Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam n52b30 od jakiegoś czasu zaczeło się że na zimnym przez 3 sekund lekko skaczą obroty, później pare razy ciężko zapałał gdy był rozgrzany a ostatnio po dłuższym postoju na zimnym za każdym razem nie odpala. Przewijają się dwa błędy nigdy razem jeden to 51a7 (czujnik obrotu wału) wtedy auto odpala ale strasznie kuleje i gaśnie a przy tym na idrive wyskakuje (transmission fault). Drugie błądy od (valvetronica) 2a38 i 2a39 tez nigdy razem nie występują a na iDrive czysto. Samochód nie odpala a jak załapie to od razy gaśnie tak samo sie zachowuje jak jest brak błędów. Robiona pare razy adaptacja silniczka valvetronica i on żyje nie wiem tylko czy robi poprawny zakres obrotów w Inpie pokazuje ze adaptacja udana. Odpala za każdym razem bez zająknięcia gdy odepnę kostkę od (czujnika mimośrodowego valvetronica) było w niej minimalnie oleju ale już to ogarnąłem. Po odpaleniu i podpięciu kostki odpala już za każdym razem aż do momentu dłuższego postoju wtedy znowu muszę odłączyć kostkę aby zapalił. Po odłączeniu kostki czujnika mimośrodowego wywala pełno błędów po odpieciu kostki od silniczka tylko raz na kilkanaście razy wyskoczył błąd. W czym leży problem silniczek, czujnik mimośrodowy czy czujnik wału? A może w całkiem innym miejscu przekaźnik? Sterownik? 
Z góry dzięki

Opublikowano

Mechanikiem nie jestem. Któryś z jutjuberów co naprawia te samochody mówił w jakimś wątku o tym że skrzynia dostaje informacje z czujnika położenia wału o prędkości obrotowej silnika. Nie pamiętam który. Albo Autobachus, albo Kunc. Skoro są jego błędy i błąd skrzyni to chyba na tym trzeba się skupić. Może przewody, masy czy inne złamasy.

Opublikowano

Co do valvetronica to gdy odpinasz czujnik wtedy sterownik przechodzi na sterowanie dopływem powietrza przez przepustnicę, a nie przez wznios zaworów, ale czy to czujnik nawala czy może może sam wałek to już chyba musi ocenić ktoś kto się zna.  Choć żeby wymienić czujnik i tak trzeba zdjąć pokrywę zaworów to będzie widać w jakim stanie jest sam wałek. Tyle z teorii wyczytanej z internetu po zakupie samochodu.

Poszukaj tutaj jak masz czas i ochotę. Na tej stronie jest wiele istotnych informacji na temat w jaki sposób działają układy i w jaki sposób są od siebie zależne, jakie sygnały są potrzebne do ich działania itp.

https://bimmerprofs.com/?s=valvetronic

O sterowaniu silnikiem też jest wiele cennych informacji.

Pzdr.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.