Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Posiadam Bmw e39, jest to wersja przedliftowa, jednak poprzedni właściciel wymienił lampy na polift. Na początek pytanie, czy w poliftowych lampach, światło stopu jest również światłem pozycyjnym? (u mnie na wł. pozycyjnych żarówka stopu świeci, ale słabo, gdy wciśne hamulec napięcie wzrasta, żarówka świeci mocniej jako stop)
Wczoraj podczas wymiany żarówki stopu w prawej lampie urwałem kabel (światło stopu w prawej lampie 5 lat temu nie stykało, mechanik zrobił mi podłączenie bezpośrednio kablami z wiązki do mocowania tej jednej żarówki od światła stop). Po przylutowaniu kabla na miejsce żarówka działa tylko jako stop (wcześniej świeciła jako pozycja słabiej - i jako stop mocniej poprzez zwiekszenie napiecia). W drugiej lampie żarówka stopu świeci cały czas jako pozycja, gdy hamuje świeci po prostu mocniej jako światlo stop. W innym temacie przeczytałem że modul lcm gdy widzi brak działających żarowek pozycyjnych, używa tych od stopu własnie jako pozycji, ze względów bezpieczeństwa. Co sądzicie Panowie jest tu problemem, jak powinno być poprawnie? Przypuszczam że swiatło stop wgl nie powinno świecić jako pozycja, w związku z tym czy można tą funkcje wyłaczyć w NCSIE, modyfikując moduł LCM?
Dodam jeszcze że kiedyś miałem wpiętą, wlutowana małą dodatkową żaróweczke zasilaną z linii zasilającej lampę tylną (jeszcze zrobione przez poprzedniego właściciela), i tak teraz sobie myślę czy nie miała ona właśnie zadania oszukiwania komputera, aby stop nie świecił jako pozycja? (mechanik który lutował mi 5 lat temu kabelki do żarówki od stopu odpiął wtedy tą dodatkowa żarówkę w bagażniku).
Sorka za tak zagmatwaną historie i liczne szczegóły... 😄

Opublikowano

"czy w poliftowych lampach, światło stopu jest również światłem pozycyjnym?"

z tego co wiem - nie.

Za pozycję w polifcie robią ledy

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

W poliftach napewno nie swieci no chyba ze w jakis ostatnich modelach modulu lcm ale raczej watpie, widzialem pare modeli polift gdy im nie swiecily neony w pozycji to po prostu nie swiecily, co innego z przodu, jezeli odepniesz kostke od pozycji to zamiast ringu bedzie swiecic kierunek tak jak made in usa czyli swieci slabo a w momencie wlaczenia kierunku zacznie normalnie mrygac tylko mocniej (to byl najlatwieszy sposob zrobienia sobie opcji usa tyle ze sie pozbawialo slawnych ringow;)

Prawdopodobnie sam sobie odpowiedziales na pytanie odnosnie oszukania komputera poniewaz po lift sprawdza wszystkie zarowki jak przed lift i to wlasnie chodzi o podanie najnizszego napiecia na zarowke przykladem jest chociaz by po liftowe ringi led zamiast zarowki OEM, w tedy mamy tak zwany stroboskop przez chwile po przekreceniu kluczyka i czasem w czasie jazdy gdy jedziemy na dziennych lub ogolnie gdy pozycje sa wyl. i tam tez jest zastosowany jakis modul na kostce aby oszukac komputer aby nie wywalal bledu. Komp wysyla sygnal czy jest zamkniety obwod, jak jest przerwa to dostajesz komunikat o spalonej zarowce, sadze ze to cos co zostalo usuniete to wlasnie oszukiwalo kompa bo ledy nie potrzebuja takiej mocy aby sie zaswiecily i dlatego masz taki cyrk

Podsumowujac, w po liftach swiatlo stop nie zastepuje pozycji led, w twoim przypadku jak swieci w jednej lampie stop jako pozycja to napewno komputer widzi to jako spalona zarowka dlatego bo w przed liftach wlasnie na 100% zarowka zastepuje swiatlo stop, tylko nie wiem czy jak sie spali tylko jedna czy obydwie bo wiadomo ze przed lift ma 2 zarowki i tu napewno jest jakis blad, pytanie jeszcze czy komp wywyala bald spalonej zarowki bo jak nie to jakos dobrze przekombinowane jest

 

Opublikowano

Najlepiej obejrzyj to, to moze cos na prowadzi:

