Skocz do zawartości

E60/E61 Jaki silnik wybrać? 530/535d 530i (n52b30)


brojitsu

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Jestem na etapie poszukiwania auta i przyznam, że mocno przypadło mi do gustu BMW e60. Oglądałem egzemplarz E61 z silnikiem n52b30 (258km) z przebiegiem ok. 280kkm i zrobił na mnie bardzo pozytywne wrażenie.  Na co uważać przy zakupie takiego auta? Samochód jest z gazem.

Czy może lepszym wyborem będzie 530d 218km?

Wiem, że benzyna/diesel to wybór indywidualny, ale chciałbym się dowiedzieć jakie są Wasze opinie na temat tych dwóch silników. I czy w przypadku tego pierwszego (benzynowego) przebieg 380 tyś km to duży przebieg? Bo również egzemplarz z takim przebiegiem wpadł mi w oko. 

Dodam, że szukam auta do ok. 35 tysięcy złotych. Czy Waszym zdaniem da się kupić zadbane e60 w tych pieniądzach? 

Będę wdzięczny za wszelkie opinie i porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jako, że to ma być samochód prawie dwudziestoletni i wiele mogło mu się przydarzyć, trzeba obejrzeć dokładnie nadwozie i podwozie. Czy otwierają się wszystkie drzwi i szyba w tylnej klapie (touring) czy są dobre spasy? Czy na dachu nie ma szpachli? Trzeba pojechać koniecznie na stację diagnostyczną, nawet na zwykły przegląd za 100 zł, który sprawdzi stan zawieszenia, czy to hamuje? Opony też tanie nie są itd. Będziesz wiedział czy światła świecą, czy regulacja działa etc. Potem otwierasz maskę i patrzysz czy uchwyty reflektorów nie są poklejone, czy wiązki elektryczne są w fabrycznej izolacji, czy nie wiszą luźne przewody? Żeby się nie zjarać na drodze 🫤 Silnik N52 będzie chodził, to ostatnia w miarę bezawaryjna i prosta benzyna. Ważne by pracował równo, nie potykał się, nie kopcił i nie było wycieków. Trzeba otworzyć korek wlewu oleju i zobaczyć na czym to jeździ? Czy olej nie jest gęsty od jakiegoś miodu czy innego cerateca i będzie spoko. Czy się nie grzeje? Diesel też jest ok, jedyny minusem jest że spełnia normę Euro 4, co może być w problemem w kontekście planowanych SCT. Wsiadasz do środka, włączasz zapłon i patrzysz czy przed zapaleniem pojawią się wszystkie kontrolki. Elektryka jest droga w naprawie. Koniecznie trzeba zobaczyć czy działają szyby, lusterka, czy klima działa, czy grają muzykanci? 😉 Odradzam auta modyfikowane i takie w których ktoś wyciął części żeby było taniej np. EGR, DPF czy koło dwumasowe. Prawdopodobnie oszczędzał na wszystkim co się dało. Uważaj na sprzedawców, którzy będą z Ciebie chcieli zrobić kumpla, opowiadać o zlotach, pasji do marki i taniej regeneracji dekorów 🙂Przebiegi są powszechnie kręcone, liczy się przede wszystkim stan. Polecam sedana, jeśli nie zależy Ci na maksymalnej praktyczności. Ma wyższy prestiż i lepiej trzyma cenę. Za 35 tys. zł coś kupisz. Nie ma reguły. Trzeba kupić coś dobrego i nie przepłacić. Powodzenia!

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście uważam że z dizlem jest mniej problemów niż z benzyną, wszystko co powinieneś wiedzieć napisał już kolega powyżej i sie z nim zgadzam aczkolwiek nie do końca w jednej kwestii.

42 minuty temu, Borsuczek napisał(a):

 🫤  😉 Odradzam auta modyfikowane 

Czyli moje retrofity skreśliły auto z listy aut wartych uwagi przy zakupie. 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie wiem 😉 Modyfikacje zawsze powinny wzmóc czujność. Praca, szkoła, życie prywatne, inne hobby i różnie z kasą. Jeśli są zmienione np. lampy to może stare wypłowiały, a może był wypadek? Szczególnie że często leci ściema - odwracacz uwagi - patrz jak ładnie świeci, a tam kable wiszą jak rozgotowany makaron 🙂, nie działa poziomowanie, wokół brakuje połowy plastików, a pas przedni albo tylny jest sklepany młotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli wszystko jest w porządku to i 380 tys. km może być. Problemem będzie ewentualna sprzedaż takiego auta. 180 tys. km lepiej wygląda na liczniku 😉 Silnik N52 nie zajechany albo przegrzany nie powinien brać oleju. Zdarzają się wady fabryczne. Ponoć były jakieś problemy z tłokami na początku produkcji, ale te silniki zostały wymienione na gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę zakładać nowego tematu, więc dopytam w tym. 
Czy powinienem bać się 535d z 2005 roku z programem na 360km? 

