Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszytkich zastanawiam się nad zakupem xHP Flashtool do swojej 5 , może ktoś z forumowiczów korzysta w G30 ze skrzynią ZF 8HP . Czy daje wymierne korzyści czy warto ? Podobno przy 6HP działało super ,ale brak opini w necie do 8HP.

Opublikowano

Miałem wgrany w serii F skrzyni 8hp. Byłem mega zadowolony zwłaszcza że miałem również program silnika. Seryjny soft skrzyni nie ogarniał za bardzo auta po programie. XHP rozwiązało problem. Dodam że od razu jak się zdecydujesz ładuj stage 3

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Cześć,
zastanawiam się nad wgraniem xHP Flashtool, chciałbym zmodyfikować moment zmiany biegów, zależy mi na tym aby przy jednostajnej jeździe obroty były wyższe niż obecnie (1200rpm to trochę nisko). Czy ta modyfikacja mi wystarczy?

Co wnosi dodatkowo wgranie gotowych map? Np. stage 1, stage 2 czy stage 3?

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Odświeżę nieco temat, w odróżnieniu od forów anglojęzycznych u nas produkt xAutomotive - xHP Flashtool, przynajmniej jeśli chodzi o skrzynię zf8hp, jest mało popularny, albo na tyle dobry i bezproblemowy, że nie ma sensu o nim pisać.

Zacznę od tego, że warto sobie ściągnąć bezpłatnie aplikację xHP na telefon i zarejestrować pojazd korzystając z połączenia np. po wifi enet. Dostaniemy wówczas bezpłatny dostęp do funkcji sprawdzenia diagnostyki - gdzie program odczyta ewentualne błędy w układzie przeniesienia napędu oraz tzw. adaptation values naszej skrzyni, słowem będziemy mieli pogląd w jakim stanie/jak bardzo zużyta jest przekładnia.

Licencję xHP nabyłem podczas ostatniej promocji BF, instalacja to błysk (3 minuty backup stockowych ustawień - można sobie zarchiwizować samemu plik z backupem, robi to za nas również w chmurze xAtomotive), na tą chwilę mam stage2 (wgrywanie samych map to 1 minuta po wifi enet), do tego funkcja startu z 2 biegu, wyłączony standstill decoupling (brak rozsprzęglenia gdy stoimy na swiatłach). Nie bawiłem się jeszcze zaawansowanymi ustawieniami jak shiftmapy, zmiana rpm przy których zmienia biegi, zmiana prędkości zmiany poszczególnych biegów etc, jest tego wiele.

Pierwsze spostrzeżenia po kilku dniach użytkowania są następujące - mam dynamiczniej  ruszający samochód (nie mówię tu o drag race'ach a jeździe w korku - swego czasu toczyłem dyskusję z kolegami pod założonym tematem dot. g30 540i, że po przesiadce z manuala, trudniej jest mi się wbić z podporządkowanej w czasie korków w mieście - ta modyfikacja ustawień skrzyni zf8hp temat załatwia). Druga sprawa, to jazda na S+ - zdecydowanie szybsza, bardziej agresywna zmiana przełożeń, ten tryb wprowadza najbardziej odczuwalne zmiany. Subiektywne odczucie to poszczególne biegi wykorzystują pełniej skuteczny zakres rpm (wyżej odcina) oraz cały czas mam ciąg (wcześniej wyczuwałem lekkie lagi przy bucie w podłodze w i tak przecież dobrze działającej zf8hp). Dodam, że z ostrożności wrzuciłem stage 2 (jest jeszcze stage 3).

Pozytywnym zaskoczeniem jest spalanie. Otóż w mieście i korkach ze średnią przelotową prędkością dochodzącą do szalonych 26 km/h, w listopadzie (chłodno), R6 miało średnią z około 600 km - 16,1 l/100 km (przy moim stylu jazdy). Stylu poruszania nie zmieniłem, ale przejechałem w mieście przez te parę dni około 80 km i mam przy analogicznych parametrach z xHP spalanie na poziomie 14.3 l/100 km. Zobaczymy jak to będzie się kształtować, ale obawiałem się wzrostu spalania, a tu na razie miła niespodzianka z odczuwalnym spadkiem.

