Skocz do zawartości

E60 525d M57 dpf bez przerwy pracuje i buczy, auto slabnie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, pacjent e60 2004r 525d 177km 

Jakieś pol roku temu, pare miesięcy po kupnie auta co jakiś czas pojawiało się dziwne buczenie z wydechu co jak sie później okazalo było spowodowane wypalaniem dpf, wystarczyło minimalnie trzymać wciśnięty pedał gazu a buczenie bylo głośne i jednostajne. Pojawiało się tylko jak przegonilem autko dość dynamicznie do tych 140-150 na autostradzie. Niedawno auto było u mechanika (sprawdzony i zaufany) który wymieniał mi wahacze z tylu i przy okazji koło pasowe co wydaje mi sie ze jest nieistotne.

przechodzac do sedna, aktualnie PDF wypala sie praktycznie przy kazdej krótszej bądź dłuższej trasie. Po podłączeniu pod komputer pokazały mi sie błędy takie jak sonda lambda , częste wypalanie dpf, problemy z ciśnieniem doładowania powietrza. Stwierdziłem wiec ze moze gdzieś byc lewe powietrze bo faktycznie bylo słychać jakieś dziwne świsty przy dodawaniu gazu. Znalazłem, 2cm pęknięcie na przewodzie miedzy intercoolerem a egr. Waż dziś wymieniony błędy poznikaly, zniknął nawet błąd który był od początku autka dotyczący potencjometru pedału gazu. Jednak dpf dalej wypala i nie przestaje. 
mnie mam opcji sprawdzenia poziomu sadzy, a jeśli chodzi o przeciwcisnienia to wszystko w normie. Nie wiem tylko czy to ma jakieś znaczenie ale kiedy sprawdzam parametry rzeczywiste pokazuje dobre wartości a podczas próby robienia testu na każdym etapie tj. Biegu jalowym, 2tys rpm i przy odcince pokazuje ta sama wartość 1f.

po kupnie auta cały dolot czyszczony, klap wirowych nie ma, egr pracuje, klapa gasząca również. Gdzie mogę jeszcze szukac przyczyny, może po uszczelnieniu dolotu dpf musi jeszcze raz wystartować z regeneracja i będzie spokój? Nie wiem już gdzie szukac przyczyny

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Polecam aplikację bimmer-tool. Dużo nie kosztuje a masz wszystko jak na tacy, czy to trzeba sprawdzić błędy, czy uruchomić wypalanie DPFa.

U mnie po poprzednim właścicielu, gdzie długo jeździł z uwaloną przepustnicą i termostatami wypalanie już nie pomogło, w końcu całkiem się zablokował, dopiero zdjęcie i pranie chemiczne załatwiło sprawę (oczywiście po uprzednim uporaniu się z wszystkimi bolączkami które mają wpływ na wypalanie).

Opublikowano

Czyli potwierdziłeś moje dzisiejsze teorie ze może to być wina termostatów. Dziś rano jadąc do pracy zabrałem ze sobą komputer i patrzyłem na zależność miedzy temperatura, a dpf jadąc z prędkością 80-100km/h. Wcześniej jak podłączyłem komputer to wyglądało to tak, że po trasie kiedy dpf był załączony nie gasiłem auta tylko na postoju na odpalonym silniku pokazywało mi temperaturę około  95-97. Widocznie na postoju silnik lepiej się dogrzewa do temperatury nominalnej. Dpf przy wypalaniu zwiększa temperaturę wiec pomiar wydawał mi się dobry, a dziś na trasie po około 25 km silnik ledwo zagrzał się do tych 75 stopni po czym od razu, kiedy je osiągnął  załączył się dpf. W trakcie pracy temperatura powoli rosła, po przejechaniu kolejnych 10km skoczyła do 85 stopni  i dpf przestał wypalać. Temperatura znów zaczynała spadać do około 72 stopni. Podejrzewam ze gdybym jej dal trochę obrotów i temperatura osiągnęłaby z powrotem  75stopni to dpf znowu by się załączył. Na całej trasie 65km, silnik nie osiągnął 88-90 stopni, wiec chyba mam winowajcę, dla świetego spokoju wymienię  obydwa bo koszt nie jest jakiś wielki. 

A co do poprzednich pomiarów  które wskazywały 97 stopni to dobrze to rozumiem? Dpf+postój może dać taki efekt? 
 

Jakiej firmy termostaty byś mi polecił, masz coś sprawdzonego?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja mam chyba Behr. Ale masz 2 przy silniku, a trzeci przy skrzyni biegów. Ostatnio własnie ten przy skrzyni mi padł i zimą się nie zagrzewał odpowiednio.  W tym do skrzyni masz do wyboru OE za jakieś 700pln, nissens za połowę ceny, ale jakościowo podobno odbiega, lub obejście z rtermostatem liniowym VAGa, na forum znajdziesz tematy. Ja wybrałem OE, bo jak oryginał wytrzymał 300 tysi to już wiem, że mam pewnie do końca przygody z tym samochodem.

Dziwne, że przy 75 DPF Ci się odpala, mi krzyczał, że zbyt niska temperatura i anulował, musiałem na niższym biegu go docisnąć do 80 żeby chciał ruszyć z wypalaniem.

Opublikowano

Wymieniłem termostaty, główny i od egr, przy okazji wymieniłem  przewód od ic do turbiny, bo był nieszczelny. Samochód teraz elegancko się dogrzewa, zyskal na mocy i elastyczności. Jak na razie problemy z dpf ustały, jednak podniósł mi sie poziom oleju ponad max. Podejrzewam ze przez nieudane próby wypalania ropa przedostała sie do oleju? Planuje jutro wziąć go na autostradę i porządnie wypalić, po czym wymienić olej na świeży. W dobrej kolejnosci sie za to zabieram? Czy może najpierw wymiana oleju a potem dopalanie? Trzeba stosować jakaś płukankę  czy wystarczy sama wymiana? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

To 1l ropy musiałby wlecieć w miskę conajmniej jeśli miałeś poziom prawidłowy, chyba niewykonalne.