Auto ma wstawiony wzmocniony konwerter do 1000nm, i generalnie sprawia wrażenie bardzo zadbanego. 

Te silniki znoszą takie moce czy niekoniecznie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To zależy do czego auto ma być i ile kosztuje? Chiptuning to zawsze jakiś kompromis. Inżynierowie biorąc pod uwagę różne warunki drogowe i klimatyczne ustawili taką moc, a nie inną. Jeśli chcesz jeździć w dłuższe trasy i zależy Ci na niezawodności. Możliwie mało grzebać w aucie to lepiej kupić auto bez przeróbek. Jeśli chcesz się ścigać ze świateł i palić gumę to im więcej mocy tym lepiej. Zawsze też można przeprogramować sterownik, jeśli auto jest zdrowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto ma sprawiać frajdę z jazdy i czasem polecieć w dłuższą trasę ok. 500km. Nie zależy mi na paleniu gumy i wyścigach ze świateł, ale lubię mieć zapas pod nogą i generalnie lubię mocne auta. Ten egzemplarz kosztuje 37 tysięcy. 

Chodzi mi konkretnie o ten samochód: 
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/bmw-seria-5-bmw-e61-535d-m-pakiet-ID6FHfxX.html

Może ktoś zna jego przeszłość? :D

Edytowane przez brojitsu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Było juz u nas na forum 8 lat temu

https://www.bmw-klub.pl/forum/topic/153814-e61-535d-wbanj91020cr67128/

 

 

Po opiniach dotyczących auta z Gubina postanowiłem poszukać dalej i znalazłem coś takiego. http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-bmw-535d-e61-biturbo-272-km-560-nm-full-m-pakiet-czarna-podsufitka-ID6y9ptz.html  Natomiast co mnie zastanawia to kolor pojazdu po zdekodowaniu numeru VIN. Sprzedawca określa kolor jako granatowy, w dekoderze jest natomiast napisane  Carbonschwarz Metallic.  Vehicle information      VIN long     WBANJ91020CR67128        Type code     NJ91        Type     535D (EUR)        Dev. series     E61 ()        Line     5        Body type     TOUR        Steering     LL        Door count     5        Engine     M57X        Cubical capacity     3.00        Power     200        Transmision     HECK        Gearbox     AUT        Colour     CARBONSCHWARZ METALLIC (416)        Upholstery     LEDER DAKOTA/ROTORANGE (LCRK)        Prod. date     2005-04-27              Order options     No.     Description      2NP     M LT/ALY W. DOUBLE SPOKE 135 M W.RUNFLA        205     AUTOMATIC TRANSMISSION        217     ACTIVE STEERING        226     SPORTS SUSPENSION SETTINGS        320     MODEL DESIGNATION, DELETION        337     M SPORT PACKAGE        339     SATIN CHROME        354     GREEN STRIPE WINDSCREEN        386     ROOF RAIL        423     FLOOR MATS, VELOUR        428     WARNING TRIANGLE        435     WOOD TRIM        441     SMOKERS PACKAGE        459     SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY        481     SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER        494     SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER        502     HEADLIGHT WASHER SYSTEM        508     PARK DISTANCE CONTROL (PDC)        522     XENON LIGHT        605     TELEMATIC PREPARATION        607     TELESERVICE PREPARATION        609     NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL        612     BMW ASSIST        616     BMW ONLINE        620     VOICE INPUT SYSTEM        633     PREP.MOB. PH. BUSINESS BLUET.INTERF.        698     AREA-CODE 2        710     M LEATHER STEERING WHEEL        715     M AERODYNAMICS PACKAGE        761     INDIVIDUAL SUN PROTECTION GLAZING        775     INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE        8SA     COUNTRY SPEC. RELEASE OF NAVIGATION        8SB     COUNTRY SPEC. RELEASE OF TELEMATIC        8SC     COUNTRY SPEC. RELEASE OF TELESERVICE        8SP     COP CONTROL        801     GERMANY VERSION        863     EUROPE/DEALER DIRECTORY        879     GERMAN / ON-BOARD DOCUMENTATION              Series options     No.     Description      534     AUTOMATIC AIR CONDITIONING        540     CRUISE CONTROL        548     SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING        785     WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS        851     LANGUAGE VERSION GERMAN https://www.bmw-klub.pl/forum/topic/153814-e61-535d-wbanj91020cr67128/?do=findComment&comment=1686117

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, można tylko stwierdzić że szybko się sprzedała, patrząc na datę posta i datę zmiany właściciela. ;)

Pewnie pojadę ją obejrzeć. Polecicie mi Panowie kogoś kto tanio i szybko zweryfikuje historię przebiegu?

Edytowane przez brojitsu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.