Tworzę ten przydługi wpis po to by zapytać, kto z Was korzysta z xHP, jakie ma długodystansowe doświadczenia odnośnie wpływu na skrzynię biegów (kontaktowałem się bezpośrednio z paroma kolegami z forum i mieli dla mnie w tym zakresie dobre wiadomości) oraz jeśli korzystacie, to czy tylko z map OTS, czy też macie swoje indywidualne ustawienia (a możliwości program ma multum), a jeśli tak, to które polecacie.

 

Opublikowano

No nie wiem czy temat jest mało popularny. Wręcz przeciwnie 😉 jestem na 5 grupach fb i tam xhp to popularny produkt. W skrócie ode mnie. Mam stage 3 wgrany w M550i miałem wgrany 6 lat w serii F10 w silniku 525xd który był po programie. Minusów brak. Dużo lepsze działanie skrzyni. Seryjny soft słabo ogarniał dłubniętą efkę. Stage 1 i 2 dla mnie do zapomnienia. Zero poprawy pracy skrzyni.

Opublikowano

Miałem na myśli to forum :). Dzięki za konkretny feedback, skoro Twoim zdaniem stage2 nic nie daje, a ja subiektywnie zmiany odczuwam ws. do stock'a, to boję się pomyśleć co jest na stage3 :). Wszystko przede mną.

Czy poza wgraniem mapy zmieniałeś jakieś ustawienia pod siebie?

Opublikowano

Ostatnio jaki iż była promka na xHP to mocno się wgryzłem w temat, przeczytałem ile tylko mogłem. Od razu mówię, że xHP nie posiadam ani też takowym autem nie jeździłem. Moje ustalenia są takie, że różnica jest przede wszystkim podczas naprawdę szybkiej jazdy w trybie Sport. Rzekomo może poprawiać płynność biegów w Comfort, większość użytkowników jednak nie widziała żadnej różnicy. Byli też tacy (całkiem sporo), u których jazda w trybie Comfort wręcz się pogorszyła. Biorąc pod uwagę cenę produktu w promocji na poziomie €365 + ok. €70 za te WiFi adapter, czyli łącznie sporo ponad 1750 zł tylko i wyłącznie za poprawę osiągów podczas szybkiej jazdy, a jednocześnie z ryzykiem, że może być gorzej niż jest - uznałem, że to nie ma sensu w przypadku mojej spokojnej, codzienej jazdy, tym bardziej, że nie ma opcji zwrotu, która jest np. w przypadku BootMod 3, do tego jest to kompletnie vin-locked, a BM3 chociaż oferuje jednorazową możliwość przerzucenia licencji.

W mojej ocenie uważam, że lepiej spożytkuję te pieniądze u tunera, który zrobi mi program, który dołoży z 80-90 Nm i wtedy będzie naprawdę odczuwalny boost i płynność z dołu, a ew. wtedy pomyślę o xHP. Oczywiście mogę się mylić, ja posiadam tylko 530i, a zdecydowana większość użytkowników posiadała 540i.

icon3.png G30 530i xDrive

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ty Mati zawsze z jakas durnota wyskoczysz. Nie znasz sie ale zamet siejesz. Xhp poprawia prace skrzyni w kazdym trybie, wlasciwie to bardziej w Komfort niz Sport. Nie wiem gdzie te glupoty wyczytujesz ale pewnie od osob tak samo "obeznanych" co ty. 

Opublikowano
3 minuty temu, kkx5 napisał(a):

Ty Mati zawsze z jakas durnota wyskoczysz. Nie znasz sie ale zamet siejesz. Xhp poprawia prace skrzyni w kazdym trybie, wlasciwie to bardziej w Komfort niz Sport. Nie wiem gdzie te glupoty wyczytujesz ale pewnie od osob tak samo "obeznanych" co ty. 

Widzę, że z forum E90 dotarłeś nawet i tu. Przeczytałeś co napisałem? Napisałem wyraźnie, że xHP nie miałem, a powyższe to jedynie moje zebrane opinie od innych. Gdzie tu jest zamęt? Jak ktoś napisze, że po xHP mu coś nie działa to co, zabronisz mu? Powiesz, że piszę głupoty? Opinie zebrałem z wielu różnych for i jakkolwiek było wiele pozytywnych, to tych negatywnych / wątpliwych również trochę było. 

