Skocz do zawartości

BMW E60 525d 2005r Problem z nadmuchem


Jarson1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy ktoś z was może pomoże, miał coś podobnego, mianowicie. Pacjent BMW E60 525d. 2005r mam problem z nadmuchem wentylatora tzn. Wentylator ustawiony na twarz leci super powietrze na wszystkich biegach ale po jakimś czasie nie zmieniając nic , nagle przestaje wiać z kartek, wentylator dalej chodzi z tą samą prędkością tylko jakby gdzieś w deskę wiało jakby ktoś zatkał kratki, szumi głośno ale nie leci na twarz. Muszę się zatrzymać postać chwilę ewentualnie zajrzę do filtrów kabinowych odpalę i znów wieje aż łeb urywa. O co chodzi????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kilka razy to samo ale tylko w upalne dni. Nie wiem gdzie jest problem bo występowało to tylko po kilku godzinach jazdy na klimie a nie miałem kompa na trasie więc diagnoza była niemozliwa.

Wg. mnie jakiś czujnik przymarza i klima ma jakis tryb awaryjny żeby nie "zamrozić kabiny pasażerów".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie odpięcie czujnika AUC - koło filtra kabinowego - rozwiązało problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, madseason napisał(a):

odpięcie czujnika AUC - koło filtra kabinowego - rozwiązało problem.

OK, czujnik AUC odpowiada za zamknięcie zewnętrznego dopływu powietrza do kabiny a tutaj jest mowa o odcięciu kratek nawiewu w kabinie co skutkuje kotłowaniem powietrza wewnątrz systemu nadmuchu czyli brak wydmuchiwanego powietrza z żadnej z kratek nawiewu. 

I teraz pytanie. Czy ten czujnik też może być przyczyną takiego zachowania się nadmuchu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Podłącz kompa, zamykaj i otwieraj poszczególne kierunki nawiewu oraz obieg wewnętrzny i patrz na dane o położeniu. Może jest uszkodzenie ścieżki rezystancyjnej i silniczek po utracie informacji o położeniu jedzie w skrajne położenie, w tym przypadku zamknięte?

Edytowane przez Borsuczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.07.2023 o 21:27, Jarson1 napisał(a):

Witam, czy ktoś z was może pomoże, miał coś podobnego, mianowicie. Pacjent BMW E60 525d. 2005r mam problem z nadmuchem wentylatora tzn. Wentylator ustawiony na twarz leci super powietrze na wszystkich biegach ale po jakimś czasie nie zmieniając nic , nagle przestaje wiać z kartek, wentylator dalej chodzi z tą samą prędkością tylko jakby gdzieś w deskę wiało jakby ktoś zatkał kratki, szumi głośno ale nie leci na twarz. Muszę się zatrzymać postać chwilę ewentualnie zajrzę do filtrów kabinowych odpalę i znów wieje aż łeb urywa. O co chodzi????

Witam. Kolego czy uporales się z tym problemem? 

Ja miałem problemy z elektrozawór nagrzewnicy bo wiało na górę ciepłe na środek zimne i na nogi ciepłe. Wymieniłem zawór na nowy było jeszcze gorzej kupiłem używkę oe i spokój.

Ale znów problem mam taki jak i Ty. Jechalem nad morze i po ok 2h przestało dobrze wiac z nawiewow tak właśnie jak by się pozamykaly a słychać jak wentylator chodzi. I teraz wydaje mi się że prawa strona jak by słabiej wiała. Na drugi dzień normalnie. Wracałem do pracy i znów to samo. Może to elektrozawór ? Błędy mam 3 albo 4 stałe muszę zobaczyć jakie bo teraz nie pamiętam.

Tylko że te błędy mam cały czas a wcześniej takich akcji nie miałem.

Po wymianie elektrozaworu na nowy to wogole były cyrki z lewej strony gorące powietrze z prawej zimne po jakimś czasie inaczej wszystko chodziło jak chciało.

Ale tutaj właśnie jest ten problem ze słychać jak nawiew daje ostro a z kratek bardzo bardzo słabo że aż w kabinie ciepło się robi.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 20.07.2023 o 00:09, Krzyś111685053072 napisał(a):

OK, czujnik AUC odpowiada za zamknięcie zewnętrznego dopływu powietrza do kabiny a tutaj jest mowa o odcięciu kratek nawiewu w kabinie co skutkuje kotłowaniem powietrza wewnątrz systemu nadmuchu czyli brak wydmuchiwanego powietrza z żadnej z kratek nawiewu. 

I teraz pytanie. Czy ten czujnik też może być przyczyną takiego zachowania się nadmuchu?

Tak jak napisałem, u mnie to rozwiązało opisywane problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, madseason napisał(a):

Tak jak napisałem, u mnie to rozwiązało opisywane problemy.

Dzisiaj po pracy odlacze ten czujnik i zobaczę jak się będzie nawiew zachowywać. Ten czujnik w 90% E60 nie działa i tak. U mnie też od niego jest błąd. 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, madseason napisał(a):

Tak jak napisałem, u mnie to rozwiązało opisywane problemy.

Błąd tego czujnika mi pokazuje, odłączyłem pół godz temu ten czujnik i muszę powiedzieć że nawiewy wieją równo, wcześniej prawa strona mi trochę lżej wiała. Teraz robię krótkie odcinki bo jestem w pracy ale na następny week wracam do domu więc 600km będę miał do zrobienia wtedy zobaczę czy po 2-3 godzinach znów mi przestanie wiać z nawiewow. Jak narazie jest ok. Nie spodziewałem się że jakiś wpływ będzie miał popsuty czujnik na nawiew. 

Pozdro 🖐️👍💪

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tam mam tylko czujnik otwarcia maski. Podszybie zdejmowałem u siebie conajmniej 10 razy i nie mam tam nic poza w/w czujnikiem. Ponoć na początku produkcji czujniki AUC były montowane na obudowie wentylatora chłodnicy ale tam też go nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam klime high i miałem podobny objaw. Pytanie czy to się dzieje zawsze czy tylko na włączonej klimatyzacji i jak jest bardzo ciepło na zewnątrz? U mnie pomogło sprawdzenie i dobicie klimatyzacji. Nie brakowało jakoś dużo 75g chyba coś takiego (klima wcześniej przynajmniej przez 3 lata nie była sprawdzana). Ale po zrobieniu tego problem przestał występować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wczoraj wracałem z de i powiem tak wentylator pracował dobrze i nadmuch do kabiny tak że normalnie dawał czyli u mnie jest poprawa po odpięciu czujnika Auc. Wcześniej po ok 2h z nawiewów leciało bardzo słabo teraz po 5h daje normalnie. Widocznie czujnik przekłamuje i zamyka może klapki żeby nie leciał smród czy coś nie wiem dziwne że on jest podłączony z tym ale musi coś w tym być. Czujnik zaznaczam ma błąd cały czas pod kompem stały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.