Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak slusznie zauwazyl Luk, prostownik sie nie nadaje, chodzi o Ampery, nie Volty. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Wiem, montuje szafy telekomunikacyjne na niskim napieciu i dużym przekrojem kabla, właśnie przez wysokie natężenie prądu stałego.

Mnie tylko chodzi o zabawę appkami typu XHP żeby lepiej akumulator podładować,

niż siedzieć na włączonych lampach z petem na szybko bo przecież piszą że "ino rachu-ciachu i po strachu" .

Ja mam xhp od mojego mechanika, bo dopiero od niedawna mógłbym przez appke, tam to robili jak mówicie.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Kurde zastanawiam się mocno nad tym xhp, mam już nawet adapter WiFi kupiony na alim ( ktoś tu z forum go polecał ) ale nie mam żadnego źródła prądu.  Pojechałbym do Poznania do chłopaków ale mam 70km i nie robią poprawek tylko mogą po 24h co najwyżej usunąć moda więc lipa. Boje się że mi zacznie skrzynia za mocno kopać.  

Opublikowano

 

 

20 godzin temu, Lodini88 napisał(a):

Kurde zastanawiam się mocno nad tym xhp, mam już nawet adapter WiFi kupiony na alim ( ktoś tu z forum go polecał ) ale nie mam żadnego źródła prądu.  Pojechałbym do Poznania do chłopaków ale mam 70km i nie robią poprawek tylko mogą po 24h co najwyżej usunąć moda więc lipa. Boje się że mi zacznie skrzynia za mocno kopać.  

Nie zachęcam do samodzielnej instalacji, możliwe, jak zostało już w tym wątku powiedziane, że miałem dużo szczęścia, ale cały proces trwał 3 minuty na stage 0 (zgranie stock'a), natomiast instalacja stage 2 - dosłownie 1 minutę. Mam świeży akku 105ah, sprawdziłem przed flashowaniem % naładowania - było w okolicach 90. 

Co do samego xHP podtrzymuję to co napisałem wcześniej. Obecnie zmieniłem na stage 3 i w mojej ocenie comfort nie odbiega od stage 2 zauważalnie (spalanie nadal niższe niż na stoku średnio o 2l w mieście), natomiast sport plus to jest po prostu ogień. Normalnie kopie, przy odpuszcza II gazu daje subtelne popsy, które można podbić w ustawieniach. 

Podsumowując, dla mnie w cenie z Black Friday (-15%) jest to akceptowalny zakup. Wiadomo, lepiej, żeby cena była jak najniższa, ale to dopracowany produkt, dający wiele opcji do modyfikacji, z supportem, z możliwością jednokrotnego przeniesienia licencji na nowy samochód, oczywiście marki BMW, tego samego użytkownika. Każdy musi podjąć sam decyzję. 

 

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie będę nikogo nakłaniać do złego, ale w swoim f31 instalowałem xhp bez prostownika 🙂

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
W dniu 10.01.2025 o 08:30, Kuj0n napisał(a):

Nie będę nikogo nakłaniać do złego, ale w swoim f31 instalowałem xhp bez prostownika 🙂

A ja sflashowalem kilkanascie aut bez podtrzymania, ale robilem moduly po kolei, czasem w grupach. 🙂

Jak znamy auto i jego akumulator (w tym jest w pelni naladowany) - raczej nie jest to duzy problem. Gorzej jak ktos z ulicy przyjezdza i nie wiemy z czym mamy do czynienia.

Edytowane przez luk_byd
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No tak Luk, ale, masz sprzet aby, jesli sie skrzynia uwali, to ja postawisz bez problemu. Mowa jest o zjadaczach chleba, nie warsztatach. 

Opublikowano

Poprzedni właściciel wgrał do mojego auta (550D)  stage 2 trudno mi to porównać do ori .... ale przejechałem się dziś autem kolegi 530D i jego skrzynia chodziła duuuużo ospalej - nie chodzi tu jakieś wysilone i wydumane wymagania - jazda po mieście raczej przepisowa bez nasilania się na jakieś testy... Moja z z xHP pracuje lepiej ... Nie wiem czy auto mntej pali czy więcej bo moje jest mocno "dłubane" a pali tyle co kolegi 530D W seriii (a nawet odrobinę mniej - przy zwykłym nie wysilonym użytkowaniu) 

 

Opublikowano
W dniu 2.01.2025 o 15:34, Lodini88 napisał(a):

Kurde zastanawiam się mocno nad tym xhp, mam już nawet adapter WiFi kupiony na alim ( ktoś tu z forum go polecał ) ale nie mam żadnego źródła prądu.  Pojechałbym do Poznania do chłopaków ale mam 70km i nie robią poprawek tylko mogą po 24h co najwyżej usunąć moda więc lipa. Boje się że mi zacznie skrzynia za mocno kopać.  

podeslesz linka? bo swoim lacze sie z roznymi aplikacjami a xp krzyczy ze chce neta i trzeba przelaczac sie miedzy adapterem a internetem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Xhp włączasz z internetem a potem po załadowaniu aplikacji łączysz się z adapterem już bez neta.