 

A to że Ty jesteś zamknięty na cokolwiek innego lub też nie widziałeś innych przypadków to nie jest powód by nazywać to głupotami. Naprawdę, forum cierpi przez takie toksyczne osoby, abstrahując już od wiedzy jaką posiadasz. 

icon3.png G30 530i xDrive

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dla twojej informacji, jestem w kazdym dziale poniewaz mam stycznosc z kazdym rodzajem bmw i wypowiadam sie, w przeciwienstwie do ciebie, na tematy, na ktorych sie znam. Nie pozbierane gdzies z neta. Zrobilem wiele programow skrzyni, 6hp/8hp i robie to od wielu lat, wiec Mati, pisz wtedy gdy cos sam przerobiles, inaczej wszystko co piszesz to bzdura. 

Do kolegi Klurg:

Jak masz mapy ots to praktycznie zawsze wgrywa sie map3 i dostosowujesz pod siebie jesli jest za "ostro". 

Opublikowano

Panowie włączę się do dyskusji, widzę że rozruszaliście mocno ten przygasły nieco temat 🙂. Generalnie na tym forum zbyt wiele o produkcie xHP i doświadczeniach użytkowników się nie pisze.

Mam dopiero tygodniowe doświadczenie i jakieś 400 km przejechane więc to niewiele, ale w tym czasie skrzynia się zaadoptowała do zmian Przypomnę jestem na stage 2. Mam też zrobiony program u tunera. 

Subiektywnie jak najbardziej polecam. 75% tras to zatłoczone miasto - mam już pod 300 km z tą skrzynia w komforcie i zużycie dokładnie 2.2l mniej na 100 km. Obecnie średnie zużycie 13.9l/100 km przy średniej prędkości 27,5 km/h. Poprzednio miałem ponad 16l/100 km. Start z 2 biegu, brak wysprzegalania. Zauważalnie szybciej wrzuca biegi już na D comfort, do tego każdy może sobie ustawić przy ilu rpm ma zmieniać poszczególne biegi (bajka), na razie tego jeszcze nie ruszałem.

Natomiast każdych pieniędzy (w mojej ocenie) jest wart tryb pracy skrzyni w S+. To naprawdę lata, mega szybkie, odczuwalne zmiany jak w dsg, do tego delikatne popsy przy redukcji (można też je usunąć). Samochod w połączeniu z modyfikacja programu sterownika dopóki się nie przyzwyczaję jest jak rakieta. Najlepsze, że kolega Derlysy mnie wyjaśnił🙂, twierdząc że stage 2 nic nie daje... latem wejdę na stage 3, ale musi być sucho, bo mam rwd. 

Podsumowując, mam jeszcze zbyt mały przebieg z xHP aby się autorytarnie wypowiadać, ale na razie jest dobrze, a nawet bardzo dobrze i decyzji o zakupie bym nie zmienił. Samochod ewidentnie ożył nawet na comforcie,  do tego bonus ze spalaniem. Program ma też możliwość manualnego ustawienia tzw shiftmap pod siebie, są na forach anglojęzycznych przykładowe ustawienia dla poszczególnych modeli BMW. Poza tym, na naszym forum są koledzy, co to już kilkaset tys km nalatali z xHP i nic się nie rozlecialo, samochody jeżdżą, sa zadowoleni. Wiadomo, o stanie auta w dużej mierze decyduje prawa noga, nie przekraczam pewnych wartości przed rozgrzbiem oleju silnikowego i w skrzyni biegów. Trzeba jeździć z głową. 

Nie jestem przedstawicielem handlowym firmy xAutomotive🙂 i nikogo nie namawiam do zakupu. Dziwi mnie, że akurat na naszym forum jest mało tematów poświęconych temu programowi, bo mozna go zaimplementować do skrzyń biegów większości bmw.

Co do adaptera, polecam vxscan wifi enet do nabycia za zirka 130 PLN na aliexpress (polecił mi go jeden z członków forum), wszystko na nim śmiga łącznie z bimmercode, bimmer tool etc. 