Gosc jest kozak tyle ze to USA ale wyposażenie jest dostepne dla kazdego niezaleznie od silnika wiec wszystko co procz mechaniki jest dla kazdego modelu takie same, sam duzo od niego zaciagnelem wiedzy i polecam:)

Opublikowano
23 minuty temu, Tomi2561 napisał(a):

po lift sprawdza wszystkie zarowki jak przed lift i to wlasnie chodzi o podanie najnizszego napiecia na zarowke przykladem jest chociaz by po liftowe ringi led zamiast zarowki OEM, w tedy mamy tak zwany stroboskop przez chwile po przekreceniu kluczyka i czasem w czasie jazdy

mam przedlifta i założyłem do ringów zwykłe chińskie ledy......

do świateł w zderzaku włożyłem także chińskie ledy.....

faktycznie, "stroboskop" występuje po przekręceniu kluczyka ,ale tylko w reflektorach umieszczonych w zderzaku.... Ringi świecą normalnie....

Żadne z tych ledów nie powodują wywalenia błędu na desce. Na kostkach nie mam zamontowane żadnych modułów mających oszukać komputer....

Opublikowano

hmm napewno jest niezle przekombinowane w elkrtyce, najlepiej jak bys sprawdzil przede wszystkim jaki masz moduł lcm, bardzo mozliwe jest jednak to ze twoj modul juz zlapal zmine luty i tak sie dzieje, ciekawostka bylo by napewno sprawdzenie na kompie ta opcja spalonej zarowki, nie pamietam jak i czy w ogole a szczegolnie przed liftach jest jakis podzial ktore ma sprawdzac ale ogolnie jest takie cos ale nie pamietam wiec to by byl juz jakis trop napewno ( w po liftach np jak w ringu zamontujesz led bez tego filtra na kablu to bedzie blad spalonej zarowki, a jak zamontujesz z filterm gdzie jest wiekszosc takich ogloszen to bledu nie bedzie ale stroboskop bedzie bo idzicie tak niskie napiecie ze zarowka OEM sie nie zapali bo potrzebuje wyzszego napiecia a led sie zapali nawet od zwyklego miernika ktory chodzi na baterie;) raz jakis sprawdzalem ale to od PC bo chcialem sobie wymienic na inny kolor do sygnalizacji pracy hdd i jakas znalazlem mini taka jak w zapalniczkach montowali i delikatnie zaswiecila dlatego jest ten stroboskop w bmw i dlatego jest stroboskop bo on wyslyla pojedynczy impuls i mozna zauwazyc ile tych impulsow wysyla po ilosci mrugniec

Opublikowano

hmm znowu pomyslamec ciut wiecej i powiem tak, sprawdz druga lampe czy tez nie ma jakis dziwnych lutowanych kalbi bo teraz wnbioskuje to ze poprzednni wlasicilem lutowal jakis kable nie wiem po co skoro w po lifcie wszystkie zarowki procz pozycji sa umieszcone na wkladach ktore wyciagasz i nie ma zadnych kabli bo to sie laczy blaszkami na wkladzie, wic mysle tak ze albo ktos chcial sobie zrobic dodatkowe pozycje i jako swiatlo stop gdzie mija sie z celem bo pozycja led swiecac jako sama wyglada b.dobrze a dodajac do tego swiatlo stopu żarzące sie to kiepsko sie zgrywa, wiec moglo to byc robione jesczze jak mial lampy przed lift albo cos namieszal w kompie ze bledu nie ma zadnego nawet o spalonej zarowce tym bardziej ze masz niby w rignach led wiec tez musisz miec lampy z przodu po lift lub masz dolozone te ledzy klejone recznie to lamp przed lift to tez duzo wyjasni czemu nie masz stroboskowpow w ringach;)

Opublikowano

no ta zaroweczka napewno miala na to wplyw pewnie na to aby oszukac komputer i na to aby nie bylo stroboskopu z tylu 🙂 dlatego wyslalem fimik jak to powinno byc zrobione, szukaj szukaj po kabelkach i modulach dojdziesz do sedna co jest przyczyna, ale ewidentnie jak mechanior dal pradu tak jak byc powinno to swiatlo stop nie swieci:) wiec tu jest napewno jakas przyczyna, poprzedni wlasciciel poszedl na latwizne albo uczyl sie elektryki na bmw a Twoj mechanior robiac jak powinno byc masz teraz tak jak powinno byc, musisz aby ogarnac druga lampe, moze idz tym samym tropem, zrob to samo w drugiej lamie;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.