Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Widzę, że BMW również postanowiło podążyć klasyczną drogą, że jak coś działa dobrze, to trzeba to w następnej wersji sp.... W tym wypadku asystenta pasa ruchu.

Ingerencję w ustawieniach asystenta wyłączyłem już drugiego dnia, jak na jezdni o 3 pasach ruchu przy dojeździe do świateł samochód postanowił gwałtownie skręcić w lewo. Uratowało mnie to, że trzymałem kierownicę dwoma rękoma i wystarczyło mi siły, aby koła wyprostować. Gdyby jechała żona, przód byłby skasowany (bo przecież nie będziemy się oszukiwać, że awaryjne hamowanie w BMW by w ogóle zareagowało). Mimo to, czuć, że poza ostrzeganiem o opuszczenie pasa, samochód regularnie delikatnie reaguje. Problem w tym, że system jest kompletnie nieobliczalny. Regularnie na drogach szybkiego ruchu "ciągnie" mnie bez powodu na sąsiedni pas. Ostatnio zrobiłem trasę Warszawa-Gdańsk i była to swego rodzaju męczarnia z tym systemem. A ja chciałbym aby mnie po prostu tylko ostrzegał. Czy to tak dużo?

A może to tylko u mnie? Albo coś jeszcze trzeba przestawić? Czy jednak tylko ASO?
  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
W dniu 29.06.2023 o 10:43, jendrek09 napisał(a):

bo przecież nie będziemy się oszukiwać, że awaryjne hamowanie w BMW by w ogóle zareagowało

Oczywiście, że by zareagowało. Mam wrażenie, że masz jakiś indywidualny problem z tym autem. Co prawda używam iX3, a nie spalinowego X3/X4 ale to nie ma znaczenia (a przynajmniej nie ma znaczenia od LCI). Mam zrobione już ok. 30kkm, w tym sporo tras (tak, tak, elektrykiem można jeździć w trasy) i nigdy nie spotkałem się z sytuacją o jakiej piszesz - ani na trasie, ani w mieście. Powiem więcej, jestem pod wrażeniem jak te systemy są dopracowane. I owszem zdarzyło mi się już, że auto samo skutecznie wyhamowało, bo akurat odkładałem okulary lub w inny sposób się zagapiłem.

P.S.

Z ciekawostek - w elektryku dodatkowo jest coś co nazywa się adaptacyjną rekuperacją. Działa to w ten sposób, że auto samo zwalnia np. przed dojazdem do ronda, albo jak na nawigacji ma za chwilę skręcić, to samo zaczyna zwalniać kilkadziesiąt metrów przed tym skrętem. No i dodatkowo samo zwalnia (aż do zatrzymania) jak przed nim są inne auta (np. stojące na światłach). To wszystko bez ingerencji kierowcy, wystarczy kręcić kierownicą… Generalnie to już naprawdę jest blisko jazdy autonomicznej.

Jest też oczywiście automatyczne zwalnianie do obowiązującego ograniczenia (to akurat w Polsce się nie sprawdza z uwagi na „znakozę” na drogach).

System też obejmuje automatyczne wykrywanie świateł na skrzyżowaniach (jak również znaków STOP) - ale w Polsce jest to zablokowane. Niemcy doszli do w wniosku, że nasza infrastruktura jest niewystarczająco dobra 🙂 ale wystarczy pojechać autem do Niemiec (lub Austrii, bo w Czechach też zablokowane) aby system automatycznie się aktywował (na podstawie GPS).

Edytowane przez Pe.te
Opublikowano
W dniu 14.09.2023 o 09:22, Pe.te napisał(a):

 

Z ciekawostek - w elektryku dodatkowo jest coś co nazywa się adaptacyjną rekuperacją. Działa to w ten sposób, że auto samo zwalnia np. przed dojazdem do ronda, albo jak na nawigacji ma za chwilę skręcić, to samo zaczyna zwalniać kilkadziesiąt metrów przed tym skrętem. No i dodatkowo samo zwalnia (aż do zatrzymania) jak przed nim są inne auta (np. stojące na światłach). To wszystko bez ingerencji kierowcy, wystarczy kręcić kierownicą… Generalnie to już naprawdę jest blisko jazdy autonomicznej.

