Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

 

Nie dużo jeżdżę, głównie krótkie dystanse. Jest to też mój pierwszy cykl pełny na oleju który sam zalewałem. Olej to Ravenol 5W30.

 

Zalewałem 5tys. kilometrów temu pod korek. Czyli na bagnecie i na komputerze był idealnie max. Po tym przebiegu na komputerze mam teraz 50/75% a na bagnecie zbliżam się do minimum. Czyli zużycie jakieś 1l na 5k km? Ogólnie jestem przyzwyczajony, że nie dolewam od wymiany do wymiany (co 10k) a tutaj wypadałoby wlać już litra według bagnetu. Czy to normalne zużycie czy mógłbym coś sprawdzić? Gdzieś zajrzeć? Ile i czy w ogóle wasze N57 coś jedzą? Moja noga raczej lekka, czasem coś wcisne, okazjonalnie. Na trasie raczej śmigam przepisowo.

 

Dzięki !

Opublikowano (edytowane)

Miałem tak samo ale nic nie dolewam i komputer nie pokazał jak narazie niższej wartości niż 75% a olej na bagnecie już nie spadł poniżej minimum. Prawie 10k przejechane czyli zaraz kolejna wymiana 

Edytowane przez Użytkownik525xd
Opublikowano

U mnie przy przebiegu ok 300 tys. , 535xd ,olej zmieniany średnio co 10 tys. jazda mieszana, oleju nic nie ubywa, na komputerze zawsze na maxa, na bagnecie tez ok.

Opublikowano

Dodam, że auto nie puszcza dymka, często go studze też po jeździe więc nie ma jakiś zapachów ani nic.

Czy znacie jakieś typowe miejsca gdzie można byłoby szukać problemu we własnym zakresie? Bo wiadomo, że turbiny mogą puszczać, albo pierścienie, ale tego sam nie sprawdzę.

Opublikowano

Tak, ja mam 3.0d więc weszło 7litrów. Było idealnie max na bagnecie i na komputerze. Po 5tys. zawsze weryfikuje i zonk mam teraz i ból głowy 🙂 (wcześniej nie monitorowałem bo auto mam od 20k ale miałem rorząd robiony i inne prace więc olej zmieniałem częściej).

Opublikowano

U mnie tez N57T nic nie bierze, może warto sprawdzić najprostsze rzeczy jak ta membrana odpowietrzania. Pamietam jak miałem M57 i nie wymieniałem odmy to zaczęło dymić na niebiesko aż, po wymianie ustało. Tutaj jest inna konstrukcja ale membrana i sprężyna jest do zrobienia, co myślicie ??

Ze sprawnym DPF może nie dymić bo dopala wszystko olejowe resztki też, tyle że szybciej się zawali…

Opublikowano

Jakby z odmą coś było nie tak to olej gdzieś by się przedostawał rozumiem? Mogę rozpiąć jakąś rurkę albo coś tylko nie mam pomysłu gdzie 🙂

Opublikowano

No jedyne co możesz zrobić to ściągnąć osłonę z silnika bo jest na klipsach i wziąć dobra latarkę i sprawdzić wszystko dokładnie pod każdym kątem 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.