Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

BMW X1 pierwszej generacji z xdrive, napęd główny na tył, dołączany przód, przebieg 300tys., automat

Pojawił się szum wyraźny od ok 40 km/h, coraz głośniejszy wraz z rosnącą prędkością. Niezależny od obrotów silnika, tylko od prędkości toczenia się. Tak samo pojawia się w czasie toczenia z górki w trybie N.

Mechanik specjalizujący się w BMW po jeździe próbnej wskazuje na przedni dyferencjał. Nie mam powodów nie ufać, ale nie znając zasady pracy tych napędów fajnie byłoby mieć potwierdzenie z innego źródła, że tak może być. Że nie napędzany przedni most kręci się zawsze, gdy samochód się porusza,  i dlatego może hałasować z powodu zużycia.

Pozdrawiam.

 

Opublikowano

Stawiam proste pytanie: czy w trakcie jazdy z napędem tylko na tylną oś (czyli przez 99% czasu)  przednie koła poprzez półosie kręcą mechanizmem przedniego dyfra i może on hałasować?

Opublikowano

Coś źle zrozumiałeś albo ktoś próbuje Ci wcisnąć kit. xDrive to stały napęd na przód-tył a nie jakieś 99% itd. Niezależnie od warunków zawsze przednia oś dostaje moment obrotowy ze skrzyni biegów nic się nie dołącza jak w Golfie czy Passacie.

I tak przednie koła kręcą dyfrem bo jakby to inaczej miało działać?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mówimy o napędzie xDrive w E90? Dlaczego sądzicie, że jest on stały?

Przecież w skrzynce VTG są sprzęgła, które dołączają napęd na przednią oś, kiedy sterownik VTG tak zdecyduje. 

Wystarczy odłączyć zasilanie silnika sterującego sprzęgłami a przedniego napędu nie będzie.

Co nie zmienia oczywiście faktu, że przedni dyferencjał cały czas się kręci, bo i przedni wał napędowy się cały czas kręci.

Opublikowano

Bo po odpaleniu silnika masz napęd 4x4. Nie działa to jak typowy Haldex ale też nie działa jak Torsen bo ilość momentu może być przenoszona płynnie. Nie można też powiedzieć, że napęd się dołącza bo nie ma zwłoki czasowej między wykryciem uślizgu a przeniesieniem napędu na oś bo w idealnych warunkach idzie 40/60%.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, Saico napisał(a):

Wystarczy odłączyć zasilanie silnika sterującego sprzęgłami a przedniego napędu nie będzie.

No, czyli staly bo jak odlaczysz to go nie ma... Ile razy trzeba to jeszcze walkowac... 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ok, już rozumiem o co Wam chodzi, o to że stale jest przekazywana jakaś część momentu na obie osie. Bo silniczek cały czas zapina w pewnym stopniu sprzęgła.

Kwoli ścisłości są momenty kiedy przód jest rozłączony - manewry parkingowe, hamowanie abs lub silna podsterowność. Więc nie taki do końca stały 😉

W porządku, dla mnie osobiście stały napęd 4x4 = dyferencjał.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Aj cos zle rozumujesz. Centralny dyfer tez nie jest "staly", przeciez jest przekladnia planetarna wiec nie jest zawsze tak samo bo takim autem nie mozna by bylo sprawnie sie poruszac. To sa suvy (savy w bmw) a nie auta terenowe. Nie istotne czy centralny dyfer czy xdrive, po przekreceniu kluczyka jest zapiety jako 4x4. W starych wersjach mechanicznie, w nowszych (xdrive) elektronicznie. Dlaczego najnowsze M maja przycisk odlaczenia napedu na przod? No wlasnie dlatego ze w normalnym trybie sa zawsze 4x4. Reduktory/dyfry to moja dziedzina. Naprawiam je od 16tu lat. Koniec wykladu. 

  • Lubię to 2
Opublikowano

Pozwolę sobie zadać pytanie lekko poza tematem, skoro mamy tutaj osobę która nie jeden XDrive widziała.

W X6 znajomego(F16 2016r 160kkm) zauważyłem że krzyżak przedniego wału, przy wyjściu ze skrzynki ma duży luz na wielofrezie skrzynki - czy to normalne w serii F?

W moim E90 nie ma takiego luzu pomimo dwukrotnie większego przebiegu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pytanie zadawane srednio co dwa dni/) Normalne. Wszystkie tak maja. 

Opublikowano

Wracam jeszcze z pytaniem o hałasujący przedni dyfer. Hałas od niedawna, wyraźny, niezbyt głośny.

Czy normalne, cywilne, używanie samochodu wiążę się z jakimś ryzykiem? Termin naprawy za 2 tygodnie.

Czy można zrobić spokojnie trasę np. 200 km?

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak sie rozwali to potrafi zrobic dziure w misce olejowej. Osobiscie, do czasu naprawy, odlaczylbym wtyczke od reduktora. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.