 

To nie jest system dla elektryka, tylko ustawienia systemu asystującego kierowcy professional. Tak samo działa u mnie w M40i i też odzyskuje energię.  Ten system autonomicznej jazdy i trzymania pasa ostania uratował mnie przed stuknięciem z boku. Nie zauważyłem że koleś zmienia pas na mnie, a mój sam zjechał w lewo.  Ostatnio tym systemem przejechałem 500km praktycznie bez kierowania - trzymając palec na kierownicy.  Ma jednak swoje problemy - powyżej 210 sam się wyłącza.  Obojętne mu jest czy jedziesz z zamkniętymi, czy otwartymi oczami. Potrafi nagle zahamować, bo stwierdzi że ktoś z boku chce zmienić pas.  Jak się pogubi, to zmieni pas- ale to problem tego, który jedzie obok ( jak ktoś obok jedzie to chyba tego nie zrobi).  Czasami na zakręcie się wyłącza i samochód jedzie w barierki.  No i najgorsza rzecz - jak zmieniasz pas na  autostradzie musisz włączyć kierunkowskaz. Bez tego kierownica walczy z tobą jak opętana.

Opublikowano
W dniu 29.06.2023 o 10:43, jendrek09 napisał(a):

Widzę, że BMW również postanowiło podążyć klasyczną drogą, że jak coś działa dobrze, to trzeba to w następnej wersji sp.... W tym wypadku asystenta pasa ruchu.

Ingerencję w ustawieniach asystenta wyłączyłem już drugiego dnia, jak na jezdni o 3 pasach ruchu przy dojeździe do świateł samochód postanowił gwałtownie skręcić w lewo. Uratowało mnie to, że trzymałem kierownicę dwoma rękoma i wystarczyło mi siły, aby koła wyprostować. Gdyby jechała żona, przód byłby skasowany (bo przecież nie będziemy się oszukiwać, że awaryjne hamowanie w BMW by w ogóle zareagowało). Mimo to, czuć, że poza ostrzeganiem o opuszczenie pasa, samochód regularnie delikatnie reaguje. Problem w tym, że system jest kompletnie nieobliczalny. Regularnie na drogach szybkiego ruchu "ciągnie" mnie bez powodu na sąsiedni pas. Ostatnio zrobiłem trasę Warszawa-Gdańsk i była to swego rodzaju męczarnia z tym systemem. A ja chciałbym aby mnie po prostu tylko ostrzegał. Czy to tak dużo?

A może to tylko u mnie? Albo coś jeszcze trzeba przestawić? Czy jednak tylko ASO?

Czy on na pewno ciągnie Cię na sąsiedni pas? Przejechałem tę trasę z systemem praktycznie bez kierowania. Sam system trzymał się nie środka pasa, tylko blisko prawej krawędzi. Sam nigdy bym tak blisko linii nie jechał. Natomiast samemu na pas obok mnie nie ściągał.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
19 godzin temu, bb44 napisał(a):

To nie jest system dla elektryka, tylko ustawienia systemu asystującego kierowcy professional. Tak samo działa u mnie w M40i i też odzyskuje energię.

Masz rację, funkcjonalność działa tak samo, aczkolwiek w elektryku jest realizowana głównie rekuperacją, w spalinowych w dużej mierze wspomagana jest układem hamulcowym.

Tak czy siak system działa bardzo sprawnie, stąd dziwią mnie problemy opisane przez kolegę wcześniej.

 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Ja się podepnę trochę pod temat ponieważ mój problem również dotyczy tego systemu. Nie wiem czy to normalne w tym samochodzie czy może powinienem to gdzieś zgłosić. Mam permanentny problem z wibracją kierownicy podczas zamierzonej zmiany pasa ruchu poprzedzonej kierunkowskazem. Kurde, miałem ten system we wszystkich poprzednich autach (nie były to samochody marki BMW) i w każdym jednym, jak włączyłem kierunkowskaz i rozpoczynałem manewr zmiany pasa ruchu, system był dezaktywowany. Ale oczywiście nie w BMW. BMW ma za przeproszeniem w głębokim poważaniu że mam wrzucony kierunkowskaz i że będę zmieniał pas. Gdy tylko rozpoczynam wyjeżdżać poza linię, od razu zaczyna wibrować kierownica. Oczywiście nie próbuje mnie z powrotem ściągać ani nic ale wibracja się pojawia. Już nawet zmniejszyłem intensywność tej wibracji do minimum ale nie chcę jej całkowicie wyłączać bo czasami faktycznie się przydaje. Czy Wy macie tak samo? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zrób test - wrzuć kierunkowskaz i spróbuj ciut później zmienić pas, czy będzie tak samo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.