Skocz do zawartości

E91 320d M Sport Edition


Randall

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy

Jak w wielu E9X zaczęły odpadać suwaki nawiewu. Dwóch nie było już podczas zakupu, z lewej strony w małej listwie oraz z prawej w tej dużej. 

Ten z lewej uzupełniłem zaraz po zakupie ale do dużej listwy jakoś ręce nie dochodziły 😄 W końcu odpadł ten którego używam najczęściej (lewy środkowy) więc wymieniłem już wszystkie:

 

spacer.png

spacer.png

spacer.png

i gotowe:

spacer.png

 

Niebawem kolejny serwis olejowy + wymiana płynu hamulcowego i filtra paliwa. 

Kupiłem też nową rurkę odmy (13717803842) bo jak w każdym N47 wymaga już wymiany.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Dzięki użytkownikowi @aaben i jego zaślepkom pozbyłem się dziur po nie występującej u mnie dodatkowej pompie wody. 

Na zdjęciach widać ile syfu przez nie wlatuje do komory silnika. Narazie wyczyściłem tylko miejsce pod zaślepki, na wiosnę cała komora będzie czyściutka.

spacer.png

 

spacer.png

spacer.png

spacer.png

jako bonus jakieś aktualne zdjęcie 😄 

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To musi być przeznaczenie 😄 bo to ostatni komplet i leżał u mnie co najmniej z rok, nie miałem czasu zajmować się marketingiem i tak dalej. Cieszę się że podpasował.

  • Lubię to 1
3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Ostatnio usłyszałem na zimnym "świergot" z osprzętu, jak się okazało ktoś założył pasek Dayco bez "włosów" i on był sprawcą. Natomiast jak zacząłem przyglądać się bliżej to zobaczyłem że koło pasowe ma już najlepsze dni za sobą. Decyzja prosta - pasek Contitech + koło Corteco

 

spacer.png

 

Wymieniony również filtr paliwa, tak jak podejrzewałem nikt tam nie zaglądał od dawna.. od 2016 roku 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Wymieniony na KNECHT/Mahle. Przy okazji tej roboty znajomy mechanik odnalazł powód moich zmartwień - mianowicie raz na 8-10 tysięcy km trzeba było dolać 0,3-0,6 L płynu chłodniczego. Już miałem jechać na inspekcję chłodniczki EGR do ASO (400 zł chyba że się okaże nieszczelna to wtedy gratis + przyznają nową) ale okazało się że to kunie posmakował wąż od chłodnicy 😤 nie było tego widać od góry a dziury były malutkie stąd nikły ubytek..

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Ciągle do zrobienia serwis olejowy + wymiana płynu hamulcowego. Do tego jeszcze jedna przykra rzecz - wymiana zawiasu tylnej szyby. Ostatnio otwierając bagażnik usłyszałem że coś wypadło i znalazłem kawałek metalu. Jak się okazało znany temat - ułamuje się lewa sprężyna w zawiasie klapy przez co tylna szyba otwiera się ciężko i nie trzyma się w pionie. Już kupiony nowy z ASO, czeka na montaż:

spacer.png

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sliczna E91, mam najwiekszy sentyment do tego auta, tez mialem kilka lat temu wersje Edition 💪

Po korekcie lakieru wyglada jak nowe (!), srodek jak na 200k km wyglada niewiarygodnie 😮

Mi do pelni szczescia brakowaloby tylko HK, pokusilbym sie o ten zestaw Gladena dedykowany do E90 (wszystko plug&play) jezeli lubisz sluchac muzyki w aucie, razem ze wzmacniaczem np Audisona i montazem wszystko jakies ~6k PLN a robilo naprawde robote 💪

PS. Uklad kierowniczy w E90 to klasa sama w sobie

PS2 M193 (jeszcze w ferric grey) tez miazga, felgi zimowe przy nich wygladaja tak sobie 😉

Edytowane przez adamjttk
  • Lubię to 1

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Dzięki! Układ kierowniczy jest niedościgniony, niestety już nigdy tego nie powtórzyli 😞 

 

Cały czas myślę o nagłośnieniu, chciałem zrobić retrofit H/K ale to jest makabryczna robota z przekładaniem wiązki i nawet nie wiem komu bym to miał dać do ogarnięcia żeby nie narobił bałaganu. Fajnie że podrzuciłeś ten swój upgrade, robiłeś go z hi-fi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
40 minut temu, Randall napisał(a):

Cały czas myślę o nagłośnieniu, chciałem zrobić retrofit H/K ale to jest makabryczna robota z przekładaniem wiązki i nawet nie wiem komu bym to miał dać do ogarnięcia żeby nie narobił bałaganu. Fajnie że podrzuciłeś ten swój upgrade, robiłeś go z hi-fi ?

