Skocz do zawartości

[E39] Engine failsafe prog - nastawnik przepustnicy


MrSpecialist

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie klubowicze,

 kupiłem sobie pierwszą Beemke w życiu 523i i mam z nią taki problem. Rano na zimnym silniku po przekręceniu stacyjki wyskakuje komunikat o błędzie silnika Engine failsafe prog, po odpaleniu i wciśnięciu gazu do oporu, obroty falują od 1000 do prawie 3000 tys. Żeby ten błąd zniknął to gaszę silnik wyciągam kluczyk i otwieram maskę. Pod maską odpinam i wpinam ponownie wtyczkę z czujnika który jest przy skrzyneczce pod dolotem na środku przy przepustnicy. Po tym zabiegu autko chodzi normalnie i można tak jeździć cały dzień. I tak codziennie mam zawsze przy pierwszym odpaleniu. Poniżej zdjęcie błędów.

359722400_290831823504998_5994028911089457816_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz możliwość podpięcia auta pod INPA lub ISTA?

to są programy do bmw... delphi, to tak nie bardzo.....

"wpinam ponownie wtyczkę z czujnika który jest przy skrzyneczce pod dolotem na środku przy przepustnicy."

a zrób zdjęcie tej "skrzyneczki", albo jeszcze lepiej - wtyczkę którą odpinasz wraz z delikwentem od którego odpinasz tą wtyczkę, bo: na dolocie masz przepływomierz, idąc dalej masz przepustnicę..... Nad przepustnicą masz zawór DISA (ale to w kolektorze ssącym), a pod DISA  - silnik krokowy, sprytnie ukryty w kolektorze ssącym....

coś pominąłem?

"po odpaleniu i wciśnięciu gazu do oporu, obroty falują od 1000 do prawie 3000 tys"

tak swoją drogą.....zaraz po odpaleniu to niezdrowo dla silnika od razu dać mu w palnik na 3000.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, 520i napisał(a):

"masz możliwość podpięcia auta pod INPA lub ISTA?

to są programy do bmw... delphi, to tak nie bardzo....."

"wpinam ponownie wtyczkę z czujnika który jest przy skrzyneczce pod dolotem na środku przy przepustnicy."

a zrób zdjęcie tej "skrzyneczki", albo jeszcze lepiej - wtyczkę którą odpinasz wraz z delikwentem od którego odpinasz tą wtyczkę, bo: na dolocie masz przepływomierz, idąc dalej masz przepustnicę..... Nad przepustnicą masz zawór DISA (ale to w kolektorze ssącym), a pod DISA  - silnik krokowy, sprytnie ukryty w kolektorze ssącym....

coś pominąłem?

"po odpaleniu i wciśnięciu gazu do oporu, obroty falują od 1000 do prawie 3000 tys"

tak swoją drogą.....zaraz po odpaleniu to niezdrowo dla silnika od razu dać mu w palnik na 3000.....

"masz możliwość podpięcia auta pod INPA lub ISTA?

to są programy do bmw... delphi, to tak nie bardzo....."

 

Niestety  jeszcze nie zamówiłem, nie wiem który kabel na Allegro zamówić.

"a zrób zdjęcie tej "skrzyneczki", albo jeszcze lepiej - wtyczkę którą odpinasz wraz z delikwentem od którego odpinasz tą wtyczkę, bo: na dolocie masz przepływomierz, idąc dalej masz przepustnicę..... Nad przepustnicą masz zawór DISA (ale to w kolektorze ssącym), a pod DISA  - silnik krokowy, sprytnie ukryty w kolektorze ssącym...."

 

Jednak odpięcie wtyczek nic nie daje przed chwilą wracałem do domu i ten sam błąd wyskoczył uniemożliwiając mi dalszą jazdę. Zatrzymałem się na poboczu i odpiąłem pierwsze wtyczkę od przepływki, a później od DISA i nic to nie dało. Zaczekałem 10 min i odpaliłem ponownie i silnik już chodził normalnie.

"tak swoją drogą.....zaraz po odpaleniu to niezdrowo dla silnika od razu dać mu w palnik na 3000....."

Wiem przepraszałem już za to swoją Bunię, ale czasem jak mu wcisnę gaz do oporu to się silnik odblokowuję bez zaglądania pod maskę 

Silnik.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

INPA lub ISTA to podstawa do BMW. Jest tu pełno specjalistów którzy na podstawie zrzutów z tych programów, powiedzą co boli twoje auto....

Masz auto przed czy polift? (wtyczka diagnostyczna obok pompy ABS czy w kabinie? - do przedlifta - jeśli masz przedlifta-  musisz kupić dodatkowo okrągłą przejściówkę)

Dopóki nie zdiagnozujesz auta - nie kupuj w ciemno części.