  • Lubię to 1

spacer.png

Opublikowano
W dniu 3.12.2024 o 10:35, derlysy napisał(a):

No nie wiem czy temat jest mało popularny. Wręcz przeciwnie 😉 jestem na 5 grupach fb i tam xhp to popularny produkt. W skrócie ode mnie. Mam stage 3 wgrany w M550i miałem wgrany 6 lat w serii F10 w silniku 525xd który był po programie. Minusów brak. Dużo lepsze działanie skrzyni. Seryjny soft słabo ogarniał dłubniętą efkę. Stage 1 i 2 dla mnie do zapomnienia. Zero poprawy pracy skrzyni.

Witam.

 

Podaj proszę co było w twoim stage 3 modyfikowane i co finalnie pokazała hamownia.

Pozdrawiam.

Piotr

Opublikowano

Ja wczoraj byłem niestety na hamowni i zamiast 184km wyszło 167km. Przebieg wykresu idealny, turbo dobrze wstaje. Dziwne bo wygląda wszystko prawidłowo tylko jakies 10% mniej koni i nm. Odpusciłem sobie tylko nie wiem gdzie szukać problemu, błedów zero, auto nie szarpie, pracuje rowno, dobrze odpala, nie dymi.    Albo dpf przytkany albo cos z układem paliwowym ?

Opublikowano (edytowane)

A auto z jakiego rynku ? 

Edytowane przez saab
Opublikowano

Hamownia  liczy   straty   wiec   obojetnie jakie  masz  koła , mogą być mniejsze większe  bez różnicy. 

 Zwykle   podawana jest moc na kołach 

W usa podają   moc na silniku  

Opublikowano
W dniu 17.01.2025 o 18:11, saab napisał(a):

A auto z jakiego rynku ? 

Z Niemiec, osobiście sprowadzałem z pod domu. Historia z bimmer check się pokrywała więc w cofnięty przebieg raczej nie wierzę. 

Opublikowano
W dniu 17.01.2025 o 11:32, Lodini88 napisał(a):

Ja wczoraj byłem niestety na hamowni i zamiast 184km wyszło 167km. Przebieg wykresu idealny, turbo dobrze wstaje. Dziwne bo wygląda wszystko prawidłowo tylko jakies 10% mniej koni i nm. Odpusciłem sobie tylko nie wiem gdzie szukać problemu, błedów zero, auto nie szarpie, pracuje rowno, dobrze odpala, nie dymi.    Albo dpf przytkany albo cos z układem paliwowym ?

Miałem kiedyś identyczny pomiar - w 320D N47 - po wyczyszczeniu kolektora było juz lepiej i kolejny pomiar już był bliżej katalogu. Pamiętaj iz katalog to nie wyrocznia iż każde auto z fabryki wyjdzie na 184KM. Zrób program w dobrym miejscu i będziesz się cieszył na nowo autem (ale wcześniej bym sprawdził kolektor czy nie jest zasyfiony)

Opublikowano
28 minut temu, Lodini88 napisał(a):

Z Niemiec, osobiście sprowadzałem z pod domu. Historia z bimmer check się pokrywała więc w cofnięty przebieg raczej nie wierzę. 

Nikt nie pisze o cofnietym przebiegu. Na niektóre rynki EU byly wersje o zmniejszonej mocy , sprawy podatkowe.  

Opublikowano (edytowane)
21 minut temu, PiotrGS napisał(a):

Miałem kiedyś identyczny pomiar - w 320D N47 - po wyczyszczeniu kolektora było juz lepiej i kolejny pomiar już był bliżej katalogu. Pamiętaj iz katalog to nie wyrocznia iż każde auto z fabryki wyjdzie na 184KM. Zrób program w dobrym miejscu i będziesz się cieszył na nowo autem (ale wcześniej bym sprawdził kolektor czy nie jest zasyfiony)

Kolektor po zakupie, czyli jakieś 20kkm temu wymieniłem caly na nowy wiec to raczej odpada, chyba żeby się zasyfil ale po tak krótkim czasie ? Żeby jeszcze jakieś błędy były. 
 

