Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zapewne to dla Was banalne, ale ja po prostu nie mam pojęcia.

Mam G30 540i od roku i myślę o zrobieniu chiptuningu - czy wtedy traci się gwarancję?

Dzięki :)

Opublikowano

Bardzo dziękuję za odpowiedzi :)

To w moim przypadku zamyka sprawę gdyż po prostu nie chcę tracić gwarancji. Dobrze, że przyszło mi do głowy wcześniej spytać.

Jeszcze raz dzięki.

Opublikowano
8 godzin temu, Jadwiga napisał(a):

Bardzo dziękuję za odpowiedzi 🙂

To w moim przypadku zamyka sprawę gdyż po prostu nie chcę tracić gwarancji. Dobrze, że przyszło mi do głowy wcześniej spytać.

Jeszcze raz dzięki.

Napisz do Sportmaila 😉 ogarną, że nie stracisz gwarancji.

  • Haha 2
Opublikowano

Teoretycznie sposobem jest przywrocenie oryginalnego softu oraz przejechanie kilkuset kilometrow przed kazda wizyta w ASO.

Tak zostalo mi to przedstawione i tak robilem gdy mialem jeszcze gwarancje. Bylem pare razy w ASO i nikt nigdy mi nic nie zarzucil, wiec mozliwe, ze to dziala. Inna sprawa, ze nie bylem nigdy na zadych naprawach silnika, wiec mogli nawet nie szukac (choc teoretycznie program od razu wyskakuje przy diagnostyce podobno). W kazdym razie ja i tak bym ryzykowal, wiec malo mnie ta gwarancja obchodzila 🙂 Inna sprawa jest u Ciebie, 3.0 to inne ceny.

Opublikowano (edytowane)

czasami mam wrażenie , że ludzie żyją by mieć ładny wykres z hamowni , bo potem mam "pińćset" koni ale ruszam spod świateł wolniej niż clio 1.2  🙂 ... złote czasy wygrywaczy zmian limiterów się zwyczajnie  kończą , nowe sterowniki zabezpieczone, ASO pilnuje zmian oprogramowania czytaj przestali się  dać robić się w bambukoi , pokrywać koszty  pomodzonych aut  podrzucanych potem  do serwisu  po awariach      .... bo każdym program jest super bezpieczny , pisany specjal for you 🙂 bo przecież każdy silnik ma rezerwy , tolerancje , wymieniaj sobie cześciej olej i kasa się zgadzała tylko  potem typ przejeżdżał pół niemiec z nogą w podłodze i zdziwiony , że lejące wtryski wypaliły dziurę w tłoku i gdzie  pytanie retoryczne biegł do "tunera" czy do ASO 😁

Edytowane przez Woytas
  • Lubię to 1
  • Haha 1
Opublikowano
11 godzin temu, Borsuczek napisał(a):

Wykryją na spokojnie. Przy pierwszej diagnostyce komputerowej.

Jakiś czas temu widziałem na YT wypowiedź serwisanta z BMW (co prawda UK), który mówił, że auto zapisuje (lub wysyła do centrali, nie pamiętam dokładnie) informację o sytuacji, w którym auto teoretycznie jechało, lecz nie zmieniała się jego pozycja na GPS. Chodzi tutaj o pomiar auta na hamowni.

Oczywiście można się upierać, że nie było żadnego chip-tuningu tylko sprawdzana moc 😉

Opublikowano

nie no litości myślisz , że ktoś przegląda 30 tyś km historii żeby dojrzeć , że auto stało wg gps a oddawało moc 😄

.. sumy kontrolne, nadpisywane sektory, zapis max momentu obrotowego w sterowniku ... to nie jest lot w kosmos  ,żeby wyłapać czy coś było robione z softem

Opublikowano
3 godziny temu, Woytas napisał(a):

czasami mam wrażenie , że ludzie żyją by mieć ładny wykres z hamowni , bo potem mam "pińćset" koni ale ruszam spod świateł wolniej niż clio 1.2  🙂 ... złote czasy wygrywaczy zmian limiterów się zwyczajnie  kończą , nowe sterowniki zabezpieczone, ASO pilnuje zmian oprogramowania czytaj przestali się  dać robić się w bambukoi , pokrywać koszty  pomodzonych aut  podrzucanych potem  do serwisu  po awariach      .... bo każdym program jest super bezpieczny , pisany specjal for you 🙂 bo przecież każdy silnik ma rezerwy , tolerancje , wymieniaj sobie cześciej olej i kasa się zgadzała tylko  potem typ przejeżdżał pół niemiec z nogą w podłodze i zdziwiony , że lejące wtryski wypaliły dziurę w tłoku i gdzie  pytanie retoryczne biegł do "tunera" czy do ASO 😁

Dawno się tak nie uśmiałem. Dzięki fachowcu.

