Skocz do zawartości

Powracający błąd 2BB100


Gebels86

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z moim 525d G31 147.000

jakis czas temu wyskoczyl komunikat awaria napędu jedz dalej moc ograniczona. Okazało się ze pękła rura od dolotu, od wymiany rury i skasowaniu błędów dzisiaj po zrobieniu włącznie około 500km podpiąłem ISTA i znów pokazał się błąd 2BB100 niska sprawność dpf??
1. Auto jeździ normalnie zero objawów 
2. Wartość popiołu była 3.1gram sadzy 5gram
3. Ciśnienie różnicowe spalin w normie. 
4. Błąd zapisał się jakieś 50km temu i jak sprawdziłem chwile potem ładnie dpf się wypalił.
5. Check nie świecił się.

6. korekty wtrysków od -0.4 do 0.3

7. końcówki wydechu miały w sobie sucha sadze. 

Generalnie nie ma się do czego przyczepić sprawdzając wszystko. 

wszystkie czujniki maja wręcz książkowe wskazania. 
 

wczoraj byłem na czyszczeniu dpf, zrobiłem 240km i póki co błąd nie wrócił.

po czyszczeniu wartość popiołu jest 0,4gram i zrobiłem reset dpf przez ISTA. 
 

mial ktoś podobny problem?? Strasznie denerwujące to jest 

Edytowane przez Gebels86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
9 godzin temu, Gebels86 napisał(a):

Mam problem z moim 525d G31 147.000

jakis czas temu wyskoczyl komunikat awaria napędu jedz dalej moc ograniczona. Okazało się ze pękła rura od dolotu, od wymiany rury i skasowaniu błędów dzisiaj po zrobieniu włącznie około 500km podpiąłem ISTA i znów pokazał się błąd 2BB100 niska sprawność dpf??
1. Auto jeździ normalnie zero objawów 
2. Wartość popiołu była 3.1gram sadzy 5gram
3. Ciśnienie różnicowe spalin w normie. 
4. Błąd zapisał się jakieś 50km temu i jak sprawdziłem chwile potem ładnie dpf się wypalił.
5. Check nie świecił się.

6. korekty wtrysków od -0.4 do 0.3

7. końcówki wydechu miały w sobie sucha sadze. 

Generalnie nie ma się do czego przyczepić sprawdzając wszystko. 

wszystkie czujniki maja wręcz książkowe wskazania. 
 

wczoraj byłem na czyszczeniu dpf, zrobiłem 240km i póki co błąd nie wrócił.

po czyszczeniu wartość popiołu jest 0,4gram i zrobiłem reset dpf przez ISTA. 
 

mial ktoś podobny problem?? Strasznie denerwujące to jest 

sadzy 5gram po 147 tys km ?

Ktoś kasował/resetował właściwości.

Może jakiś czujnik brudny, a może rzeczywiście DPF dostał po tyłku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie pasują mi te wartości. Tez uważam ze 5 gram to bardzo mało jak na ten przebieg i sadze ze ktoś skasował wartości.

w sobotę byłem zrobić czyszczenie dpf i jest prawie pusty, 0,4gram wiec teraz wiem ze fizycznie jest pusty, zrobiłem wymianę dpf w ISTA żeby komp wiedział i zobaczymy czy będzie błąd powracał ponownie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
16 godzin temu, Gebels86 napisał(a):

No właśnie nie pasują mi te wartości. Tez uważam ze 5 gram to bardzo mało jak na ten przebieg i sadze ze ktoś skasował wartości.

w sobotę byłem zrobić czyszczenie dpf i jest prawie pusty, 0,4gram wiec teraz wiem ze fizycznie jest pusty, zrobiłem wymianę dpf w ISTA żeby komp wiedział i zobaczymy czy będzie błąd powracał ponownie. 

Komputer nie mierzy popiołu, tylko go dodaje o bodajże 0,8g po każdym pełnym wypalaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, luk_byd napisał(a):

Komputer nie mierzy popiołu, tylko go dodaje o bodajże 0,8g po każdym pełnym wypalaniu.

Możliwe, ale w funkcjach serwisowych można sprawdzić poziom zaplenienja dpf sadza, popiołem oraz szacunkowy przebieg w kilometrach na ile wystarczy żywotność dpf.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.07.2023 o 21:15, Woytas napisał(a):

A jak to czyściłeś ? Jak  dziala DPF w G30  nazbiera się sadzy po jakimś większym lub mniejszym interwale i co dalej ? Jak odbywa się dopalanie ?

