Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie i panie chodzi mi od jakiegoś czasu po głowie wywalenie ekologii, tzn. nieszczęsnego egr, dpf i adblue, ewentualnie podniesienie mocy jak już i tak będzie grzebany. Trochę się tylko obawiam, bo spotkałem się z opiniami że będą się pojawiać różne problemy, a tego bym chciał uniknąć. Czy ktoś na forum przerabiał temat i ma wiedzę, czy po takiej operacji wszystko jest w porządku? Samochód to f11 2.0d 190KM silnik b47.

Opublikowano

Niestety opinie to 50/50, bo dla niektórych ekologia działa prawidłowo i musi być wszystko ori, a dla niektórych nie. 
 

Jesli wszystko działa jak należy to niby po co to ruszać, aczkolwiek dużo osób usuwa ekologię bo myśli, ze to przyczyna a nie skutek danego problemu, a później się okazuje, ze np problemem z dpf nie byl sam dpf tylko coś innego np wtryski. Zaś jeśli wywalisz ekologię to kilka opcji mniej do zepsucia teoretycznie. Przy modzeniu auta ekologia blokuje niestety potencjał. 
 

Moim zdaniem brak ekologii daje oddychać silnikowi, a sam silnik jeśli zdrowy nie powinien kopcic ani nie powinno śmierdzieć. 
 

20 minut temu, Mercek napisał(a):

Trochę się tylko obawiam, bo spotkałem się z opiniami że będą się pojawiać różne problemy, a tego bym chciał uniknąć.

A co to za problemy? Brak klapek = spokojna głowa, nie ma na nic wpływu to samo dotyczy się egr.. ile ludzi tyle opinii. Wnioski musisz wyciągnąć sam, jak coś to pv.

Opublikowano (edytowane)

Inny mam silnik (550D) - brak ekologii wszelakiej ... +  program.

a) śmierdzi 🙂  - jak rozgrzany po trasie to mniej - rozważałem założenie akcesoryjnego kat'a (o dużej średnicy i "rzadszego" - ale .. 

b) jak pojeżdzę trochę tak spokojnie/normalnie i jak się tak nazbiera tego dziadostwa w kominie i jak go tak "przeciągnisz z płuca" ... 

nooooo... to jest słabo .... (w sensie czarno) ale to może być wynikiem  programu 

Jak jeżdzę umiakowanie to nie dymi (jechałem za swoim autem) 

W poprzednim F30 (N47) miałem wywalony EGR i klapki + program  - to trochę częściej wypalał się dpf i trzeba było tego pilnować trochę w mieście (trzeba kupić OBD + jakąś aplikację z podglądem i opcją wymuszenia wypalania) 

Tak ale to ciągle nie jest odpowie∂ż na Twoje pytanie. 🙂 

no i ... jeszcze nie wiem co będzie na badaniu technicznym 🙂 

Edytowane przez PiotrGS
Opublikowano

Mi osobiście czarnej chmury przy kick downie nie zostawia bo tez kilka razy jechałem za swoim autem. Od czasu do czasu jakas mała chmurkę ewentualnie wypuści, ale nie mam wymaksowanej mapy tylko z zapasem, silnik 525d 3.0 na 295hp.
 

Stety niestety śmierdzieć będzie, sam mam downpipe co jest równoznaczne z brakiem kata i dpf wiec tutaj raczej ratunku nie ma. 
 

8 godzin temu, PiotrGS napisał(a):

no i ... jeszcze nie wiem co będzie na badaniu technicznym 🙂 

A to zależy gdzie się robi te badania, póki co nie wszędzie się czepiają.

 

10 godzin temu, Mercek napisał(a):

Czy ktoś na forum przerabiał temat i ma wiedzę, czy po takiej operacji wszystko jest w porządku?

Jeśli chce Ci się bawić w sprawdzanie prawidłowego wypalania dpf (przerywanie np powoduje mieszanie się ropy z olejem), kontrolowanie klapek by przypadkiem któraś się nie rozleciała i nie wpadła do silnika i mieć z tylu głowy egr, który lubi się zacinać i powodować szereg innych problemów to ekologię sobie zostaw. Co nie znaczy, ze faktycznie to wszystko musi mieć miejsce, wystarczy raz na jakiś czas skontrolować, ale nie raz mimo sprawnych podzespołów w trasie potrafią odmówić posłuszeństwa.

Opublikowano

egr, adblue, dpf = agonia motoru, chyba, że robisz tylko trasy i masz non stop rozgrzane auto wtedy egr nie działa bo nie potrzebuje go silnik, DPF nie zapycha się, bo motor rozgrzany, Jeżeli kręcisz się po mieście, czasem krótkie odcinki to masz syf w silniku i efekt domina destrukcji motoru..

Warto zostawić tylko kata sportowego euro 2 albo euro 3 max jeżeli po chipie, lepszy zapach spalin i cichszy wydech.

Opublikowano

Hmm, to mi daje już jakąś odpowiedź. Nie chcę żeby śmierdziało, żeby dymił i przede wszystkim żeby był głośniejszy. Chyba dopóki nie ma problemów daruję sobie kombinacje.

Opublikowano

A nie ma opcji zaślepić i wyprogrmować samego egr i adblue, a dpf zostawić? Będzie się coś działo?

Opublikowano

Ale jaki jest sens wylaczania sprawnego egr-a? Adlue niemam to sie niewypowiadam.

Jak dlamnie najbardziej irytujace jest dosc czeste wypalanie Dpf, reszta jesli chodzi (do kiedy niesprawia problemu niech bedzie na miejscu).

Opublikowano

 

Jak wszystko jest sprawne to zostaw w spokoju. Zrób sobie program w dobrym miejscu i będzie Pan zadowolony.

Jak będą problemy z jakimś elementem to będziesz sukcesywnie naprawiał lub "naprawiał":) 

Nie psuj jak działa... 🙂 po co Ci te koszty - bo jak zaczniesz "grzebać" to trzeba moim zdaniem "naprawić" wszystko do zera. 

Wymieniaj olej 2-3x częściej niż przewiduje ASO a zaoszczędzone pieniądze wydaj na długą i przyjemną podróż 🙂 

 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 25.07.2023 o 21:09, Lendio napisał(a):

Ale jaki jest sens wylaczania sprawnego egr-a?

Począwszy od tego żeby auto się nie spaliło to ...

Żeby kolektor nie dostawał syfu.

 

Klapki jeszcze OK( szczególnie w N47 gdzie wymiana jest prosta i tania)

DPF... jak osprzęt sprawny to DPF jest wieczny

AdBlue... no tutaj róźnie,ale EGR off jak najbardziej

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

EGR się usuwa kiedy silnik ma takie przedmuchy, że kolektora i samego zaworu nie idzie wyczyścić. W Internecie pełno jest takich filmików gdzie ktoś ma kilogram mułu na zaworze. Silnik ma milion kilometrów, a na nowe auto nie ma kasy. Życie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.