Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

BMW E 70 2010r 180 k przebiegu

Zazwyczaj gdy skrzynia się rozgrzeje przy redukcji auto czasami wpada w tryb awaryjny, jeżdżę tak od jakiegoś czasu problem nie pogłębia się. Zgaszenie i ponowne odpalenie pozwala jechać dalej.

Przy spokojnej zmianie biegow w trybie sport, problem nie wystepuje.

Pojawiają się błędy jak w tytule 4f85 kontrola przełożenia sprzęgła C oraz 4f83 kontrola przełożenia sprzęgła E.

Dzwoniłem do rożnych mechaników ceny za naprawę wahają się od 8 tys do 14 tys 😖, czyli duzą cześć wartości 13 letniego auta, chciałbym go sprzedać ale z takim błędem nie sprzedam go za normalne pieniądze...

 

Chciałbym zasięgnąć rady osób znających temat. Czy rzeczywiście naprawa jest tak kosztowna ? Czy rzeczywiście szykuje sie na kompletny remont skrzyni ? Czy to moze byc sam konwenter ? Czy zabiegi typu wymiana oleju mają teraz sens ? Jeden mechanik zaproponował sama wymianę mechatroniki na próbę... Czy możecie polecić jakiegoś sprawdzonego uczciwego mechanika?

Dzięki, mam nadzieję, że pomożecie 🙂

 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

witam

Cytat

4f85 kontrola przełożenia sprzęgła C

ZF 6HP26 Automatikgetriebe: Fehler 4F85, Kupplung E - DonSimon Getriebetechnik

 

 

Bmw 2005 6hp19 Transmission Code 4f83 Clutch C

 

 

Edytowane przez Zafi
Pozdrawiam Andrzej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

P.S.

 

Nie jestem specjalista, ale po filmie j.t. mogę dodać :

przyczyna pojawiania się błędu jest wg profesjonalnego specjalisty ( DonSimon) zbyt małe ciśnienie w koszu podczas pracy na tym biegu.

Spowodowane na 99% dużym luzem na łożyskach ślizgowych (tej osi kosza). Widać dokładnie na filmie jak oś jest wyrobiona. Ponadto został zmierzony otwór łożyska ślizgowego mikrometrem. Luz jest zbyt duży. Po napełnieniu kosza olej przekładniowy „ucieka“ przez nieszczelności i ciśnienie w koszu za słabo dociska tarcze do siebie. Na filmie widać, że tarcze tego kosza są jeszcze nie „wytarte“ a sam kosz ma już zabarwienia niebiesko-fioletowe. Tarcze ślizgają się bo ciśnienie jest niewystarczające i powstaje wysoka temperatura ….. olej zużywa się znacznie szybciej ( przepala się ) i traci swoje właściwości.

Należy zatem wymienić wszystkie łożyska ślizgowe (pokazany na filmie - komplet), sprawdzić tarcze, itp...........

Dlaczego więc w trybie „SPORT“ jest O.K. ? ? ?

Prawdopodobnie w tym trybie kosz napełni się szybciej, a ciśnienie w koszu jest wyższe i komputer tego błędu nie zgłasza.

Pozdrawiam Andrzej
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

W mojej E70 również zdarzyło się, że wystąpił taki błąd, średnio raz w roku tak się zadzieje. Proszę o pomoc do jakiego serwisu skrzyń biegów najlepiej oddać auto w celu naprawy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.