Generalnie najlepiej jest zdemontować i dac do mycia. Ja znalazłem firmę co czyści na aucie płynem i ultradźwiękami. Dają rok gwarancji i 100% skuteczności. Zobaczymy🤷

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
10 godzin temu, Gebels86 napisał(a):

Możliwe, ale w funkcjach serwisowych można sprawdzić poziom zaplenienja dpf sadza, popiołem oraz szacunkowy przebieg w kilometrach na ile wystarczy żywotność dpf.

Sadzą owszem - ona jest obliczana bazując na różnicy ciśnień - nie ma tam wagi. Więc jak będą wężyki uszkodzone, zabrudzone, sparciałe czy będzie uszkodzony czujnik - będą nieprawidłowe dane.

Przebieg - jest - tak jak piszesz szacunkowy.

 

A popiół - napisałem skąd się bierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopy czy ktoś się może wypowiedzieć kto wie jak ten układ działa ( dopalania )   bez opowieści o myjkach i wycinaniu sprawnych DPF-ów ,  może uszczegółowiając , jak to dokładnie działa ?

1) sterownik leje bogatą mieszankę , żeby podnieść temp spalin ( więc potencjalnie mamy ryzyko rozrzedzenia oleju silnikowego ) czyli prymitywną metodę , którą np. w silnikach PSA porzucono ponad 10 lat temu

2) czy też jest jakiś układ dotryskujący olej napędowy bezpośrednio przed DPF 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo jest tak jak piszesz w pkt. 1. Jak jest wszystko sprawne to nie ma rozrzedzania oleju

PSA niczego nie porzuciło 10 lat temu, ale od początku bazowało na technologii FAP z dodatkiem do paliwa EOLYS. 

2) w BMW nie ma dotrysków przed DPF. Nie ma tzw. piątego (wzgl. siódmego) wtrysku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, bankowiec napisał(a):

Zasadniczo jest tak jak piszesz w pkt. 1. Jak jest wszystko sprawne to nie ma rozrzedzania oleju

PSA niczego nie porzuciło 10 lat temu, ale od początku bazowało na technologii FAP z dodatkiem do paliwa EOLYS. 

2) w BMW nie ma dotrysków przed DPF. Nie ma tzw. piątego (wzgl. siódmego) wtrysku

OK wszystko jasne , ale wzbogacając wiedzę , wyobraź  sobie , że są producenci , którzy używają/używali  silniki PSA bez EOLYS bez lania ropy  wtryskami , z  dotryskiem  ON bezpośrednio przed DPF , układy praktycznie bezobsługowe "niezabijalne" nawet z mocnymi softami  i to już stosowano w 2010  🙂 

Edytowane przez Woytas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś w toyocie ten dotrysk przed DPF się nie za bardzo udał. Nagminnie usuwano dotrysk w postaci 5-ego wtryskiwacza....   ale pewnie o czymś nie wiem, to chętnie wzbogacę swoją wiedzę, które to systemy zatrzymywania cząstek stałych są takie dobre i niezabijalne. 

Jeśli chodzi o grupę PSA to zawsze jest FAP

Edytowane przez bankowiec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silniki DW10C i DW10F w Fordzie ( czyli PSA z "suchym" DPF ) ale już nie zaśmiecamy wątku, jeśli faktycznie filtr  w B47 dopala się wtryskami to się cofnąłem o dekadę 🙂

Edytowane przez Woytas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
20 godzin temu, Woytas napisał(a):

OK wszystko jasne , ale wzbogacając wiedzę , wyobraź  sobie , że są producenci , którzy używają/używali  silniki PSA bez EOLYS bez lania ropy  wtryskami , z  dotryskiem  ON bezpośrednio przed DPF , układy praktycznie bezobsługowe "niezabijalne" nawet z mocnymi softami  i to już stosowano w 2010  🙂 

W Renault tak samo (np. 2.0dcI)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak jest Renault? Z tego co mi wiadomo to również inna mapa i podniesienie temperatury spalin. Aż zapytam dobrego znajomego - majstra z serwisu ASO Renault co u nich takiego super siedzi. 

BTW - ford to nie PSA. To, że kupują słupki nie znaczy, że kopiują całe rozwiązanie. Kiedyś silniki diesla od PSA również były np. w volvo. 

