamać .

Przykład : https://allegro.pl/oferta/oe-bmw-korek-spustu-chlodnicy-spustowy-3-e90-e91-12782615163?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_czesci-samochodowe_pla_pmax&ev_campaign_id=17996333742&gclid=Cj0KCQjw2qKmBhCfARIsAFy8buK4BjVBuS2O7uzOJkIW7MF8BWUAboE_v1k4-J1tCovblICz0t7QWVIaApe4EALw_wcB

tylko ten z przykładu jest krótki , są też dłuższe . Są niezamienne . Dobierz według VIN i kup w salonie (co prawda to az ok 300 zł za kawałek plastiku ale masz pewność ) .

Opublikowano

Kilka razy wyciągałem ten korek i za każdym razem się obłamały skrzydełka, ale nie wiem czy tak ma być.

Konstrukcja jest taka jakby dopchnięcie do chłodnicy i przekręcenie ok 1/4 obrotu miało wypiąć korek do dołu.

Wszyscy zalecają nie używać tego kranika bo może to obłamać korek jak ciężko idzie.

Do nowej chłodnicy korek jest dodawany krótki i długi, ale te z zamienników nie pasują do oryginału.

Nie widzę węża w otworze na króciec nad korkiem więc masz raczej korek krótki, no chyba że były chłodnice z zaślepionym otworem... ale teraz jak patrzę na swoje zdjęcie to już sam nie pamiętam jak to jest.

Teraz pytanie czy chłodnica to oryginał.IMG20220507164945.thumb.jpg.8af6de502492ebba5cfd7c8e11ed1921.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.