 

 

Opublikowano

ZF8HP XHP Stage1 , na rozgrzanym zmienia biegi ultra płynnie sunie jak latający dywan, a w trybie S jest szybka jak karabin. Warto czy nie warto finansowo to zależy od jednostki, ale zmiana w pracy skrzyni jest odczuwalna. Stage 2 jest dla mnie za szybki przy delikatnej jeździe szarpał za poduchy.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Jestem laikiem w tym temacie , samodzielnie sie to instaluje i mozna instalowac ponprostu stage 1 czy 2 na gotowo czy trzeba cos stroic ? Jak to sie ma do gwarancji ?

Opublikowano
2 godziny temu, saab napisał(a):

Jestem laikiem w tym temacie , samodzielnie sie to instaluje i mozna instalowac ponprostu stage 1 czy 2 na gotowo czy trzeba cos stroic ? Jak to sie ma do gwarancji ?

Samodzielnie, kupujesz licencje na stronie xautomotive do swojego pojazdu (model auta nap f/g i model skrzyni 6 speed / 8 speed), ściągasz program na telefon lub komputer, a następnie instalujesz (flash'ujesz) program skrzyni korzystając np z połączenia przez adapter wifi enet.

Program zawiera 3 gotowe mapy ots (off the shelf) zwane inaczej stage 1, 2 i 3 różniące się zakresem ingerencji w program skrzyni i agresywnością. Poza tym jest stage 0 czyli backup dotychczasowego oprogramowania skrzyni (można zapisać plik na dysku, poza tym xAutomotive trzyma te dane w chmurze) do którego zawsze można wrócić, podobnie jak odinstalować xHP. 

Programowanie jest intuicyjne i błyskawiczne, najdłużej trwa backup - u mnie dokładnie 3 minuty. Potem wgrywa się mapę (stage) do 1 minuty. Możesz iść po kolei i testować kolejne stage'e albo jak niektórzy koledzy od razu uderzyć z wysokiego C i wgrać stage 3. Do tego jest masa opcji do indywidualnych ustawień i samodzielnego modyfikowania mapy pod siebie. Nie ogarnąłem tego jeszcze, jest natomiast wiele filmów instruktażowych na YT oraz materiałów na forach zwłaszcza anglojęzycznych. 

Na początek polecam stronę xautomotive, jest tam to w miarę przystępnie wyjaśnione, maja tez swoje filmy na YT. 

Licencja jest na konkretny pojazd po numerze VIN, ale podobno xHP zezwala na jednorazowe przeniesienie licencji na inny pojazd tego samego użytkownika, kasujac możliwość korzystania z programu na dotychczasowym (odinstalowanie). 

Opublikowano
3 godziny temu, saab napisał(a):

Jestem laikiem w tym temacie , samodzielnie sie to instaluje i mozna instalowac ponprostu stage 1 czy 2 na gotowo czy trzeba cos stroic ? Jak to sie ma do gwarancji ?

Co do gwarancji nie wypowiem się, mam auto po gwarancji i pozbawiony jestem takich rozterek. Z ostrożności nalezy założyć, że podczas przegląd du ASO może doszukać się ingerencji w oprogramowanie. Pytanie, czy jeśli przed przeglądem odinstalowałoby się program (który ponownie można wgrać na licencji później) to pozostałby ślad,tak jak w przypadku modyfikacji oprogramowania silnika. Tego nie wiem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokladnie tak jest, aczkolwiek, na stronie xAutomotive mozna poszukac warsztatu wlaczonego w oficjalne partnerstwo z nimi. Te 1sze zgrywanie oraz wgrywanie powinno sie robic pod stabilizatorem napiecia, jesli taki macie, mozna sie bawic, jesli nie, odradzam. Ja az tak odwazny nie jestem. Co jesli skrzynia wam padnie? Warsztat zawsze to postawi programem zewnetrznym. Pozniejsze zmiany mozna robic juz bez podtrzymania napiecia. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Teraz, klurg napisał(a):

Co do gwarancji nie wypowiem się, mam auto po gwarancji i pozbawiony jestem takich rozterek. Z ostrożności nalezy założyć, że podczas przegląd du ASO może doszukać się ingerencji w oprogramowanie. Pytanie, czy jeśli przed przeglądem odinstalowałoby się program (który ponownie można wgrać na licencji później) to pozostałby ślad,tak jak w przypadku modyfikacji oprogramowania silnika. Tego nie wiem. 

W dzisiejszych czasach, soft bmw w serwisie wykrywa nawet podlaczenie do obd. Flash skrzyni to utrata gwarancji. 