Chyba, że mylicie wypalanie DPF z katalizatorem SCR i wtryskiem mocznika, ale to już inne zagadnienie. Takie wtryski (do SCR) oczywiście są stosowane przez BMW od wielu lat, już w f10 były, ale nie pamiętam od którego roku. Na pewno w 2014 już były (ale możliwe, że i wcześniej), bo kilka tygodni temu spotkałem się z f10 wyposażonym w ten wynalazek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
4 godziny temu, bankowiec napisał(a):

Czyli jak jest Renault? Z tego co mi wiadomo to również inna mapa i podniesienie temperatury spalin. Aż zapytam dobrego znajomego - majstra z serwisu ASO Renault co u nich takiego super siedzi. 

W Renault, chyba właśnie od 2010 jest dodatkowy wtrysk ON przed DPF.

Ale tam też oprócz parciejących wężyków od róźnicy ciśnień DPF jest to rozwiązanie bezawaryjne.

Podczas wypalania w Renault widać podwyższone obroty o około 50-100.

 

Nie mniej jednak, mi w BMW DPF akurat też psikusów nigdy nie robił (odpukać).

AdBlue to inna bajka, ale też są na to rozwiązania, gorzej z diagnostyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet w Renault nie wiedzą na czym polega ich przewaga w ich technologii wypalania DPF. Oczywiście o dotrysku nie słyszeli. 

VW też podnosi obroty podczas wypalania, a jednak problemy są i nie jest to lekarstwo.

Ja osobiście nie miałem problemów w moich wielu autach z DPF od BMW. Fakt, że żadne nie przekroczyło 150 tys. km przebiegu. Niemniej BMW przewiduje eksploatację tego elementu na ok. 250 tys. km. To, że się wbija wymianę i jeździ dalej to inna sprawa. Później taki przyjeżdża z 400 tys. przebiegu (i jeszcze z uwalonym termostatem) i narzeka, że jest zapchany....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, bankowiec napisał(a):

Nawet w Renault nie wiedzą na czym polega ich przewaga w ich technologii wypalania DPF. 

 

skąd taki wniosek ?  w Fordach to bardzo dobrze działało i proste jak budowa cepa , zamiast lać w silnik bogatszą mieszankę z ryzykiem rozrzedzenia oleju to bezpośrednio przed filtrem była wkręcona "świeca żarowa" i po temacie , nawet jak ta świeca padła  po 100-150 tyś ( meli jakaś wadliwą partię ) to był to  koszt rzędu 0,5-1 tys PLN

Edytowane przez Woytas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W którym dokładnie fordzie? Podaj model, rok i silnik (tak dla przykładu)... aż zerknę w etk z ciekawości. Z fordami mam mało do czynienia stąd moja taka wielka ciekawość, a człowiek cały czas się uczy i myśli czego to jeszcze ludzie nie wymyślą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, bankowiec napisał(a):

W którym dokładnie fordzie? Podaj model, rok i silnik (tak dla przykładu)... aż zerknę w etk z ciekawości. Z fordami mam mało do czynienia stąd moja taka wielka ciekawość, a człowiek cały czas się uczy i myśli czego to jeszcze ludzie nie wymyślą. 

Każde poliftowe  mondeo mk4 z dw10c 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie jest jakieś cudo. Chociaż wg dokumentacji technicznej tego silnika wskazane jest również, że mapa auta także jest modyfikowana w trakcie procedury wypalania więc jakieś ryzyko przybywania oleju jednak jest. Zastanawiające jest jednak dlaczego jest ono tak mało popularne (skoro takie dobre) oraz dlaczego jest tak sporo ofert regeneracji tego elementu... Ale generalnie nie znam forda na tyle dobrze, ford to nie moja bajka, aby się wiarygodnie wypowiadać, ale warto wiedzieć...

Widocznie inżynierowie z BMW uznali, że kolejne komplikowanie układu wydechowego nie jest potrzebne,... a może rozwiązanie to koliduje z AdBlue? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i lipa, zrobiłem 700km po czyszczeniu dpf i Znów dziś błąd w sterowniku 2bb100 niska sprawność dpf, w wydechu troszkę czarnej suchej sadzy, już nie Wiem czy zostaje tylko dpf do wymiany czy może jakiś czujnik coś złe działa ale pokazuje prawidłowe wartości 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.