Mi sie wydaje (jestem zupelnym laikiem jakby co) ze przy konwersji HIFI-->HK/Gladen etc jest juz niewiele roboty bo HIFI ma przeciez ten 200W wzmacniacz juz zamontowany, w slupkach masz juz tweetery tez.

Ja mialem podstawe wiec musialem wymieniac slupki te plastikowe, wzmacniacz montowali w gornej czesci bagaznika (nie bylo nic widac prawie), ciagneli kable do akumulatora i sygnalowe, montowali zwrotnice etc

W Twoim przypadku to chyba tylko pozostaje wymiana wzmacniacza i wymiana glosnikow a okablowanie juz jest na miejscu (moje gdybanie tylko).

HIFI tragicznie nie brzmi i da sie z nim zyc w sumie, u mnie przy zamianie podstawa--> Gladen mialem usmiech na twarzy przez wiele miesiecy (bardzo lubie muzyke w aucie), wg mnie to byly dobrze wydane 5 czy 6k PLN 😉

Tak czy inaczej gratki, swietna fura i nie tracaca juz nic na wartosci, w Norwegii takie okazy spadly do ~40k PLN (m-pakiet i 2010/11)  i juz nie tanieja jak sa zadbane od conajmniej 4-5 lat nic.

  • Lubię to 1

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Masz rację, tak naprawdę HIFI najłatwiej upgrade'ować. Zagłębiłem się dość mocno w temat i chyba kupię wzmaka Matchup7 BMW który jest urządzeniem plug & play i ponoć sam w sobie robi szał nawet na seryjnych głośnikach. Jeśli będzie mało to wrzucę jeszcze ich głośniki które również są P&P 😎

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Randall napisał(a):

Masz rację, tak naprawdę HIFI najłatwiej upgrade'ować. Zagłębiłem się dość mocno w temat i chyba kupię wzmaka Matchup7 BMW który jest urządzeniem plug & play i ponoć sam w sobie robi szał nawet na seryjnych głośnikach. Jeśli będzie mało to wrzucę jeszcze ich głośniki które również są P&P 😎

Powinienem gdzies miec ewentualnie zestaw glosnikow logic 7 gdybys potrzebowal

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

No i po chwili oczekiwania jest upgrade audio 😎 

Narazie zmienione to co najważniejsze czyli wzmacniacz - dedykowany MATCH UP8 BMW DSP, idealny zamiennik wzmacniacza HI-FI, wszystko zgodnie z opisem jest w 100% plug&play. Efekty są naprawdę zniewalające, nawet na seryjnych głośnikach z HI-FI zaczęło to grać soczyście, głośno i czysto. Wzmak jest w pełni konfigurowalny przez złącze USB, narazie wrzuciłem seryjny preset producenta pod nadwozie Touring ale planuję pobawić się ustawieniami - zwłaszcza po wymianie głośników. Będą to głośniki z Logic7/HK albo zestaw aftermarket - jeszcze nie podjąłem decyzji. Natomiast jeśli ktoś ceni nagłośnienie w aucie to naprawdę mocno polecam wymianę wzmacniacza, jest to dużo lepsze rozwiązanie niż np pełny retrofit systemu HK/L7 - nie wymaga absolutnie żadnego prucia auta i dorabiania wiązek, wzmacniacz jest potężny i bez problemu napędziłby nie tylko głośniki L7 ale i Individual Audio. No i jest nowy na gwarancji. Niestety tanio nie jest 😄 

spacer.png

 

przed montażem wyczyściłem wnękę:

 

spacer.png

 

ori hifi vs match8

spacer.png

i na gotowo:

spacer.png

spacer.png

spacer.png

 

Dodam jeszcze że wzmacniacz pasuje do wszystkich BMW z HI-FI, łącznie z serią G więc można go zabrać do kolejnego auta i przywrócić serię w 5 minut.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
W dniu 3.02.2024 o 18:32, Randall napisał(a):

spacer.png

 

To wnetrze mnie ROZWALA po prostu, ma 15 lat, zaprojektowano je gdzies kolo 20 lat temu a wyglada absolutnie swiezo i nowoczesnie jak na 2024r (!)

Ergonomia IDEALNA, zadnych glupot i rozpraszaczy, wszystko pod reka i tam gdzie byc powinno.

I do tego otula idealnie.

Kierownica to tez klasa sama w sobie, ja do swojej E90 ktora byla warta z 40k PLN dokupilem nowke kierownice w ASO chyba za 2k PLN i za kazdym razem jak wsiadalem do auta i ja sciskalem to sie sam do siebie usmiechalem.

Twoja widze juz troche wyswiechtana (w tej pikowanej czesci) - pomysl nad obszyciem, kosztuje z 500-600 PLN obszycie dobra Nappa a uczucie jest jakby sie mialo nowe auto, bo trzymamy tam rece przez 100% czasu jak jedziemy.

