Skocz do zawartości

Bmw E60 M54B22 brak mocy miedzy 2-3 tyś obrotów


Mlody9595

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od dłuższego czasu borykam się z problem braku mocy w M54B22 bez gazu przebieg 190 tys. Jadać stałą prędkością np. na trzecim czy czwartym biegu (1500 obrotów) dodając gazu, auto wystrzeliwuje na 2 tys. obrotów i koniec, gaz w opor a samochód wręcz jakby zwalniał, przy delikatnym dodawaniu gazu, w żółwim tempie przekracza ten zakres obrotów i powyżej 3 - 3.5 tys. obrotów dostaje drugie życie i idzie do końca bez żadnych problemów. Dodam ze po za tym, występują jeszcze dwa objawy. Przy hamowaniu/ zatrzymywaniu się np na światłach czy skrzyżowaniu, samochód prawie gaśnie, obroty spadają do 500 po czym wracają do odpowiedniej wartości. Mam wrażenie ze gdyby był to manual to by zgasł. Druga sprawa to pooszarpywanie w trakcie przyspieszania najczęściej w górnej partii obrotów. Nie wiem czy to wszystko ma związek ze sobą ? Byłem na diagnostyce komputerowej i odczytaniu parametrów rzeczywistych w trakcie jazdy. Jeśli chodzi o błędy to brak. Nie ma nic - jest czysto, check również się nie pali. Mechanik stwierdził ze samochód wycofuje zapłon (?) powinno dobijać do 35 a u mnie do 30 i nic powyżej ( za bardzo nie wiem o czym mówił bo AŻ TAK SIĘ NA MECHANICE NIE ZNAM), stwierdził tez ze były problemy z praca vanosa podczas odczytów w trakcie jazdy, po wykonaniu testu na postoju, vanos od strony dolotowej był sprawny (podczas testu silnik przygasał czyli tak jak powinno być ?) od strony wydechowej nie było żadnej reakcji. Stwierdził tez ze mieszanka jest zbyt bogata w paliwo i faktycznie po wykręceniu świec widać to o czym mówił. Z samochodu śmierdzi benzyna (tylko na zimnym) katy na swoim miejscu. Skrzynia automatyczna. To chyba tyle, jak cos mi się przypomni, dopisze. Przewałkowałem już chyba wszystkie podobne tematy na forach, oglądałem Youtuby Garażowego Hobby, Bachusa, Ghosta i innych w poszukiwaniu rozwiązania problemu i łeb mam już jak sklep od tego wszystkiego 😄 

Co zostało zrobione/ sprawdzone:

  1. - Sprawdzona szczelność układu dolotowego (test dymem)
  2. - Wyczyszczona przepustnica i krokowy ( były bardzo ładne )
  3. - Nowa DISA NTY ( oryginalna miała wyrobiona klapkę )
  4. - Przełożony przepływomierz oraz czujnik walka rozrządu od strony wydechowej ze sprawnego auta
  5. - Nowy oryginalny czujnik walka rozrządu od strony dolotowej  
  6. - Vanos rozebrany - nowe uszczelnienia i skasowany luz (był niewielki)
  7. - Sprawdzone i wyczyszczone elektrozawory od vanosa
  8. - Dwie nowe cewki ( 4 były oryginalne, 2 BERU - uznałem ze z beru może być problem wiec zamówiłem dwie nowe Boscha) 
  9. - Nowe świece NGK 6343
  10. - Sprawdzona odma - była już zmieniona, kompletna wraz z przewodami
  11. - Nowa uszczelka pokrywy zaworów Victor Reinz 

Jakie jeszcze możliwości przychodzą mi do głowy/ co sprawdzić:

  1. - Sondy Lambda
  2. - Wrzucić spowrotem te dwie cewki Beru żeby wykluczyć niesprawność starych oryginalnych 
  3. - Sprawdzić ciśnienie paliwa ( czy na samej listwie wystarczy ? )
  4. - Zmienić filtr paliwa ( jest z regulatorem ciśnienia tak jak w e46 czy regulator jest osobno ? )
  5. - Zapchane Katy ?
  6. - Czujnik położenia walu ? ( samochód ładnie odpala, nie ma problemu z rozruchem )
  7. - Coś nie tak z ECU ?
  8. - Czy akumulator może mieć wpływ na prace osprzętu typu czujniki, cewki ? Jest wsadzony zbyt mały 60Ah (zakodowany 80Ah bo nie było mniejszej opcji) ale nie stwarza żadnych problemów.
  9. - Przestawiony rozrząd ? ( jakie mogą być objawy ? )