Najczęstsza przyczyna to nieszczelny dolot - dziury w gumach dolotu, popękania itp nieszczelności spowodowane np niefachowym zamontowaniem - skręceniem części. 

Zakładam że nie masz dostępu do dymiarki - żeby sprawdzić ewentualne nieszczelności silnika....

Czy wiesz może coś na temat przeszłych napraw u poprzedniego właściciela? Co robił? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jak dojeżdżasz do skrzyżowania, to obroty falują?

jeśli tak, to wygląda to na objaw zużytego - zaciętego silnika krokowego. 

U mnie obroty falują nieznacznie  -tak w granicach 500obr... A że mnie to wk...wia, to silnik krokowy już leży w chacie i czeka na montaż.

Jeszcze jedno pytanie: czy jak naciskasz pedał gazu (zwłaszcza zaraz po uruchomieniu i po nagrzaniu silnika), to czy kiedy naciskasz owy pedał, masz wrażenie że wchodzi on niejako "skokowo"?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, ale wprowadziłem Ciebie w błąd. Poczytałem trochę i dowiedziałem się co to znaczy falowanie i u mnie to nie występuje :). U mnie jest coś takiego, że jak wyskakuje ten błąd wciskam gaz i obroty nie chcą przekroczyć 3000 tyś obrotów tylko opadają tak jak by się dusił i znowu się wkręca i tak w kółko. O dziwo dzisiaj ten problem nie nastąpił. Posiadam przedlifta z 2000r. Zamówiłem już kabel diagnostyczny i będzie jutro więc wrzucę jutro błędy jakie mi wyskoczą.

''Jeszcze jedno pytanie: czy jak naciskasz pedał gazu (zwłaszcza zaraz po uruchomieniu i po nagrzaniu silnika), to czy kiedy naciskasz owy pedał, masz wrażenie że wchodzi on niejako "skokowo"?''

Hmm, u mnie coś takiego nie występuje.

Trochę poczytałem i mam wrażenie, że to jest problem z zacinającą się przepustnicą ale dopóki kabel diagnostyczny nie przyjdzie to nie mogę tego potwierdzić.

"Czy wiesz może coś na temat przeszłych napraw u poprzedniego właściciela? Co robił?"

Poprzedni właściciel który miał to auto od 2015 r mówił, że wymieniał to co się psuło ale nigdy nie miał problemów z silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Skasuj adaptację przepustnicy, robisz to na zgaszonym silniku, przekręć kluczyk w pozycję 2, wciśnij pedał gazu do końca i trzymaj 10 sekund. Odpuść pedał i wyłącz  zapłon na 30 sekund, zrobione. Powinno pomóc.

Edytowane przez piotr520
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz tak: skasuj wszystkie błędy.

Zrób jazdę próbną i ponownie sczytaj błędy. Wyświetlą się tylko te, które są aktualne..... i podaj je jeszcze raz.

Przejrzyj wszystkie bezpieczniki w schowku (ODŁĄCZ akumulator, bo jak wyjmiesz te, które obsługują alarm - to auto zacznie wyć)

Sprawdź je multimetrem przedzwaniając je - w żadnym wypadku "na oko" albo "pod słońce"

119  opisany jest jako mechaniczne uszkodzenie

171 to jego kontynuacja dotycząca przepustnicy

Jeśli to dobry trop, to czeka Cię zakup przepustnicy, ale pierw zrób to co napisałem na początku...

Edytowane przez 520i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tak. Błędów brak, bezpieczniki sprawdzone, multimetr dzwonił na każdym. Samochód od piątku już nie wywalił tego błędu i jeździ normalnie 😄 . Pytanie teraz jak powróci ten błąd to kupić nową nową przepustnicę czy oddać swoją na regeneracje bo nie wiem czy mi się opłaca kupować nową przepustnicę za prawie 4 tyś jak za samochód zapłaciłem 5 tyś. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem, czy ktoś regeneruje przepustnicę....

czy ty masz przepustnicę na linkę (czy z pedału gazu idzie linka do przepustnicy) czy w pełni elektroniczną (chyba masz w pełni elektroniczną i z tego co widzę, łatwo rozbieralna i do wyczyszczenia)?

te przepustnice nie kosztują aż tyle ile podałeś......

Jak wróci błąd - podaj tu numer błędu.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, 520i napisał(a):

masz od kogo pożyczyć przepustnicę, aby mieć pewność że to właśnie ona jest winna?

czy sprawdziłeś wiązkę kabli, wtyczke i gniazdo czy nie ma zieleni? czy wiązka jest cała?

Temat rozwiązany, kupiłem nową przepustnicę i wymieniłem na używany zawór DISA. Samochód od teraz już jeździ normalnie. Mogę się teraz zabrać za inne problemy które ma moja Bawareczka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.