Opublikowano
7 minut temu, kkx5 napisał(a):

Dokladnie tak jest, aczkolwiek, na stronie xAutomotive mozna poszukac warsztatu wlaczonego w oficjalne partnerstwo z nimi. Te 1sze zgrywanie oraz wgrywanie powinno sie robic pod stabilizatorem napiecia, jesli taki macie, mozna sie bawic, jesli nie, odradzam. Ja az tak odwazny nie jestem. Co jesli skrzynia wam padnie? Warsztat zawsze to postawi programem zewnetrznym. Pozniejsze zmiany mozna robic juz bez podtrzymania napiecia. 

Dlatego ja przed rozpoczęciem instalacji naladowalem baterie (jeżdżąc) do 90%, co sprawdziłem potem na bimmer tool. Tez się obawiałem, bo mówiono że pierwsze flash'owanie będzie trać 20-30 minut, a przynajmniej u mnie trwało 3 minuty  z zegarkiem w ręku. Potem wgranie stage 2 zajęło dokładnie 1 minutę. 

Natomiast rozumiem obawy innych i niechęć do podejmowania ryzyka. Wiadomo, w samochodzie na gwarancji pewnie bym się na to nie zdecydował. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ogolnie, do programowania sterownikow musi byc stabilizator, napiecie powyzej 13V 100A. Wystarczy, gdy podczas takiej operacji (skrzynia jest odcieta od auta), odpali sie pompa w baku i klops, nawet najlepsze aku nic nie da. Na szczescie 8hp nie jest tak czule jak 6hp. To tylko dobra rada z mojej strony. Uwazajcie. Wracajac, do 2.0d mapy ots nie sa potrzebne. Szkoda ze wycofali zakup samej licencji. 

  • Lubię to 1
Opublikowano
12 godzin temu, kkx5 napisał(a):

Ogolnie, do programowania sterownikow musi byc stabilizator, napiecie powyzej 13V 100A. Wystarczy, gdy podczas takiej operacji (skrzynia jest odcieta od auta), odpali sie pompa w baku i klops, nawet najlepsze aku nic nie da. Na szczescie 8hp nie jest tak czule jak 6hp. To tylko dobra rada z mojej strony. Uwazajcie. Wracajac, do 2.0d mapy ots nie sa potrzebne. Szkoda ze wycofali zakup samej licencji.

Wychodzi na to, że miałem szczęście. Podobnie jak cała masa osób samodzielnie wgrywających xHP na sucho, alternatywnie podpisnających jakiś prosty, nieprofesjonalny prostownik przy słabym akku. Nie polemizuję, jak ktos się zdecyduje można skorzystać z oferty zakładów partnerskich @xAutomotive, jest ich już trochę w PL. Będzie bezpieczniej. 

 

Opublikowano (edytowane)

Nieświadomy akumulatora użytkownik może wcześniej słuchać radia a nawet podgrzewać stołek. Już najprostrze prostowniki boscha za 200zł mają opcje podtrzymania napięcia. To dobrze że @kkx5 o tym wspomniał, bo to nic nie kosztuje a warto zachować chociaż namiastkę profesjonalizmu, to jednak drogie zabawki jeśli się nie wyciągnęło auta z paczki po chipsach 🙂

Edytowane przez Użytkownik525xd
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
39 minut temu, Użytkownik525xd napisał(a):

Nieświadomy akumulatora użytkownik może wcześniej słuchać radia a nawet podgrzewać stołek. Już najprostrze prostowniki boscha za 200zł mają opcje podtrzymania napięcia. To dobrze że @kkx5 o tym wspomniał, bo to nic nie kosztuje a warto zachować chociaż namiastkę profesjonalizmu, to jednak drogie zabawki jeśli się nie wyciągnęło auta z paczki po chipsach 🙂

Te za 200zł mają odpowiedni amperaż ? Cięzko mi uwierzyć.

Tanio można kupić i przerobić zasilacz serwerowy.

  • Lubię to 1
Opublikowano

No amperaż oczywiście nie, ale na te parenascie minut zabawy z XHP to zawsze coś podtrzyma, przy okazji mamy prostownik żeby za noc wcześniej już naładować akumulator. No ale racja @luk_byd do dłuższego flasha potrzebny jest amperaż zgodny z tym co podaje alternator. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.