Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.
mam takie mały lub duży problem z moim bmw które mam od 4lata i przejechałem nim sam już ponad 130tyś

z 1300km temu wymieniałem w aucie
- turbinę na zregenerowaną + przewód olejowy plus wszystkie uszczelki
- wyczyszczony został DPF
- wymieniony olej  Motul 5w30 + komplet filtrów + odma  (zawsze do starego oleju wlewam płukankę od początku jak posiadam ten samochód) 
- olej regularnie wymieniam co około 10-12tysiecy z filtrami
dpf został wyzerowany 

i od tego momentu zrobienia wszystkiego przejechałem koło 1300km i Auto chodziło normalnie bez żadnymi oznak że coś nie tak

Dzisiaj rano jechałem autem do sklepu i jechało normalnie bez żadnych oznak że by mogło coś się w nim dziać.
po południu po odpaleniu miałem wrażenie że silnik chodzi jakoś dziwnie
- nie miał przyśpieszanie do około 2500 obrotów
- nie pojawiła się żadna kontrola że coś jest nie tak
- po około 3-4min jazdy bo zbytnio nie miałem gdzie zjechał podczas dodawania gazu auto kopciło na biało
- jak zjechałem i otworzyłem maskę zobaczyłem że cały silnik w okolicy Turbiny zażygany olejem znacznie ...
- z korka od wlewu oleju tak samo cała okolica spryskana z oleju jak by pluło
- w okolicy EGR tak samo wyciśnięty olej ...

tak jak by auto dostało podciśnienia w komorze silnika ... 

po postoju około 5-10min i ponownej jeździe by dojechać do domu, pojawiła się kontrola o zwiększonej zawartości zanieczyszczeń w silniku


miał ktoś podobny przypadek ? czy też co może być przyczyną ? bo ja już nie mam pomysłu

bo ogólnie po wyczyszczeniu z oleju i zapaleniu silnika i gazowaniu go trochę nigdzie już olej nie wyciska 
jutro jeszcze mam zamówioną nową odmę ... ( ale moja też nowa była kompletna z filtrem nowym ) 


 

 

Opublikowano

W E46 kiedyś coś takiego zrobiło mi się w zimę po wymianie oleju, potem założyłem odmę z separatorem i nie wymieniam oleju w zimę.

W wygłuszeniu klapy po 10 latach jeszcze olej zalega.

Nie wiem jak w M47 ale w M57N2 odma nie posiada żadnego filtra/separatora - na pewno wymieniałem kiedyś odmę w 120d ale nie pamiętam już jaka była.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

M47n2 nie miał odmy z filtrem tylko plastikowy separator.

Jak założyłeś z filtrem to tutaj możesz szukać przyczyn swoich problemów.

Edytowane przez Kuj0n

spacer.png

Opublikowano

eh ...

Auto postało z 2dni, zakupiłem nową odmę założyłem z tym plastikiem.

w Aucie wyskoczył błąd czujnika wałka rozrządu 3EC0.  skaSsskasowałem błąd, umyłem trochę komorę silnika z tego oleju

przejechałem raptem z 150km 
- w ten czas wymusiłem wypalanie DPF
- auto jeździło bez żadnych problemów, bez żadnych przygód że olej  wyciska, zero błędów kontrolowałem po każdej jeździe
- jechałem nawet na autostradzie koło 160-180km i wszystko dobrze, bez kopcenia, bez błędów...

dzisiaj wsiadam do auta jak nic, zapalam i przejechałem z 100-200m i czuję że znów coś nie tak, zjechałem na bok patrzę znów wycisło olej spod korka i wyciska olej spod odmy i spod odpowietrzenia tego co wraca do przewodu Turbo ...

sprawdzam błąd znów : 3ec0 ....

czy to może być wina czujnika żeby takie podciśnienie się wytwarzało ?

bo mi już ręce opadają 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.