Skocz do zawartości

Zawór EGR, recyrkulacja spalin. 4A64, 4873


pwlq

Rekomendowane odpowiedzi

Siema panowie pytanie co do EGR, błąd silnika 4A64 i 4873. Jadąc na wolnych obrotach przy 1500 zaczęło mi szarpać samochodem przy dodawaniu gazu. Przy jeździe na 6 biegu 120-130km/h chwile samochód jedzie normalnie, po czym za chwile zaczyna lekko szarpać i spada moc gdzie mogę jechać tylko 100km/h , dymu za mną żadnego nie ma. 🤷‍♂️🤷‍♂️ Ktoś jest kto ogarnia te sprawy? Mimo jak spuszczam bieg cykl roboczy EGR cały czas jest w dodatnich procentach, a czujnik położenia przepustnicy jest non stop w 87% nie zmienia się ani przy dodawaniu gazu ani spuszczania. 🫣 Wrzucam fotki gdzie jest samochód na biegu jałowym i w trakcie jazdy. Silnik N47 E90 LCI. 

 

IMG_6730.jpeg

IMG_6731.jpeg

IMG_6732.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

"Przepustnica" w dieslu nie działa tak jak ta z benzyniaka.

Sprawdź działanie bypassu egr. Może się zacina, może nie ma podciśnienia, może sprężyna pękła.

  • Lubię to 1

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Kuj0n napisał(a):

"Przepustnica" w dieslu nie działa tak jak ta z benzyniaka.

Sprawdź działanie bypassu egr. Może się zacina, może nie ma podciśnienia, może sprężyna pękła.

Możesz mi bardziej wytłumaczyć co to ten bypass? 😁 wężyki wszystkie są całe, żadnych pięknieć nie ma. Dzisiaj wyczyściłem ten cały EGR i mogę powiedzieć ze usyfiony w ogóle nie był, chłodniczka w środku również. Nie wiem co z tą sprężynką, ona ma się jakoś ruszyć przy odpalaniu samochodu? U mnie stoi w miejscu ☹️ EGR jest z WAHLER’a to chyba już ktoś tutaj montował zamiennik? Mam rację? Załączam tez zdjęcia jak to wygląda, samochód jak się rozgrzeje to tak wariuje i wyskakuje ta kontrolka 🤷‍♂️ przy 2k obrotów na 4biegu nic nie wyskakuje, chodzi prawidłowo. Aha i dodam jeszcze że sprawdziłem w dwóch samochodach na apce „czuj. poł. przepustnicy”, jeden diesel, drugi benzyna i w obydwu „czuj. poł. przepustnicy” wzrastał przy dodawaniu gazu i opadał przy spuszczaniu, tak jak chyba powinno 🤷‍♂️. U mnie jest cały czas 87.1% przy wciskaniu gazu i spuszczaniu. 🫤🫤

IMG_6748.jpeg

IMG_6758.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Odnośnie przepustnicy, sprawdziłeś to źle bo pewnie aplikacja czytała położenie pedału gazu... taka aplikacja, no cóż.

image.thumb.png.b5fc46f171d20e8b6b9a10cd4a5dcd3a.png

Edytowane przez Kuj0n
  • Lubię to 1

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Koperpl napisał(a):

Nie jestem pewny, ale to na zdjęciu to raczej nie jest EGR 🙂 I nie ma przepustnicy, tlyko klapa gasząca. Możesz zrobić zdjęcie całego silnika??

Tutaj podsyłam zdjęcie co było czyszczone, ale bez skutku. W takim razie gdzie mogę zlokalizować tą klapę gasząca? Dodam jeszcze że poprzedni właściciel jeździł na sportowym filtrze powietrza, czy mogłoby to też w jakimś stopniu zaszkodzić przepływomierzowi powietrza? 

