Skocz do zawartości

Niskie ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku


Konrad60

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

Z góry przepraszam jeżeli gdzieś popełniłem błąd przy zakładaniu nowego tematu. 

A mianowicie 30 czerwca kupiłem BMW e60 z 2003 roku 2.2 benzynka w automacie.

Niestety sprzedawca zapewnił mnie że samochód nie wymaga wkładu własnego i po wizycie u mechanika okazało się że czujnik ciśnienia oleju w silniku został urwany / oderwany. 

Po podłączeniu przez mechanika danego czujnika, silnik na zimno pracuje bardzo ładnie, niestety jak samochód się nagrzeje to w trakcie hamowania albo jak jadę poniżej 40 km/h zapala się na błąd. Mechanik sprawdził i faktycznie na zimno smarowanie jest po rozgrzaniu zaczyna spadać. I teraz moje pytanie czy spotkaliście się z takimi objawami ? Czy może to być pompa oleju ? Czy może jednak to sam czujnik odpowiada za sterowanie ? Na razie jestem straszony że będzie trzeba rozbierać silnik i sprawdzać i zastanawiam się co zrobić w tej sytuacji. Bardzo bym prosił o pomoc. Czy ktoś już może się z tym spotkał albo miał w swoim samochodzie ?

IMG_6201.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile czasu temu kupiłeś auto? Od osoby prywatnej czy w komisie? Tak czy inaczej warto spróbować, zależy co chcesz uzyskać,  zwrócić auto lub zażądać obniżenia ceny, ewentualnie naprawy na koszt sprzedawcy. Jeżeli komis, czy handlarz i masz fakturę to łatwiej niż z osobą prywatną. Ważne może być, jeśli zechcesz sprawę skierować do sądu ogłoszenie i jego treść - właśnie te sformułowania - bez wkładu własnego, auto sprawne w 100 % i tym podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzenia czujnika też się zdarzają w BMW, ale nawet jego wymianę, czy pomiar ciśnienia, skonsultowałbym ze sprzedawcą.

Miałem taki przypadek w M47N.

Nie wiem co to za silnik, ale jeżeli ze zwykłym czujnikiem to wydatek kilku złotych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem ci tak, m54b22 tak mają, niech mechanik zobaczy jaki czujnik ciśnienia, serwis BMW montował od motocykli  na niższe ciśnienie niż katalogowy wiec wiedział o tych problemach. Ja też to mam tylko miałem na biegu jałowym po trasie lub jak zaniżałem obroty poniżej 800 przez błąd ruszania.  Zmiana na castrola 5w40 i wymiana na ten czujnik z zaniżonym ciśnieniem spokój.  tylko mój przypadek trochę się różni od twojego. 

Bardzo dużo ludzi na zagranicznych forach mają te problemy w m54b22, ale jeżdżą i nic się nie dzieje piszą że nawet już tak 150tyś przejechali i nadal chodzi. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za porady, okazało się że pierwszy mechanik u którego zostawiłem samochód chyba na siłę chciał na mnie zarobić, jedynie straszył rozbiórką silnika, do tego twierdził że skoro jest wyciek oleju to nie ma sensu wymieniać olej oraz filtry bo zaraz będę musiał go dolewać. Pojechałem do M4K Garage okazało się że winą małego ciśnienia był dawno nie zmieniany olej przez poprzedniego właściciela, brakowało prawie 3 litry oleju a filtr oleju został wessany. Dodatkowo wymieniony został czujnik ciśnienia z racji że był zalany olejem. Samochód teraz jeździ poprawnie. Temat do zamknięcia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.