@saab z vinu wychodzi 184km

Edytowane przez Lodini88
Opublikowano
13 godzin temu, Lodini88 napisał(a):

Kolektor po zakupie, czyli jakieś 20kkm temu wymieniłem caly na nowy wiec to raczej odpada, chyba żeby się zasyfil ale po tak krótkim czasie ? Żeby jeszcze jakieś błędy były. 

W mojej ocenie jest bardzo duza szansa iż tak zwyczajnie jest .... (czyli ok 167KM) A ile Nm wyszło?  Możesz to zmienić programem - ok 220KM i ok 430Nm Spalanie się nie zmieni a przyjemniej się jeździ ...

Opublikowano
21 minut temu, PiotrGS napisał(a):

W mojej ocenie jest bardzo duza szansa iż tak zwyczajnie jest .... (czyli ok 167KM) A ile Nm wyszło?  Możesz to zmienić programem - ok 220KM i ok 430Nm Spalanie się nie zmieni a przyjemniej się jeździ ...

167km 347nm, zdecydowałem się jednak i po programie wyszło 204km i 427nm.  Przyrost jest poprawny tylko cały wykres równo wychodzi z niższej wartości. IMG_4984.thumb.jpeg.0694c4803db9c8dc0f9d621f9a2c7146.jpeg

 

Opublikowano

Z góry zaznaczam iż się nie do końca znam bo tylko w 4 autach robiłem program i właśnie byłem w takim jednym miejscu jak i Ty gdzie "namalowali" mi taki wykres. Od czasu do czasu trzeba się przejechać gołą pupą po nieheblowanej desce. 

Niech się wypowiedzą Ci co się znają ale pozostałe inne wykresy miały +/- takie przebiegi (a były to różne miejsca - bo były to różne auta) 

 

Zrzut ekranu 2025-01-19 o 17.37.13.png

Opublikowano

To chyba nie jest odpowiedni watek. 

Opublikowano
W dniu 17.01.2025 o 20:28, aramiel123 napisał(a):

Hamownia  liczy   straty   wiec   obojetnie jakie  masz  koła , mogą być mniejsze większe  bez różnicy. 

 Zwykle   podawana jest moc na kołach 

W usa podają   moc na silniku  

A to ciekawe - pokaż mi polskiego tunera, który jako wyjściową po modyfikacji podaje moc na kołach (skróty WHP lub PWH). Jest wprost przeciwnie, to na amerykańskim rynku podaje się i odnosi się zasadniczo do WHP/PWH - bo to jest realnie to co silnik wraz z całym układem przeniesienia napędu i jego właściwościami/stratami (AWD, FWD, RWD) podaje przez koła na drogę, w odróżnieniu od tzw. crank power, czyli mocy na korbie.  U nas natomiast tunerzy w pierwszej kolejności (za producentami zresztą rzecz jasna i z uwagi na tzw. cyferkowy marketing) podają moc na silniku czyli BHP (brake horse power), która zawsze jest większa niż WHP/PWH (statystycznie o 7-9% w przypadku automatu i FWD, około 12-14% przy RWD, i aż do 20% przy AWD, w zależności oczywiście od producenta i przyjętych rozwiązań mechanicznych. Część tunerów zamieszczając wykresy z hamowania np. TC Performance/ Gregor10 etc. podaje też na wykresie wyliczoną przez hamownię wartość strat na tzw. napęd - zmieniającą się (czytaj rosnącą) wraz z przebiegiem obrotów silnika (najczęściej pod oznaczeniem PWH).

Na własnym przykładzie mogę podać, że wyjściowo miałem 339 bhp i 301 pwh, po modyfikacji 402 bhp i 352 pwh (czyli strata około 12%  przy samochodzie z automatem i napędem RWD). 

Opublikowano
16 godzin temu, PiotrGS napisał(a):

Z góry zaznaczam iż się nie do końca znam bo tylko w 4 autach robiłem program i właśnie byłem w takim jednym miejscu jak i Ty gdzie "namalowali" mi taki wykres. Od czasu do czasu trzeba się przejechać gołą pupą po nieheblowanej desce. 

Niech się wypowiedzą Ci co się znają ale pozostałe inne wykresy miały +/- takie przebiegi (a były to różne miejsca - bo były to różne auta) 

 

Zrzut ekranu 2025-01-19 o 17.37.13.png

O tu ładnie jest to pokazane (zielona kreska na dole to rosnące straty) - że moc na silniku to 226 BHP, a moc na kołach (realna) to 189 WHP, zaś strata mocy na tzw. napęd to 37 bhp czyli zirka about 16,5%. Zakładam, że pojazd jest w automacie i ma xdrive?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.