Ale plan dobry, pojeździj, niech się dawka zaadaptuje do poprawnych warunków, wymuś wypalanie DPF w trasie. Później wymiana oleju.

Tylko olej weź z dorego źródła, w mojej pierwszej e39 na castrolu edge się naciąłem, przy kolejnej wymianie zeszło i weszło 4l. Mega dziwna sytuacja, ale przy kolejnej wymianie, już po motulu było prawidłowo.


Co do płukanki, ja w swoim robię mimo, że olej zmieniam co około 15k km.

Edytowane przez madseason
Opublikowano

Olej mam zalany valvo 5w30 ze sprawdzonego źródła, weszło prawie 9litra i nic nie bierze. A jeśli chodzi o płukankę to robiłem 4K km temu przy wymianie dlatego sie zastanawiam czy jest sens znowu płukać  ze względu na ta ropę

Opublikowano

Dokładnie tak 9 litrów to zdecydowanie za dużo, stąd ten nad stan na bagnecie. Dla m57n2 pojemność układu  źródła podają 8.25 litra. Ja zazwyczaj wlewam równe 8 litrów i mam równo max. W tamtym tygodniu zmieniałem olej i wlałem dokładnie 7.6 litra i stan na bagnecie 3/4.

Opublikowano

Trochę zgłupiałem, bo raczej jestem dokładny w takich sprawach i poszedłem sprawdzić, zostało półtora litra w bance wiec weszło mi około 8,5. Dalej za dużo ale już trochę mniej, dodatkowo jak wymieniam olej to przodem wjeżdżam na najazd wiec auto jest pod katem, może przez to więcej oleju spłynęło przy wymianie? Dwa razy wymieniałem w tym aucie i dwa razy weszla podobna ilość, na bagnecie tez zawsze wszystko było jak powinno.

 
niedługo wybieram się na wypalanie dpf, jaka predkosc i obroty beda optymalne? Dużo czasu trwa to wypalanie?

A tak przy okazji jaki olej lejecie do swoich silniczków? Wcześniej miałem mobila xclean, teraz zalałem valvoline i chyba przy nim zostane 

Opublikowano

Wrocilem właśnie z trasy, wymusiłem komputerem wypalanie dpf i jazda. Po wszystkim, trwało to jakieś 20 minut regeneracja sie zakończyła jednak na komputerze dalej widnieje „wniosek o regenerację do DDE”. Podczas wypalania pisało ze regeneracja nie jest potrzebna. Nie wiem czy dobrze zrobilem ale postanowiłem jeszcze raz aktywować regeneracje, tym razem na niższych obrotach ale nic to nie dało.?Mimo to podczas drogi powrotnej wszystko było Ok,  wypalanie nie załączyło sie nawet przy większym obciążeniu silnika a odczucia z jazdy wydają sie byc lepsze.Nie wiem czy problem zażegnany czy cos poszło nie tak a nie chce na darmo wymieniać oleju..

Opublikowano

Czym załączasz regenerację?? ISTA ? DIS? Jeśli ISTA to całkiem normalne, że nawet po wypalaniu widnieje żądanie regeneracji, status zmienia się dopiero po jakimś czasie, nie pamiętam dokładnie po jakim dystansie ale zawsze było to kilka ładnych kilometrów. Tak więc to całkiem normalne. Jakie masz ciśnieni wsteczne po wypalaniu??

Opublikowano (edytowane)

Dodam jeszcze ze przy drugim wypalaniu przez minutkę dwie zaśmierdziało troche jakby ropą

 

Przepraszam za spam ale nie zdążyłem z edytować poprzedniego postu  

Edytowane przez Mily0002
Opublikowano

Żadnym z nich, używam autoxscan rs810. Ale skoro mówisz ze w iscie to normalne to możliwe ze w tym tez.  Ciśnienie na jałowym pokazywało około 8mbar.

Opublikowano

Skoro ciśnienie po wypalaniu miał około 8 mbar to znaczy, że w miarę się wypalił. Także raczej będzie żył. Obserwuj teraz przez jakiś czas jak często będzie się wypalał.  Zainwestuj w aplikacje na telefon b-tool. Świetne narzędzie do monitorowania DPF.

Opublikowano

Na iOS jest ta aplikacja? Ostatnio szukałem i nie mogę znalezc.

jakie powinno być prawidłowe ciśnienie wsteczne ? Wydaje mi się ze od początku było właśnie w tej granicy

Opublikowano (edytowane)

Aplikacja z tego co mi wiadomo tylko na androida. Ciśnienie im niższe tym lepiej. Górna granica dla obrotów biegu jałowego to 35 mbar, dla 2000 obrotów maksymalna wartość na postoju bez obciążenia to 65 mbar. Link do obszernego tematu na temat aplikacji:

 

Edytowane przez tomaszj1990
  • Dziękuję 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Minął ponad tydzień, wymiana termostatów pomogła, prawdopodobnie winny był ten od egr ale ja i tak wymieniłem obydwa za jednym zamachem. Do tego rura dolotowa do EGR rozsypała się(tani zamiennik z NRF nie polecam), wiec przełożyłem to plastikowe kolanko z oryginalnej w której tylko wąż był pęknięty. Do tego porządne wypalanie na autostradzie i problem zażegnany. Dziękuję bardzo za pomoc 🙂

Edytowane przez Mily0002
  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.