Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Mam problem który polega na tym że jak hamuję to występują drgania/bicie na karoserii którego nie czuć na pedale hamulca. Występuje to podczas hamowania z prędkości około od 40kmh do 100kmh, ten efekt pojawia się nie zawsze i jest wyczuwalny szczególnie podczas delikatnego hamowania. Pomierzyłem bicie tarcz i piast i jest w normie, porozbierałem poczyściłem zaciski/jarzma i nasmarowałem prowadnice, niestety nic to nie dało. Auto było przetarte lewym bokiem przez poprzedniego właściciela (lewa tylna felga była też przetarta), tylko czy to może być powód występowania bicia?. W zawieszeniu nie widać luzów, nic nie stuka, auto prowadzi się pewnie. Proszę o pomoc bo zabija to przyjemność z jazdy tym samochodem...

Pozdrawiam.

Edytowane przez Janek93
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Miałem tak kiedyś w E39 i problemem byly tuleje wahaczy. Łatwo to sprawdzić. Spróbuj zahamować bardzo mocno i jak nie będzie się to działo, to masz odpowiedź. Wtedy tuleja nie ma siły jakby "odbić" więc nie występuje efekt drgania. To samo gdy ledwie dotkniesz pedału hamulca, czyli klocki zaczną już naciskać na tarcze, ale samo hamowanie nie będzie w ogóle skuteczne. Wtedy też nie powinieneś też tego czuć (a czułbyś gdyby były krzywe tarcze). Rozumiem, że wahacze, które wymieniłeś to te, w których można samą tuleję wymienić, te duże?

Jeszcze zostaje Ci coś związanego z układem kierowniczym. Może masz jakiś luz na końcowkach drążków i przy hamowaniu koło próbuje się skręcać i wraca na miejsce i tak w kółko. W sumie ten sam efekt, co przy słabej tulei wahacza.

No i jest jeszcze trzecia opcja, o której w sumie dopiero teraz pomyślałem. Mogą Ci się blokować zaciski hamulcowe. Gdy się rozgrzeją to zaczynają się zacinać. Twoje auto ma już parę lat i ten problem jest całkiem popularny przy starszych autach. Tylko w tym przypadku, często czuć też drgania mimo odpuszczenia pedału hamulca, ale może u Ciebie sytuacja nie jest jeszcze aż tak ekstremalna.

Opublikowano

Wahacze te z tymi wielkimi tulejami wymienione na nowe, końcówki drążków zdrowe, hamulce były czyszczone ale i tak na weekend zaczynam urlop więc je rozbiorę wyczyszczę, komplet tłoczków uszczelek prowadnic itp już czeka na montaż. Dzisiaj za to zauważyłem że tylne amortyzatory się skończyły praktycznie (chciałem wymienić ich odboje) podczas próby wymiany odboji okazało się że tylne amortyzatory nie wysuwają się do wduszeniu więc nadają się na złom, pytanie tylko czy to może mieć wpływ na bicie podczas hamowania. Po wymianie amortyzatorów i odnowieniu zacisków dam znać czy problem udało się rozwiązać. Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.