Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Takie problemu na forum nie znalazłem.

 Na równej drodze wszystko jest ok.  Natomiast na skośnym parkingu (jedna strona wyżej) robi się problem. Niezależnie czy wjadę przodem czy tayłem, zawsze podnosi strone kierowcy a drugą opuszcza a powinien robić to zależnie od skosu. Po wyjeżdzie na równą drogę taki skos karoserii pozostaje nawet przez kilka kilometrów. 

Miał ktos podobny problem parkując na skosie?

  • 2 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie, który rodzaj zawieszenia w G30LCI wyrównuje przechył auta na w trakcie pokonywanie zakrętu ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

dzięki  , masz takie zawieszenie w swoim bolidzie ? 😉

Edytowane przez Krakus3
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, Krakus3 napisał(a):

Panowie, który rodzaj zawieszenia w G30LCI wyrównuje przechył auta na w trakcie pokonywanie zakrętu ?

Takie zawieszenie było w LCI dostępne jedynie w M550i i nazywa się to "S2VW  Zawieszenie adaptacyjne M Professional". Polega to na tym, że każda oś ma dodatkowy siłownik (aktywny stabilizator), który "dociąga" auto w ten sposób, aby niwelować przechyły boczne podczas pokonywania zakrętów czy podczas dynamicznych manewrów. Genialne rozwiązanie i warte każdej ceny, polecam 🙂 W przedliftowej wersji można było wybrać Adaptive Drive, ale ta opcja gryzła się z aktywnym układem kierowniczym ze skrętną ośką z tyłu, więc w 540i trochę mi AD brakowało. W poliftowej M550i w końcu połączyli te 3 układy: EDC, Active Steering i Adaptive Drive.


obraz.thumb.png.844f213bc8a28d6435a3a60f5c12bdb9.png

 

obraz.thumb.png.e8b6fa0d5dcaeb509a82af35dcdeeec1.png

Edytowane przez s0nar
  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak to działa w praktyce @s0nar , czy włącza się w ostateczności tak żeby ratować d*** przed rowem , czy jest też elementem komfortowej jazdy gdzie nie musi być zbyt niebezpieczny przechył , a jedynie nie komfortowy przechył , gdzie system się włącza tak żeby utrzymać maksymalny komfort podróżowania - np węzeł autostradowy- ? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To działa cały czas i generalnie system stara się utrzymać samochód w poziomie. Tak, żeby nie było efektu "szorowania klamkami o asfalt" podczas pokonywania wszelkich zakrętów, również tych na węzłach autostradowych. Ale też np. podczas wyprzedzania albo omijania przeszkody, gdy zmieniasz kierunki jazdy. Takie trochę naginanie fizyki, bo te dociagające stabilizatory przeciwdziałają siłom, które pojawiają się w czasie jazdy. Ostatni raz podobne wrażenia miałem na torze w Poznaniu kiedy jeździłem Ferrari 458 Italia. Chodzi o odczucie mega stabilnego samochodu, który nie kiwa się na boki przy byle pierdnięciu. Rewelacja przy dynamicznej jeździe. Podobne systemy stosuje np. Porsche. Czuć to również kiedy stoisz, a obok przejedzie ze znaczną prędkością ciężarówka. Normalny samochód zakiwa się w takiej sytuacji. Z tym systemem działającym w ułamkach sekund bardziej słyszysz, że coś dużego obok przejechało niż czujesz na budzie. Wg mnie to również pomaga w walce z bocznymi podmuchami wiatru albo gdy wyjeżdżasz z dużą prędkością zza ekranów dźwiękochłonnych.

Reasumując - bardzo ciekawy system sprawdzający się w wielu sytuacjach i dający wrażenie jazdy sportowym autem, sztywnym, zwartym i nisko zawieszonym autem, a nie bujanką na kołach. Nie łączyłbym jednak tej opcji z ratowaniem przed rowem. Jak przegniesz to i tak znajdziesz się w rowie. Ja to odbieram tak, że to nie jest element bezpieczeństwa czynnego czy biernego tylko opcja wpływająca na odczucia w czasie jazdy. Podobnie jak np. masaż.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Miałem aktywne stabilizatory w E60.

