Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Myślałem że prosta sprawa a jednak nie do końca. 

Pierwszy trop - żarówka - sprawdzona jest ok. Sprawdziłem zasialnie - jest 12V ale tylko wtedy gdy nie ma żarówki. Po włożeniu napięcie znika totalnie.

Sprawdziłem połączenie z żarówką w oprawie, sprawdziłem przewody w przejściu gumowym ponieważ kiedyś już tam musiałem działać - wszystko jest ok.

Podszedłem do samego FRM-a, po upewnieniu się że na przewodzie do żarówki nie ma zwarcia do masy podałem na sztywno 12V - żarówka elegancko się zaświeciła.

Skasowałem licznik zwarć w FRM i lipa. Dalej sterownik nie wystawia zasilania na prawą żarówkę.

Wszystkie zasilania do sterownika sprawdzone.

Myślę że jutro uda mi się podstawić FRMa którego wcześniej miałem w tym aucie dla sprawdzenia tych świateł. 

I teraz pytanie - czy zdarzyło Wam się takie coś kiedyś że trzeba było wymienić ten sterownik ? Pytam ponieważ nie wiem czy powinienem jeszcze za czymś ryć.

Opublikowano

Szkoda że nie zmierzyłeś prądu, od strony sterownika na 12V, to że świeci to nie znaczy że prąd jest dobry - jeśli to żarówka P21W to jak jest już lekko przypalona to jest spadek na blaszce.

U mnie tak było w E91, czyszczenie blaszek i nowe żarówki jak na razie pomogły, ale lampa(gniazda żarówek) słabo wygląda po tylu latach, objawy załamka, losowo raz w tygodniu któraś zgłaszała, żadna nigdy nie była spalona.

W e92 jest to dużo lepiej rozwiązane z żarówkami W16W, lampy jak nówki.

Może to też od używania dziennych zależy.

Opublikowano

Sterownik w momencie podawania 12V na żarówkę był odłączony. 

45 minut temu, smiehoo napisał(a):

jeśli to żarówka P21W to jak jest już lekko przypalona to jest spadek na blaszce.

Tak, P21W ale była podmieniana na nową oraz blaszki w gnieździe czyściutkie.

Opublikowano
46 minut temu, smiehoo napisał(a):

Może to też od używania dziennych zależy.

Możesz rozwinąć?

Opublikowano

U mnie w E91 2006 wkłady są strasznie zmasakrowane, w E46 2003 są w dużo lepszym stanie, pomimo starszego rocznika, ale w nim ponad 10 lat temu sobie dzienne ustawiłem i w nocy w sumie tez nie jeżdżę za dużo. W e91 dopiero 3 lata temu stawiłem dzienne. We wspomnianym E92 2007 chyba fabrycznie były dzienne ustawione, tylne lampy jak nowe.

 

Opublikowano

Generalnie mam dziennie jako 30% długie więc jest luz. Tylne lampy nie dostają strasznie.

Temat ogarnąłem - kolejna żarówka oraz ponowne kasowanie licznika zwarć w FRM innym komputerem pomogło. Do teraz nie wiem co było 100% przyczyną 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.