Opublikowano

każdy ma prawo do swojej opinii , nie jestem tu żadną ze stron i staram się patrzeć na to obiektywnie , czy miałem "chip-owane" auta tak czy będę  kolejne  "chipował" nie , ale pewnie jeżdżąc M550i  masz inny na to pogląd   😄

Opublikowano
11 godzin temu, Woytas napisał(a):

nie no litości myślisz , że ktoś przegląda 30 tyś km historii żeby dojrzeć , że auto stało wg gps a oddawało moc 😄

A po co ktoś ma przeglądać dane z 30 tys km? Jak błąd wyskoczy to w kompie widzisz zapis wszystkich danych z każdej jazdy czy tylko jeden, dotyczący tej konkretnej anomalii wraz kontekstem jej wystąpienia (jak np. dane z różnych czujników)?

 

Dodatkowo:

11 godzin temu, Marco120i napisał(a):

wypowiedź serwisanta z BMW

Jest różnica między przekazaniem wypowiedzi innej osoby, a tym czy uznaje się to za prawdę czy nie

Dla zainteresowanych:

 

Opublikowano

Jak samochód przyjeżdża na przeglądy to spoko bo zostawia kasę, ale jak padła skrzynia czy silnik to już musieliśmy wszystkiego szukać. Nawet wydech jak był zmieniany to już musiało być odnotowane wtedy 

Opublikowano
W dniu 20.07.2023 o 13:35, derlysy napisał(a):
W dniu 20.07.2023 o 09:55, Woytas napisał(a):

czasami mam wrażenie , że ludzie żyją by mieć ładny wykres z hamowni , bo potem mam "pińćset" koni ale ruszam spod świateł wolniej niż clio 1.2  🙂 ... złote czasy wygrywaczy zmian limiterów się zwyczajnie  kończą , nowe sterowniki zabezpieczone, ASO pilnuje zmian oprogramowania czytaj przestali się  dać robić się w bambukoi , pokrywać koszty  pomodzonych aut  podrzucanych potem  do serwisu  po awariach      .... bo każdym program jest super bezpieczny , pisany specjal for you 🙂 bo przecież każdy silnik ma rezerwy , tolerancje , wymieniaj sobie cześciej olej i kasa się zgadzała tylko  potem typ przejeżdżał pół niemiec z nogą w podłodze i zdziwiony , że lejące wtryski wypaliły dziurę w tłoku i gdzie  pytanie retoryczne biegł do "tunera" czy do ASO 😁

Dawno się tak nie uśmiałem. Dzięki fachowcu.

A co tu śmiesznego. Kolega pisze prawdę. Miałem sporo "czipowanych" samochodów, nawet mam obecnie jednego, którego kopnąłem, ale nie dla osiągów (kamper) ale mimo wszystko mam takie samo zdanie. Do tego mam kolegów, co profesjonalnie zajmują się tematem i powiem tylko, że to świetny dla nich biznes.

W dłuższym okresie użytkowania zawsze jakieś problemy pojawiają się i nigdy nie wiadomo, czy chip jest tu powodem czy nie. Oczywiście można kupić 530i i cieszyć się po chipie, że mamy osiągi 540i, ale to bzdura i nieprawda. Sucha moc na papierze to nie wszystko, a gadanie, że przyrosty mocy 20-30% nie szkodzą silnikowi, osprzętowi, skrzyni, itp to bajki dla naiwnych. Jasne - sporo zależy od stylu jazdy itd.

Wiem, że są zwolennicy chip tuningu i będą zaraz bronić tego procederu - proszę bardzo, każdy ma prawo robić jak uważa, ja to mam gdzieś i nie jestem jakimś mega przeciwnikiem. Ale po prostu - jak chcesz mieć więcej pary, to kup 530d albo 540d, a nie 520d i tyle.

