Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam spory problem z odpaleniem samochodu E61 2005r przedlift 3.0D 218km M57

A wiec zacznijmy tą historie

7 miesięcy temu uległ uszkodzeniu mój silnik i od tamtej pory auto stało aż do teraz kiedy uzbierałem pieniądze żeby auto doprowadzić do stanu sprzed awarii.

Wymieniłem silnik na drugi z Anglika, zregenerowana turbina, osprzęt cały mój . Wszystko co należało się wymienić zostało wymienione „uszczelki, wężyki, itp” auto stało w garażu przez 7 miesięcy jak łatwo się domyśleć padł tez akumulator, który również jest wymieniony na nowy.

Przekładka silnika poszła całkiem ładnie, i pierwsza próba odpalenia, i auto nie odpala, brak żadnych błędów z silnika, była zrobiona synchronizacja CAS z DME/DDE i dalej nic, odpięcie klemy IBS również nie pomaga. Nawet załatwiłem drugie wtryski na podmiankę i nadal nic, oczywiście odpowietrzone. 
Powoli rozkładam ręce na to wszystko.

Mam nadziej ze może forum podpowie co mogę Jeszcze zrobić. Dysponuje programami INPA, ISTA i DIS.

Wiec bardzo was proszę o pomoc 😉

Opublikowano

Po silnik sam byłem i był w aucie wiec mogłem go odpalić i sprawdzić. Wiec silnik raczej odpada. Paliwo podaje.Skrzynia automat.

Łączy się ze wszystkimi sterownikami

Opublikowano

Masz tam przepustnicę? Może się zacięła. 

Jeśli wtryski podają paliwo to albo brakuje powietrza albo silnik (rozrusznik) za słabo kręci i nie wytwarza odpowiedniego cisnienia na cylindrach.

Zarejestrowałeś nowe aku? 

Opublikowano

Rozrusznik jest po regeneracji i kręci jak głupi. Aku zarejestrowane.

jest przepustnica. Otwarta i rusza się jak weźmiesz palcem. 

Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, Borsuczek napisał(a):

Mierzyłeś kompresję, sprawdzałeś ustawienie łańcucha rozrządu?

 

9 godzin temu, MIKII11 napisał(a):

Po silnik sam byłem i był w aucie wiec mogłem go odpalić i sprawdzić. Wiec silnik raczej odpada. Paliwo podaje.Skrzynia automat.

Łączy się ze wszystkimi sterownikami

Wracajac do tematu, jak dla mnie to albo brak powietrza albo brak paliwa.

Wtryski sprawdzone (poza silnikiem) czy fizycznie podają paliwo? Chodzi o to czy sterownik puszcza sygnał do ich otwarcia.

A na plaku próbował załapać czy kompletna cisza?

Edytowane przez Krzyś111685053072
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To się nie wyklucza. Był wymieniany osprzęt i jakieś uszczelki. Mogło, odpukać, wpaść coś do głowicy.

Opublikowano
9 minut temu, Borsuczek napisał(a):

To się nie wyklucza. Był wymieniany osprzęt i jakieś uszczelki. Mogło, odpukać, wpaść coś do głowicy.

Tak, jest to możliwe niestety, ale to byłby pech. 

W tym przypadku bardzo pomocne było by osłuchanie silnika, jak kręci, jakie ewentualnie odgłosy wydaje itp.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bez przesady.

Zapalił by i zaraz by coś wyszło.

Możesz sprawdzić czy pali na plaku.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Nie ma żadnych nie prokojących dźwięków. Silnik bardzo ładnie kręci.

Na plaku już próbowałem i tez nie chce odpalić. Tyle ze na chwile złapie i koniec.

2 komplety już wtrysków wkładałem i dalej nic 

Opublikowano
W dniu 29.07.2023 o 13:15, Krzyś111685053072 napisał(a):

 

Wtryski sprawdzone (poza silnikiem) czy fizycznie podają paliwo? Chodzi o to czy sterownik puszcza sygnał do ich otwarcia.

 

 Czy powyższe było sprawdzone? 

 

No to wtryski nie dostają sygnału ze sterownika silnika 

Opublikowano
13 godzin temu, Krzyś111685053072 napisał(a):

 Czy powyższe było sprawdzone? 

 

No to wtryski nie dostają sygnału ze sterownika silnika 

Wtrysk nie podają. Podłączyłem nawet żarówkę W5W pod kostkę wtryskiwacza, i tez nie mruga a chyba powinna. Pod miernikiem pokazuje skoki od 0 do 3V

Opublikowano

Po odpięciu wtrysku błąd wyskakuje natychmiast po próbie odpalenia/odpaleniu. Sprawdzilem u siebie, żarówka mruga w rytmie pracy silnika na mierniku sa skoki napięcia do około 6 volt aczkolwiek miernikowi jest ciężko wyłapać dokladne napięcie bo nie jest wystarczajaco szybki i tak naprawdę miernik nie jest odpowiednim narzedziem,  do tego typu diagnozy jest oscyloskop.

Masz możliwość podglądu parametrów rzeczywistych silnika? Jakie jest aktualne ciśnienie na szynie common rail w trakcie kręcenia? Zadane jest około 300 a minimum do odpalenia to chyba połowa z tego.

