Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Występują u mnie błedy od niedawna jak niżej (kody z ista, w ipna są chyba te same):

 

0043E2 - Throttle valve, activation

004687 - Throttle valve

00483D - Throttle actuator

 

Postanowiłem wiec, że wymienię przepustnicę na nową (stara była od nowości) Zakupiłem przepustnice FEBI zamontowałem wykasowałem błędy, przejechałem parę km. Podłączyłem się ponownie i mam dokładnie takie same błędy. W ista jest moduł testu przepustnicy i tam wszystko działa jak należy otwiera się , zamyka (zdjąłem tą rurę co wchodzi na przepustnice i obserwowałem działanie klapy w środku). Niestety nadal sypie błędami. Czy ktoś ma pomysł co może być przyczyną?? Auto jeździ w miarę normalnie ale telepie przy gaszeniu silnika.Dla informacji dodam, że DPF został usunięty programowo i fizycznie z 8 lat temu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do sprawdzenia szczelność kolektora dolotowego oraz poprawność wskazań czujników: ciśnienia doładowania, ciśnienia spalin przed turbiną i ciśnienia otoczenia.

Opublikowano

dwa

13 godzin temu, Borsuczek napisał(a):

Do sprawdzenia szczelność kolektora dolotowego oraz poprawność wskazań czujników: ciśnienia doładowania, ciśnienia spalin przed turbiną i ciśnienia otoczenia.

dwa czujniki juz zlokalizowałem jeden na kolektorze drugi w okolicach turbo, ale mam problem z tym trzecim gdzie go szukać ?

 

 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

czujnik ciśnienia w dde odczyt sprawdziłem w ista w sekcji call up ecu functions (wartości są poprawne) Gdzie szukać w ista odczytów pozostałych dwóch czujników (ciśnienie doładowania i ciśnienie spalin) ??

Opublikowano

W zależności od silnika jest to strasznie pomieszane, ale znajdziesz, chyba w ogólnych czy jakoś tak.

Niestety nie ma chyba możliwości podglądu wspólnego, jak parametry w innych grupach.

Nie wiem czy to pogmatwanie wynika z wrzucenia do ISTA języka polskiego, czy z natury dla silników M już nikt się do tego nie przykłada.

Opublikowano

W zależności od silnika jest to strasznie pomieszane, ale znajdziesz, chyba w ogólnych czy jakoś tak.

Niestety nie ma chyba możliwości podglądu wspólnego, jak parametry w innych grupach.

Nie wiem czy to pogmatwanie wynika z wrzucenia do ISTA języka polskiego, czy z natury dla silników M już nikt się do tego nie przykłada.

Chociaż w M57N2 akurat ciśnienie spalin jest w układzie wydechowym, ale to chyba wyjątek potwierdzający regułę.

image.thumb.jpeg.2b07e641ba0f826f8bafb0bcc7f6b6df.jpeg

Opublikowano

dzięki za wskazówki. Czy po odpaleniu auta pokazuje ci wartości w polu "ciśnienie wydechowe spalin"?? U mnie ista po angielsku wiec jest exhaust gas backpresure ale jest ciągle 0.00mbar pomimo uruchomienia auta i dodania gazu. Zastawiam się czy czujnik do wymiany (błąd czujnika nie występuje) czy może jednak tam nic nie pokazuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdź ciągłość obwodu czujnika multimetrem. Odepnij czujnik. Minus multimetru do masy czujnika, plus do pinu sygnałowego.

Opublikowano

ok, co do zasady to tam sa dwa czujniki jeden za drugi przed. Oba mają po 3 piny. Tylko który pin to masa a który to sygnałowy 🙂 ? Na multimetrze mam ustawić zakres 20MO? Jaka wartość powinna być na wyświetlaczu jeśli wszystko jest ok z czujnikiem ??

 

 

czujnik 1.jpg

czujnik 2.jpg

zakres_miernika1_1085.jpg

Opublikowano

Jaki dokładnie silnik?? w N47 nie ma przepustnicy, jest klapa gasząca. Być może ta stara wcale nie była zła, wystarczy ją odkręcić i porządnie wyczyścić. Przynajmniej tak było w moim przypadku. Oczywiście wszytko robione na odłączonym aku. Jeśli przy gaszeniu telepie, może być to przepustnic, bo włąsnie ona ma za zadanie łagodnie gasić silnik. Ewentualnie faktycznie masz gdzieś lewe powietrze. Weź wodę z mydłem, albo specjalny sprej do wykrywania nieszczelności. Najlepiej poproś kogoś by utrzymywał ok 2tys obortów, a Ty psikaj po przewodach od turbo>> intercooler >> przepustnica. Dokładnie patrz czy gdzieś nie bąbli, u mnie w innym aucie bąbliło do spodu rury. Zacząć od prostych rzeczy, nim wymienisz całe auto 😄 Koledze chodziło o sprawdzenie ciągłopści obwodu, czyli ustawiasz multimetr na dole na tą ikonke "odwrócone wifi" 😄  I przykładasz od pinów jeśli, będzie piszczeć, albo multimelr pokaże 000 albo 004 coś takiego, to znaczy że jest okej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolega ma rację. Sprawdzenie szczelności dolotu to podstawa. Czujnik też ma ważną rolę, bo jest wykorzystywany do sterowania zaworem EGR. Błędne sterowanie zaworu może prowadzić do uznania przez DDE przepustnicy jako źle działającej. Ciągły odczyt wartości ciśnienia 0 jest dziwny. Jeśli są dwa to w aucie jest DDE 7. Dlatego warto sprawdzić ciągłość obwodu między pinami 2 i 3. Na pinach 1 jest zasilanie 5V.