IMG_6761.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kuj0n napisał(a):

Odnośnie przepustnicy, sprawdziłeś to źle bo pewnie aplikacja czytała położenie pedału gazu... taka aplikacja, no cóż.

image.thumb.png.b5fc46f171d20e8b6b9a10cd4a5dcd3a.png

No okej to w takim razie dlaczego mi ona stoi cały czas w jednym położeniu? A w dwóch samochodach które sprawdzałem było wszystko okej, nawet na autobahnie ten sam efekt. ☹️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bypass chłodnicy spalin może się nie otwierać przez brak podciśnienia. Steruje nim zaworek przed czerwonym wężykiem na zdjęciu powyżej. Reszta wężyka biegnie pod kolektorem dolotowym od głównego węża podciśnienia przy ścianie grodziowej. Może warto sprawdzić szczelność układu i gruszki? Klapka sterująca przepływem również może się zapiec.

 

Nie wiem jaki dokładnie masz silnik. Który rok produkcji auta? Klapa gasząca znajduje się przy samym kolektorze dolotowym. A EGR z oznaczeniem WAHLER jest to fabryczny zawór. Dzisiaj musi pisać Sonceboz na silniczku żeby działał poprawnie.

 

 

 

Edytowane przez raz3rek
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, raz3rek napisał(a):

Bypass chłodnicy spalin może się nie otwierać przez brak podciśnienia. Steruje nim zaworek przed czerwonym wężykiem na zdjęciu powyżej. Reszta wężyka biegnie pod kolektorem dolotowym od głównego węża podciśnienia przy ścianie grodziowej. Może warto sprawdzić szczelność układu i gruszki? Klapka sterująca przepływem również może się zapiec.

 

Nie wiem jaki dokładnie masz silnik. Który rok produkcji auta? Klapa gasząca znajduje się przy samym kolektorze dolotowym. A EGR z oznaczeniem WAHLER jest to fabryczny zawór. Dzisiaj musi pisać Sonceboz na silniczku żeby działał poprawnie.

 

 

 

N47d20c 184kM 320d, grzybka ruszałem jak wyjmowałam EGR na początku chodził od niechcenia dopiero po paru razach jak nim poruszałem zaczął chodzić prawidłowo. Jak mam sprawdzić ten bypass trzeba coś rozkręcać? Szczelność układu jest cały, żadnych pęknięć na wężach nie ma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro 184KM to przepustnica jest obok alternatora, widać ją na zdjęciu w prawym dolnym rogu.

W chłodnicy spalin możesz sprawdzić czy dźwignia się porusza i wraca o własnych siłach. Dodatkowo po zapodaniu podciśnienia (np. zaciągając strzykawką) gruszka sterująca powinna stać w miejscu tzn. trzymać podciśnienie. Zaznaczyłem na niebiesko o które elementy chodzi https://ibb.co/Bt3HVcb

Jak już zawór się przycina to niewiele mu pozostało. Wymiana tylko na oryginał BMW.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, raz3rek napisał(a):

Skoro 184KM to przepustnica jest obok alternatora, widać ją na zdjęciu w prawym dolnym rogu.

W chłodnicy spalin możesz sprawdzić czy dźwignia się porusza i wraca o własnych siłach. Dodatkowo po zapodaniu podciśnienia (np. zaciągając strzykawką) gruszka sterująca powinna stać w miejscu tzn. trzymać podciśnienie. Zaznaczyłem na niebiesko o które elementy chodzi https://ibb.co/Bt3HVcb

Jak już zawór się przycina to niewiele mu pozostało. Wymiana tylko na oryginał BMW.

 

Okej, powiedz mi jeszcze czy na tą dźwignie patrzyć jak odpalam samochód i przy dodawaniu gazu, czy na rozgrzanym silniku? Bo mi się wydaje że ona u mnie stoi w miejscu 🫤

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bypass najłatwiej sprawdzić na zimnym silniku. Sprawdzasz pozycję na zgaszonym silniku, a po odpaleniu powinna się przestawić - klapa bypassu działa 0/1 nie ma pozycji pośrednich.

Winny może być elektrozawór podciśnienia który jest zamontowany na chłodnicze spalin (znajdziesz po czerwonym wężyku) albo nie ma podciśnienia albo klapa jednak się zacina.