Pomóżcie bo walczę z tym tematem już prawie poł roku. Ręce opadają, "mechaników" w dziadzienie BMW tym bardziej benzynowych nie ma u mnie w całej okolicy, nikt się nie chce podjąć poszukiwania przyczyny ( w sumie to sie nie dziwie ) i człowiek walczy sam 🥴

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, elektronika w modelu E60 jest czuła, zaleciłbym na początku zastosowanie odpowiedniego akumulatora z jego zarejestrowaniem, 60AH to zdecydowanie za mało.

Czym jest diagnozowany samochód? Inpa, ISTA?, bimmertool? To co za bym zrobił jeszcze:

1. Sprawdził ciśnienie paliwa na listwie, na biegu jałowym oraz podczas tego zamulenia, ile podaje bar. 
2, Sprawdził jak podają wtryskiwacze paliwa.
3. Sprawdził przepływomierz ile podaje masy powietrza, a ile ECU potrzebuje. 
4. Wymienił filtr paliwa jak wspominałeś.
5. Jeśli jesteś w stanie podeślijj zdjęcie świecy zapłonowej od strony elektrody.

Najlepiej też jakbyś powstawiał zdjęcia z parametrów rzeczywistych podczas jazdy. 

Na przestawionym rozrządzie będą wypadać zapłony, bardzo ciężko będzie ją uruchomić.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się zorganizować jakiś większy akumulator do sprawdzenia czy cokolwiek się zmieni. Programy jakimi był diagnozowany samochód do Inpa i Autocom. Inpą tyle o ile się dało bo sam program działał tak sobie, zawieszał się itd. Teraz przypomniało mi się jeszcze ze mechas skasował adaptacje przepływomierza później kazał zapisać jakieś wartości, cytuje "przepływomierz 20, adaptacje -8" Może chodziło mu o "korekty" ? pojeździć jakiś czas i podjechać jeszcze raz żeby sprawdzić czy cos się zmieniło. Niestety z braku czasu nie dałem rady tego zrobić. Może w weekend uda mi się cos ogarnąć. Zdjęcie świecy wrzucę pod wieczór. Dzięki za odzew w temacie 🖐️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla amatora, do samodzielnej diagnostyki i poduczenia polecam zakup adaptera OBD, VGate ICar pod bluetooth. Ściągasz aplikacje na telefon bimmertool, najlepiej wykupić licencję, aby mieć dostęp do wszystkich możliwości. Wtedy masz dostęp do odczytu parametrów rzeczywistych, ile potrzeba dla ECU, ile podaje auto. Odczyt wtryskiwaczy, błędów, możliwość rejestrowania akumulatora i przeróżne testy podzespołów. Aplikacja łatwa w obsłudze, a przyoszczędzi Ci proszenia się o podpięcie się pod kompa i jeżdżenia nie wiadomo gdzie. 😉 Zerknij sobie na youtube testy tej apki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, przepraszam ze po tak długim czasie się odzywam ale szczerze mówiąc nie poczyniłem żadnych kroków w tym temacie, musiałem odpocząć od tego dziadostwa. Zaopatrzyłem się w VGATE i Bimmer Toolsa.  Wrzucam parametry z Live Data. Z tego co widzę, ciśnienie paliwa jest za wysokie, pompa w takim wypadku leje ? Zastanawiają mnie jeszcze 3 sprawy. Sondy lambda (czy korekty są spowodowane zbyt bogata mieszanka przez lejąca pompę ?), pozycja walka wylotowego ( tego nie rozumiem kompletnie ponieważ różnica miedzy wylotem a wlotem jest ogromna), dlaczego nie ma temperatury spalin za katem ? Mam nadzieje że ktoś pomoże to rozczytać bo dla mnie czarna magia 😄 

Screenshot_20230810_191702_bimmer-tool.jpg

Screenshot_20230810_191712_bimmer-tool.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnieniomierz nie uwzględnia ciśnienia atmosferycznego  wiec 4534- (ciśnienie atmosferyczne dziś było 1005) =3529hPa/3,53 Bar 

 

To był log na jałowym? bo jak tak to coś mi nie pasuje przepływomierz  104kg/h na jałowym powinno być w okolicach 13kg/h. 

Edytowane przez Jarewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.