Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Posiadam bmw f30 320d 184k z 2012r. pojawiły mi się objawy szarpania i tryb awaryjny tak sadze obroty 2k. Po podpięciu OBD pokazało następujące błędy  P046C/P042F/P115C  więc rozebrałem czarną plastikową pokrywkę z zaworu EGR i wygląda idealnie chodzi gładko nic się nie zacina więc zdemontowałem go aby się upewnić ze napewno jest czysty okazało się, że  ma bardzo delikatny nalot i działa bez jakich kolwiek zacięć . Czy ktoś jest w stanie mi pomóc co może być nie tak lub jak go wysterować aby sprawdzić czy działa pod względem elektrycznym ?

Edytowane przez Dawid98
Opublikowano

Mam VGATE ICAR PRO BLUETOOTH  dokładnie sdprog na ios tam takich rarytasów raczej nie ma może znacie jakiś program na ios którym więcej odczytam?

Opublikowano (edytowane)

A wiecie może dlaczego nie pokazuje mi ciśnienia i temperatury przez OBD może to coś powiązanego ? Na wyswietlaczu pokazuje temp zewnętrzna 

IMG_3032.png

Edytowane przez Dawid98
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najprawdopodobniej program nie czyta odpowiednich bloków. Sdprog to raczej takie uniwersalne coś żeby sprawdzić podstawowe wartości i nie można go traktować jako poważniejszego narzędzia.

spacer.png

Opublikowano (edytowane)

Opiszesz jak ? Za pomocą inpa to zrobić ? Wiem ze ten program jest już przestarzały i chciałbym zainstalować ista+ Macie może jaki tutorial jak zainstalować ista +

Edytowane przez Dawid98
Opublikowano (edytowane)
18 godzin temu, Borsuczek napisał(a):

Tak, powinno się zresetować wartości adaptacji.

Albo podeślesz linka jak to zrobić ? 
 

Mam jeszcze jasno pytanie chciałbym zainstalować ista+ czym się różni od ista rheingold

Edytowane przez Dawid98
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niczym, na jakimś etapie zmieniło nazwę. Szukaj wersji 4.32.1x, nie ściągaj nowszej.

spacer.png

Opublikowano (edytowane)
W dniu 17.07.2023 o 22:24, Dawid98 napisał(a):

Jak wykonałeś adaptacje ? mogę użyć do tego ista+ reingolda

 

wymieniłem zawór egr błędy pokasowane ale auto szarpie w granicach 1700-2000obr/min przy delikatnym dodawaniu gazu utrzymywaniu prędkości 50km/h gdy chce delikatnie przyśpieszyć najczęściej jak jest pod górkę to szarpie potem już nie ma problemu powyżej 2tyś.

 

Edytowane przez Dawid98
Opublikowano

Mi tak szarpał/przerywał od 1500 do 2000 obrotów (przy delikatnym dodawaniu gazu) jak założyłem zawór egr wahlera z allegro. Po wymianie na OEM BMW szarpanie zniknęło....

Opublikowano
W dniu 23.07.2023 o 16:16, nissky napisał(a):

Mi tak szarpał/przerywał od 1500 do 2000 obrotów (przy delikatnym dodawaniu gazu) jak założyłem zawór egr wahlera z allegro. Po wymianie na OEM BMW szarpanie zniknęło....

 

W dniu 22.07.2023 o 23:37, Rolciu napisał(a):

Sprawdź szczelność wężyków podciśnienia idących do elektrozaworu sterującego bypasem chłodnicy 

Wężyki wyglądają na szczelne zawórek podciśnienia  sprawdziłem działa gruszka strzykawka działa i trzyma. 

IMG_3099.jpeg

Opublikowano
W dniu 23.07.2023 o 16:16, nissky napisał(a):

Mi tak szarpał/przerywał od 1500 do 2000 obrotów (przy delikatnym dodawaniu gazu) jak założyłem zawór egr wahlera z allegro. Po wymianie na OEM BMW szarpanie zniknęło....

Właśnie taki zakupiłem. 

Opublikowano (edytowane)

OEM ma oznaczenie "Wahler" na elemencie obudowy i "sonceboz" na tym sterowniku z silniczkiem przy wtyczce. Na zamienniku ciągle wywalał jakiś błąd egr i tak irytująco szarpał. 