Zza kierownicy, nie czuło się tego specjalnie. Lepiej się prowadziło niższe E93 na zawieszeniu Mpakiet.

To chyba nazywało się Dynamic Drive. Niestety po 150-200tys km pojawily się przecieki.

A w G31 (kombi) brak tego układu. 

Dużo bardziej chwale sobie Nivo na tylnej osi w G31. W BMW serii 3 czy Mercedes C załadowany, tył "siedzi".

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

E60 nie ma co porównywać, bo to kilka generacji wstecz i zdziwiłbym się gdyby tamten system sprzed 20 lat był tak samo dobry jak obecnie. W G30 działa to wg mnie bardzo dobrze i jest to kolejna opcja, która bardzo zmienia auto na plus. Fakt, że M550i jest dodatkowo obniżona o 10mm względem innych wersji silnikowych tylko zwiększa poczucie "sportowości", ale nie ma jeszcze wrażenia drezyny bez amortyzacji. Natomiast, gdy chcemy nieco bardziej "popływać" to przełączamy zawias na Komfort i jest całkiem miękko nawet na 20" RFT. Taki złoty środek między komfortem, a osiągami. Coś, czego mi w M5 zabrakło pod kątem samochodu do codziennej jazdy po bułki.

Edytowane przez s0nar
Opublikowano
W dniu 7.01.2024 o 07:05, Krakus3 napisał(a):

Jak to działa w praktyce @s0nar , czy włącza się w ostateczności tak żeby ratować d*** przed rowem , czy jest też elementem komfortowej jazdy gdzie nie musi być zbyt niebezpieczny przechył , a jedynie nie komfortowy przechył , gdzie system się włącza tak żeby utrzymać maksymalny komfort podróżowania - np węzeł autostradowy- ? 

System działa non stop. Zauważ ze w rysunku zamieszczonym przez @s0nar ten elektryczny siłownik zastępuje zwykły sztywny stabilizator (metalowy pręt). W zawieszeniu M-Pakiet jest grubszy (sztywniejszy.  Daje to taki plus że zawieszenie każdego koła jest niezależne (zwykły stabilizator niejako spina koła na jednej osi) i przez to komfort jest lepszy.

 

Dla wyjaśnienia :  w LCI cały czas było dostępne Adaptive Drive czyli aktywne stabilizatory i amortyzatory EDC.  W M550i M-professional (S2VW) jest dodatkowo obniżone o 10mm i przez to utwardzone (jak zawias M-sport) - czyli jest to jakby połączenie  Adaptiv Drive z M-Sport. Dodatkowo w pakiecie jest tylna oś skrętna. W cennikach z US zwane DHP (Dynamic Handling Package).

 

Faktem jest że połączenie Adaptiv Drive i osi skrętnej jest niemożliwe poza M550i. Dlatego konfigurując np:540i trzeba wybrać AD lub oś skrętną.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 8.01.2024 o 13:39, mike_G31 napisał(a):

System działa non stop. Zauważ ze w rysunku zamieszczonym przez @s0nar ten elektryczny siłownik zastępuje zwykły sztywny stabilizator (metalowy pręt). W zawieszeniu M-Pakiet jest grubszy (sztywniejszy.  Daje to taki plus że zawieszenie każdego koła jest niezależne (zwykły stabilizator niejako spina koła na jednej osi) i przez to komfort jest lepszy.

 

Dla wyjaśnienia :  w LCI cały czas było dostępne Adaptive Drive czyli aktywne stabilizatory i amortyzatory EDC.  

czyli wyrównanie przechyłu auta bylo dostępne w innych wersjach G30LCI poza M550i ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
13 minut temu, Krakus3 napisał(a):

czyli wyrównanie przechyłu auta bylo dostępne w innych wersjach G30LCI poza M550i ?

Sam Adaptive Drive to zdaje się opcja S2VA. Wydaje mi się, że można ją było zamówić w innych modelach niż M550i, ale pod warunkiem, że nie brałeś aktywnego układu kierowniczego (S2VH), bo te opcje się wykluczały (tak miałem, gdy konfigurowałem 540i i jednak wolałem większą manewrowość niż stabilizację kołysania). Do tego można było dobrać jedynie regulowaną sztywność zawieszenia EDC (S223). W M550i połączono te 3 opcje w jedną: S2VW.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.