 

CV3FZUUV.png

CVHy58RB.png

Opublikowano

Sprawdziłem czujnik, nie bylo sygnału dźwiękowego wiec będzie to pierwsza rzecz to do wymiany. Kupować zamiennik czy brać ori ? Mam małą zagwozdkę bo w tej chwili mam ten czujnik z ukośną rurką (jak na zdjęciu w poprzednim poście) a według VIN powinien być ten z pionową.

 

Ori stoi coś koło 380 a zamiennik markowy hella 130 (HELLA 6PP 009 409-021)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Brałbym zamiennik Hella, wg VIN. W takim czujniku jest tylko kilka rezystorów, nie jest to skomplikowane urządzenie 😉 

Opublikowano

Przepraszam za późną odpowiedź, ale w M57N2 na zgaszonym pokazuje "0", w M57TOP często jakieś głupoty, po odpaleniu dopiero normalne wartości czyli kilkanaście na jałowym, itd.

W Nx7 jakoś nie miałem okazji zerknąć ale pewnie jest podobnie.

Chyba ze sprawdzeniem przewodów chodziło o sprawdzenie ciągłości pomiędzy wtyczką czujnika a DDE.

Dla kogoś ogarniętego najłatwiej byłoby to obadać dzielnikiem z dwoma rezystorami np. 2,2kohm włożonymi we wtyczkę zamiast czujnika... W twoim przypadku poszukaj kogoś kto pożyczy czujnik, chyba że nie szkoda ci kasy na nowy. 

 

Trochę jest dla mnie dziwne że masz 0 wskazań z czujnik aa brak błędu o wiarygodności DPF, itp...

Nie mam dużego doświadczenia z Nx7, ale jest to ciekawe.

Może przy obecnych błędach z przepustnicy sygnał jest celowo przekłamywany.

Pisałeś że DPF usunięty programowo, może dlatego to 0 i inne atrakcje.

U siostrzenica M57TOP właśnie po wycince DPF, był zrobiony program i ciśnienie nadal pokazuje.

Opublikowano

zamówiłem już czujnik 100 parę złotych nie majątek, wymienię zobaczę czy to coś da. Ogólnie nie ma większych problemów z użytkowaniem auta z taką przypadłością ale lubię rozgryźć problem i znaleźć winowajcę. Błąd przepustnicy nie występował po wyprogramowaniu dpf (dpf wyleciał zaraz po zakupie czyli prawie 10 lat temu a problem pojawił się niedawno)wiec coś innego spowodowało problem z funkcjonowaniem przepustnicy.

Opublikowano
W dniu 15.07.2023 o 23:16, Koperpl napisał(a):

Jaki dokładnie silnik?? w N47 nie ma przepustnicy, jest klapa gasząca. Być może ta stara wcale nie była zła, wystarczy ją odkręcić i porządnie wyczyścić. Przynajmniej tak było w moim przypadku. Oczywiście wszytko robione na odłączonym aku. Jeśli przy gaszeniu telepie, może być to przepustnic, bo włąsnie ona ma za zadanie łagodnie gasić silnik. Ewentualnie faktycznie masz gdzieś lewe powietrze. Weź wodę z mydłem, albo specjalny sprej do wykrywania nieszczelności. Najlepiej poproś kogoś by utrzymywał ok 2tys obortów, a Ty psikaj po przewodach od turbo>> intercooler >> przepustnica. Dokładnie patrz czy gdzieś nie bąbli, u mnie w innym aucie bąbliło do spodu rury. Zacząć od prostych rzeczy, nim wymienisz całe auto 😄 Koledze chodziło o sprawdzenie ciągłopści obwodu, czyli ustawiasz multimetr na dole na tą ikonke "odwrócone wifi" 😄  I przykładasz od pinów jeśli, będzie piszczeć, albo multimelr pokaże 000 albo 004 coś takiego, to znaczy że jest okej.

Łatwy jest sposób odkręcenia klapy gaszącej w N47?

Opublikowano
21 godzin temu, pwlq napisał(a):

Łatwy jest sposób odkręcenia klapy gaszącej w N47?

Jakieś 10min? Generlanie ona jest na wierzchu, więc nie ma z tym wiekszego problemu. Pierw jedynie trzeba odłączyć rurę intercooler>>klapa gasząca, no a potem masz 3 śrubki którymi jest przymocowana do kolektora. A no i trzeba odpiąć od niej wtyczkę.

  • Dziękuję 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.