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)

Z czipem, jak z wodka, wszystko dla ludzi ale trzeba miec swiadomosc ewntualnych konsekwencji. Dokladnie tez jak z wodka, mozna pic mniej i lepsza (co i tak raczej zdrowe nie jest) albo walic na maxa do odciny co juz na pewno nas wyniszczy predzej niz pozniej.

Edytowane przez Krzysiek.P.
  • Lubię to 1
Opublikowano
1 godzinę temu, Krzysiek.P. napisał(a):

Z czipem, jak z wodka, wszystko dla ludzi ale trzeba miec swiadomosc ewntualnych konsekwencji. Dokladnie tez jak z wodka, mozna pic mniej i lepsza (co i tak raczej zdrowe nie jest) albo walic na maxa do odciny co juz na pewno nas wyniszczy predzej niz pozniej.

Bardzo dobrze to ująłeś. Aż bym Ci polał 🙂

Opublikowano

Moje g31 540i skonczylo właśnie roczek, robię w serwisie przegląd na 25.000 km i chwilę później zakładam box-a z DTE system w Carro. Rozmawiałem z właścicielem oraz co ważniejsze z 2 użytkownikami co mają auta na gwarancji i kwestia wypięcia przed wizytą w BMW. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Te boxy oszukują sterownik, że silnik jest zimny żeby było podawane więcej paliwa czy są bardziej wyszukane?

Opublikowano
1 minutę temu, Borsuczek napisał(a):

Te boxy oszukują sterownik, że silnik jest zimny żeby było podawane więcej paliwa czy są bardziej wyszukane?

Zielonego pojęcia nie mam :-) w każdym razie jakieś 60-70 KM więcej i 80-90 momentu więc to wersja lajtowa w porównaniu do typowego chiptuningu dla B58.

Też mam małego stresa że skrócę tym żywotność silnika ... ale za 2-3 tyg idę w to

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli ma to dać przyrost 60 KM, a jest to dużo nawet przy seryjnych 340 KM bez modyfikacji mapy silnika, to ta zmiana wskazań czujników musi być duża. Biorąc pod uwagę zawansowanie sterownika w nowym BMW takie odchylenie uruchomi tryb awaryjny i wyrzucenie "check engine" co auto zgłosi automatycznie do serwisu BMW. Minimalna zmiana sygnału z czujników nie da z kolei wzrostu mocy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
9 godzin temu, dan_385 napisał(a):

 Rozmawiałem z właścicielem oraz co ważniejsze z 2 użytkownikami co mają auta na gwarancji i kwestia wypięcia przed wizytą w BMW. 

A gdyby np zgasł na światłach ,lub nie chciał odpalić pod hotelem, a jesteś w innym mieście lub zagranicą? 🤔 

Opublikowano
3 godziny temu, Krakus3 napisał(a):

A gdyby np zgasł na światłach ,lub nie chciał odpalić pod hotelem, a jesteś w innym mieście lub zagranicą? 🤔 

Myślę że w/w sytuacje są do ogarnięcia bo wypięcie w b58 jest tylko od góry i trwa parę minut, znacznie gorzej w przypadku wypadku czy stłuczki gdy się maski nie da otworzyć, generalnie ryzyko jest :-)

 

Opublikowano
8 godzin temu, Borsuczek napisał(a):

To są i tak czyste dywagacje, bo kto mający nowe 540i wsadzi sobie jakieś magiczne pudełeczko.

Ja np. :-) przy czym nie wiem czy moje auto podpada pod Twoje "nowe" skoro odebrałem je w lipcu 2022. Zrobię to "pochwalę" się wynikami.

Opublikowano

Kontynuując moją retorykę będę konsekwentny w swoim - powiem, że nie za bardzo rozumiem takie działanie. Z własnego doświadczenia powiem tak - włożysz, odczujesz jakąś małą różnicę i tyle, a ryzyko nie małe i fajne auto już pomotane... Idąc dalej - oczywiście będziesz sobie racjonalizował swój wybór i będziesz sobie wmawiał, że warto było, bo wyprzedziłeś jakieś auto... no i co z tego?

Nie mam interesu Ci odradzać, zwyczajnie ja tak na to patrzę - Twoje małpy, i tak zrobisz po swojemu, tym bardziej, że się przypaliłeś.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.