To to Ty ruszałeś (Wahler) to zawór EGR, bypass jest od spodu.

Edytowane przez Kuj0n
  • Dziękuję 1

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej dobra dzięki panowie, będę próbować ale z tego co wczoraj lukałem na ten bypass przy czyszczeniu EGR, nic się nie poruszał. Dzisiaj jak pogoda dopisze spróbuje jeszcze zobaczyć klapę gaszącą oraz przeczyszczę. Jeśli dojdę już do celu co i jak, odezwę się 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, czyli u mnie wygląd egr inaczej, ale faktycznie to zaznaczone to jest EGR. A klapa jest tak jak kolega mówił to na dole po lewej w tym przypadku z czarnym dekielkiem. Jak bedziesz czyscił odłącz aku, i odkręć ją z silnika. Pamiętaj też o sprężynce by wyczyścić i uważaj by nie zalać obudowy. U mnie pomogło gdy miałem błąd przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko, panowie chłodnica AGR jednak do wymiany 😞 możecie mi powiedzieć jeżeli chciałbym kupić na AUTODOC, na co mam patrzeć, bo tu tego zbyt nie rozumiem mam patrzec na nr 1 czy nr 3 na realoem? 
 

IMG_7238.png

IMG_7239.png

IMG_7240.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jest uszkodzone? Sprawdź VIN bo raz widziałem w E90, że był recall na chłodnicę.

https://www.bmw.pl/pl/footer/quick-link/bmw-vehicle-recalls.html

A po drugie w N47 2gen. występuje chłodnica 11717810751. Dość droga zabawa jeśli chcesz kupić nową. AUTODOC to niezbyt dobre źródło poszukiwań pasujących części.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, raz3rek napisał(a):

Co jest uszkodzone? Sprawdź VIN bo raz widziałem w E90, że był recall na chłodnicę.

https://www.bmw.pl/pl/footer/quick-link/bmw-vehicle-recalls.html

A po drugie w N47 2gen. występuje chłodnica 11717810751. Dość droga zabawa jeśli chcesz kupić nową. AUTODOC to niezbyt dobre źródło poszukiwań pasujących części.

Niestety nie ma recall’a, już sprawdzałem 😞 Właśnie nie za bardzo mi się uśmiecha by dawać takie pieniądze na nową. Nie wiem czy nie rozglądać  się za używaną, chociaż to też chybił trafił ☹️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, raz3rek napisał(a):

Czyli jednak zacięta klapa czy uszkodzona gruszka? Bo wydaje mi się, że można rozegrać ten mechanizm i spróbować go wyczyścić. Ewentualnie używkę z małym przebiegiem.

Uszkodzona grucha 🙁 grucha była czyszczona nie pomogło i tak. Trzeba się rozglądać za używką, bo cena za nową jest na prawdę spora. 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Po zgaszeniu sterownik testuje ustawienie EGR i przestawia klapę gaszącą więc mogą dochodzić jakieś odgłosy.

Co do sprawdzenia bypassu to dostałeś już wszystkie wytyczne, sprawdzenie podciśnienia, blokada mechaniczna klapy, zaworek, gruszka.

Edytowane przez Kuj0n

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra panowie. Dzięki za wszystkie porady! Okazało się że jednak wyszło na bypass, nie porusza się w ogóle. Niestety musiałem zamówić nowy i wydać trochę kasy 😁🙁. W trakcie tego rozkręciłem przy okazji kolektor i był tam niezły nagar, gorzej niż w kominie 😁 samochód 230kkm. Tutaj początkowa fotka z rozkręcania 🤪 Błąd 4A64 od świec, również do wymiany.

 

IMG_8004.jpeg

IMG_8010.png

IMG_8011.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Borsuczek napisał(a):

Przy 230 tys. km w EGR nie czyszczonym od nowości nie ma tyle nalotu. Licznik był skręcony. Lepiej nie sprawdzać o ile.

Licznik dokumentowany do 2020 w serwisie ASO. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.