No chyba ze nie chce Ci sie bawic i sprobujesz z jakimis Gliptonami etc.

 

PS. Dobra robota z audio, widze konkretnie sie wziales do roboty 👍

Jak zerkam na ta Twoja galerie to momentalnie siedze na norweskim otomoto i przegladam E92

Ta mi sprzatneli sprzed nosa jakis czas temu i do dzisiaj chodze struty - miala benzynowe R6, indywidualne audio, oryginalna nappe cappcuino i manual - doslownie bialy kruk  dzisiaj 😕

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=229889953

 

953_1191924891.jpg

 

Edytowane przez adamjttk
  • Lubię to 1

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Dzięki!

Jest coś niesamowitego w tym wnętrzu i feelingu samochodu. Codziennie mnie cieszy mimo że mamy 2024 rok. 

Kierownicą zajmę się napewno, niestety mimo że nie ma żadnych przetarć to już nie da się przywrócić jej fabrycznego matu. Nawet chwilę po czyszczeniu zaczyna się świecić. Ale to żaden problem, ogarnie się. 

Lecą do mnie subwoofery z L7 aby dopełnić przemiany audio. Głośniki w drzwi będą albo L7 albo Individual audio, mam już też coś na oku.

Ta coupé którą wrzuciłeś jest perfekcyjna, ten kolor, tapicerka individual, niedostępny już dolot Performance, szyba klima-comfort, individual audio z procesorem DIRAC (!) po prostu ideał! Może jeszcze coś takiego upolujesz, trzymam kciuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
39 minut temu, zlkwow_ napisał(a):

Świetna fura, będzie skąd czerpać inspiracje podejrzewam 🫣

Właśnie szukałem Twojego tematu na forum bo zauważyłem znajomy nick na e90post 😄

Z tą inspiracją to może być na odwrót patrząc na to jak doposażoną masz sztukę, brawo!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Moderatorzy

 

Mały update:

Wymienione najpierw subwoofery a potem reszta głośników na oryginalne z Logic7. Pod nowym wzmacniaczem mają ogromny zapas mocy, dźwięk jest rewelacyjny. Już nic nie ruszam w audio. Oczywiście boczki złożone na nowych spinkach z ASO:

spacer.png

spacer.png

 

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

 

 

Udało się też wymienić zawias klapy, wymiana 15 minut, ustawianie klapy 1,5 godziny 😞 

spacer.png

spacer.png

spacer.png

 

Wpadł również prewencyjnie nowy czujnik ciśnienia zwrotnego DPF OEM:

spacer.png

spacer.png

Udało się jeszcze raz pomalować końcówkę wydechu w czarny połysk zgodnie z Edition Sport (fabryczna się utleniła):

spacer.png

spacer.png

spacer.png

Ogarnięte jedyne przetarcie w całym wnętrzu (Colourlock):

spacer.png

spacer.png

spacer.png

Odświeżona komora silnika:

spacer.png

spacer.png

spacer.png

 

Najbliższy plan to wymiana amortyzatorów przednich (z tyłu są nowe Sachsy wymienione jeszcze w DE) oraz odświeżenie lakieru i powłoki. Do tego oczywiście montaż letnich kół.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak spinka nie jest pokruszona to wystarczy wymienić tą uszczelkę piankową. Można ją sobie wyciąć z takich zestawów dla dzieci (kolorowe wyklejanki piankowe), jak się człowiek zabierze za robotę a jest niedziela 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Az sie milo takie posty czyta z tak dobrymi zdjeciami, swietna robota kolego, audio zalatwiles pierwsza klasa (!), dbasz o detale, gratki za swietne auto i poswiecony czas 👍

  • Lubię to 1

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Dziękuję panowie 🍻

Amortyzatory, mocowania, odboje, gumy sprężyn i osłony wymienione. Wszystko Sachs + Lemforder, gumy OEM bo zamiennik nie występuje. Zawias pracuje perfekcyjnie.

Co ciekawe prawy amor okazał się być całkowicie martwy i wylany a zarówno stacja diagnostyczna jak i odczucia z jazdy na to nie wskazywały. Lewy nieco lepszy ale też już słaby. Niestety auto podniosło się minimalnie z przodu ale to przez to że nowe poduszki nie są tak wygniecione jak stare - mam nadzieję że w ciągu miesiąca - dwóch zejdzie jeszcze te parę milimetrów.

 

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.pngv

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wymieniałem amorki przednie z 40kkm temu tez na Sachsy i mam wrazenie, ze się powoli kończą, są o wiele miększe niż były na początku. Oczywiście na przeglądach wszystko git. Podobnie jak tył mimo, ze już się pociły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.