W razie czego, mogę sprzedać swój zawór OEM, gdyż finalnie robiąc chiptuning wykodowany został całkowicie egr z mapy. Ma rok i 10tys. przebiegu,

 

Edytowane przez nissky
Opublikowano
2 godziny temu, nissky napisał(a):

OEM ma oznaczenie "Wahler" na elemencie obudowy i "sonceboz" na tym sterowniku z silniczkiem przy wtyczce. Na zamienniku ciągle wywalał jakiś błąd egr i tak irytująco szarpał. 

W razie czego, mogę sprzedać swój zawór OEM, gdyż finalnie robiąc chiptuning wykodowany został całkowicie egr z mapy. Ma rok i 10tys. przebiegu,

 

Narazie przeczytałem na zagraniczym forum że ten zawór wahlera ma takie objawy i trzeba ustawić 0.4-0.7 otwarcia. ustawiłem i narazie przez kilka h nie ma objawów szarpania. Jeśli do kilku dni wróci odezwę dzięki.

Opublikowano (edytowane)

https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1824661

Taka była procedura w starszych wersjach ISTA

https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1335039

A tu biuletyn z BMW... Myślę, że to z DIS

Podczas jazdy z większą prędkością, zazwyczaj na autostradzie przy stałym dodaniu gazu, występuje przerywany wstrząs przypominający wypadanie zapłonu. szarpnięcie / niewypał / wahanie występuje tylko raz. Typowe prędkości, przy których występuje skarga, to; 1800 / 2000 obr/min przy 100 / 70 mph Podczas jazdy ma miejsce regulacja EGR; - typowo przy ponownym wciśnięciu pedału przyspieszenia. Faktyczne zużycie powietrza przez silnik wzrasta, ale wartość zmierzona (rzeczywista wartość z HFM) nie wzrasta proporcjonalnie, aby doszło do korzystnego tankowania, ponieważ EGR jest otwarty, a element nieodmierzonego powietrza negatywnie wpływa na obliczone. W rezultacie silnik przez chwilę się waha.

W przypadku reklamacji wykonaj następujące czynności;
- Wyreguluj EGR, ustaw szybkość świeżego obliczoną podczas EGR na +40
- W tym celu należy skorzystać z funkcji serwisowej DDE, ustawić ją dodając wartość 40
- Zakończyć programowanie DDE za pomocą opcji w ABL
- Po udanej manipulacji pozwolić pojazdowi wejść w tryb uśpienia, a następnie sprawdzić stan EGR poprzez ponowne wejście do modułu testowego, aby upewnić się, że wartość została ustawiona przed przeprowadzeniem dokładnej próby drogowej.

Wykonanie powyższej procedury nie oznacza usterki silnika, ponieważ
charakterystyka zużycia silnika i urządzeń pomocniczych może wymagać odpowiedniego dostosowania parametrów pracy DDE. Należy jednak pamiętać, że przed podjęciem takiej zmiany

układ paliwowo-powietrzny powinien być wolny od usterek .

 

Mam zamontowany nowy zawór i czasami pojawia się lekkie wahanie przy lekkim przyspieszaniu.

Uważam, że dzieje się tak dlatego, że zawór nie zamyka się wystarczająco szybko w odpowiedzi na żądanie przyspieszenia paliwa, co powoduje niedobór powietrza. Zresetowałem adaptacje w ISTA, co trochę to poprawiło, ale nadal tam jest.

Jest o tym biuletyn serwisowy BMW i rozwiązaniem jest ustawienie bilansu świeżego powietrza w EGR w ISTA na 40%.

W niektórych starszych wątkach czytałem, że można to zrobić w ISTA, a niektórzy zgłaszają, że zawór można ustawić na 70% na F30 i powoduje to znacznie lepsze początkowe pochłanianie. Wahanie zniknęło.

 

Edytowane przez Dawid98
Opublikowano

U mnie ustawienie w bimmer tool adaptacji egr na +0,7mg/stk, na tym egr zamiennym, niestety nie przyniosło rezultatu w postaci braku szarpania. 

Opublikowano
W dniu 25.07.2023 o 14:48, Dawid98 napisał(a):

 

Wężyki wyglądają na szczelne zawórek podciśnienia  sprawdziłem działa gruszka strzykawka działa i trzyma. 

IMG_3099.jpeg

A wężyk który jest przed elektrozaworem? On sobie wchodzi tak jakby pod kolektor, i idzie do prawego (patrząc z przodu) rogu komory silnika. U mnie była dziura ok 15cm od elektrozaworu. Sprawdzałem metodą „usta - usta” 😄 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.