Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej, posiadam E90 z 2005r z oznaczceniem 330i. z automatem ZF. Pojawiły się 2 pytania
1.

Znalazłem w sieci przypadkowo filmik, jak wygląda zmiana biegów w automacie (detale pod koniec filmu), fakt tam było chyba e90 320d. Ale co zauważyłem, skrzynia bardzo szybko zmienia biegi (czas między zapięciami kolejnych biegów jest bardzo szybki). Natomiast u mnie w 330i to trwa niemalże 2 dłużej. Wydaje mi się, że niewiele szybciej niż bym to zrobił w manualu
2. Skrzynia zmienia biegi na dość niskich obrotach 1500 - 2000. Ale zauważyłem, że przy 1500 - 1700 obrotach przy spokojnej jeździe obrotomierz mi czasem 'poszarpuje' i słychać na wydechu jakby obroty chwilowo wzrastały o jakieś małe wartości 50 - 100. I to na spokojnej jeździe. Przy wyższych obrotach tego problemu nie mam. I pytanie, czy trzeba zainteresować się skrzynią biegów już teraz?
Olej wymieniałem dynamicznie jakieś 40 - 45 tyś temu

Opublikowano

Przy jakim przebiegu wymieniałeś olej i czy była to pierwsza wymiana? Bo jeżeli przebieg duży, to możliwe że tylko przyspieszyłeś zużycie skrzyni.

Opublikowano

Możliwe że to kwestia oprogramowania, może to nie za dobre porównanie bo w 335i mam 6hp21 a w 330xd 6hp26 - ta w benzynie zmienia biegi jak oszalała, moim zdaniem stanowczo za szybko, ta w dieselu za wolno.

 

Kasowanie adaptacji nic nie zmienia, po krótkim czasie wszystko wraca do stanu początkowego.

 

Tłumaczę to sobie tym że im większy moment tym skrzynia musi na dłużej przygasić silnik przy zmianie biegu - może właśnie problem jest z ponownym wejściem silnika w odpowiedni moment.

 

Czy 330i 2005 to M54?

 

Opublikowano

Ostatnie M54 było w E60/E65 i to pierwsze roczniki może miesiące.

Na filmie występuje skrzynia drugiej generacji czyli 6HP21. I jest identycznie jak opisuje smiehoo w 330xd ma skrzynię pierwszej generacji. U mnie zmiany biegów są niekiedy tak szybkie, że aż nieprzyjemne. Próbowałem bawić się redukcją momentu obrotowego przy zapinaniu sprzęgieł i nawet wartości +20% przynoszą jedynie efekt zduszenia silnika a zmiana nadal jest pierońsko szybka. Zwłaszcza D2-3 nie wspominając w trybie M.

 

shift_speed_comp.png

Opublikowano

No w sumie tak do 2000 obr to 330xd też szybko zmienia, te dłuższe zmiany pojawiają się przy konkretnym momencie dopiero.

W tym tygodniu akurat codziennie jeżdżę do pracy, kawałek i wolno, można to przy obserwować.

Wydaje mi się że po pociskaniu skrzynie robią się leniwe, zwykle po następnej łagodnej jeździe wracają do częstych zmian.

Jeśli następuje wzrost obrotów to raczej zły znak i przynajmniej poziom oleju bym sprawdził.

OT: Nie dramatyzował bym z tym brakiem wymian oleju(w słabszych autach) - dwa tygodnie temu wymieniłem olej w E46 320d 330kkm i wyglądał całkiem nieźle, magnes też.

Niestety późniejsze mycie silnika ubiło alternator, więc nie wiem czy skrzynia padnie po paru km jak to sporo ludzi przepowiada.

Miesiąc temu wymieniałem natomiast olej w F16 30d, 8hp i tutaj pomimo regularnej wymiany faktycznie był syf.

Długo wahałem się czy brać się za wymiany w moich 6HP, bo myślałem o dodatkowych poprawkach, ale skończy się tylko na miskach i oleju.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.