Opublikowano

Ok, skoro na plaku łapie to powietrze dochodzi i raczej cisnienie też ma (przed swapem działał). Ciśnienie na szynie CR jest okolo 300 (mam nadzieję że jest to aktualne ciśnienie a nie to co przewiduje sterownik) to tu też jest ok. Rozrusznik kreci żwawo więc prąd ma dobry i rozrusznik zdrowy więc tu też jest ok. Zostaje nam sterownik silnika,  uszkodzony/zablokowany, czy oby napewno nie ma zadnych błędow? Przy rozładowaniu akumulatora lubi się wykrzaczyć EWS i trzeba go zresetować. 

Więcej pomysłów nie mam.

Opublikowano

Ciśnienie na szynie CR dobija do zadanego ciśnienia. No tak mi się wydaje ze sterownik bo już więcej opcji nie widzę. Błędów nie ma. Mam jedynie od lamp i pdc błędy bo jest przód nie złożony.

Robiłem reset INPA i ISTA gdzieś czytałem ze ktoś miał podobny problem i tylko DIS pomógł, tylko mojego nie mogę ogarnąć bo nie chce się z autem połączyć. Muszę jeszcze popróbować.

Bardzo mnie dziwi to ze jak odepnę wtrysk to nie ma żadnego błędu. To jest ciekawe. Ewidentnie tu leży problem, tylko co teraz ? Wymiana sterownika ? Czy oddać do kogoś kto naprawia ? 

Opublikowano (edytowane)

witam panowie otoz rozwiazalem problem z bledem ``4a63`` programem INPA mam e46 320 d w autku byl ten blad krecilo rozrusznikiem i oczywiscie nie odpalalo zeby to naprawic w inpa ... potpinamy lapa z obd ,przekrezamy zaplon odpalamy inpa wybieramy model w moim przypadku e 46 (jesli w waszej inpa nie ma e46 wybierzcie e81,e82,e88 czyli bmw seria 1  ) 1 .wybieramy silnik  2 .wybieramy model silnika (w moim przypadku dde 5.0 for m47 ,musicie znac swoj model silnika jesli korzystacie z wersji bez e 46  bmw 1 ma te same kody wybieramy nasz np dde5.0 m57 pisze version do not match malfunction possible klikamy ok) 3. wybieramy ``activate``( u mnie jest pod f5 u was moze byc inaczej ) 4. wybieramy ``ews`` 5. wybieramy ``reset`` wyskakoje in progres klikamy ok  6.wracamy do glownego menu czyli ; back ,back,back ;zamykamy inpa wylaczamy zaplon wyjmujemy nasze zlacze obd z gnazda przekrecamy zaplon i odpalamy ...a autko odpala :)) (WAZNE !!! zeby zrobic to w dokladnie w tej kolejnosci i nie wylaczac zaplonu ani nie wypinac obd wczesniej niz opisalem poniewaz EWS nie zresetoje sie ) po udanum zabiegu podlaczamy sie jeszce raz kasojemy blad i juz po wszystki czytamy jeszcze raz no ,,fault codes found,,,, zrobione odpala i nie ma bledow :)) pozdrawiam 

 

Spróbuj tego, może pomoże. 

Post z innego forum.

Naprawa czy inny? Ja bym wybrał tańszą opcję. 

Edytowane przez Krzyś111685053072
Opublikowano
7 godzin temu, Krzyś111685053072 napisał(a):

witam panowie otoz rozwiazalem problem z bledem ``4a63`` programem INPA mam e46 320 d w autku byl ten blad krecilo rozrusznikiem i oczywiscie nie odpalalo zeby to naprawic w inpa ... potpinamy lapa z obd ,przekrezamy zaplon odpalamy inpa wybieramy model w moim przypadku e 46 (jesli w waszej inpa nie ma e46 wybierzcie e81,e82,e88 czyli bmw seria 1  ) 1 .wybieramy silnik  2 .wybieramy model silnika (w moim przypadku dde 5.0 for m47 ,musicie znac swoj model silnika jesli korzystacie z wersji bez e 46  bmw 1 ma te same kody wybieramy nasz np dde5.0 m57 pisze version do not match malfunction possible klikamy ok) 3. wybieramy ``activate``( u mnie jest pod f5 u was moze byc inaczej ) 4. wybieramy ``ews`` 5. wybieramy ``reset`` wyskakoje in progres klikamy ok  6.wracamy do glownego menu czyli ; back ,back,back ;zamykamy inpa wylaczamy zaplon wyjmujemy nasze zlacze obd z gnazda przekrecamy zaplon i odpalamy ...a autko odpala :)) (WAZNE !!! zeby zrobic to w dokladnie w tej kolejnosci i nie wylaczac zaplonu ani nie wypinac obd wczesniej niz opisalem poniewaz EWS nie zresetoje sie ) po udanum zabiegu podlaczamy sie jeszce raz kasojemy blad i juz po wszystki czytamy jeszcze raz no ,,fault codes found,,,, zrobione odpala i nie ma bledow :)) pozdrawiam 

 

Spróbuj tego, może pomoże. 

Post z innego forum.

Naprawa czy inny? Ja bym wybrał tańszą opcję. 

Widziałem tą instrukcje, i robiłem ja ze 2/3 razy chyba. I nadal nic. 

Opublikowano

A czy w programie diagnostycznym w trakcie kręcenia rozrusznikiem pokazuje prędkość obrotową wału?

Może czujnik położenia wału? Sterownik nie widzi kiedy i na który wtryskiwacz ma podać impuls. Tylko czy w takiej sytuacji nie pokazało by błędu czujnika? Czujnik jest z twojego auta czy był z podmienianym silnikiem?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.