Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Męczy mnie to już od jakiegoś czasu. Myślałem że się przyzwyczaję ale po zrobieniu 5tys km dalej mam wrażenie że automat BMW jest do bani.

Auto nowe, odebrane w kwietniu tego roku. Wersja 320i shooting brake 180km czy jakoś tak. Jedyny tryb gdzie nie czuję zmiany biegów to eco pro. I jest to tryb dobry dla ekologa albo emeryta. Samochód jedzie jakby miał 1/3 mocy a do tego klima przestaje działać jak należy.

W trybie comfort jeśli spokojnie przyśpieszam albo normalnie jadę wyraźnie czuć jak skrzynia zmienia bieg na wyższy. Jedynie dynamiczna jazda sprawia że nie czuć pracy skrzyni.

W trybie sport jest trochę lepiej bo biegi zmieniają się przy wyższych obrotach ale przy spokojnej jeździe też czuć zmianę przełożeń. 

Lepiej jest jeśli automat pracuje w trybie S ale i tu nie jest idealnie.

Jest jeszcze coś co wydaje się dziwne. Autostrada, szybkość powyżej 100km/h tryb sport, skrzynia w trybie S. Przyśpieszam dynamicznie i samochód w zasadzie jedzie ale w momencie zdjęcia nogi z gazu dostaje jakby kopnięcia. Wyraźnie czuć jakby dostał extra dawkę paliwa, czuć szarpnięcie i dopiero potem zwalnia.

Pewnie bym się nie czepiał ale jeżdziłem już różnymi autami w automacie, beznadziejną toyotą, słabym nissanem, niezłym fordem mondeo i chyba najlepszym w ze wszystkich VW Arteonem. Silnik o tej samej mocy co BMW, skrzynia 7 biegowa, samochód większy a naprawdę jeżdził lepiej od BMW.

Praca skrzyni BMW to tylko mój przypadek i powinienem zgłosić się do serwisu czy może ten typ tak ma i muszę się męczyć?

Opublikowano (edytowane)

Te automaty mają taką specyfikę pracy, albo się przyzwyczaisz albo zmień na inne auto. Mi np. się taka praca podoba bo dodaje charakteru. DSG, o którym wspominasz to całkiem inna skrzynia biegów, przede wszystkim różni się tym, że ma 2 sprzęgła... jedno do biegów nieparzystych, drugie do parzystych, przez co jest bardziej delikatna podczas zmiany biegów. Tu masz sprzęgło hydrokinetyczne.

Nie wiem jak bardzo Ci "szarpie", jeśli wg Ciebie za mocno, jedź na serwis. Generalnie charakterystyka pracy skrzyni ZF w BMW jest taka, że... nazwijmy to... czuć jej pracę. I tyle.

Edytowane przez jaro.juve
Opublikowano

I pamiętaj, że w każdych testach automat ZF 8HP jest zawsze chwalony i zawsze wygrywa z innymi konstrukcjami więc nie może być tak zły jak piszesz. Ja miałem go już w 4 autach - w Alfie i 3 beemkach i nigdy nie powiem złego słowa o nim - skrzynia super, więc albo masz coś faktycznie zepsute, albo ten Arteon z DSG przywyczaił Cię do innej charakterystyki pracy - tak jak kolega pisał wyżej, to zupełnie inne konstrukcje i na pewno Arteon nie ma lepszej skrzyni - po prostu w niektórych przypadkach bedzie lepszy, a w innych będzie gorszy.

Jedź na serwis i przede wszystkim przejedź się innym BMW i zobacz czy są różnice względem Twojego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wg mnie na spokojnych trybach typu Eco Pro, Comfort, Adaptive nic nie powinno szarpać i u mnie nic nie szarpało ani w poprzednich autach z tą skrzynią ani w obecnym samochodzie. Szarpać zaczyna dopiero w trybach sportowych i to nie jest bug tylko feature, który potęguje sportowe doznania 🙂 Jeśli u Ciebie szarpie w tych emeryckich trybach to zwyczajnie jedź na serwis, bo coś jest nie tak. Skrzynie ZF są jednymi z najlepszych na rynku i są to sprawdzone od lat podzespoły.

Opublikowano

Odwiedzę serwis bo to nie tylko moje odczucie. Osoby które ze mną jeżdżą też na to zwróciły uwagę. Może teoretycznie DSG jest gorszą konstrukcją ale po zmianie auta subiektywne wrażenia nie pokazują wyższości skrzyni BMW. Powiem więcej, prawie na pewno Arten był bardziej dynamiczny przy wysokich prędkościach. Mam wrażenie że układy kontroli trakcji czy cokolwiek dławią ten samochód i nie pozwalają pracować silnikowi i skrzyni naprawdę dynamicznie ale do tego się już przyzwyczaiłem.

Zeby nie było BMW to fajne auto ale niestety nie idealne 🙂

Opublikowano
8 minut temu, s0nar napisał(a):

BMW M550i jest idealne 😄 I żaden Arteon nawet nie ma podejścia.

Zapewne masz rację tylko że patrząc na cenę zakupu to zupełnie inna liga 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

OK, ale tu też jest 8-stopniowy automat od ZF-a i złego słowa na niego nie powiem 🙂 Sprawdzona, pancerna, szybka i komfortowa konstrukcja. Nie ma lipy.

Opublikowano

W przedlistowym 320i nie mogę złego słowa powiedzieć na automat. W trybie sport wiadomo, bardziej czuć zmianę biegów, ale na Comfort jest to prawie niezauważalne.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Cos nie tak z Twoim autem. To jedna z najlepszych skrzyń biegow ever. 

Opublikowano
W dniu 22.06.2023 o 14:26, BMW.g20 napisał(a):

Odwiedzę serwis bo to nie tylko moje odczucie. Osoby które ze mną jeżdżą też na to zwróciły uwagę. Może teoretycznie DSG jest gorszą konstrukcją ale po zmianie auta subiektywne wrażenia nie pokazują wyższości skrzyni BMW....

Jezdze na codzien kilkoma róznymi autami z DSG i swoim ZF wiec mam porownanie kazdego dnia jednak mysle ze ZF chodzi gładko, i plynnie w porownaniu do dsg.

Jesli czujesz szarpanie przy zwyczajnej jezdzie w comforcie to raczej cos jest nie tak

 

 

Opublikowano

Zrobiłem przez ostatnie dwa dni tysiąc km we wszystkich trybach i specjalnie obserwowałem pracę skrzyni. Żadnego szarpania, płynna praca. Przy delikatnej jeździe zmiana jest praktycznie niezauważalna.

Bije na głowę 7-biegową DSG, którą miałem poprzednio w Octavii. 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Równiez w porównaniu do Stronic 7biegowego (DSG) z A4 B9 z przebiegiem 100 tys km, ZF bije na głowę pod każdym względem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.