Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam przymierzam się do kupienia BMW E61 535d z 2005 roku, które ma 330tys przebiegu. Na co zwrócić uwagę przy oględzinach? Jakie macie opinie na temat tej jednostki? Jakie macie opinie na temat całego samochodu? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jezdzony po PL bym dopuścił, jak z importu i zadbany, to jeszcze.

Mi już licznik dobija do 360 po zachodnich drogach, to zawias jeszcze się trzyma, wręcz pracuje jak nowy, wymienialem łożyska, tuleje pływające, turbina w regeneracji była 80k temu, teraz ponownie zaczyna puszczać, regularnie olej wymieniam, wiec jakoś wszystko gra. DPF był na praniu, przepustnica, pompa podciśnienia, świece żarowe ze sterownikiem wymieniane. Trochę się uzbierało po 4 latach.

Jak ktoś dobił do tego przebiegu na wymianach oleju co 40k km to może być lipa z rozrzadem, turbo, DPF. Masz 2 turbiny, wiec podwójny koszt regeneracji.

Sumarycznie, trafisz gruza to w warsztacie zostawisz lekko drugie tyle co wydales na samochód.

Edytowane przez madseason
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak kupiłem swoją miała 295 k nalotu.

Moja akurat była długo w pl. ale w miare dbane było, jakieś tam papiery były na robotę. ważne dla mnie że skrzynia była po regeneracji.

obecnie jakieś 330k. Autko śmiga super, ale wymagało to ode mnie sporo serca i trochę kasy. Nie są to tanie w utrzymaniu fury.

DO silnika nie wejdziesz. Ważne żeby przebieg był autentyczny na ile uda się to ustalić no i czy obecny właściciel ma jakiekolwiek kwity na naprawy, wymiany itd.

Te auta mają już prawie 20 lat... wszystko może być... a może nie być nic. Po zakupie od razu bym robił serwis olejowy, z odmą - niestety 535 ma tylko ori. no i wstępnie jakieś 2-3 tys PLN szykował na początek. zawsze coś wyjdzie. Ale auta są naprawdę spoko. do tego żeliwny blok dla mnie na plus. ale opinie są oczywiście podzielone.

 

  • Lubię to 1
Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Że odma jest tylko ori to na plus, ile się umordowałem z zamiennikami to historie juz opisywalem. Tylko OEM. I koszt to kosmiczny nie jest bo raz wystarczy wymienić z uwagi na wiek.

Edytowane przez madseason
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jasne. ale akurat 535...to ten problem że odma do normalnej M57 kosztuje 230zł a do 535 430...dlatego jak na odme to uważam że jednak trochę przegieli 😉

kawałek plastiku hehe.

pozdrawiam

 

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano

Moje zdanie jest właśnie takie że największą zaletą 535d jest M57 w rocznikach 9 a E61 nawet 10. Mamy solidne auto, nawet niezjechane, z pancernym motorem.

Co do serwisu w Niemczech takich leciwych aut nie jest dobrze, mimo iż poza dpf przy małych przebiegach, nie ma tam co serwisować.

Dodam jeszcze że 535d siostrzeńca ma zwykle zawieszenie co wydawało się sporą zaletą, ale po wywaleniu dpf i chipie, zwykły zawias trochę nie ogarnia mocy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.